Ik heb eerder genuanceerde beargumenteringen gegeven voor verschillende specifieke aspecten, maar er worden alleen onderbuikkreten eruit gegooid waar niemand iets mee kan zoals "boycot het ov" of flexob is voor de bühne". Misschien leuk voor je dagboek, maar niet voor een forum. Met "er zijn geen onderzoeken van onafhankelijke bureaus" zonder ook maar überhaupt een onderzoek te citeren creëer je ook geen grond voor discussie, maar gooi je alleen je mening eruit.huibf schreef: ↑vr 02 jun 2023, 21:59Is dat dan niet zo ? Is er ergens enig bewijs dat flexov wel werkt. Alle goedbedoelde onderzoek over Flexov worden geschreven i.o.v de provincie is is dus bij voorkeur dus al gekleurd en hersteldvtotdat wat de provincie wil zien.sirvinniei schreef: ↑vr 02 jun 2023, 13:50Constructieve onderbouwde discussies ontstaan hier. Lijkt wel Twitter.
Eigenlijk zijn vormen van discussie nu sowieso voorbarig, omdat we niet weten hoe het flexsysteem er uit komt te zien. Nu is het puur kritiek op "de idee" flexsysteem, zonder concrete dingen te kunnen noemen.
Maar ik wil best ingaan op de plekken waar flexOV heeft gewerkt. In Zutphen reed er vroeger een stadsdienst eens per uur. Dit is met de introductie van de vlinder voor hetzelfde geld verhoogd naar twee vertrekmomenten van het station. Nu zijn de ritten zo druk geworden dat er twee keer per uur een vaste rit rijdt in de avond.
Tussen Veenendaal en Ede in reed lijn 85 vroeger alleen overdag. Daar is de kolibrie 's avonds ingevoerd en deze later omgezet naar een vaste 12m bus.
Maar vaak functioneren flexlijnen als een alternatief voor het helemaal schrappen van een lijn, waardoor je geen duidelijk vergelijkend effect hebt.