Aanbesteding Zeeland

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Aanbesteding Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

Ik typ dit vanaf mijn telefoon, maar las op Tenderned dat de aanbesteding Zeeland 2025 is begonnen. Informatie kan gevonden worden op de volgende link: https://s2c.mercell.com/today/37106

Een aantal lijnen (huidige 1, 5, 20, 50, 107, 108, 132 en 133) worden verplicht HOV. De rest is een stuk minder summier qua frequentie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door Hainje »

Dus die overige lijnen gaan vaker rijden?
🍉
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

HOV is overdag op werkdagen 2x/uur, avonduren 1x/uur en zondag 1x/2uur.

Overige lijnen (PvE meldt alleen: Goes - Yerseke, Middelburg - Koudekerke - Vlissingen en Hulst - Roosendaal) rijden op werkdagen minimaal 1x/uur overdag.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door sirvinniei »

1x/2 uur is wel heel weinig.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door ArrivaBas »

Ik vind één keer per twee uur op het kernnet op zondag wel erg karig. En ook de rest van het bestaande net wordt in het Programma van Eisen behoorlijk uitgekleed.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door fogeltje »

HOV 2x per uur en 1x per 2 uur op zondag :') :') :') :') Ik dacht dat ZOB-HOV variant al pauper was _O-
"Een touringcar is geen bus"
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

Ik verwacht dat die scholierenlijnen enorm op het budget gaan drukken en daarom niet een uursdienst geboden kan worden zonder extra budgetvan de provincie
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door sirvinniei »

CamilleKreemers schreef: wo 17 mei 2023, 19:17 HOV is overdag op werkdagen 2x/uur, avonduren 1x/uur en zondag 1x/2uur.

Overige lijnen (PvE meldt alleen: Goes - Yerseke, Middelburg - Koudekerke - Vlissingen en Hulst - Roosendaal) rijden op werkdagen minimaal 1x/uur overdag.
Even in het PvE gekeken. Klopt niet helemaal wat je zegt. Alleen Middelburg-Zierikzee-Oude-Tonge, Middelburg-Terneuzen en Bergen op Zoom-Sint Maartensdijk mogen op zondag 1x/2 uur bediend worden.
Ik heb geen onderschrift
PHS

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door sirvinniei »

Moet haast wel een fout zijn, In bijlage 4 staat hij wel.
Ik heb geen onderschrift
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

Waar gaat die extra 42 op aansluiten dan?
Education
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 14 okt 2018, 17:18

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door Education »

Ook de bediening van Renesse is erg twijfelachtig.. Of een bediening door een evt. verlenging van de 104 via HWGO of een bypass Haamstede/Renesse ( als optie 434).
De overige kernen aan de 134 hebben niets. Op de scholierenlijn na.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door Mr-W »

sirvinniei schreef: wo 17 mei 2023, 19:41 1x/2 uur is wel heel weinig.
Zelfs voor een reguliere bus kun je afvragen of het niet beter is om die verbinding dan maar helemaal op te heffen.
fogeltje schreef: wo 17 mei 2023, 19:58 HOV 2x per uur en 1x per 2 uur op zondag :') :') :') :') Ik dacht dat ZOB-HOV variant al pauper was _O-
Maak van Lijn 23 dan ook maar een HOV lijn *bus*
Is misschien nog qua route zelfs nog hoogwaardiger dan Lijn 320 ;)
PHS schreef: wo 17 mei 2023, 20:37 Dit is voor Zeeuwse begrippen een toch hoogfrequente lijn die 4x/u rijdt in de brede spits en 2x/u in het dal, maar mag volgens het PvE dus volledig worden geschrapt :')
Zierikzee Goes gaat zelfs 6x per uur met de scholierenlijnen erbij, inclusief inzet van gelede streekbussen op bepaalde ritten :pos:
CamilleKreemers schreef: wo 17 mei 2023, 21:21 Waar gaat die extra 42 op aansluiten dan?
Extra veerboot? Lijn 1 uit Terneuzen enz.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door ArrivaBas »

De halfuurdienst in de daluren van de veerboot is alleen in het seizoen. In de winter vaart de Westerschelde Ferry elk uur met een enkele extra afvaart en dat is meer dan voldoende.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door sirvinniei »

Dan hadden ze idd in het geval van lijn 42 beter kunnen eisen dat hij op elke veerboot aansluit.
Ik heb geen onderschrift
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

Mag je ook meer ritten bieden? Die 133 eerste aankomst na 8 uur is vreselijk laat.

En waarom worden er geen dru in Belgie vergoed, maar wel geeist?
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door PatrickM »

Omdat dat gaat om samenwerkingen tussen Zeeland en MOW. De Belgische DRU’s zijn verwacht ik de verantwoordelijkheid van De Lijn, ook wanneer de Nederlandse vervoerder ze uitvoert. Andersom zijn de Zeeuwse DRU’s waarschijnlijk altijd de verantwoordelijkheid van de NL’se vervoerder, ook wanneer ze uitgevoerd worden door De Lijn.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

Ik heb de indruk dat puur naar een bezetting is gekeken en verder niet. Alle scholierenlijnen mogen nirt worden geboden in de vakanties en regelmatig kan je wel ergens heen, maar niet terug. Ik vind het netwerk nu al laag, maar straks kun je zonder auto nergens komen.

Referentiedienstregeling is pas om 8 uur in Goes, Oude-Tonge of Middelburg op werkdagen. Daar heeft een forens dus ook niks aan.

En aldus aanbestedingsleidraad moet na inschrijving de kosten gelijk blijven, maar mogen nuttige ritten wel worden toegevoegd.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door sirvinniei »

Het is volgens mij wel het idee dat het haltetaxinetwerk verbeterd en uitgebreid wordt met het geld dat er vrij komt met de bezuinigingen.
Ik heb geen onderschrift
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

Er rijden dalijk nog een paar lijnen in Zeeland met grote bussen aangevuld met wat buurtbuslijnen en dan is het klaar in 2025... Men wil de klimaatdoelstellingen halen maar het OV wordt kapot bezuinigd aan alle kanten...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door ArrivaBas »

In het meest ideale scenario sluit de allereerste rit aan op een trein waarmee vrijwel de hele Randstad tussen acht en negen uur gehaald kan worden, behalve in Zeeuws-Vlaanderen. Daar acht ik de verbindingen met België juist belangrijk. Om acht uur in de Zeeuwse steden of Oude-Tonge vind ik echt een lachertje.

Maar goed. Ik zie voldoende inspiratie om eens te knutselen aan een goede dienstregeling voor Zeeland.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

sirvinniei schreef: vr 19 mei 2023, 21:18 Het is volgens mij wel het idee dat het haltetaxinetwerk verbeterd en uitgebreid wordt met het geld dat er vrij komt met de bezuinigingen.
Als ik het goed heb moet je een gebruikerspas hebben om van deze haltetaxi gebruik te maken. Daarnaast moet je minimaal 2 uur van tevoren bellen ervoor. Daar hebben een aantal mensen dus niks aan. En zijn die haltetaxi's beter dan een reguliere bus? Worden die haltetaxi's ook zero-emissie?
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door sirvinniei »

Een van de punten die er in die doorontwikkeling werd genoemd was inderdaad het terugbrengen van de reserveringstijd.

Hier een mooie video van een week geleden over het mobiliteitsplan https://youtu.be/yiLSnxbt25U
Ik heb geen onderschrift
Education
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 14 okt 2018, 17:18

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door Education »

Als er bijna geen forens baat bij heeft noem het dan geen OV meer..Ik merk in elk geval nog weinig van de BBB invloed. Leefbaarheid platteland?
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door ICE105 »

sirvinniei schreef: vr 19 mei 2023, 23:45 Hier een mooie video van een week geleden over het mobiliteitsplan https://youtu.be/yiLSnxbt25U
Mooi dat beide voorbeelden alleen gaan over verbeteren van klassiek busvervoer, dat sluit helemaal aan bij de geest van het PvE :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten