Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9171
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024

Bericht door regenmaker »

Ja, maar je kan toch nog verder geld besparen en dat doen vervoerders graag. (A)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024

Bericht door ArrivaBas »

Het is sowieso een foute besparing om op de stadsdienst van Tilburg frequenties te verlagen zolang het nergens anders is terug te zien in een betere basisbereikbaarheid. Lijn 4 is juist degene die de universiteit en andere scholen het best bedient. Zolang er geen intercity's stoppen op station Tilburg Universiteit heb je dan ondercapaciteit op deze verbinding, want de universiteit ligt te ver lopen van station Tilburg.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9171
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024

Bericht door regenmaker »

Volgens het exploitatieplan 2023 blijft juist de vervoersvraag op de lijnen 3, 4 en 8 achter bij de rest van de stadsdienst. Ook op de 601 zijn fors minder instappers ten opzichte van voor corona.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
RobertT
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024

Bericht door RobertT »

Op lijn 2 na,rijden nu in de stadsdienst op werkdagen overdag praktisch alleen maar halfuursdiensten,waar voorheen op een aantal lijnen de frequentie veel hoger was.Door de rare verdeling over het uur op lijn 2,krijg je daar ook soort van halfuursdiensten(2 bussen binnen 5 minuten,dan weer 25 minuten niks).
Neem daarbij dat de lijnen 6-7-8 na 21 uur en lijn 3 na 19 uur niet rijden,dan is dat mijns inziens geen aantrekkelijk ov voor een stad met zo'n 200.000 inwoners.
Ik heb verschillende mensen in mijn omgeving al gehoord,die aangaven tegenwoordig niet meer met de bus te reizen omdat ze of 'savonds niet terug kunnen of geen lange tijd willen wachten op een bus
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024

Bericht door huibf »

Dat is het zelfde beeld als Eindhoven.
De 1 uursdienstregelingen op oa lijn 2, 4 en 5 kost gigantisch veel keuzereizigers.
Ikzelf ook. Ik neem zelfs nu eerder de auto naar het centrum van de stad of ik haal mensen daar op of zet ze af.
Dat zou daarvoor totaal niet in me opkomen.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024

Bericht door ZO6176 »

Idem bij mij. Niet alleen de uursdienst van lijn 2, ook het verdwijnen van lijn 3 in het weekend. Die had ik nog als alternatief. Soms kom je op een totaal verkeerde tijdstip aan met de trein en dan is het soms of 50 minuten wachten of een andere lijn tot woensxl en dan lopen naar de Tempel. Ik merk van mezelf dat ik dat wel beu wordt.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024

Bericht door ArrivaBas »

regenmaker schreef: zo 14 jan 2024, 20:18 Volgens het exploitatieplan 2023 blijft juist de vervoersvraag op de lijnen 3, 4 en 8 achter bij de rest van de stadsdienst. Ook op de 601 zijn fors minder instappers ten opzichte van voor corona.
Dat is niet zo gek ook. Toen studenten niet met het OV mochten reizen en toch op de hogeschool of universiteit moesten komen, zijn die overgestapt naar de auto en dat blijven ze nu doen met dit soort stiefmoederlijke bediening van de scholen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9171
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024

Bericht door regenmaker »

Ja het is ook een beetje kip ei verhaal. Arriva gaf in het exploitatieplan ook aan dat lijn 2 in Den Bosch het slechtste herstel liet zien van alle stadslijnen maar dat het waarschijnlijk grotendeels te wijten viel aan het terugschalen naar 1x/uur gedurende de gehele week.

Ook heeft Arriva de intentie om alle stadslijnen in Tilburg weer tot middernacht in plaats van 21:00 uur te laten rijden, echter chauffeurstekort.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024

Bericht door huibf »

De meeste lijnen zullen ook wel terugkeren en ook de frequentie komt wel terug. Echter het chauffeurstekort, wat nog stukken erger is in ZOB is het probleem.
Er staan nog gigantisch veel DRU 'open'.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024

Bericht door teun »

Hoe zit het eigenlijk met de bussen voor de 656/657? Ik neem aan dat ze nog steeds door van Gompel gereden worden maar momenteel lijkt voor de 656 in ieder geval nog steeds een amba ingezet te worden. Gaat die op termijn er ook uit zoals bij TCR de bedoeling is?
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024

Bericht door Chrysa »

Dat is ZOB. (A)
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024

Bericht door teun »

Wat stom… :oops:
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 401
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024

Bericht door ThatPCDude »

Ik zit net even te kijken in de situatie rondom het busvervoer in Baarle-Nassau/Baarle-Hertog en het viel me op dat de 132 en 137 daar sinds eind augustus vorig jaar gesplitst zijn. Ik vraag me nu wel af hoe de 132 nou eigenlijk het rondje maakt langs de Sint Janstraat, gezien alle eenrichtingsverkeer in de directe omgeving van de halte. Could someone enlighten me? :)
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024

Bericht door huibf »

De Leliestraat was in het verleden twee richtingen voor bussen. De lijn gebruikt(e) deze route ook.
Er hing een bord 'uitgezonderd bussen van De Lijn'.
Dat bord is inmiddels weg. Zie ik op streetvieuw van april 2023.
Ik had verwacht dat ze alle een lusje rijden via de leliestraat, maar dan staat de haltepaal verkeerd.

Ik weet het dus niet.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024

Bericht door Milco »

Zou lijn 132 niet gewoon leeg door de Generaal Maczeklaan rijden en keren bij de rotonde?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
kristuipan
Berichten: 21
Lid geworden op: di 29 mar 2022, 16:38

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024

Bericht door kristuipan »

We keren via de leliestraat, dus de 132, 137 en de belgische bus stoppen allemaal aan de kant waar niet de haltehaven ligt. Soms staan er drie bussen achter elkaar tijd af te wachten op de weg dus de situatie is niet helemaal perfect. De haltepalen staan wel goed.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 131 gasten