Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Hans »

Geen idee. Het is berichtgeving die ik vanmorgen in de mailbox ontving.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door fogeltje »

Ik heb vandaag voor het eerst in hele hele hele lange tijd een busrit gemaakt en daarbij mijn OV-chipkaart gebruikt. Sonds wanneer heet Hermes zulke ruk kaartlezers? Vroeger (opa verteld) hoefde ik de pas maar half uit mijn Secrid te halen en ervoor te houden en vrijwel meteen bliep. Nu moet ik dr allinge kaart er helemaal uitnemen, zowat op de kaartlezer plakken en nog ca 2 tellen wachten. Makkelijk en goed voor doorstroming is anders. Bij de NS poortjes kan ik hem wel "gewoon" gebruiken.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Hainje »

Komt door OVPay, de cico moet nu eerst controleren of het een OVC of bankpas is.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Suus »

Je moet je pas tegenwoordig los aanbieden, kaarthouders zijn voortaan problematisch.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door fogeltje »

Ik bied hem los aan, de Secrid blokt RFID-straling. De OV-chipkaart steekt uit, de overige pasjes blijven in de houder achter en worden dus niet gedetecteerd (en dit heb ik het verleden vele malen gecontroleerd, dit werkt). Het kan ook zijn dat hij het niet pakte omdat ik dus simpelweg geen geduld had en hem er toen maar helemaal uit haalde.

Nog een ander ding viel mij op, toen ik uitcheckte op station gaf de ene CICO aan "Eindhoven, Station", de andere, die ik gebruikte, "Eindhoven, Piazza". En warempel, ik zie in mijn overzicht dat ik inderdaad op de Piazza ben uitgecheckt. Worden die dingen niet centraal aangestuurd? Ik heb wel eens vaker gezien dat CICO's bleven hangen, maar dan deden ze het allemaal.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Hainje »

In mijn Hermes-tijd had je van tijd tot tijd dat er een cico bleef hangen. Dat was dan een enkele. Wellicht dat die ene bij jou net was vastgelopen.
🍉
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Ederveen »

Ik vroeg me af hoe omleidingroutes worden bepaald.
Op dit moment rijdt 14/114 om over de Karel de Grotelaan/Grote Berg, waardoor de zuidkant van Strijp volledig wordt overgeslagen.
Waarom wordt er eigenlijk niet via de Vonderweg-Mathildelaan gereden, waardoor alleen halte Wilhelminaplein wordt overgeslagen?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Hainje »

Vaak zijn het gemeenteambtenaren die deze omleidingen bedenken en die staan niet zo stil bij dergelijke zaken zoals wij dat doen.
🍉
PepijnOV
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 09 jun 2021, 17:57

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door PepijnOV »

Ederveen schreef: di 31 jan 2023, 09:26 Ik vroeg me af hoe omleidingroutes worden bepaald.
Op dit moment rijdt 14/114 om over de Karel de Grotelaan/Grote Berg, waardoor de zuidkant van Strijp volledig wordt overgeslagen.
Waarom wordt er eigenlijk niet via de Vonderweg-Mathildelaan gereden, waardoor alleen halte Wilhelminaplein wordt overgeslagen?
2 redenen:
1. de Vonderweg is in de spits zowat de meest onbetrouwbare ader van Eindhoven
2. Op korte termijn wordt de Vonderweg afgesloten wegens werkzaamheden en zou er alsnog de huidige omleiding gereden moeten worden.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door huibf »

Hoewel het niet in de concessie valt. Raakt het de concessie wel.
Voor 6 maanden (vanaf eind februari) gaat de bus van De Lijn ingekort worden tot Arendonk Brug.
Geen vervangend vervoer.
Normaal zou De Lijn wel pendelbussen inzetten, maar ik heb zon vermoeden omdat het grensverkeer is, dat dat wat lastiger ligt.
Maar toch, het AZC in Arendonk trekt veel reizigers.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Lijn 45 »

Wat hebben de berichten op de laatste paar pagina's eigenlijk nog met de drgl 2022 te maken? Kan dit topic anders niet beter een andere naam krijgen ("Concessie Zuid-Oost Brabant" oid)?
PepijnOV
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 09 jun 2021, 17:57

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door PepijnOV »

feitelijk wordt er nog steeds DR2022 gereden. Pas vanaf 26 februari start DR2023. Wellicht 2 topics openen? :lol:
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door TffpaA »

Heel gek is dat niet, toch? Voor West- en Oost-Brabant zijn er ook verschillende topics.
🗣
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door huibf »

PepijnOV schreef: ma 06 feb 2023, 16:27 feitelijk wordt er nog steeds DR2022 gereden. Pas vanaf 26 februari start DR2023. Wellicht 2 topics openen? :lol:
26 februari 2023 is eigenlijk een tussentijdse wijziging en een tijdelijke aanpassing. Officieel begint de dienstregeling 2023 pas in Augustus (zo ook voor Arriva), maar ook die staat ter discussie.

Tussentijds omdat lijn 10 een routeaanpassing krijgt. Lijn 2 de eerste 2 ritten in patroon komen te liggen, er een aantal lijnen rijtijd wijzigingen krijgen.

Tijdelijk omdat er nog steeds word gereden volgens een vakantie+ dienstregelingen met her en der war ritten en een inkorting op lijn 28.

Wat dan onduidelijk is is lijn 123. In het niets gaat de frequentie omlaag en blijven er 7 ritten over (was 11). De enige aanleiding mag zijn dat er geen chauffeurs zijn. Andere argumenten mogen geen aanleiding zijn. Dus ook 123 zou dan tijdelijk zijn.

Komt er een nieuw busboekje in eind februari 2023... (?) Enerzijds handig om de rijtijden correct hebben en lijn 10 netjes te hebben. Maar wat doe je dan met de tijdelijke maatregelen die hopelijk zsm tot het verleden behoren.

Ik zie in de reisinfo overigens de nieuwe halte in Best (bij het hotel) ook nog niet terug, maar die zal toch ook spoedig wel verschijnen.

Als er een nieuw busboekje komt, dan is het wel een mooi omslag-moment en kan die wiki ook om :-)
Hoewel feitelijk er geen explotatieplan voor 2023 is gemaakt en door GS is goedgekeurd.
Laatst gewijzigd door huibf op ma 06 feb 2023, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door teun »

Ik zag al dat per 26 februari de omleiding in Gemert in de reisinfo stond, maar er zijn dus meer wijzigingen. Op de website van Arriva staat overigens ook al een lijnennetkaart van geheel Brabant waar de wijzigingen per februari wel op staan.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Hans »

Nog een aantal zaken:
Lijn 119 gaat met elektrisch geleed rijden. In de tegenspits wordt als lijn 319 gereden.
Lijn 321 gaat weer rijden.

Daarnaast gaan de ritten van lijn 28 en 123 door Hermes chauffeurs zelf gereden worden (is overigens nu al het geval). De tourbedrijven die ze voor ons reden (met Hermes bussen) lukt dat niet meer, aangezien ze ook kampen met te weinig chauffeurs.

Verder zijn er diverse nieuwe collega's ingestroomd, stromen momenteel in of in de komende maanden. Dat is dus in elk geval positief nieuws voor het aantal beschikbare chauffeurs en mogelijk ook voor opties om de dienstregeling uit te kunnen breiden.

Op de nieuwe VDL elektrische stadsbussen wachten we nog steeds!
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door teun »

Rijdt die 319 dan gewoon bovenop de huidige ritten van de 319 volgens de route van de 119 maar dan met tussenstops?
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door huibf »

teun schreef: ma 06 feb 2023, 17:15 Ik zag al dat per 26 februari de omleiding in Gemert in de reisinfo stond, maar er zijn dus meer wijzigingen. Op de website van Arriva staat overigens ook al een lijnennetkaart van geheel Brabant waar de wijzigingen per februari wel op staan.
Das voor het eerst dat Arriva ook geheel ZOB intekent... nemen ze alvast een voorschot. :X
Arriva is wel zo slim om haar scholierenlijn te starten op Lodderdijk (A) . Ook daar was in eerste instantie Pelgrimsrust voor bedacht.
Lijn 321 zoals deze door Arriva is ingetekend klopt niet, was het maar zo'n feest. :pos: Deze stopt aan de rand van het dorp (west-om). Eigenlijk helemaal niet reizigersvriendelijk. :neg:
huibf schreef: zo 05 feb 2023, 12:11 Voor 6 maanden (vanaf eind februari) gaat de bus van De Lijn ingekort worden tot Arendonk Brug.
Geen vervangend vervoer van en naar Reusel.
Normaal zou De Lijn wel pendelbussen inzetten, maar ik heb zon vermoeden omdat het grensverkeer is, dat dat wat lastiger ligt.
Maar toch, het AZC in Arendonk trekt veel reizigers.
Over reizigersvriendelijk gesproken... 5,5 km lopen.
Ik durf niet te vragen of lijn 319 doorgetrokken kan worden naar de Brug 5 bij Arendonk (en dan de brug over lopen)...

De Lijn gaat iig niets meer dan:
Alle opties zijn door de Vlaamse Vervoermaatschappij De Lijn uitgebreid bekeken en na veel studiewerk is gebleken dat een omleiding er niet mogelijk is. Evenmin behoorde een tijdelijke korte lijnverbinding Reusel-Brug 5 niet tot de mogelijkheden (zowel op personeelsvlak als op beschikbaar materiaal -> bussen). Daarom wordt de lijn 430 (Hoogstraten-Turnhout-Arendonk) tijdelijk ingekort tot eindstation De Brulen in Arendonk.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door fogeltje »

Ik ben vrij anti-Gemert geworden de laatste jaren, dus wat mij betreft slaan de bussen Gemert gewoon over. :6

Wat bedoel je met "Dus ook 123 zou dan tijdelijk zijn.", huib? De hele lijn tijdelijk (gaat die weg) of wijzigingen die tijdelijk zijn? Waar kan ik aanstaande wijzigingen per 26 februari zien?
PepijnOV schreef: ma 06 feb 2023, 16:27 feitelijk wordt er nog steeds DR2022 gereden. Pas vanaf 26 februari start DR2023. Wellicht 2 topics openen? :lol:
Zodra de "echte dienstregeling 2023" begint komt er vanzelf een nieuw topic. ZOB is altijd een redelijk populair thema op het forum, dus daar maken we per dienstregelingjaar een nieuw topic voor aan.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Hainje »

fogeltje schreef: ma 06 feb 2023, 20:13 Ik ben vrij anti-Gemert geworden de laatste jaren, dus wat mij betreft slaan de bussen Gemert gewoon over. :6
Gewoon bom erop!
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door huibf »

fogeltje schreef: ma 06 feb 2023, 20:13 Wat bedoel je met "Dus ook 123 zou dan tijdelijk zijn.", huib? De hele lijn tijdelijk (gaat die weg) of wijzigingen die tijdelijk zijn? Waar kan ik aanstaande wijzigingen per 26 februari zien?
Lijn 123 gaat van 11 naar 7 ritten.... staan al online in de reisplanners.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Hans »

huibf schreef: zo 05 feb 2023, 12:11 Voor 6 maanden (vanaf eind februari) gaat de bus van De Lijn ingekort worden tot Arendonk Brug.
Geen vervangend vervoer van en naar Reusel.
Normaal zou De Lijn wel pendelbussen inzetten, maar ik heb zon vermoeden omdat het grensverkeer is, dat dat wat lastiger ligt.
Maar toch, het AZC in Arendonk trekt veel reizigers.
Over reizigersvriendelijk gesproken... 5,5 km lopen.
Ik durf niet te vragen of lijn 319 doorgetrokken kan worden naar de Brug 5 bij Arendonk (en dan de brug over lopen)...
Dat heb je bij deze toch gedaan.... onze Vervoerkundige leest (en antwoord) tegenwoordig mee *bus*

Maar keren bij de brug wordt lastig. Reusel Grens is een optie, iets verder lopen, maar korter dan het busstation. Omloop technisch past het helaas niet, dus zal hem niet worden.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door huibf »

I know.... daarom vraag ik het met enige schroom.
Daarbij kan je keren bij onder de eiken en mierdeseweg. Rijtijd 12 minuten.

8 persoonsbusje kan ook, elk half uur kan dus precies.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Milco »

Ik zie dat ook binnenkort lijn 10 wordt ingekort naar Oirschot Kazerne.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Hans »

Nee, lijn 10 wordt niet ingekort naar de Kazerne, daar komt hij immers niet.
Lijn 10 verdwijnt van Eindhoven Airport en krijgt de Kazerne als nieuwe bestemming.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten