Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2023 (-2024)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2023 (-2024)

Bericht door teun »

Wordt er in de praktijk ook veel overgestapt? Mijn indruk was meer dat het simpelweg een erg drukke halte is en dat dat die extra toegevoegde frequentie verantwoordt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2023 (-2024)

Bericht door fogeltje »

^ Dit. Je wilt het de Gemertse reiziger ook niet te moeilijk maken. Iemand op het station moet niet eerst gaan liggen denken of hij nu wel of niet die 321 kan pakken of niet. Het is al verwarrend genoeg dat de 321 en 322/323 bij de West-Om uit elkaar gaan. Laat je de 321 ook nog de West-Om overslaan dan maak je dat niet beter en moet je je afvragen of er voldoende capaciteit overblijft voor die halte. Daarvoor zou je opstapcijfers moeten hebben.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2023 (-2024)

Bericht door fogeltje »

Ik heb net op weg van de Nettorama naar huis eens een rondje Gimmert gereden. Wat is die halte Groenesteeg een trieste aandoening. De bus heeft niet eens plek om fatsoenlijk te wachten, dat moet op de rijbaan. Is deze halte tijdelijk?
"Een touringcar is geen bus"
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2023 (-2024)

Bericht door teun »

Is het stukje van de weg tussen de Doonheide en de rotonde eigenlijk ook aangepakt? Anders is dat inderdaad bepaald niet een handige plek om te halteren of tijd af te wachten.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2023 (-2024)

Bericht door fogeltje »

Je kunt iig helemaal doorrijden, maar om nou te zeggen dat ik de weg "af" vond gaat ver. Er lijkt hier en daar in de aanliggende wijken ook gebouwd te worden, althans dat gevoel had ik.
"Een touringcar is geen bus"
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2023 (-2024)

Bericht door Ederveen »

De resultaten van de inwonersenquete 2023 voor Eindhoven waren zojuist openbaar gemaakt, en onder het kopje verkeer en vervoer was er onder andere het onderstaande resultaat over de "vervoersvriendelijkheid" van het Eindhovense busvervoer per buurt. Opvallend is (maar niet geheel verassend) de relatieve ontevredenheid van buurten waar de gemiddelde loopafstand naar een halte vrij groot is en de aldaar halterende buslijn niet vaak komt (of vaak niet).
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 148 gasten