Aanbesteding Zeeland
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding Zeeland
Liever rigoreuze stappen zetten dan het OV langzaam laten afsterven.
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding Zeeland
Kamerleden vragen steun voor OV-plan: https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/cda-ka ... ~a19c1fd9/
Re: Aanbesteding Zeeland
Daar hebben we het CDA weer. Die hebben eerst alle reizigers weggejaagd met bezuinigingen en klagen nu dat de lijndiensten 'niet langer houdbaar zijn'
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Zeeland
Ik verwacht dat er minder geld komt bij ontschotting. Er kan namelijk efficienter gepland worden dan door taxibedrijven.
Re: Aanbesteding Zeeland
Nu ook verzet op Schouwen: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/156 ... en-blijven
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding Zeeland
Boeiend. Iemand hier meer info over?Het Rijk is ook bezig met hoge frequentie busvervoer. Om een snelle verbinding te maken tussen Gent, Goes, Zierikzee en Rotterdam. Die discussie willen we nog afwachten. Als het Rijk dit gaat regelen, gaan wij als provincie er niet nog eens een extra buslijn naast leggen
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding Zeeland
Geen idee wat je er qua geldstromen van moet verwachten, maar er wordt inderdaad aan gewerkt.
Bij DOVA staan aardig wat documenten online hierover: https://dova.nu/themas/brt-ontwikkeling
Bij DOVA staan aardig wat documenten online hierover: https://dova.nu/themas/brt-ontwikkeling
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Zeeland
Die gedsputeerde praat ook zoals het uitkomt.ICE11 schreef: ↑wo 21 jun 2023, 22:20 Nu ook verzet op Schouwen: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/156 ... en-blijven
Re: Aanbesteding Zeeland
Vervoer naar buiten de provincie heeft geen prioriteit: https://www.pzc.nl/schouwen-duiveland/z ... ~ab58503e/
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Zeeland
De focus op alleen lijnen binnen de provincie verklaart wel waarom er geen ritten 395 overblijven.
Re: Aanbesteding Zeeland
De 395 is natuurlijk typisch zo'n lijn die in de spitsrichting vol zit en andersom natuurlijk maar beperkt beklant is.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding Zeeland
Daarom lijkt het me handig om lijn 436 deels door te koppelen aan lijn 132, dan heb je twee spitsrichtingen.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Zeeland
Niet 395 aan 132?
Re: Aanbesteding Zeeland
Twee berichten verwijderd. Een inhoudelijke discussie is uiteraard welkom, voor cafepraat is dit forum niet bedoeld.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding Zeeland
Kan ook. Maar dan kan je net zo goed de knooppunten van lijn 436 meepakken.
Ik vermoed dat er vanuit de Hoekse waard en Goeree Overflakkee nog een redelijke vraag zou kunnen zijn naar Zeeland in de zomer.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 963
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Aanbesteding Zeeland
Doorkoppelingen zijn volledig afhankelijk of beide concessies dezelfde vervoerder krijgen bij de aanbesteding... nu is dat nog Connexxion maar wellicht 2025 niet meer voor HWGO + Zeeland...
Re: Aanbesteding Zeeland
Doorkoppeling is makkelijker als beide concessies dezelfde vervoerder hebben, maar strikt noodzakelijk is het niet. De provincie Zeeland wil met de provincie Zuid-Holland afspraken over het combineren van ritten vanuit Schouwen-Duiveland naar Rotterdam. In de basis lijkt mij dat geen gek idee. Of het haalbaar is, is een tweede.
Re: Aanbesteding Zeeland
Ondanks zij het overbodig vinden wil het provinciebestuur toch nog eens een rechtstreekse bus tussen Z`zee en Rotterdam onderzoeken: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/156 ... -onderzoek
Re: Aanbesteding Zeeland
Wanneer de Zeeuwen een snelle bus naar Rotterdam (naast de langzamere bus) overbodig vinden, dan zullen ze die snelle IC naar Rotterdam (naast de stoppende IC) misschien ook wel overbodig vinden?
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Aanbesteding Zeeland
Als Harry kon kiezen tussen het opheffen van de tol op de Westerscheldetunnel en het in stand houden van de snelle Intercity dan weet ik wel wat er ging gebeuren.
E.e.a. gaat echter buiten zijn budget om, dus zolang anderen betalen mag die trein blijven.
E.e.a. gaat echter buiten zijn budget om, dus zolang anderen betalen mag die trein blijven.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Zeeland
Ik zou de snelle 395 in de spitsuren behouden op die ritten. Het is alleen wel net als de andere lijnen een lijn met een sterke spitsrichting. Dat maakt het een stuk duurder in exploitatie.
Re: Aanbesteding Zeeland
Hoe is de bezetting van de lijnen op de Bruinisse-bundel (133, 395 en schoollijnen 629-631)?
Zitten de 133 en 395 in de spits beiden redelijk vol?
Omdat de 395 sterk op Rotterdam verspitst is, zou je qua materieel wellicht iets kunnen combineren met die andere spitsrichting Bruinisse - Goes?
En zijn er in Oude-Tonge vooral overstappers van de 133 richting Rotterdam, of ook richting Middelharnis?
Zitten de 133 en 395 in de spits beiden redelijk vol?
Omdat de 395 sterk op Rotterdam verspitst is, zou je qua materieel wellicht iets kunnen combineren met die andere spitsrichting Bruinisse - Goes?
En zijn er in Oude-Tonge vooral overstappers van de 133 richting Rotterdam, of ook richting Middelharnis?
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding Zeeland
133 is vrij leeg tussen Middelburg en Burgh Haamstede. De rest van het traject is er veel vervoersvraag, zeker als de 134 ook geschrapt wordt.
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding Zeeland
Als ik dat zo lees, dan zou je bijna denken als optimaal model voor Schouwen - Duiveland:
- lijn 132 (Goes - Zierikzee) blijft ongewijzigd
- de schoollijnen 629/631 rijden ongewijzigd
- lijn 133/395 worden gecombineerd tot één doorgaande snellijn Rotterdam - Westenschouwen (rijdt wel door Oude-Tonge, maar niet meer door Oosterland en Renesse), ma-vrij 2x/uur, drukste spitsrichting deels 4x/uur, avond/weekend 1x/uur
- lijn 134 wordt ingekort tot een (spits)lijn op alleen het deel Zierikzee - Brouwershaven
- er komt een nieuwe 131: Middelburg - Serooskerke - Haamstede - Renessse - Scharendijke - Kerkwerve - Zierikzee (ma-za overdag 1x/uur, waar nodig in de drukste spits 2x/uur)
- lijn 132 (Goes - Zierikzee) blijft ongewijzigd
- de schoollijnen 629/631 rijden ongewijzigd
- lijn 133/395 worden gecombineerd tot één doorgaande snellijn Rotterdam - Westenschouwen (rijdt wel door Oude-Tonge, maar niet meer door Oosterland en Renesse), ma-vrij 2x/uur, drukste spitsrichting deels 4x/uur, avond/weekend 1x/uur
- lijn 134 wordt ingekort tot een (spits)lijn op alleen het deel Zierikzee - Brouwershaven
- er komt een nieuwe 131: Middelburg - Serooskerke - Haamstede - Renessse - Scharendijke - Kerkwerve - Zierikzee (ma-za overdag 1x/uur, waar nodig in de drukste spits 2x/uur)
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Zeeland
Zou het zin hebben 1x/uur de 133 tot Kamperland te sturen vanuit Oude-Tonge en dan als 31 naar Goes?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 27 gasten