Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2022

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2022

Bericht door ZO6176 »

Niet alleen daar. Probeer maar eens in Hoogeloon of zo te komen. Het door arrivabas geschetst gebied zijn gewoon hele kleine dorpjes. Net als rondom Hoogeloon.
Evenzo is het een "wereldreis" op het kleine stukje Eindhoven - Oirschot. Ook het gebied ten zuiden van Someren en ten noorden van Oss stellen niet zoveel voor. Vandaar dat ik zeg dat het op die paar lijnen na een dunbevolkt gebied is.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2022

Bericht door regenmaker »

ArrivaBas schreef: di 30 aug 2022, 15:02 Heel veel verder dan Uden kom je buiten de drukste uren niet meer vanuit Eindhoven en 's-Hertogenbosch. Dat is in de stille uren gewoon een groot gapend gat dat je laat vallen tussen de Maaslijn enerzijds, en Veghel en Uden anderzijds.
Maar deze discussie geeft mij wel inspiratie om het gebied eens goed onder de loep te nemen en een volledig nieuw lijnennet te ontwerpen voor de provincie als geheel.
Arriva heeft per december 2014 fors gesneden toen ze de concessie Oost-Brabant binnenhaalde o.a de weekendbediening op de 91. Ook in de afgelopen jaren zijn er steeds meer verbindingen verdwenen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2022

Bericht door RobertT »

BusOV40 schreef: ma 29 aug 2022, 09:49 Het lijkt erop dat Arriva nu ook doet wat NS doet. Alvast flink snijden in het aantal ritten. Vooral op de stadsdiensten. Dat is vooral ingegeven vanuit personeelstekort. En ik vermoed dat het ook gewoon een ordinaire bezuiniging is.
Wie weet wat ons in december nog te wachten staat.
Probleem met dit soort maatregelen is,dat de diensten bijna nooit meer als vantevoren terug komen:Schrappen van ritten is dan makkelijker als weer toevoegen.Tuurlijk zal een groot deel wel weer ooit terugkeren,maar alles?
marcel1970
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 10 apr 2022, 13:08

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2022

Bericht door marcel1970 »

Tom024 schreef: zo 28 aug 2022, 08:21 Er worden in Oost en West verschillende diensten vast uitbesteed aan Van Driel / Businext, voorlopig tot de herfstvakantie.
Yep de diensten die we voor de vakantie reden gaan we ook vanaf 5 sept weer rijden zelf begin ik Maandag met lijn 99 om 7,22 vanaf Uden en 16,10 weer in Nijmegen.
Op de 305 gaan we 1 slag van Uden naar Oss rijden en gaan we langer door in de ochtend tussen Uden en Eindhoven.
Vanuit Cuijk gaan we weer 91/92 rijden
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2022

Bericht door Tom024 »

Vanaf maandag rijdt er kennelijk een buurtbusje tussen Venhorst en Veghel, via Huize Padua, Boekel en Erp. Hiermee krijgt Venhorst na een paar jaar weer een OV-verbinding en rijst er vanuit Huize Padua en Boekel weer de hele dag een bus(je) naar Veghel. Op de website van Arriva is hierover geen bericht te vinden, dienstregeling krijg ik ook niet boven water.

Link (premium): https://www.bd.nl/uden-veghel-e-o/vanaf ... ~ac45d5e6/
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2022

Bericht door teun »

Hij staat wel in de OVinfo app (nummer wordt 256) de haltes staan alleen als “stop” zonder plaatje in plaats van als bushalte met een buslogootje. In Venhorst gaat men stoppen op het Sint Josephplein, in Huize Padua aan de Kluisstraat, dan rijdt men vanaf de halte Vliegberg weer de reguliere route van de 155 naar Veghel.

Aan de ene kant mooi dat dit er komt, anderzijds een beetje teleurstellend dat dit geheel vanuit de gemeente Boekel is en er geen overleg met Gemert en de provincie is geweest over een verbinding met Handel en Gemert. Verder is het wel behoorlijk 1 op 1 vervanging van regulier betaald door vrijwillig OV…
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2022

Bericht door regenmaker »

Waarom niet lijn 321 verlengen naar Handel?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2022

Bericht door Tom024 »

Nou ken ik Handel een beetje, waar zou je in hemelsnaam met zo'n 13-meter willen keren?
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2022

Bericht door Etienne »

teun schreef: vr 30 sep 2022, 10:25 Aan de ene kant mooi dat dit er komt, anderzijds een beetje teleurstellend dat dit geheel vanuit de gemeente Boekel is en er geen overleg met Gemert en de provincie is geweest over een verbinding met Handel en Gemert. Verder is het wel behoorlijk 1 op 1 vervanging van regulier betaald door vrijwillig OV…
Nou is dat op deze verbinding niet de eerste keer dat zoiets gebeurt.....
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
PHS

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2022

Bericht door PHS »

Blijk ik gemist te hebben dat lijn 155 begin dit jaar is opgeheven en is vervangen door een schoollijn. Nou ja, het zat eraan te komen :oops:
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2022

Bericht door regenmaker »

Tom024 schreef: vr 30 sep 2022, 18:52 Nou ken ik Handel een beetje, waar zou je in hemelsnaam met zo'n 13-meter willen keren?
Als ik in het buitenland kijk dan weten de chauffeurs zich met gelede bussen altijd door de smalste straatjes te wurmen, daar hoor je nooit iemand over keerproblemen. (A)

Maar een rondje over het Mariahofke zou moeten lukken.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2022

Bericht door Hainje »

Dat zou op zich moeten kunnen, als mensen met parkeren daar rekening mee houden. Vooral de kruising Mariahofke/Kapelweg heb ik een hard hoofd in.
🍉
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2022

Bericht door Michael »

regenmaker schreef: vr 30 sep 2022, 20:40
Tom024 schreef: vr 30 sep 2022, 18:52 Nou ken ik Handel een beetje, waar zou je in hemelsnaam met zo'n 13-meter willen keren?
Als ik in het buitenland kijk dan weten de chauffeurs zich met gelede bussen altijd door de smalste straatjes te wurmen, daar hoor je nooit iemand over keerproblemen. (A)
Een gelede bus heeft andere rij eigenschappen dan een 13 meter bus. Dus dat iets met een gelede bus wel kan wil niet meteen zeggen dat dat met een 13 meter bus ook kan.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2022

Bericht door fogeltje »

teun schreef: vr 30 sep 2022, 10:25 Verder is het wel behoorlijk 1 op 1 vervanging van regulier betaald door vrijwillig OV…
Dat geldt voor elke buurtbus.
teun schreef: vr 30 sep 2022, 10:25 Aan de ene kant mooi dat dit er komt, anderzijds een beetje teleurstellend dat dit geheel vanuit de gemeente Boekel is en er geen overleg met Gemert en de provincie is geweest over een verbinding met Handel en Gemert.
Waarom? Venhorst is niet te bedienen samen met Handel en Gemert zonder dat een extra busje nodig zou zijn en ik denk dat een vereiste was dat er 1 bus gebruikt kan worden. Dan is een route naar Venhorst sowieso zinvoller omdat Handel en Gemert de 322 hebben. Vanuit Handel moet je wel even fietsen naar de N605, maar voor Venhorst is er nu helemaal niets. Nog los van het feit of 1 busje überhaupt Veghel - Gemert haalt, zonder Venhorst. Anders zou je al aan lussen moeten gaan denken, Boekel - Gemert en via Elsendorp naar Venhorst. Maar dat maakt de verbinding weer mega onaantrekkelijk voor Venhorst.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2022

Bericht door fogeltje »

Hainje schreef: vr 30 sep 2022, 21:26 Dat zou op zich moeten kunnen, als mensen met parkeren daar rekening mee houden. Vooral de kruising Mariahofke/Kapelweg heb ik een hard hoofd in.
Ipv keren zou je dan een lusroute kunnen overwegen, er zal vast een uitvalsweg naar de N605 aanwezig zijn. Of het levensvatbaar is, is een andere.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2022

Bericht door Hainje »

Persoonlijk zou ik dan sowieso doorrijden naar Boekel om iets van een aansluiting richting Uden te kunnen bieden. Doar in da durrep hedde in schôôn rotonde woar ge kunt kere.
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2022

Bericht door huibf »

regenmaker schreef: vr 30 sep 2022, 16:00 Waarom niet lijn 321 verlengen naar Handel?
Waarom de 155 niet laten terugkeren?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2022

Bericht door fogeltje »

Hainje schreef: za 01 okt 2022, 18:32 Persoonlijk zou ik dan sowieso doorrijden naar Boekel om iets van een aansluiting richting Uden te kunnen bieden. Doar in da durrep hedde in schôôn rotonde woar ge kunt kere.
Keren deed/doet men daar door een reundje Nia Domo - Kerkstraat te rijden. Dat deed de 25 in de tijd dat weekendritten tot Boekel gingen en de 321 doet dat nu volgens mij ook. Als je de rotonde utiliseert om te keren dan bedien je krek het centrum niet.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2022

Bericht door fogeltje »

huibf schreef: za 01 okt 2022, 19:22
regenmaker schreef: vr 30 sep 2022, 16:00 Waarom niet lijn 321 verlengen naar Handel?
Waarom de 155 niet laten terugkeren?
Omdat er volgens het artikel maar 161 man per dag in zaten? En dat volgens Arriva niet genoeg is? Die zetten liever in op kansloos hoge frequenties op de 305/306 in het superdal.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2022

Bericht door regenmaker »

Hoezo kansloos hoog. De 305 en 306 zijn ideaal en goed bezet ook in het superdal.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2022

Bericht door ZO6176 »

Altijd verbazingwekkend hoeveel mensen kritiek hebben op de frequenties van 305 en 306. Maakt niet uit over welk tijdstip. Enige waarover ik me verbaas is dat achter elkaar rijden tussen Veghel en Uden.

Maar misschien van de 157 een schoollijn maken en de diensturen naar 155/655..
Maar vraagje over de 655. Waarom moeten die paar ritjes eigenlijk via Veghel Zuid? Ik zou zelf de buurtbus via Veghel Zuid sturen
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2022

Bericht door huibf »

Die frequentie voor 305 in Eindhoven in de daluren hoeft niet hoger. Zeker niet ten koste van een frequentielaging op 156/157.
Vooral de as St Oedenrode en Eindhoven loopt simpelweg hartstikke goed en is wat betreft bezetting voor bestemmingen Ehv/Son//Nijnsel/st Oedenrode) hoger dan de 305.
En dat is ook logisch met de 305 kom je niet in Son, Nijnsel en 75% van St Oedenrode.

Er wordt teveel gefocus op HOV en zeker op deze route echt verkeerd.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2022

Bericht door huibf »

regenmaker schreef: zo 02 okt 2022, 20:04 Hoezo kansloos hoog. De 305 en 306 zijn ideaal en goed bezet ook in het superdal.
Het is maar waar je meet. Op de as Eindhoven-St Oedenrode is dat pertinent niet waar.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2022

Bericht door Mr-W »

Lijn 305 heeft vooral nauwelijks unieke passagiers bij halte St. Oedenrode A50, maar is goed bezet vanaf Veghel.
Wil je overigens echt n snelle lijn inleggen dan laat je 605 vaker rijden, scheelt een tour door Veghel.
Hainje schreef: vr 30 sep 2022, 21:26 Dat zou op zich moeten kunnen, als mensen met parkeren daar rekening mee houden. Vooral de kruising Mariahofke/Kapelweg heb ik een hard hoofd in.
Keren in Boekel was destijds ook een probleem, nu kan dat tegenwoordig prima bij de nieuwe rondweg thv Erpseweg.
fogeltje schreef: zo 02 okt 2022, 17:38
Hainje schreef: za 01 okt 2022, 18:32 Persoonlijk zou ik dan sowieso doorrijden naar Boekel om iets van een aansluiting richting Uden te kunnen bieden. Doar in da durrep hedde in schôôn rotonde woar ge kunt kere.
Keren deed/doet men daar door een reundje Nia Domo - Kerkstraat te rijden. Dat deed de 25 in de tijd dat weekendritten tot Boekel gingen en de 321 doet dat nu volgens mij ook. Als je de rotonde utiliseert om te keren dan bedien je krek het centrum niet.
Tegenwoordig zijn er een paar bijgekomen *bus*
ZO6176 schreef: zo 02 okt 2022, 20:08 Altijd verbazingwekkend hoeveel mensen kritiek hebben op de frequenties van 305 en 306. Maakt niet uit over welk tijdstip. Enige waarover ik me verbaas is dat achter elkaar rijden tussen Veghel en Uden.

Maar misschien van de 157 een schoollijn maken
Lijn 157 zou ik geen schoollijn van maken, op zijn minst op het traject Uden-Oss niet ivm bediening Nistelrode Dorp en de tussenhaltes waar 305 niet stopt.
Lijn 156/157 rijden overigens tussen St. Oedenrode en Eindhoven ook regelmatig achter elkaar aan.
fogeltje schreef: zo 02 okt 2022, 17:40 Die zetten liever in op kansloos hoge frequenties op de 305/306 in het superdal.
Zet liever in op extra ritten op lijn 99 en 322 rondom Uden denk ik dan ;)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2022

Bericht door regenmaker »

huibf schreef: ma 03 okt 2022, 15:56
regenmaker schreef: zo 02 okt 2022, 20:04 Hoezo kansloos hoog. De 305 en 306 zijn ideaal en goed bezet ook in het superdal.
Het is maar waar je meet. Op de as Eindhoven-St Oedenrode is dat pertinent niet waar.
De 154, 156 en 157 verzorgen een veel betere bediening van Sint Oedenrode. Maar zoals jij vaak impliceert om doorgaande reizigers uit Veghel en Uden op te zadelen met de trage route door Son en Sint Oedenrode zou een doodsteek zijn voor de 305. Aparte lijnen houden voor de bediening van Veghel, Uden en Sintoedenrode, Son is prima. Zelf zie ik een uitbreiding van de 605 wel zitten en hij is ook nog goed bezet. Liefst met een A50 verbinding naar Dukenburg.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten