Dienstregelingen SRE 2014

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:
Meltrain schreef:
huibf schreef: De wijziging van lijn 7 is gekomen door protesten van Buurtbus 471 die klandizie zag teruglopen.
Ik blijf het curieus vinden dat in een normale buslijn wordt gesneden omdat een buurtbuslijn niet goed loopt. :?
Eens. In de krant werd geschreven over "de onnodige buslijn 7". Als lijn 7 het goed doet en de buurtbus daardoor niet, welke lijn is dan overbodig of onnodig?
Bezetting zou beter mogen, maar anderszijds als de knuppel niet in het hoenderhok was gegooid was er niets gewijzigd.. dus ja "de onnodige buslijn 7" is gezien vanuit de buurtbus.
sreglov
Berichten: 9
Lid geworden op: do 08 nov 2012, 15:34

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door sreglov »

Meltrain schreef:
huibf schreef: De wijziging van lijn 7 is gekomen door protesten van Buurtbus 471 die klandizie zag teruglopen.
Ik blijf het curieus vinden dat in een normale buslijn wordt gesneden omdat een buurtbuslijn niet goed loopt. :?
Nou ja, ik snap het wel hoor. Een buurtbus is vast en zeker goedkoper in de exploitatie (vrijwilligers, kleine bus).
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

sreglov schreef:
Meltrain schreef:
huibf schreef: De wijziging van lijn 7 is gekomen door protesten van Buurtbus 471 die klandizie zag teruglopen.
Ik blijf het curieus vinden dat in een normale buslijn wordt gesneden omdat een buurtbuslijn niet goed loopt. :?
Nou ja, ik snap het wel hoor. Een buurtbus is vast en zeker goedkoper in de exploitatie (vrijwilligers, kleine bus).
Wijziging komt na dreigementen van de buurtbusvereniging, niet omdat het Hermes het zelf wilde.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:
sreglov schreef:
Meltrain schreef:
huibf schreef: De wijziging van lijn 7 is gekomen door protesten van Buurtbus 471 die klandizie zag teruglopen.
Ik blijf het curieus vinden dat in een normale buslijn wordt gesneden omdat een buurtbuslijn niet goed loopt. :?
Nou ja, ik snap het wel hoor. Een buurtbus is vast en zeker goedkoper in de exploitatie (vrijwilligers, kleine bus).
Wijziging komt na dreigementen van de buurtbusvereniging, niet omdat het Hermes het zelf wilde.
Vrees ervoor als er meer dan 8 reizigers zijn op een rit dat reizigers 1/2 uur in Waalre moeten wachten omdat de buurtbus geen plek meer heeft.
Misschien dat lijn 477 tussen buurtbus 471 en doorgaande rit lijn 7 kan rijden zodat achterblijvers maar 15 minuten hoeven te wachten in de plaats van 30 minuten,maar dan nog is deze situatie niet ideaal.
En hoe zit het trouwens met de rit van Lijn 471 Aalst Ekenrooi - Veldhoven MMC tijdens de middagsiësta ?
Wordt die gereden door Lijn 7 Eindhoven Station - Veldhoven MMC of hebben reizigers tussen de middag gewoon pech ?
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Er is dan geen middagsiesta meer....
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Wordt Lijn 52 Helmond, Brouwhuis - Brandevoort vanaf volgend jaar verlengd naar Hmbv,bij de tunnel zelf is al 1 halte aangelegd.Bij buschauffeurs bestaat er de wens om door te rijden naar het station zodat ze scholieren naar de toekomstige middelbare school(volgens de planning gaat de school vanaf schooljaar 2014-2015 open) kunnen meenemen en lijn 52 hierdoor (iets) beter gaat lopen.
Afbeelding
(nog geen actuele foto gevonden)

Tevens bestaat er in de wijk en het buitengebied de wens voor een buslijn vanaf Brandevoort via Dierenrijk en Industrieterrein Eeneind naar Nuenen Busstation (bijvoorkeur door naar Eindhoven via t'hofke en de Parklaan(natuurlijk met lijnnummer 55 8-)) of anders de A270).

Zo'n buslijn wordt pas rendabel als de Skihal en 300 vakantiewoningen en een evenemententerrein in dat gebied komen(na 2015 ?)
http://www.ed.nl/regio/nuenen/plan-gulb ... earch_form
http://www.ed.nl/regio/geldrop-mierlo/r ... earch_form
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Mijn oude middelbare school verhuist volgend jaar naar Brandevoort. Die zal daar wel mee bedoeld worden. Heeft de 52 genoeg tijd om naar het station te gaan?
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

@ fogeltje lijn 52 heeft nog 8 minuten rijtijd over en haalt het om naar het station te rijden.De school die gaat verhuizen is Carolus,hij van verhuist Stiphout naar Brandevoort. Bovendien verhuist de IVO-MAVO(VMBO-T) van de Hurksestraat dat nu onder het Dr.Knippenbergcollege valt mee naar Brandevoort.

Dat betekent dat uw kind een andere route naar school neemt en misschien met een ander vervoermiddel naar school zal gaan. Bus- en treinverbindingen worden optimaal geregeld voor onze nieuwe school
http://www.carolus.nl/HomeCarolus/Nieuw ... fault.aspx
oftewel voldoende potentiële reizigers voor lijn 52 en eventueel de s9600. Denk alleen niet dat NS veel rekening gaat houden met de komst van een middelbare school bij Hmbv. Hermes kan hier waarschijnlijk makkelijker op inspelen door 1 extra spitsrit te rijden.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Op korte termijn gaat i.i.g. lijn 52 1 halte doorijden. Maar dit oog niet per a.s. december. Deze staat expliciet nog niet op de nieuwe kaart voor 2014.

Ivo Mavo is de school waar ik 22 jaar geleden ben geslaagd. ;)
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

@huibf, een halte doorrijden betekend dat het Carolus niet bediend gaat worden want ter hoogte van de Lauwerstraat en de Naamlozeweg hebben ze 1 halte aangelegd (zal binnenkort foto's maken).Hopelijk kan de gemeente Helmond overtuigd worden om op Hmbv ook een halte te plaatsen (Carrolus is op loopafstand van het station),anders krijg je zo'n zelfde situatie als in Stiphout en op de Geldropse Ventweg,Hopelijk lukt het de schooldirectie,ouderraad en reizigersorganisaties om de eigenwijze ambtenaren van de gemeente Helmond te overtuigen om een extra halte te plaatsen bij die school.

Ik hoop volgend jaar te slagen op de Berkenschutse in Sterksel.
(bereikbaar met de overvolle Lijn 458 Weert Station - Heeze Station :mrgreen:
gelukkig is het ROSRE bezig met deze problemen :D )
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Jep, het Carolus was de school waar ik op doelde. Ik vraag me af of die school overigens veel reizigers gaat trekken. Het oude Carolus is/was ook niet goed bereikbaar. Volgens mij reed er in mijn tijd (1995-2001) geen enkele gewone streekbus door Stiphout, alleen die Buxi's en later lijntaxi's (overigens was het grootste deel van mijn middelbare schoolperiode de periode waar ik niet alleen weinig met OV ging maar er ook weinig tot geen interesse in toonde, dat kwam vanaf 2000 weer wat op). Sinds eind 2003 heb je de bus naar Nuenen, maar die stopt alleen op een flink eind lopen (hoewel lijn 22 in recente jaren bij een grote omleiding wel vlak langs de school afreed, ik zag hem staan, maar geen halte daar had). Of het moet zo zijn dat ouders kinderen tegenwoordig niet meer zo snel laten fietsen.

Ik weet niet precies waar de nieuwe school komt te staan, maar als het op loopafstand van het station is, wat zou dan de toegevoegde waarde van de bus nog zijn?
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:Jep, het Carolus was de school waar ik op doelde. Ik vraag me af of die school overigens veel reizigers gaat trekken. Het oude Carolus is/was ook niet goed bereikbaar. Volgens mij reed er in mijn tijd (1995-2001) geen enkele gewone streekbus door Stiphout, alleen die Buxi's en later lijntaxi's (overigens was het grootste deel van mijn middelbare schoolperiode de periode waar ik niet alleen weinig met OV ging maar er ook weinig tot geen interesse in toonde, dat kwam vanaf 2000 weer wat op). Sinds eind 2003 heb je de bus naar Nuenen, maar die stopt alleen op een flink eind lopen (hoewel lijn 22 in recente jaren bij een grote omleiding wel vlak langs de school afreed, ik zag hem staan, maar geen halte daar had). Of het moet zo zijn dat ouders kinderen tegenwoordig niet meer zo snel laten fietsen.

Ik weet niet precies waar de nieuwe school komt te staan, maar als het op loopafstand van het station is, wat zou dan de toegevoegde waarde van de bus nog zijn?
De bus is voor leerlingen goedkoper(maar 1 abonnement nodig) en zorgt ervoor dat Lijn 52 Helmond, Brouwhuis - Brandevoort wat voller raakt,tevens kunnen leerlingen uit Laarbeek overstappen bij het ziekenhuis op lijn 52 en leerlingen uit Mierlo kunnen op de St Anthoniusweg overstappen op lijn 52.

In fogeltjes middelbare school tijd kon je met Lijn 52 Helmond, Eeuwsels - Mierlo-Hout die daar een halte had.In die tijd was de Helmondse stadsdienst nog fatsoenlijk met 2x per uur een bus,vooral in de avonduren en op zondag missen mensen de stadsbus.
Bovendien werd er in die tijd met echte stadsbussen gereden in de plaats van streekbussen .
(ken alleen de verhalen over de goeie oude stadsdienst van bejaarden :mrgreen: )
Lijn 22 rijdt nog steeds via die omleiding langs het Carolus zonder tijdelijke halte,dit jaar heeft de huidige lijn 52 ook een omleiding gehad via de Hortsedijk en ook toen was er geen tijdelijke halte.(en hoorde toen de nostalgische verhalen van bejaarden uit Mierlo-Hout :) )

@fogeltje denk dat het niet willen/mogen fietsen van 2 kanten komt, ouders zijn gewend om hun kind altijd met de auto weg te brengen vanwege de (schijn)veiligheid. Kan het me ook voorstellen dat sommige kinderen zelf niet iedere dag vanuit bijvoorbeeld Leende naar Valkenswaard willen fietsen en daarom liever de lijnbus nemen.

Afbeelding
vanaf het bord voor de NS bussen is het schoolgebouw zichtbaar,+- 50 meter lopen vanaf het station naar de school
Afbeelding
goeie foto van de schoolwebsite

Afbeelding
Toekomstige halte Lauwersstraat richting Hmbv
Afbeelding
Toekomstige halte Lauwersstraat richting Hm
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Ik kan me daar geen bushalte herinneren. Ik zie in de dienstregeling van 2000 haltes KMnogwat en Steenovenweg. Kijkende op Googlemaps moet dat dan een van die twee zijn geweest. De halte lag dan in ieder geval niet tegen de school aan. Ik kan me niemand herinneren die dagelijks met de bus kwam.

Volgens mij is dat 2x per uur trouwens afgelopen vanaf 1997, toen kwam de lijntaxi. Ik kan me voorstellen dat toen 1x per uur gereden werd met een vaste bus en 1x per uur met een lijntaxi, maar dat kan ik niet bevestigen, ik heb geen boekjes uit Eindhoven van die tijd.

Bedankt voor de aanvulling in ieder geval, zo leer ik toch weer wat over het verleden. Ik dacht de 52 toen niks met Stiphout deed.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

fogeltje schreef:Ik kan me daar geen bushalte herinneren. Ik zie in de dienstregeling van 2000 haltes KMnogwat en Steenovenweg. Kijkende op Googlemaps moet dat dan een van die twee zijn geweest. De halte lag dan in ieder geval niet tegen de school aan. Ik kan me niemand herinneren die dagelijks met de bus kwam.

Volgens mij is dat 2x per uur trouwens afgelopen vanaf 1997, toen kwam de lijntaxi. Ik kan me voorstellen dat toen 1x per uur gereden werd met een vaste bus en 1x per uur met een lijntaxi, maar dat kan ik niet bevestigen, ik heb geen boekjes uit Eindhoven van die tijd.

Bedankt voor de aanvulling in ieder geval, zo leer ik toch weer wat over het verleden. Ik dacht de 52 toen niks met Stiphout deed.
K.M.B.O.

Toevallig heb ik wel een paar busboekjes uit de regio Eindhoven uit die tijd en daar zit het boekje van 97/98 ook bij. Wat je zegt klopt grotendeels, de frequentie werd met ingang van die dienstregeling verlaagd naar 1x per uur. Wel reed lijn 53 in de tegengestelde richting van lijn 52 1x per uur. Dus met een beetje fantasie was dat toch nog een 30'-frequentie. Lijn 52 deed verder ook praktisch niets met Stiphout. Komende vanaf het ziekenhuis ging de bus linksaf de Hortsedijk op. Voor zover ik kan terugvinden in het boekje reed de lijntaxi enkel op zondag (lijn 552/553), lijn 52/53 reed dan NIET.
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Dank voor de aanvulling. In de jaren 90 heb ik een groot gat in mijn dienstregelingen wat regio Eindhoven en Helmond betreft. Van de stadsdiensten sowieso omdat die voor 1990 niet in de streekboekjes stonden (Eindhoven had aparte boekjes, maar waarin Helmond stond, weet ik niet).
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

LIEROP -Lijn 20 Helmond Station - Eindhoven Station rijdt in de toekomst mogelijk niet meer door het centrum van Lierop. Volgens Fred Tilburgs van Hermes blijkt uit een evaluatie dat de bus nu minuten tijd verliest in het kerkdorp.
http://www.ed.nl/regio/someren/bus-verd ... bekijk_ook

Uit eigen ervaring tussen Mierlo en Ehv weet ik dat lijn 20 vaak te laat bij de halte is(meestal tussen +3 in het weekend en +8 in de spits). Tussen Mierlo en Eindhoven kan lijn 20 er max 5 minuten vertraging uitrijden door volgas te rijden :mrgreen:

Ben eens met een chauffeur de hele rit mee geweest en tussen Mierlo-Lierop-Someren moest de bus voor iedere drempel afremmen naar 30 km/h op een 60 weg om de drempel te nemen.Chauffeur zei dat hij regelmatig in de spits zijn bus bij plantenbakken erdoor moet duwen om niet op hele grote vertragingen van +10 uit te komen. Overigens rijden ritten met stads man lions city's met minder vertraging omdat die sneller kunnen optrekken en het uitstappen veel makkelijker gaat vanwege de extra deur dan ritten met een ambra,Geleede ritten zijn helemaal een ramp en hebben gegarandeerd vertraging omdat Lierop ongeschikt is voor die bussen,maar de capaciteit wel nodig is.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Je kunt nog steeds met geleed door Lierop. Zelf geregeld gedaan, ook nog na de veranderingen. Het is de kunst om eea goed in te schatten en bij tegenliggers even (op tijd) te wachten zodat je de ruimte die je nodig hebt ook tot je beschikking hebt.

het grootste probleem is dat er meerdere nieuwe snelheidsremmende maatregelen in en om Lierop zijn genomen en de snelheidslimiet tussen Lierop en Someren is verlaagd van 80 naar 60.

Tja... dan halen wij het niet meer in een rijtijd die toch al krap zit.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Hans schreef:Je kunt nog steeds met geleed door Lierop. Zelf geregeld gedaan, ook nog na de veranderingen. Het is de kunst om eea goed in te schatten en bij tegenliggers even (op tijd) te wachten zodat je de ruimte die je nodig hebt ook tot je beschikking hebt.

het grootste probleem is dat er meerdere nieuwe snelheidsremmende maatregelen in en om Lierop zijn genomen en de snelheidslimiet tussen Lierop en Someren is verlaagd van 80 naar 60.

Tja... dan halen wij het niet meer in een rijtijd die toch al krap zit.
Ook het hele traject tussen Lierop en Mierlo is allemaal zone 60 geworden alleen zijn daar geen extra drempels aangebracht.
Misschien is het een optie om de spitsritten tot Asten via de A270 te laten rijden omdat die route minder rijtijd kost waardoor de vertraging gecompenseerd kan worden.Ritten tot Helmond rijden hun vertraging er wel uit op de N279.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Ik vraag me af hoe ze dan willen rijden, want via de omleiding tijdens de werkzaamheden in Lierop is volgensmij nog verder om...
Overigens kont dan de bus nog in het dorpje, alleen niet meer over het stuk waar het nu mis gaat.
Nog steeds jammer dat halte Florreffestraat is opgeheven en dat ze op de de kruising helmond/lierop/mierlo geen halte willen aanleggen. Ov minded is Someren niet..
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Inderdaad, de omleiding van 'toen' is geen optie om tijd te winnen. Ik vroeg me het ook al af.
Gewoon politiek spelletje....
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:Ik vraag me af hoe ze dan willen rijden, want via de omleiding tijdens de werkzaamheden in Lierop is volgensmij nog verder om...
Overigens kont dan de bus nog in het dorpje, alleen niet meer over het stuk waar het nu mis gaat.
Nog steeds jammer dat halte Florreffestraat is opgeheven en dat ze op de de kruising helmond/lierop/mierlo geen halte willen aanleggen. Ov minded is Someren niet..
En hun argumentatie dat het te gevaarlijk is om daar te stoppen gaat ook niet op want Someren Heesterdijk en Lierop Steemertse weg zijn even gevaarlijk.Overigens is is de kruising Gebergte,Hersel en Mierloseweg iets veiliger om een halte aan te leggen,en het is maar +- 100 m lopen vanaf de kruising Mierlo/Lierop/Helmond.
De enige route die ik kan bedenken om Lierop over te slaan is via de A67 of de oude route via Heeze.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Heb een aantal vragen over de buurtbussen in de regio :
Zijn Lijn 477 Veldhoven City Centrum - Valkenswaard Markt en [wiki]Lijn 476 Valkenswaard Markt - Achel (B) Kerk[/wiki] weer net zoals vroeger gekoppeld aan elkaar ?
Wordt lijn 476 versterkt gereden zoja op welke dagen/ritten.

Opmerkingen over Buurtbus Geldrop-Mierlo :
Lijn 463 Geldrop Ziekenhuis Hoofdingang - Mierlo Hof van Bethanie Waarom zijn niet alle voormalige haltes van Lijn 24 Helmond Station - Eindhoven Station in Geldrop Noord teruggekeert ? alleen op de kettingstraat komt een halte,langs de andere voormalige haltes rijdt hij ook.Kan halte Luchen niet naar het noorden verplaatst worden zodat lijn 24,20 & 463 die halte kunnen bedienen in de plaats van 3 verschillende halte in de buurt van 1 rotonde. Hetzelfde geldt voor Geldrop Centrum/Kasteel/Korte Kerkstraat,zet halte Geldrop Centrum weer op zijn oude plek en laat lijn 463 via de Parallelweg naar het station rijden.

Waarom rijdt Lijn 464 Geldrop Ziekenhuis Hoofdingang - Geldrop Ziekenhuis Hoofdingang wel langs het Strabrecht college maar plaatst de gemeente geen halte ? Volgens mij was het juist de bedoeling dat het strabrecht bediend wordt door de buurtbus.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Halte Luchen wordt zeker nier verplaatst voor een buurtbusje. Kosten: 18.000 Euro. Centrum in Geldrop idem dito. De oude plek dus westelijke vd rotonde is gevaarlijk.
De halten zin besproken met diverse plaatselijke instanties. Denk dat Stabrecht college niet geschikt is voor de buurtbus.
477 en 476 zijn idd gekoppeld. Volgensmij zijn er geen versterkingen, zeker weten doe ik dat niet.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Bovendien kun je bij buurtbussen toch langs de gehele route in- en uitstappen mits de situatie en verkeersveiligheid het toelaten?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Meltrain »

Alleen buiten de bebouwde kom volgens mij.
Bovendien verschilt het heel erg per lijn en/of vervoerder of ze 'overal' stoppen of alleen bij haltes.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten