Pagina 1 van 2

Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024

Geplaatst: do 14 dec 2023, 13:34
door BusOV40
Op de website van Arriva is te lezen dat 7 januari 2024 de nieuwe dienstregeling ingaat. Alleen (nog) niet de wijzigingen.
Zullen dit de wijzigingen zijn zoals beschreven in de exploitatie plannen?

Re: Dienstregeling west -en oost Brabant 2024

Geplaatst: do 14 dec 2023, 14:33
door Michael
Nee die wijzigingen gaan niet door. Op in ieder geval de Oosterhoutse lijnen blijft de dienstregeling hetzelfde als nu. Wellicht dat er ergens anders nog wel wat wijzigingen zijn maar daar heb ik geen zicht op.

Re: Dienstregeling west -en oost Brabant 2024

Geplaatst: do 14 dec 2023, 14:58
door ArrivaBas
In Tilburg wordt de halte Stadhuisplein met ingang van 7 januari 2024 buiten gebruik genomen en vervangen door twee nieuwe haltes Piusplein en Schouwburgring.

Re: Dienstregeling west -en oost Brabant 2024

Geplaatst: do 14 dec 2023, 15:05
door AnderzamNL
Op https://arriva-reisinfo.fis.nl staat al een lijnennetkaart voor West-Brabant en een boekje voor Oost-Brabant. (Kies Bus -> Noord-Brabant en klik op Boekjes en Kaarten)

Re: Dienstregeling west -en oost Brabant 2024

Geplaatst: do 14 dec 2023, 15:16
door BusOV40
AnderzamNL schreef: do 14 dec 2023, 15:05 Op https://arriva-reisinfo.fis.nl staat al een lijnennetkaart voor West-Brabant en een boekje voor Oost-Brabant. (Kies Bus -> Noord-Brabant en klik op Boekjes en Kaarten)
En ookmet de dienstregeling van Oost Brabant 2024.

Re: Dienstregeling west -en oost Brabant 2024

Geplaatst: do 14 dec 2023, 18:27
door regenmaker
De belangrijkste wijzigingen zitten erin! In de vakanties extra ritten op de 305 tussen Uden en Eindhoven (4 i.p.v. 2x/uur) en de gehele week een extra late rit tussen Uden en Eindhoven. :pos:

Re: Dienstregeling west -en oost Brabant 2024

Geplaatst: do 14 dec 2023, 19:38
door Michael
Toevallig net een lijstje met wijzigingen gekregen voor West Brabant:

- lijn 25 word de eindhalte gewijzigd van Fuut naar Strandplevier
- lijn 112 word gesplitst in Bergen op Zoom het deel tussen het station en het Bravis ziekenhuis word onder lijnnummer 12 gereden
- lijn 115 gaat op het drukste uur in de ochtendspits 6 keer per uur rijden ipv 4 keer per uur
- lijn 130 gaat in het weekend alleen nog maar tussen Gilze AZC en Rijen, station rijden omdat de sprinters weer 2 keer per uur rijden
- lijn 325/326/327 gaan samen in de ochtendspits 12 keer per uur rijden tussen Oosterhout en Breda ipv 10 keer per uur.

Re: Dienstregeling west -en oost Brabant 2024

Geplaatst: do 14 dec 2023, 20:21
door Hainje
Michael schreef: do 14 dec 2023, 19:38 [..] Rijen, station rijden omdat de sprinters weer 2 keer per uur rijden.
HALLELUJAH!!!! *O*
Dan wordt een weekendvrij abo ook weer interessant.

Re: Dienstregeling west -en oost Brabant 2024

Geplaatst: do 14 dec 2023, 20:46
door Raymond
In Oost vallen verder zaken op die ten opzichte van het exploitatieplan 2023 niet doorgaan: lijn 304 (Bravo Direct 's-Hertogenbosch - Schijndel - Eindhoven) wordt in ieder geval (nog) niet geïntroduceerd. Ook het weer laten rijden van lijn 90 in de avonduren en het weekend, alsmede het langer doorrijden van lijn 141 in de avonduren gaat niet plaatsvinden.

Re: Dienstregeling west -en oost Brabant 2024

Geplaatst: do 14 dec 2023, 22:22
door huibf
de wijzigingen voor Oost en West zijn eigenlijk gewoon tussentijdse wijzigingen op de diesnstregeling van 2022 (!) De dienstregeling van 2023 heeft nooit bestaan.
Bij Hermes ligt het nog complexer... daar gaat tot eind 2024 gewoon elke elk kwartaal, of vaker indien nodig die dienstregeling stukje bij beetje weer worden opgeschaald.

Re: Dienstregeling west -en oost Brabant 2024

Geplaatst: do 14 dec 2023, 22:41
door Plutona
2 ritjes van lijn 143 Hilvarenbeek - Reusel op zondag... Een hele verbetering *O*

Re: Dienstregeling west -en oost Brabant 2024

Geplaatst: vr 15 dec 2023, 09:27
door Hainje
Dat is omdat de gemeente Reusel hiervoor betaalt. Deze zouden eigenlijk al eerder gaan rijden, maar de provincie deed wat moeilijk. Gaat met taxibusje rijden.

Re: Dienstregeling West -en Oost Brabant 2024

Geplaatst: vr 15 dec 2023, 12:16
door Tom024
Hoofdletters toegevoegd in de titel.

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024

Geplaatst: do 11 jan 2024, 03:23
door RobertT
Wat heeft lijn 2 in Tilburg een idiote dienstregeling gekregen,zeg.
Vooral in de richting ETZ Elisabeth/Goirle rijden bussen vlak na elkaar,met als toppunt 2 bussen met precies dezelfde tijden.De ene naar Goirle en de andere tot ETZ Elisabeth.gevolg is dan wel een halfuursdienst in de spits!(vertrek uit station om 1731 voor beiden)
Ook de bus van het station om 1802 en 1805 zitten dicht op elkaar(smiddags rijden er veel 5 minuten na de ander en dan weer 25 minuten niks)

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024

Geplaatst: do 11 jan 2024, 20:22
door huibf
Zou het zo kunnen zijn dat die ritten te druk zijn voor 1 bus ? en ze dus 2 ritten laten rijden en er geen chauffeurs zijn om daarbuiten nog elk kwartier te rijden.

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024

Geplaatst: do 11 jan 2024, 20:58
door CamilleKreemers
Waarom niet 4x/uur dan?

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024

Geplaatst: do 11 jan 2024, 22:08
door regenmaker
Dat komt doordat normaal gesproken lijn 2 altijd als lijn 4 doorreed in Reeshof. Nu lijn 4 altijd 2x/uur rijdt, kan je zonder langere wachttijden in Reeshof geen strakke kwartiersdienst in beide richtingen aanbieden. Arriva heeft er voor gekozen om in de middagspits richting Reeshof wel een redelijke kwartiersdienst aan te bieden en in de omgekeerde richting niet, vermoedelijk om een omloop uit te sparen.

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024

Geplaatst: vr 12 jan 2024, 01:16
door RobertT
dat snap ik,maar die ene rit met 2 bussen op precies dezelfde tijd vind ik dan toch wel vreemd.
Was het wellicht niet beter geweest de 2e en 4e rit van lijn 2 door te rijden naar Station Reeshof en daar via de rotonde te keren?

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024

Geplaatst: vr 12 jan 2024, 06:57
door regenmaker
De vraag is of dat lukt zonder extra omloop.

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024

Geplaatst: za 13 jan 2024, 14:27
door Meltrain
regenmaker schreef: do 11 jan 2024, 22:08 Dat komt doordat normaal gesproken lijn 2 altijd als lijn 4 doorreed in Reeshof. Nu lijn 4 altijd 2x/uur rijdt, kan je zonder langere wachttijden in Reeshof geen strakke kwartiersdienst in beide richtingen aanbieden.
Wat is het probleem met langere wachttijden?

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024

Geplaatst: za 13 jan 2024, 15:58
door huibf
Dat kost geld...

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024

Geplaatst: zo 14 jan 2024, 00:49
door regenmaker
Meltrain schreef: za 13 jan 2024, 14:27
regenmaker schreef: do 11 jan 2024, 22:08 Dat komt doordat normaal gesproken lijn 2 altijd als lijn 4 doorreed in Reeshof. Nu lijn 4 altijd 2x/uur rijdt, kan je zonder langere wachttijden in Reeshof geen strakke kwartiersdienst in beide richtingen aanbieden.
Wat is het probleem met langere wachttijden?
Je moet de chauffeur betalen tijdens de wachttijd en met een extra omloop nog een chauffeur en extra bus.

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024

Geplaatst: zo 14 jan 2024, 01:16
door RobertT
Eigenlijk dus weer een maatregel waar de reiziger slechter mee af is,maar de vervoerder alleen aan de kosten denkt.

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024

Geplaatst: zo 14 jan 2024, 10:40
door huibf
Jep.
Dat is precies wat er fout gaat aan het hele OV. Het OVsector is allang geen dienstverlenend bedrijf. Net zoals de banken, energiesector, ziekenhuizen etc.
Winstbejag en het in de watten leggen van aandeelhouders, dát is het enige doel
Aandeelhouders zijn de echte klanten.

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024

Geplaatst: zo 14 jan 2024, 10:40
door Meltrain
regenmaker schreef: zo 14 jan 2024, 00:49
Meltrain schreef: za 13 jan 2024, 14:27
regenmaker schreef: do 11 jan 2024, 22:08 Dat komt doordat normaal gesproken lijn 2 altijd als lijn 4 doorreed in Reeshof. Nu lijn 4 altijd 2x/uur rijdt, kan je zonder langere wachttijden in Reeshof geen strakke kwartiersdienst in beide richtingen aanbieden.
Wat is het probleem met langere wachttijden?
Je moet de chauffeur betalen tijdens de wachttijd en met een extra omloop nog een chauffeur en extra bus.
Maar dat geld is toch bespaard door de frequentie op lijn 4 te verlagen?