Je bedoelt met 'die aan de straatzijde' de plekken voor treinvervangend vervoer neem ik aan? Dat is de Stationsweg, daar halteert ook Eurolines. Dat zou inderdaad nergens op slaan om dat als buffer aan te houden.Rick Vlodrop schreef:Als je het station uitloopt naar links is aan de straatzijde een strook gereserveerd voor NS-vervangend vervoer en Veolia bussen (aldus het onderbord van het verkeersbord). Daar staat ook een Veolia kopbord (nou ja die blauwe van Brabant) met lijn 19 erop. Volgens mij zijn dat drie bufferplaatsen, maar ja wat als er een stremming is?Citaro schreef:Weet iemand waar de buffer zich nu bevindt? Zie nu af en toe een bus geparkeerd staan naast de rijbanen rondom het grote eiland, maar lijkt me niet echt een structurele oplossing.
Boven staat in de ene hoek vaak een Brabantliner en in de andere hoek staan de POD-bussen.
Dat lijn 19 en een Brabantliner vaak in de buffer staan komt waarschijnlijk door het feit dat zij langdurig stilstaan en te lang een vertrekhalte bezet houden.
Verdere bufferplaatsen heb ik niet gezien. Die aan de straatzijde zijn maar onhandig, moet je een heel rondje rijden om bij te komen.
Verbouwing station Breda
Re: Verbouwing station Breda
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: do 26 mei 2011, 18:48
- Locatie: Den Haag
Re: Verbouwing station Breda
Ik bedoel inderdaad de Stationslaan. Alleen vervangend treinvervoer halteert aan die halte Eurolines niet. Eurolines halteert aan dezelfde zijde maar aan de rechtste kant gezien vanuit het punt als je het station uitloopt. Dat staat met Engelstaliger onderborden aangegeven. Van de Belcrumweg naar Doornboslaan is de volgorde: NSvervangendvervoer/Veolia buffer / Kiss en Ride particulieren / Taxi's / Eurolines.
Re: Verbouwing station Breda
Er zijn geen bufferplaatsen behalve die van lijn 19 buiten, de Brabantliner in de hoek en die van de POD auto's.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Verbouwing station Breda
Okay, blijf het vreemd vinden. Vereist allemaal een strakke planning en de nodige discipline. Als bussen al niet in de weg staan op een halte, bijv. bij vertraging van voorgaande bus vind ik het ook klantonvriendelijk dat een bus met de deuren dicht op de halte geparkeerd staat tijdens een pauze. Dit beeld zie je nu veel nl.
Re: Verbouwing station Breda
Ik vind het er ook niet aantrekkelijk uitzien op de foto's. Vind het grijs en grauw en er komt weinig tot geen daglicht naar binnen. Ben er nog niet in Reallife geweest maar op de foto's ziet het er niet uitnodigend uit.Bee schreef:Het komt op mij over als een modernistische bunker waar toevallig ook wat treinen stoppen, het oogt van buiten erg gesloten en niet als een station, het nodigt niet uit om te gaan reizen. Ik vind dat best jammer.
foto's ovpro.nl
Re: Verbouwing station Breda
Daglicht voor een reiziger is echt geen vereiste. Want welk station wordt als beste beoordeeld. Juist Schiphol. Waarom omdat men droog en niet op de tocht staat....
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Verbouwing station Breda
In mijn herinnering heb je in de centrale hal (Plaza) juist wel daglicht; in ieder geval, je 'ziet' buiten. Dat Schiphol het beste is (ook als er geen daglicht is) wil uiteraard niet zeggen dat daglicht geen rol speelt. Misschien scoort Schiphol met daglicht juist nog beter; maar klinkt dat niet door in de cijfers, omdat andere positieve factoren dat verhullen.
In de centrale hal van Rotterdam Centraal vind ik het gebrek aan veel daglicht ook enorm zonde, maar misschien is het perron daarom des te fijner: daar is het hele dak van glas (of glas met een patroontje) en sta je toch droog en (semi-)windvrij.
In de centrale hal van Rotterdam Centraal vind ik het gebrek aan veel daglicht ook enorm zonde, maar misschien is het perron daarom des te fijner: daar is het hele dak van glas (of glas met een patroontje) en sta je toch droog en (semi-)windvrij.
Het is een spectrum.
Re: Verbouwing station Breda
En ach of je het wel of niet aantrekkelijk vind uitzien. Het is een hele verbetering met wat het was en is ook nog voor een lange tijd op grote reizigersstromen berekend.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Breda
Windvrij op Rotterdam Centraal? Met de in Nederland toch vrij vaak voorkomende westenwind is dat station juist een soort van windtunnel.Karl schreef:In de centrale hal van Rotterdam Centraal vind ik het gebrek aan veel daglicht ook enorm zonde, maar misschien is het perron daarom des te fijner: daar is het hele dak van glas (of glas met een patroontje) en sta je toch droog en (semi-)windvrij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Verbouwing station Breda
Deze week ook maar even aan kijken op het nieuwe busstation. Een van de eerste dingen die mij opvielen was idd de verschillende haltes van de 401 en de 402. Wat mij verder opviel is dat op de digitale schermen het vertrekperron van lijn 19 niet staat aangegeven. Lijn 19 wordt getoond, inclusief het aantal minuten voor vertrek, maar het vertrekperron wordt niet getoond. De enige reden die ik daarvoor kan verzinnen is dat de filmbak van de bus het niet deed, waardoor er sorry, geen dienst, stond en de plek van de bus daarom niet werd gedetecteerd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Breda
Vandaag ook eens even in Breda wezen kijken. Fraai stationnetje hoor, maar nog lastig een voorstelling te maken hoe het eruit ziet als de andere kant af is. Nu kwam er nog wel redelijk wat daglicht binnen, maar in hoeverre dat nog zo is als het klaar is.
Wat wel opvalt is de aparte plek van de poortjes. Kennelijk de bedoeling dat de nieuwe tunnel een doorgaande verbinding blijft met dan aan de zijkant ervan een poortjesgebied met de perrontoegangen? Levert in elk geval een ruim aantal poortjes op zo.
En de bakbordjes mogen ze nog wel wat anders neerzetten... zag een s3600 met VIRM-IV bij het bordje 4 stoppen, die stond dus zo'n beetje rondom de hoge loopbrug een aardig eind van de perrontoegangen uit de nieuwe tunnel vandaan.
Wat wel opvalt is de aparte plek van de poortjes. Kennelijk de bedoeling dat de nieuwe tunnel een doorgaande verbinding blijft met dan aan de zijkant ervan een poortjesgebied met de perrontoegangen? Levert in elk geval een ruim aantal poortjes op zo.
En de bakbordjes mogen ze nog wel wat anders neerzetten... zag een s3600 met VIRM-IV bij het bordje 4 stoppen, die stond dus zo'n beetje rondom de hoge loopbrug een aardig eind van de perrontoegangen uit de nieuwe tunnel vandaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Breda
Buschauffeurs Breda klagen over nieuwe kantine Veolia: 'De pisbakken hingen veel te hoog'
Geen fatsoenlijk nooduitgang of daglicht in een ontzettend muffe, veel te warme ruimte. De nieuwe kantine van de buschauffeurs in Breda is niet bepaald een vooruitgang. Door de verbouwing van het station in Breda werd de kantine van Veolia verplaatst. Maar daar zijn de chauffeurs niet blij mee.
http://m.omroepbrabant.nl/App.aspx?id=1904689
Geen fatsoenlijk nooduitgang of daglicht in een ontzettend muffe, veel te warme ruimte. De nieuwe kantine van de buschauffeurs in Breda is niet bepaald een vooruitgang. Door de verbouwing van het station in Breda werd de kantine van Veolia verplaatst. Maar daar zijn de chauffeurs niet blij mee.
http://m.omroepbrabant.nl/App.aspx?id=1904689
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Verbouwing station Breda
Wellicht wel een interessant en grappig stukje om te lezen:
http://www.bredavandaag.nl/nieuws/algem ... um=twitter
http://www.bredavandaag.nl/nieuws/algem ... um=twitter
Re: Verbouwing station Breda
Vandaag zag ik ineens ergens verdwaald een papiertje liggen met daarop toch best goed nieuws voor iedereen die niet van traplopen houdt: spoor 2 gaat dicht dit weekeinde en spoor 4 gaat open! *O*
Nou had ik gisteren nog een foto gemaakt van de reizigerstunnel bij de trappen voor spoor 5/6 waarin de nieuwe trappen te zien zijn, maar ik weet niet hoe ik deze kan uploaden.
Nou had ik gisteren nog een foto gemaakt van de reizigerstunnel bij de trappen voor spoor 5/6 waarin de nieuwe trappen te zien zijn, maar ik weet niet hoe ik deze kan uploaden.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Verbouwing station Breda
Via bijvoorbeeld www.imgur.com kun je je foto uploaden en dan de Message board link kopieren en in je bericht plakken.
Re: Verbouwing station Breda
Station Breda, stationspassage (binnen chipkaartzone), opgangen spoor 3/4 gezien vanaf die van spoor 5/6. Voor een deel van spoor 5 zijn overigens de hekken verwijderd zo heb ik gisteren gezien.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Verbouwing station Breda
Vanaf maandag gaat perron 3/4 weer open. Spoor 3 blijft nog buiten gebruik en spoor 2 wordt definitief niet meer gebruikt. Ook gaat het verlengde perron 5 niet meer gebruikt worden omdat spoor 5 ook weer volledig in gebruik genomen wordt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Breda
Op spoor 5 stond aan de Tilburgse kant nog wel een groot geel stootjuk in de weg vanmiddag, hopelijk vergeten ze die niet dan
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Breda
Als je maar genoeg 'gas' geeft, dan gaat dat stootjuk vanzelf wel aan de kant. ;)
🍉
Re: Verbouwing station Breda
De werkzaamheden zijn dan ook vanmiddag om 5 uur pas begonnen (spoor 5 is nu buiten dienst), morgen om 5 uur gaat heel Breda dicht (om op maandagochtend pas weer open te gaan).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Breda
De Kiosk in de stationshal is trouwens wel een aardig ontwerpfoutje. Als je daar wilt pinnen moet je behoorlijk lange armen hebben.
Of moet er in die ruimte in de toekomst wat anders gaan komen, want 'tis sowieso niet echt een standaardversie.
Of moet er in die ruimte in de toekomst wat anders gaan komen, want 'tis sowieso niet echt een standaardversie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Breda
Ik heb donderdag nog maar eens wat foto's genomen
Hier ligt er tussen het asfalt voor de bus en spoor 8, waarboven de oprit voor de parkeerplaats komt, wat folie. Geen idee waar het voor dient.
(helaas wat slecht belichte foto) De kerstverlichting is ook al aanwezig in de vorm van nepboompjes. Hier rechts zie je ook een expositie die achterin is gerealiseerd, waarschijnlijk om de doodse gangen achterin toch op een of andere manier te benutten.
Op deze foto zijn recent geplaatste panelen te zien op de plaats waar in de toekomst de passage voor fietsers is. Daar worden ook granietplaten aangebracht aan de tegen de muur gezette materialen te zien.
Hier is een stukje van de oude toegang (oost) te zien van spoor 5 en 6. De toegang naar de oude tunnel is afgeschermd met gipsplaten, als ik dat goed zie.
Doei, spoor 2, we zullen je echt heel erg missen
Overkapping is al deels doorbroken, daarachter wordt het oude stationsplein afgegraven.
Hier ligt er tussen het asfalt voor de bus en spoor 8, waarboven de oprit voor de parkeerplaats komt, wat folie. Geen idee waar het voor dient.
(helaas wat slecht belichte foto) De kerstverlichting is ook al aanwezig in de vorm van nepboompjes. Hier rechts zie je ook een expositie die achterin is gerealiseerd, waarschijnlijk om de doodse gangen achterin toch op een of andere manier te benutten.
Op deze foto zijn recent geplaatste panelen te zien op de plaats waar in de toekomst de passage voor fietsers is. Daar worden ook granietplaten aangebracht aan de tegen de muur gezette materialen te zien.
Hier is een stukje van de oude toegang (oost) te zien van spoor 5 en 6. De toegang naar de oude tunnel is afgeschermd met gipsplaten, als ik dat goed zie.
Doei, spoor 2, we zullen je echt heel erg missen
Overkapping is al deels doorbroken, daarachter wordt het oude stationsplein afgegraven.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Verbouwing station Breda
Ik heb me laten vertellen dat het een waterpartij wordt.SLToilet schreef:Hier ligt er tussen het asfalt voor de bus en spoor 8, waarboven de oprit voor de parkeerplaats komt, wat folie. Geen idee waar het voor dient.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Verbouwing station Breda
Vandaag worden er glazen schermen geplaatst tussen de horeca/winkels en de toiletten en de belangrijkste opgang naar de bussen, waar er ook meestal de grens is tussen koude en warme lucht (en de tekst staat dat er niks mag worden geplaatst op last van de brandweer.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Verbouwing station Breda
* flinke schop *
Nieuwe bouwfase: we hebben nu ook een a- en b-spoor voor spoor 6! Spoor 4 is afgesloten.
Nieuwe bouwfase: we hebben nu ook een a- en b-spoor voor spoor 6! Spoor 4 is afgesloten.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten