Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door fogeltje »

Zit net bij de bloedbank bij het MMC en kijk wanneer de bus terug naar CS gaat. Lijn 3 en 4 rijden een minuut uit elkaar :roll: En natuurlijk net weg. Kan dus nig half een uur blijven wachten -0-
"Een touringcar is geen bus"
ZO6176
Donateur
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door ZO6176 »

Lopen naar halte TU Eindhoven en dan een Arriva -bus?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13177
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Z2N »

Ik zou zelf gewoon een extra roze koek naar binnen stouwen, die dingen liggen er niet voor niets. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door fogeltje »

Ben uiteindelijk naar de Mercuriuslaan gelopen omdat ik uiteindelijl de 322 moet hebben, gezien de 321 niet rijdt ivm vakantie. Was nog best goed te doen, zeker met dit weer. *bus*
"Een touringcar is geen bus"
teun
Berichten: 1505
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door teun »

Bestaat lijn 618 nog? Behalve op onze wiki kan ik hem nergens meer vinden. Wanneer hij dan opgeheven zou zijn overigens ook niet...
Dionysusnu
Berichten: 526
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Dionysusnu »

In september 2022 stond 'ie nog onderaan dit nieuwsbericht vermeld: https://www.bravo.info/nieuws/hermes-ga ... -hervatten
PepijnOV
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 09 jun 2021, 17:57

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door PepijnOV »

teun schreef: di 16 mei 2023, 14:58 Bestaat lijn 618 nog? Behalve op onze wiki kan ik hem nergens meer vinden. Wanneer hij dan opgeheven zou zijn overigens ook niet...
De 618 is geen OV meer, maar besloten vervoer.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door huibf »

Enig idee wanneer deze is opgeheven.
Dat is met de stille trom gebeurd.
619 werd nog aangekondigd dat deze verdween.
Niels25
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 30 dec 2019, 22:06

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Niels25 »

PepijnOV schreef: di 16 mei 2023, 21:30
teun schreef: di 16 mei 2023, 14:58 Bestaat lijn 618 nog? Behalve op onze wiki kan ik hem nergens meer vinden. Wanneer hij dan opgeheven zou zijn overigens ook niet...
De 618 is geen OV meer, maar besloten vervoer.
Er rijd idd elke werkdag een touringcar van firma van Gompel, welke om 07:30 vertrekt vanaf de halte Dommelseweg in Valkenswaard. Er zit geen plaat met 618 achter de voorruit in ieder geval. Tot enkele maanden terug vertrok deze touringcar overigens vanaf de halte markt Valkenswaard.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door fogeltje »

Hmm, donderdag hebben we teamuitje op het werk. Zit te overwegen om eens de hus naar Uden te nemen. Maar met de huidige betrouwbaarheid van Hermes durf ik dat niet echt, zeker omdat ik dan de laatste 322 van Uden naar Eindhoven moet hebben. Zou niet de eerste keer zijn dat die uitvalt en de laatste rit gaat maar tot Gemert, daar heb ik niets aan.

Vanochtend ook doodleuk twee ritten op rij maar Uden vervallen, precies in de spits. Dus vanochtend had ik de teis niet eens kunnen maken.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Meltrain »

Heeft de vervoerder in dat geval dan niet de plicht om je (eventueel met alternatief vervoer) alsnog naar je halte te brengen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door huibf »

fogeltje schreef: ma 19 jun 2023, 11:28 Hmm, donderdag hebben we teamuitje op het werk. Zit te overwegen om eens de hus naar Uden te nemen. Maar met de huidige betrouwbaarheid van Hermes durf ik dat niet echt, zeker omdat ik dan de laatste 322 van Uden naar Eindhoven moet hebben. Zou niet de eerste keer zijn dat die uitvalt en de laatste rit gaat maar tot Gemert, daar heb ik niets aan.

Vanochtend ook doodleuk twee ritten op rij maar Uden vervallen, precies in de spits. Dus vanochtend had ik de teis niet eens kunnen maken.
Al weken valt weer de eerste rit uit vanaf Asten Plutostraat. Deze heeft sinds de opschaling nauwelijks gereden.
Ik ben wel een beetje klaar met de rituitval. Het wordt tijd dat de Provincie de teugels flink gaat aantrekken en alle vervallen ritten gaat beboeten.
Als de dienstregeling dat wordt afgeschaald dan ook deze DRU niet meer vergoeden.
Maar tot op heden is de Provincie mijn inziens een makke schaap.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef: ma 19 jun 2023, 11:28 Hmm, donderdag hebben we teamuitje op het werk. Zit te overwegen om eens de hus naar Uden te nemen. Maar met de huidige betrouwbaarheid van Hermes durf ik dat niet echt, zeker omdat ik dan de laatste 322 van Uden naar Eindhoven moet hebben. Zou niet de eerste keer zijn dat die uitvalt en de laatste rit gaat maar tot Gemert, daar heb ik niets aan.

Vanochtend ook doodleuk twee ritten op rij maar Uden vervallen, precies in de spits. Dus vanochtend had ik de teis niet eens kunnen maken.
Ik zou ook erg twijfelen eerlijk gezegd. n taxi van Gemert naar Beek en Donk is op dat tijdstip ook niet echt te regelen?
Meltrain schreef: wo 21 jun 2023, 18:33 Heeft de vervoerder in dat geval dan niet de plicht om je (eventueel met alternatief vervoer) alsnog naar je halte te brengen?
Geen idee, voor de laatste rit van lijn 25 wordt nooit voor vervangend vervoer gezorgd als er meer dan 8 reizigers zijn -0-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Daniel »

huibf schreef: wo 21 jun 2023, 18:49Het wordt tijd dat de Provincie de teugels flink gaat aantrekken en alle vervallen ritten gaat beboeten.
Met beboeten schiet je ook niet direct iets op natuurlijk. Beter voor het OV-aanbod is hetzelfde doen als de provincie Utrecht doet: de niet gereden ritten worden in mindering gebracht op de exploitatievergoeding, maar komen weer terug naar de reiziger in de vorm van extra budget voor een pluspakket zodra het personeel weer op orde is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door huibf »

Ze krijgen al jaren +1% op de tarieven, zonder er iets voor te hoeven doen. Afgelopen jaar hebben zonder enige schroom dit ook gedaan.
En komende tarief wijziging zullen ze niet anders doen. Gezien de erbarmelijke staat van de dienstregeling is toch enige geste naar de reiziger om die 1% niet te nemen.
De boete kunnen ze daar van betalen....
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door fogeltje »

Heb maar gewoon de auto gepakt. Geen gedoe, zekerheid en dan maar gewoon hele avond water :pos: :pos: :pos:
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door fogeltje »

Nadat het tijden lang drama was op lijn 321 (standaard leek na 15 uur ruim de helft of meer te vervallen) leek er gisteren geen uitval te zijn. Ook voor vandaag nog geen uitval gepland *bus* Heeft er instroom van nieuw personeel plaatsgevonden? Of hebben ze Hans gekloond? :lol:
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Hans »

Ik hoop voor mijn collega's niet dat ik ben gekloond. :)

Er vindt inderdaad instroom van nieuwe collega's plaats. Voor mijn vakantie waren er een aantal met een mentor mee. Ik zelf had ook een nieuwe collega bij die ik stad en streek (excl de specifieke Helmond lijnen) heb geleerd.

Deze collega's zullen nu zo langzamerhand wel klaar zijn en hun eigen diensten rijden. En wellicht zijn er wat minder zieken / komen er chauffeurs extra werken.... geen idee verder. Ik ga nog even verder met vakantie, haha.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door fogeltje »

Gisteren en vandaag weer als vanouds veel uitval op de 322. Lijn 25 had gisteren zelfs twee ritten op rij die uitvallen. Funest bij een uurdienst. Jammer dat er geen regionale bijsturing meer is.
"Een touringcar is geen bus"
GvL20
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 14 sep 2016, 21:37

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door GvL20 »

Hans schreef: di 27 jun 2023, 10:35 Ik hoop voor mijn collega's niet dat ik ben gekloond. :)

Er vindt inderdaad instroom van nieuwe collega's plaats. Voor mijn vakantie waren er een aantal met een mentor mee. Ik zelf had ook een nieuwe collega bij die ik stad en streek (excl de specifieke Helmond lijnen) heb geleerd.

Deze collega's zullen nu zo langzamerhand wel klaar zijn en hun eigen diensten rijden. En wellicht zijn er wat minder zieken / komen er chauffeurs extra werken.... geen idee verder. Ik ga nog even verder met vakantie, haha.
Om hier op in te haken, tijdje terug op de "ikbestuurdebus" dag geweest, daarna gesolliciteerd en eerste test goed doorlopen. Binnenkort sollicitatie en rijtest, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het verdere opleidings traject eruit ziet? En wat voor testen worden er tijdens dat traject allemaal afgenomen?
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Hans »

Zodra je echt begint krijg je een contract van 3 maanden bij de Transdev Acadamy. In die tijd krijg je rijblessen en alle theorie lessen / examens die nodig zijn. Op dagen dat je daarvoor niet in gedeeld bent wordt er verwacht dat je alvast wat aan lijnverkenning gaat doen. Zo kom je niet helemaal 'bleu' aan bij je mentor en je bent immers betaald in dienst, dus daar mag ook een verwachting / actie tegenover staan.

Zodra je alles hebt afgerond volgt er nog een basis cursus OV. Hierin worden alle zaken aangaande je OV werk behandeld. Zoals hoe moet je een rittenblad lezen, hoe werkt de boordapparatuur, hoe lees / gebruik ik een roulering en nog veel meer. Dan krijg je van een rij instructeur nog het zogeheten voertuiggewenning. Dan ga je met alle type bus een stuk rijden om daar enigszins mee gewend te raken. Het is zeg maar de basis die je dan een beetje mee krijgt.

Daarna wordt je aan een mentor gekoppeld en gaat dan op zijn/haar diensten mee. In principe rijdt jij dan zelf en de mentor leert je verder de routes, de exacte bediening van de boordcomputer, tips en trucs voor je rijstijl/rijgedrag/bochtenwerk en alles wat er maar bij komt kijken. Soms neemt de mentor het stuur wel eens over, bijvoorbeeld als de vertraging dusdanig oploopt dat de rest van de dienst voor jou of voor je aflosser ernstig in de knoei komt, voor de afwisseling (ik spreek uit ervaring... als mentor wil je ook wel weer eens zelf ff een ritje rijden) of omdat het gewoon ff te veel wordt voor de nieuwe collega. Het is niet niks in het begin en moet je zeker niet onderschatten. De eerste weken ben je doodop. Zodra je alle lijnen kent wordt in overleg tussen jou en je mentor bepaald vanaf wanneer je je eigen diensten gaat rijden.

En dan... dan is het zover! Ga je je eigen diensten rijden en zwaai je onderweg vrolijk naar je mentor (en al je andere collega's).
GvL20
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 14 sep 2016, 21:37

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door GvL20 »

Dat is al een duidelijk verhaal. :pos:

Ben benieuwd naar het verdere traject, begreep dat Hermes 'meer' van een chauffeur vraagt dan bv Arriva qua testen die je moet maken maar of dat daadwerkelijk zo is weet ik natuurlijk niet.

Hebben jullie hier in de regio eigenlijk veel te maken met agressie etc?
Hoe is het om bij Hermes te werken, fijne werkgever?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door fogeltje »

Volgens mij zijn er redelijk wat problemen op lijn 11 vanwege het AZC in Budel, maar ik las dat juist daarom de bus daar voorlopig niet stopt.
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Hans »

Lijn 11 stopt al een aantal weken niet meer bij het AZC.
Tussen Leende en Weert v.v. rijdt er geregeld beveiliging mee. Op station Maarheeze staat standaard beveiliging.

Sindsdien zijn de problemen daar voor lijn 11 eigenlijk verdwenen.

Maar agressie is er helaas wel, maar heeft gelukkig niet de overhand. Daarnaast is er veel te voorkomen door op een juiste/slimme manier als chauffeur te handelen / ermee om te gaan. Sterker nog.... persoonlijk ik heb geregeld heel leuke momenten in de bus en geregeld nog complimentjes van passagiers. Maak er zelf wat van door je positieve houding, dan kom je een heel eind!
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door huibf »

Met Hans achter als chauffeur kan je alleen maar blij worden. Was iedereen maar 'Hans'. Alhoewel dan heb je er wel dubbel zo veel nodig gezien zijn vakanties 🤣

Volgensmij is Maarheeze het best beveiligde station van Nederland en met meertalige bebording en toiletgebouw.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten