Daar staan ook foto's. Het gaat dus om een Benelux en niet om een Thalys zoals vele media weer gezellig blind van elkaar nakakelen, ohne nach zu denken19 april 2008 - Bij een aanrijding tussen een trein en een personenauto tussen Roosendaal en Essen, op een overgang pal op de grens tussen België en Nederland, is de bestuurder van de auto om het leven gekomen.
De meegesleurde auto raakte in brand, waarna ook het treinstel vlam vatte. Twee inzittenden van de trein, die van Brussel naar Amsterdam op weg was, raakten licht gewond. Onder de tussen de 250 en 300 passagiers heerste korte tijd enige paniek toen rook de trein binnenkwam en de deuren niet wilde openen.
De passagiers werden opgevangen in de quarantaine stallen in Nispen, en worden op dit moment in bussen naar het station van Roosendaal vervoerd. Het treinverkeer tussen Roosendaal en Antwerpen ligt voorlopig onbepaalde tijd stil.
Treinbotsing Essen-Roosendaal: 1 dode
Treinbotsing Essen-Roosendaal: 1 dode
bron
Re: Treinbotsing Essen-Roosendaal: 1 dode
Da's weer een 1100 minder Gaat lekker met die serie
Re: Treinbotsing Essen-Roosendaal: 1 dode
Ja, het is niet te lezen welke het nou precies is. Ik weet ook zo even niet welke trein het precies geweest moet zijn. Ik denk de 9245.Daan schreef:Da's weer een 1100 minder Gaat lekker met die serie
Re: Treinbotsing Essen-Roosendaal: 1 dode
Op basis van de alarmeringen (iets na 17.30 uur is de brandweer gealarmeerd) zou ik zeggen dat het de 9241 moet zijn geweest.
Verder is het ongeval erg betreurenswaardig. Treincentrisch gezien ook, te meer omdat de verbinding de laatste tijd heel aardig onderhouden werd.
Verder is het ongeval erg betreurenswaardig. Treincentrisch gezien ook, te meer omdat de verbinding de laatste tijd heel aardig onderhouden werd.
Re: Treinbotsing Essen-Roosendaal: 1 dode
Sterke toegewenst aan de nabestaanden en de mcn... Kan me ook wel voorstellen dat de schrik er goed inzat bij de passagiers trouwens.
Waarom moesten de passagiers trouwens naar quarantaine-stallen? :o
Waarom moesten de passagiers trouwens naar quarantaine-stallen? :o
Re: Treinbotsing Essen-Roosendaal: 1 dode
Omdat dat de dichtstbijzijnde geschikte opvangruimte voor 300 man was?Trein-O-Fiel schreef:Sterke toegewenst aan de nabestaanden en de mcn... Kan me ook wel voorstellen dat de schrik er goed inzat bij de passagiers trouwens.
Waarom moesten de passagiers trouwens naar quarantaine-stallen? :o
Re: Treinbotsing Essen-Roosendaal: 1 dode
Deze foto laat zien dat het om de 1184 gaat. Schade is behoorlijk...
Re: Treinbotsing Essen-Roosendaal: 1 dode
Ziet er heftig uit. Dat verklaart ook gelijk de reden dat vanavond de BeNeLux niet reed. Ook stond er hierdoor een Benelux ten westen van Rotterdam Centraal te niksen.
Re: Treinbotsing Essen-Roosendaal: 1 dode
Het betrof trein 9241.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Treinbotsing Essen-Roosendaal: 1 dode
Was het geen idee geweest, om die trein een paar meter naar achteren te zetten, zodat ie niet naast botsschade ook nog brandschade opliep?
Re: Treinbotsing Essen-Roosendaal: 1 dode
Je weet niet in hoeverre de machinist of de loc daar nog toe in staat was. Wel heeft de machinist de pantograaf nog omlaag kunnen doen, maar dat kan dacht ik ook handmatig in noodgevallen.
Re: Treinbotsing Essen-Roosendaal: 1 dode
Volgens mij mag dat niet eens. Verzekeringstechnisch niet en ook uit veiligheidsoverwegingen. Ik weet uit eigen praktijkervaring met ander soort machines waarbij iemand is komen te overlijden, dat juist door het weghalen van de 'machine' de persoon die bekneld zat, is komen te overlijden. Die persoon heeft nog wel afscheid kunnen nemen van zijn vrouw en kinderen, alvorens iemand die moeilijke stap heeft moeten nemen.STF schreef:Was het geen idee geweest, om die trein een paar meter naar achteren te zetten, zodat ie niet naast botsschade ook nog brandschade opliep?
Dan heb ik het nog niets eens over mogelijke schade aan de trein zelf door deze aanrijding, waardoor achteruitrijden niet aan te raden is voordat de trein en het spoor volledig zijn gecontroleerd op schade.
Re: Treinbotsing Essen-Roosendaal: 1 dode
Juist. Dat komt omdat bij beknelling vaak grotere schade en bloedverlies wordt voorkomen door de beknelling. Op het moment dat er geen beknelling meer is, dan is het hek van de dam en krijg je totaal falen van interne organen door onder andere bloedingen.playertwo schreef:Volgens mij mag dat niet eens. Verzekeringstechnisch niet en ook uit veiligheidsoverwegingen. Ik weet uit eigen praktijkervaring met ander soort machines waarbij iemand is komen te overlijden, dat juist door het weghalen van de 'machine' de persoon die bekneld zat, is komen te overlijden. Die persoon heeft nog wel afscheid kunnen nemen van zijn vrouw en kinderen, alvorens iemand die moeilijke stap heeft moeten nemen.STF schreef:Was het geen idee geweest, om die trein een paar meter naar achteren te zetten, zodat ie niet naast botsschade ook nog brandschade opliep?
Dan heb ik het nog niets eens over mogelijke schade aan de trein zelf door deze aanrijding, waardoor achteruitrijden niet aan te raden is voordat de trein en het spoor volledig zijn gecontroleerd op schade.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Treinbotsing Essen-Roosendaal: 1 dode
Was het geen idee geweest, om die auto een paar meter naar achteren te zetten?STF schreef:Was het geen idee geweest, om die trein een paar meter naar achteren te zetten,
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Treinbotsing Essen-Roosendaal: 1 dode
Nee de inhoud van de benzinetank was al verbrand ;)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten