Pagina 1 van 19

Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: wo 17 mei 2023, 18:54
door CamilleKreemers
Ik typ dit vanaf mijn telefoon, maar las op Tenderned dat de aanbesteding Zeeland 2025 is begonnen. Informatie kan gevonden worden op de volgende link: https://s2c.mercell.com/today/37106

Een aantal lijnen (huidige 1, 5, 20, 50, 107, 108, 132 en 133) worden verplicht HOV. De rest is een stuk minder summier qua frequentie.

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: wo 17 mei 2023, 18:59
door Hainje
Dus die overige lijnen gaan vaker rijden?

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: wo 17 mei 2023, 19:17
door CamilleKreemers
HOV is overdag op werkdagen 2x/uur, avonduren 1x/uur en zondag 1x/2uur.

Overige lijnen (PvE meldt alleen: Goes - Yerseke, Middelburg - Koudekerke - Vlissingen en Hulst - Roosendaal) rijden op werkdagen minimaal 1x/uur overdag.

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: wo 17 mei 2023, 19:41
door sirvinniei
1x/2 uur is wel heel weinig.

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: wo 17 mei 2023, 19:49
door ArrivaBas
Ik vind één keer per twee uur op het kernnet op zondag wel erg karig. En ook de rest van het bestaande net wordt in het Programma van Eisen behoorlijk uitgekleed.

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: wo 17 mei 2023, 19:58
door fogeltje
HOV 2x per uur en 1x per 2 uur op zondag :') :') :') :') Ik dacht dat ZOB-HOV variant al pauper was _O-

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: wo 17 mei 2023, 20:11
door CamilleKreemers
Ik verwacht dat die scholierenlijnen enorm op het budget gaan drukken en daarom niet een uursdienst geboden kan worden zonder extra budgetvan de provincie

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: wo 17 mei 2023, 20:12
door sirvinniei
CamilleKreemers schreef: wo 17 mei 2023, 19:17 HOV is overdag op werkdagen 2x/uur, avonduren 1x/uur en zondag 1x/2uur.

Overige lijnen (PvE meldt alleen: Goes - Yerseke, Middelburg - Koudekerke - Vlissingen en Hulst - Roosendaal) rijden op werkdagen minimaal 1x/uur overdag.
Even in het PvE gekeken. Klopt niet helemaal wat je zegt. Alleen Middelburg-Zierikzee-Oude-Tonge, Middelburg-Terneuzen en Bergen op Zoom-Sint Maartensdijk mogen op zondag 1x/2 uur bediend worden.

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: wo 17 mei 2023, 20:37
door PHS
-

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: wo 17 mei 2023, 21:01
door sirvinniei
Moet haast wel een fout zijn, In bijlage 4 staat hij wel.

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: wo 17 mei 2023, 21:21
door CamilleKreemers
Waar gaat die extra 42 op aansluiten dan?

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: do 18 mei 2023, 07:26
door Education
Ook de bediening van Renesse is erg twijfelachtig.. Of een bediening door een evt. verlenging van de 104 via HWGO of een bypass Haamstede/Renesse ( als optie 434).
De overige kernen aan de 134 hebben niets. Op de scholierenlijn na.

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: do 18 mei 2023, 21:27
door Mr-W
sirvinniei schreef: wo 17 mei 2023, 19:41 1x/2 uur is wel heel weinig.
Zelfs voor een reguliere bus kun je afvragen of het niet beter is om die verbinding dan maar helemaal op te heffen.
fogeltje schreef: wo 17 mei 2023, 19:58 HOV 2x per uur en 1x per 2 uur op zondag :') :') :') :') Ik dacht dat ZOB-HOV variant al pauper was _O-
Maak van Lijn 23 dan ook maar een HOV lijn *bus*
Is misschien nog qua route zelfs nog hoogwaardiger dan Lijn 320 ;)
PHS schreef: wo 17 mei 2023, 20:37 Dit is voor Zeeuwse begrippen een toch hoogfrequente lijn die 4x/u rijdt in de brede spits en 2x/u in het dal, maar mag volgens het PvE dus volledig worden geschrapt :')
Zierikzee Goes gaat zelfs 6x per uur met de scholierenlijnen erbij, inclusief inzet van gelede streekbussen op bepaalde ritten :pos:
CamilleKreemers schreef: wo 17 mei 2023, 21:21 Waar gaat die extra 42 op aansluiten dan?
Extra veerboot? Lijn 1 uit Terneuzen enz.

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: do 18 mei 2023, 21:35
door ArrivaBas
De halfuurdienst in de daluren van de veerboot is alleen in het seizoen. In de winter vaart de Westerschelde Ferry elk uur met een enkele extra afvaart en dat is meer dan voldoende.

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: do 18 mei 2023, 21:42
door sirvinniei
Dan hadden ze idd in het geval van lijn 42 beter kunnen eisen dat hij op elke veerboot aansluit.

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: do 18 mei 2023, 22:46
door CamilleKreemers
Mag je ook meer ritten bieden? Die 133 eerste aankomst na 8 uur is vreselijk laat.

En waarom worden er geen dru in Belgie vergoed, maar wel geeist?

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: vr 19 mei 2023, 13:28
door PatrickM
Omdat dat gaat om samenwerkingen tussen Zeeland en MOW. De Belgische DRU’s zijn verwacht ik de verantwoordelijkheid van De Lijn, ook wanneer de Nederlandse vervoerder ze uitvoert. Andersom zijn de Zeeuwse DRU’s waarschijnlijk altijd de verantwoordelijkheid van de NL’se vervoerder, ook wanneer ze uitgevoerd worden door De Lijn.

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: vr 19 mei 2023, 21:14
door CamilleKreemers
Ik heb de indruk dat puur naar een bezetting is gekeken en verder niet. Alle scholierenlijnen mogen nirt worden geboden in de vakanties en regelmatig kan je wel ergens heen, maar niet terug. Ik vind het netwerk nu al laag, maar straks kun je zonder auto nergens komen.

Referentiedienstregeling is pas om 8 uur in Goes, Oude-Tonge of Middelburg op werkdagen. Daar heeft een forens dus ook niks aan.

En aldus aanbestedingsleidraad moet na inschrijving de kosten gelijk blijven, maar mogen nuttige ritten wel worden toegevoegd.

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: vr 19 mei 2023, 21:18
door sirvinniei
Het is volgens mij wel het idee dat het haltetaxinetwerk verbeterd en uitgebreid wordt met het geld dat er vrij komt met de bezuinigingen.

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: vr 19 mei 2023, 21:36
door BusFreakRotterdam
Er rijden dalijk nog een paar lijnen in Zeeland met grote bussen aangevuld met wat buurtbuslijnen en dan is het klaar in 2025... Men wil de klimaatdoelstellingen halen maar het OV wordt kapot bezuinigd aan alle kanten...

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: vr 19 mei 2023, 22:00
door ArrivaBas
In het meest ideale scenario sluit de allereerste rit aan op een trein waarmee vrijwel de hele Randstad tussen acht en negen uur gehaald kan worden, behalve in Zeeuws-Vlaanderen. Daar acht ik de verbindingen met België juist belangrijk. Om acht uur in de Zeeuwse steden of Oude-Tonge vind ik echt een lachertje.

Maar goed. Ik zie voldoende inspiratie om eens te knutselen aan een goede dienstregeling voor Zeeland.

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: vr 19 mei 2023, 22:09
door CamilleKreemers
sirvinniei schreef: vr 19 mei 2023, 21:18 Het is volgens mij wel het idee dat het haltetaxinetwerk verbeterd en uitgebreid wordt met het geld dat er vrij komt met de bezuinigingen.
Als ik het goed heb moet je een gebruikerspas hebben om van deze haltetaxi gebruik te maken. Daarnaast moet je minimaal 2 uur van tevoren bellen ervoor. Daar hebben een aantal mensen dus niks aan. En zijn die haltetaxi's beter dan een reguliere bus? Worden die haltetaxi's ook zero-emissie?

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: vr 19 mei 2023, 23:45
door sirvinniei
Een van de punten die er in die doorontwikkeling werd genoemd was inderdaad het terugbrengen van de reserveringstijd.

Hier een mooie video van een week geleden over het mobiliteitsplan https://youtu.be/yiLSnxbt25U

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: za 20 mei 2023, 08:44
door Education
Als er bijna geen forens baat bij heeft noem het dan geen OV meer..Ik merk in elk geval nog weinig van de BBB invloed. Leefbaarheid platteland?

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: za 20 mei 2023, 08:55
door ICE105
sirvinniei schreef: vr 19 mei 2023, 23:45 Hier een mooie video van een week geleden over het mobiliteitsplan https://youtu.be/yiLSnxbt25U
Mooi dat beide voorbeelden alleen gaan over verbeteren van klassiek busvervoer, dat sluit helemaal aan bij de geest van het PvE :')