Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
Nee, de 310 stopt nu alleen bij Zuideinde.
Rame à l'approche
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
Dan nog moet het wel mogelijk zijn om bij de nieuw aangelegde halte te gaan stoppen (die ligt op de huidige route), maar dan nog lijkt het me niet heel praktisch. Ik heb het idee dat het invoeren van routevarianten het vaak alleen maar ingewikkelder maakt (zeker voor iemand die niet al te vaak van het OV gebruik maakt) voor reizigers en dat kan ook een afschrikwekkend effect hebben. Nu hebben de andere opties dat ook (900 meter extra loopafstand is best wel een eindje) maar de vraag is of het aantal te verliezen reizigers (een deel van de reizigers uit Dinteloord ben je waarschijnlijk kwijt) opweegt tegen het aantal te winnen reizigers (5 minuten tijdswinst verbetert je concurrentiepositie tov de auto best aardig, voor Steenbergen is het nu bijvoorbeeld 36 minuten voor de auto tegenover 47 voor het OV, dat zou 36 minuten tegen 42 worden). Ik vermoed dat dat in dit geval wel zo is (de totale tijdswinst voor reizigers uit BoZ+Halsteren+Steenbergen lijkt me groter dan de extra reistijd voor Dinteloord) maar de precieze getallen heb ik helaas niet.
-
- Berichten: 3421
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
De buurtbus kan wellicht nog iets betekenen hier.
Aan de andere kant, werd in Rucphen (312) de route ook fors gestrekt en de loopafstanden fors vergroot.
Aan de andere kant, werd in Rucphen (312) de route ook fors gestrekt en de loopafstanden fors vergroot.
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
Buurtbus 200 (Dinteloord-Fijnaart) wordt verlengd naar de Noordlangeweg. Da's ook maar een doekje voor het bloeden natuurlijk.
Zelfs al scheelt het in de omlopen niks, dan nog zijn vijf minuten per rit een behoorlijke besparing, want die hoeft de provincie niet meer te betalen of zijn weer elders in te zetten.
Zelfs al scheelt het in de omlopen niks, dan nog zijn vijf minuten per rit een behoorlijke besparing, want die hoeft de provincie niet meer te betalen of zijn weer elders in te zetten.
“Uiteindelijk ga je je altijd interesseren voor de afrekening van de servicekosten” ~ Houellebecq
-
- Berichten: 3421
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
er kan dus een bus bespaard worden door de versnelling. Er zijn nu 8 bussen nodig voor de dienstregeling en dat worden er dan 7. Ook bespaart het in de personeelskosten in de hoogste inzet.PatrickM schreef: ↑di 23 mar 2021, 22:23 Ik zat zelf voor ‘s avonds te kijken en daar scheelt het niet (een slag 310 is nu 2:13 en dat zou naar 2:03 gaan waarmee ‘t dus net te lang is) maar in de spitsen is een slag nu zo te zien 2:35 en daar zou 10 minuten minder een slag moeten schelen. Het zou dus op sommige momenten iets schelen maar de rest van de tijd levert het alleen maar meer wacht/pauzetijd op.
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
Maar naar de reiziger wordt niet gekeken. Er zijn ook wel voordelen voor reizigers.
Er zijn nergens onderzoeken, naast een behoorlijke enquete van het ROB, dat reizigers zitten te wachten op gestrekte lijnen.
Er zijn nergens onderzoeken, naast een behoorlijke enquete van het ROB, dat reizigers zitten te wachten op gestrekte lijnen.
-
- Berichten: 3421
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
er zijn geen resultaten uit het ROB-onderzoek?
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
Uit de regio Amstelland blijkt volgens mij wel dat versnelling van een aantal lijnen tot forse reizigersgroei heeft geleid. Dat ging dan trouwens vooral over R-netlijnen. Maar of dat in West-Brabant ook het geval is, is daarmee natuurlijk niet gezegd.
Een indicatie is natuurlijk wel het aantal reizigers dat in Dinteloord in/uitstapt, versus het aantal reizigers over Dinteloord heen.
Een indicatie is natuurlijk wel het aantal reizigers dat in Dinteloord in/uitstapt, versus het aantal reizigers over Dinteloord heen.
-
- Berichten: 3421
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
De strekking ging gepaard met minimaal kwartiersdiensten.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8287
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
Sinds maandag rijdt een groot gedeelte van de ritten op lijn 99 (Uden - Nijmegen) met Volvo's in plaats van Ambassadors.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Dienstregelingswijzigingen NRW
1 juli 2021 - KVS neemt lijnbundels in Kreis Viersen over
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Dienstregelingswijzigingen NRW
1 juli 2021 - KVS neemt lijnbundels in Kreis Viersen over
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
Het mag weer (en ze zitten krap in de Amba's
)

-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: do 26 mei 2011, 18:48
- Locatie: Den Haag
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
Ook Brabant sluit aan in het rijtje van opdrachtgevers die waarschuwen voor afbraak openbaar vervoer:
https://www.bndestem.nl/brabant/brabant ... ~abe05720/
https://www.bndestem.nl/brabant/brabant ... ~abe05720/
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 5972
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
Wat zal dat een schok zijn als je in de ochtend in een luxe Volvo naar Nijmegen gaat en in de middag de hele rit terug in een Graftaro mag doorbrengenregenmaker schreef: ↑di 30 mar 2021, 07:50 Sinds maandag rijdt een groot gedeelte van de ritten op lijn 99 (Uden - Nijmegen) met Volvo's in plaats van Ambassadors.

"Een touringcar is geen bus"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 35228
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
Eén op de vijf ritten vervallen in het zwartste scenario is, hoewel fors, nog niet eens heel veel vergeleken met elders. Dan zit je dus op 20% afschaling, uit andere regio's heb ik nog hogere percentages langs zien komen.Rick Vlodrop schreef: ↑di 30 mar 2021, 18:01 Ook Brabant sluit aan in het rijtje van opdrachtgevers die waarschuwen voor afbraak openbaar vervoer:
https://www.bndestem.nl/brabant/brabant ... ~abe05720/
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: do 26 mei 2011, 18:48
- Locatie: Den Haag
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
Volgens mij zijn de percentages hoger in die concessie waar normaal meer reizigersinkomsten zijn van forensen en relatief minder van studenten. Inkomsten studenten is namelijk een vaste inkomstenbron volgens vaste verdeling die om de paar jaar wordt herijkt. Maw die inkomstenbron is tijdens corona ongewijzigd. Maar ja als de financiering van een concessie juist minder afhankelijk is van studenten inkomsten zijn die concessies juist nu de pineut
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
Brabant is nu al veel afhankelijker van buurtbussen dan veel andere provincies, daarvan gaan meerdere uren in een DRU van een normale lijnbus.
Rame à l'approche
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten