Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door ArrivaBas »

Ongeveer zes jaar geleden bestelden Arriva en Hermes als eersten in Nederland series elektrische bussen die groter zijn dan een handvol exemplaren. Qua range stond elektrisch rijden nog behoorlijk in de kinderschoenen. Een vervoerder mocht destijds in zijn handjes knijpen als een elektrische bus meer dan 100 kilometer kon afleggen op een acculading. In de tussentijd hebben zowel VDL als de concurrentie niet stilgezeten en halen de meeste modellen dankzij diverse innovaties (cameraspiegels, composiet in plaats van metaal et cetera) een actieradius die het toelaat om, ook na enige slijtage, de hele dag op de dienst te kunnen rijden met of zonder tussentijds opladen buiten de stalling.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door ZO6176 »

@Hans: wat is dan de actieradius van die nieuwe batterijen?
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door teun »

Hoezo is eigenlijk de halte Doonheide in Gemert na net een half jaar al weer opgeheven? Er wordt daar toch juist net een nieuwe wijk opgeleverd?
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Hans »

Op last/verzoek van de gemeente.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door teun »

Had de gemeente daar verder ook nog een toelichting voor of vind komen dat niet nodig?
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Hans »

Dit is het enige wat ik er van heb vernomen.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Mr-W »

teun schreef: di 13 sep 2022, 17:05 Had de gemeente daar verder ook nog een toelichting voor of vind komen dat niet nodig?
Waarschijnlijk klachten van omwonenden, bussen zijn in Gemert niet zo populair :')
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door fogeltje »

Wie rijdt tegenwoordig lijn 123? Die werd eerst door een tourboer gereden, maar ik vernam gisteren van iemand dat er een Citea (1249) op reed, dat lijkt op Hermes zelf te duiden. Of heeft Hermes Citea's aan onderaannemers verkocht cq ter beschikking gesteld?
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Hans »

Lijn 123 wordt tijdelijk door Hermes zelf gereden.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door teun »

Ik zie ook dat Hermes nu omlopen in de 800 serie heeft, ik neem aan dat dat gaat om de versterkingsritten aangezien ze vrijwel allemaal met dubbel materieel lijken te rijden volgens busposities.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Hans »

Klopt inderdaad. Zijn allemaal omlopen uit de extra diensten. En die omlopen gaan soms meerdere keren per dag van de stalling weg, waardoor het weer een ander voertuig kan zijn.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door ZO6176 »

De infoschermen in Nuenen tonen niet meer de 404 aan.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Lijn 45 »

Een 404-error dus. :mrgreen:
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door ZO6176 »

De lijn 322 vanuit Nuenen richting Eindhoven rond 845 toonde weer eens: sorry bus is vol. Het betrof een normale 13-meter wagen. De beide geledes hebben vanochtend niet gereden volgens busposities.
Bussjakie
Berichten: 10
Lid geworden op: di 26 apr 2022, 15:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Bussjakie »

Dat klopt toch ook, nu de winterdienstregeling weer gereden wordt? Die 18meters reden versterkingsritten; vanaf vandaag rijden de 404 en de 321 weer. Ik kan me voorstellen dat de reizigers weer even moeten wennen dat deze lijnen weer rijden, nadat ze de afgelopen 4 weken niet reden.
marcel1970
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 10 apr 2022, 13:08

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door marcel1970 »

fogeltje schreef: di 20 sep 2022, 11:32 Wie rijdt tegenwoordig lijn 123? Die werd eerst door een tourboer gereden, maar ik vernam gisteren van iemand dat er een Citea (1249) op reed, dat lijkt op Hermes zelf te duiden. Of heeft Hermes Citea's aan onderaannemers verkocht cq ter beschikking gesteld?
Doordat er op vestiging Cuijk een hoop chauffeurs door ziekte niet inzetbaar waren heeft Hermes de 123 een week zelf gereden.
Vanaf deze week wordt die weer door van Driel gereden.
De 3401 en 3344 zijn in Heyen vervangen door de 3404 en 3397
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door fogeltje »

Dank voor de update
"Een touringcar is geen bus"
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door teun »

huibf schreef: wo 23 nov 2022, 22:17 Op de wikipagina intekenlijst topic had ik al gemeld dat er geen officiële dienstregelingenwijziging is. Dit zou eigenlijk 8 januari zijn.
Arriva heeft zover ik weet geen aanpassingen per 8 januari.
Hermes minimaal. Er waren wat voorgestelde aanpassingen in lijnvoeringen maar deze gaan zover ik weet niet door. Oa routewijzigingen op lijn 10, 319 en lijn 51.
Er komt wel binnenkort een tijdelijke, langdurige omleidingen voor zeker 1 jaar in Gemert ivm de werken rondom Past.Poellplein.

Verder stromen de nieuwe electrische stadsbussen in. Omdat ook de batterij vd huidige 18 meter steeds een hogere actieradius kent kunnen er meer omlopen worden gemaakt.
Gedacjt wordt dat de extra omlopen komen op lijn 2 en 4. Hierdoor zijn er op deze lijn dus minder nieuwe elec. 12 meter bussen nodig.
Deze gaan worden ingezet op lijn 324. Dit is de korste Directlijn waarop zonder extra laadpunt de nieuwe elec bus ingezet kan worden. Deze vrijgekomen bussen op 324 gaan dan rijdrn op Directlijnen of Streeklijnen waar ze hard nodig zijn.
Een routewijziging voor de 319 en de 51? Hoe moet dat er uit gaan zien dan?
Stadsbussen op lijn 324 kan in de praktijk goed denk ik, dat reed er immers op de oude lijn 10 ook.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door huibf »

Die gaan nog niet door, daarnaast is het een voorstel, wat dus zeker niet wil zeggen dat het ook werkelijk gaat gebeuren.
319 niet meer via Steensel (zoals al is voorgesteld in het PVE) en lijn 51/26 standaard via de 'marktroute'.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door fogeltje »

Ik had van een collega al vernomen dat er rondom het Pastoor Poellplein gewerkt gaat worden. Wat gaat lijn 322 doen? Via de Sint Annastraat en langs Timeout af naar de Noordom? Of Gemert helemaal overslaan en via de Zuidom en Oostom?
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door huibf »

De wijzigingen zijn uiteraard tijdelijk.
Hoewel de meeste vervoerders lange werkzaamheden ook verwerken als 'officiele' route zal ik de aanpassing als werkzaamheden doorvoeren.

De "Centrumhalte" wordt halte Lodderdijk.

* 26, 321, 322 rijdt via zuidom, Heijtsveld, Burg Bekkerslaan naar de "Centrumhalte" Lodderdijk. Dat is voor lijn 26 het eindpunt.
Lijn 321 en 322 rijden via de Lodderdijk via halte Pelgremisrust. Dat is voor lijn 321 (en 322) het eindpunt. Lijn 322 rijdt dan via Noordom verder door.
Indien gewenst wordt er een halte op Heijtsveld ingericht.
De bussen rijden overigens wel via halte Westom/Heuvel.

* Lijn 25 rijdt de reguliere route via de "Centrumhalte" Lodderdijk en dan via de Lodderdijk via halte Pelgremisrust. Dat is voor lijn 25 het eindpunt.

* Lijn 123 en 655 hebben halte Pelgrimsrust als eindhalte.

* Lijn 268 rijdt de reguliere route daarna via de Lodderdijk en Pelgrimsrust door naar Elsendorp.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door teun »

Ik neem aan dat er bij de halte Burgemeester de Bekkerlaan ook gestopt zal worden, worden er verder nog nieuwe tijdelijke haltes toegevoegd? Via ridderplein rijden zal wel teveel tijd kosten volgens de vervoerkundigen, ben benieuwd of dat dat lijn 25 een beetje een boost geeft.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door huibf »

Mogelijk 1 op Heijtsveld. En de halte Burg. de Bekkerstraat op stopt men ook.

Overigens is het wat verwarrend er zijn twee halteparen Burg. De Bekkerlaan. Die van Arriva op de Lodderdijk en die van Hermes op de Bur.vee Bekkerlaan zelf. Die van Hermes kan beter Prinzrnstraat heten.
marcel1970
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 10 apr 2022, 13:08

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door marcel1970 »

Wanneer wordt er begonnen met de werkzaamheden aan het pastoor poellplein
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door fogeltje »

huibf schreef: za 03 dec 2022, 10:31 De wijzigingen zijn uiteraard tijdelijk.
Hoewel de meeste vervoerders lange werkzaamheden ook verwerken als 'officiele' route zal ik de aanpassing als werkzaamheden doorvoeren.

De "Centrumhalte" wordt halte Lodderdijk.

* 26, 321, 322 rijdt via zuidom, Heijtsveld, Burg Bekkerslaan naar de "Centrumhalte" Lodderdijk. Dat is voor lijn 26 het eindpunt.
Lijn 321 en 322 rijden via de Lodderdijk via halte Pelgremisrust. Dat is voor lijn 321 (en 322) het eindpunt. Lijn 322 rijdt dan via Noordom verder door.
Indien gewenst wordt er een halte op Heijtsveld ingericht.
De bussen rijden overigens wel via halte Westom/Heuvel.

* Lijn 25 rijdt de reguliere route via de "Centrumhalte" Lodderdijk en dan via de Lodderdijk via halte Pelgremisrust. Dat is voor lijn 25 het eindpunt.

* Lijn 123 en 655 hebben halte Pelgrimsrust als eindhalte.

* Lijn 268 rijdt de reguliere route daarna via de Lodderdijk en Pelgrimsrust door naar Elsendorp.
Dank, nog enkele vragen:
* Je zegt dat de bussen via de Zuid-om rijden maar ook bij de halte West-om/Heuvel (oude halte Carrousel) stoppen. Hoe dan? Ze kunnen daar niet keren. Ik zou dan verwachten dat ze door het dorp rijden, wellicht zelfs de oude route van lijn 21 naar Handel.
* Waarom rijdt lijn 655 niet door naar de Lodderdijk, halte Burgemeester de Bekkerlaan? Er is toch een halte richting Veghel?

Ik zou de Arrivahaltes Burg de Bekkerlaan "integreren" met de haltes Lodderdijk van Hermes, op de halte naar Veghel na liggen ze sowieso allemaal direct aan de rotonde. Haalt meteen verwarring met de Hermeshalte weg.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten