Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2023

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2023

Bericht door Chrysa »

De dienstregeling dit jaar wijzigt niet veel, ik meen dat dit naar de zomervakantie verschoven is. Toch enkele kleine wijzigingen rondom de buurtbussen in Altena vanaf 9 januari.
Lijn 221 rijdt niet meer via Andel. De route gaat van Almkerk direct naar Giessen v.v. Reizigers van/naar Andel kunnen gebruik maken van lijn 121.
Lijn 229 rijdt niet meer tussen Raamsdonksveer en ’s-Gravenmoer. Hier werd weinig gebruik gemaakt van de buurtbus. Reizigers tussen Raamsdonksveer en Waspik kunnen gebruik maken van lijn 134. Reizigers van/naar ’s-Gravenmoer kunnen reizen met lijn 230 via Oosterhout of met lijn 231 via station Gilze-Rijen of Waalwijk.
Lijn 229 rijdt in Raamsdonksveer een andere route en krijgt een uitbreiding naar het verzorgingstehuis Hoge Veer in Geertruidenberg. De route is als volgt: Maasdijk-Collegeweg-Stationsweg-Rembrandtlaan-Van Wijngaardenstraat-Essenboom-Keizersveer. Het begin- en eindpunt wordt de Van Wijngaardenstraat.
https://www.arriva.nl/noordbrabant/acti ... rabant.htm
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2023

Bericht door teun »

Toch maar goed dan dat ik nog een keer de 221 van Almkerk naar Andel heb genomen dit jaar. :Y
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2023

Bericht door huibf »

Er is eigenlijk helemaal geen 2023 dienstregeling. Die start pas eind augustus..
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2023

Bericht door Chrysa »

Augustus in welk jaar?
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2023

Bericht door TffpaA »

1967.
🗣
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2023

Bericht door Etienne »

Lijn 90 rijdt na de zomer weer in het weekend

Anderhalf jaar lang reed Lijn 90 tussen Oss en Den Bosch niet, althans niet in de avonduren en in het weekend. Dorpsbewoners in Nuland en Geffen waren boos en klaagden bij gemeente en provincie. Nu heeft de gemeente Den Bosch bekendgemaakt dat Lijn 90 vanaf 27 augustus toch weer gaat rijden in de avonden en in het weekend. Vervoerder Arriva kan het nieuws nog niet bevestigen.

Play Video
Toen twee jaar geleden bekend werd gemaakt dat de buslijn werd ingeperkt, was Giel van den Akker boos. De voorzitter van de dorpsraad Nuland probeerde het besluit met alle macht aan te vechten, maar tevergeefs. "Het lukte niet. Toen probeerden we een buurtbus te organiseren, maar in plaats daarvan kregen we de Seniorenbus en Automaatje." Dat bleek niet voldoende om bewoners van de kernen te bedienen: "De gemeente heeft nog steeds niet duidelijk gemaakt hoe het Vinkel en Nuland van goed openbaar vervoer gaat voorzien."

Lees meer
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2023

Bericht door regenmaker »

Hopelijk gaat de 91 ook ooit weer in het weekend rijden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2023

Bericht door Meltrain »

In Breda rijdt 's avonds en in het weekend lijn 5 alleen van Heusdenhout naar het station en rijdt lijn 7 (op dat deel) alleen van het station naar Heusdenhout.
Zou het niet logischer zijn om dat om te draaien? Dan hoef je als reiziger op het station tijdens de stille uren alleen nog maar op het lijnnummer te letten als je naar Heusdenhout wilt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2023

Bericht door huibe »

Nee. Want dan rijdt er uit het centrum niets rechtstreeks meer naar Heusdenhout.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2023

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef: do 18 mei 2023, 22:39 Zou het niet logischer zijn om dat om te draaien? Dan hoef je als reiziger op het station tijdens de stille uren alleen nog maar op het lijnnummer te letten als je naar Heusdenhout wilt.
Die volg ik niet helemaal. Ja, dan zou lijn 5 altijd naar Heusdenhout gaan, maar wat is het voordeel daarvan precies?
Je moet, net als nu, nog altijd opletten omdat je bijvoorbeeld overdag een andere lijn moet nemen dan 's avonds en in het weekend. En in een deel van Heusdenhout moet je ook nog opletten dat je 's avonds en in het weekend aan de andere kant van de straat instapt.

Als je de boel al wilt versimpelen dan zou ik eerder voorstellen om lijn 7 in Heusdenhout als ringlijn uit te voeren (eerst via het noordelijk deel van de wijk en dan door naar het zuidelijk deel) en lijn 5 de tegenrichting van de lus te laten rijden doordeweeks overdag.
Dan heb je altijd in beide richtingen een verbinding met het centrum en stap je altijd aan dezelfde kant van de straat in in Heusdenhout.
Heusdenhout is precies de enige wijk in Breda waar dat zo te doen is zonder dat je een gecompliceerd netwerk krijgt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2023

Bericht door Meltrain »

Het voordeel is dat je op het station altijd lijn 5 kunt nemen. Doordeweeks overdag is lijn 7 een soort van bonus, maar onwetenden kunnen die bus met een gerust hart missen, omdat ze altijd lijn 5 nog kunnen nemen.
huibe schreef: vr 19 mei 2023, 08:16 Nee. Want dan rijdt er uit het centrum niets rechtstreeks meer naar Heusdenhout.
Maar nu geldt dat in omgekeerde richting.
Is lijn 5 ook niet gekoppeld aan de korte rit van lijn 7?
Daniel schreef: vr 19 mei 2023, 10:00 Als je de boel al wilt versimpelen dan zou ik eerder voorstellen om lijn 7 in Heusdenhout als ringlijn uit te voeren (eerst via het noordelijk deel van de wijk en dan door naar het zuidelijk deel) en lijn 5 de tegenrichting van de lus te laten rijden doordeweeks overdag.
Dan heb je altijd in beide richtingen een verbinding met het centrum en stap je altijd aan dezelfde kant van de straat in in Heusdenhout.
Heusdenhout is precies de enige wijk in Breda waar dat zo te doen is zonder dat je een gecompliceerd netwerk krijgt.
Het dikgedrukte deel snap ik niet: je hebt dan toch nog steeds aan beide kanten van de weg een bushalte?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2023

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef: vr 19 mei 2023, 10:33 Het voordeel is dat je op het station altijd lijn 5 kunt nemen. Doordeweeks overdag is lijn 7 een soort van bonus, maar onwetenden kunnen die bus met een gerust hart missen, omdat ze altijd lijn 5 nog kunnen nemen.
Voor Heusdenhout is de keuze van de juiste lijn doordeweeks anders wel relevanter. Scheelt een stuk in de reistijd.
Het dikgedrukte deel snap ik niet: je hebt dan toch nog steeds aan beide kanten van de weg een bushalte?
Ja, maar dan kan je de hele week altijd lijn 7 nemen aan dezelfde kant van de straat. Aan de andere kant stopt dan alleen lijn 5 die niet altijd rijdt.

In de huidige situatie moet je doordeweeks aan de ene kant van de straat op lijn 7 ri. Nieuw Wolfslaar stappen. Maar 's avonds en in het weekend moet je aan de overkant instappen bij de halte van lijn 7 ri. Heusdenhout om naar het station te reizen.
Je hebt dus in het noordelijk deel van de wijk wel altijd dezelfde lijn met dezelfde bestemming, maar afhankelijk van het tijdstip en de dag moet je aan verschillende kanten van de straat instappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2023

Bericht door Meltrain »

Maar dat blijf je houden. Het enige voordeel is dat je alleen nog hoeft te onthouden dat je lijn 7 (of lijn 5 in mijn voorstel) moet nemen en niet naar de bestemming hoeft te kijken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2023

Bericht door Daniel »

Nee, als je lijnen 5 en 7 als aan elkaar tegengestelde ringlijnen hebt rijden zou lijn 7 (en 5) altijd aan dezelfde kant van de straat vertrekken onafhankelijk van het tijdstip.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2023

Bericht door Michael »

Meltrain schreef: vr 19 mei 2023, 10:33 Het voordeel is dat je op het station altijd lijn 5 kunt nemen. Doordeweeks overdag is lijn 7 een soort van bonus, maar onwetenden kunnen die bus met een gerust hart missen, omdat ze altijd lijn 5 nog kunnen nemen.
huibe schreef: vr 19 mei 2023, 08:16 Nee. Want dan rijdt er uit het centrum niets rechtstreeks meer naar Heusdenhout.
Maar nu geldt dat in omgekeerde richting.
Is lijn 5 ook niet gekoppeld aan de korte rit van lijn 7?
Lijn 5 rijdt vanaf station altijd door als lijn 7 naar Wolfslaar.
Lijn 7 gaat vanaf Heusdenhout 1 keer per uur vanaf het station door als lijn 6 naar Meersel Dreef. De rest gaat vanaf station als lijn 5 terug naar Heusdenhout. Dus je hebt altijd vanaf Heusdenhout rechtstreeks een bus naar het centrum.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2023

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: vr 19 mei 2023, 12:13 Nee, als je lijnen 5 en 7 als aan elkaar tegengestelde ringlijnen hebt rijden zou lijn 7 (en 5) altijd aan dezelfde kant van de straat vertrekken onafhankelijk van het tijdstip.
Ja, maar je houdt nog steeds dat je afhankelijk van het tijdstip en de dag aan verschillende kanten van de straat moet instappen voor de (snelste) route naar het station.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2023

Bericht door ZO6176 »

Dat was in Eindhoven vroeger met 5/55 ook geen probleem. Dat went vlug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2023

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef: vr 19 mei 2023, 17:12 Ja, maar je houdt nog steeds dat je afhankelijk van het tijdstip en de dag aan verschillende kanten van de straat moet instappen voor de (snelste) route naar het station.
Toch is dat nog duidelijker dan nu met lijn 7 ri. Station die afhankelijk van het moment op de dag aan verschillende kanten van de straat vertrekt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2023

Bericht door huibe »

Lijn 7 vertrekt altijd aan dezelfde kant van de straat....

En voor reizigers die zonder overstap naar het centrum willen stappen ook altijd op aan dezelfde kant van de straat.

Een bus die van lijn 7 vanuit het Centrum via het station naar Heusdenhout rijdt, rijdt altijd als lijn 5 naar het station, om daar altijd weer verder te gaan als lijn 7 naar het Centrum en Nieuw Wolfslaar.

Deze situatie is al sinds de sluiting van de havenroute en de reizigers weten het allemaal.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2023

Bericht door Daniel »

huibe schreef: za 20 mei 2023, 10:04 Lijn 7 vertrekt altijd aan dezelfde kant van de straat....
Dat is fysiek onmogelijk in de avond en weekend wanneer als lijn 5 naar het station gereden wordt. Dan rijdt lijn 7 immers alleen richting Heusdenhout en moet je dus aan die kant van de straat instappen. Terwijl je doordeweeks overdag instapt aan de andere kant in lijn 7 stapt die rechtstreeks naar het station gaat.
Een bus die van lijn 7 vanuit het Centrum via het station naar Heusdenhout rijdt, rijdt altijd als lijn 5 naar het station, om daar altijd weer verder te gaan als lijn 7 naar het Centrum en Nieuw Wolfslaar.
Dat staat dus compleet fout op de wiki, daar wordt aangegeven dat dit alleen 's avonds en in het weekend gebeurt. Maar uit de dienstregeling zelf blijkt inderdaad wat jij stelt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2023

Bericht door huibe »

Ik blijf er bij dat lijn 7 altijd aan dezelfde zijde vertrekt. Alleen overdag heb je aan beide zijde van de straat de mogelijkheid om naar het station te rijden.

En dat het niet goed staat op de wiki.....
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2023

Bericht door Milco »

Ik ben zelf niet goed op de hoogte van wat er juist is, maar zou iemand de foutieve informatie op de wiki dan willen corrigeren? :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2023

Bericht door huibf »

voor de liefhebbers de explotatiplannen voor 2023, ingaande 27-08-2023.

Let wel deze datum staat inmiddels onder druk omdat er niet opgeschaald kan worden ivm personeelstekorten.

West: https://noordbrabant.bestuurlijkeinform ... 1570676fa7
Oost: https://noordbrabant.bestuurlijkeinform ... 4a48d70756
Voor Oost is paragraaf 4.1 de grootste wijziging.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2023

Bericht door Michael »

De wijzigingen worden doorgeschoven naar December. De enige wijziging die sowieso doorgaat per 27 augustus zijn de ruimere rijtijden op de BrabantLiners.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2023

Bericht door Hainje »

huibf schreef: vr 09 jun 2023, 13:04 voor de liefhebbers de explotatiplannen voor 2023, ingaande 27-08-2023.
Oost: https://noordbrabant.bestuurlijkeinform ... 4a48d70756
Voor Oost is paragraaf 4.1 de grootste wijziging.
Heb je de visie Tilburg - Reusel wellicht voor me?
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten