Re: Dienstregelingen SRE 2014
Geplaatst: ma 19 aug 2013, 18:31
Dank voor de link! Ik wist dat het al minstens in 1982 rondreed (busboekjes daarvoor vermelden geen overzicht). Ik dacht dat de bus al wat ouder zou zijn, 1977, maar de eerste Zuidooster buurtbus was het dan waarschijnlijk toch niet. Dat was dan vast dat lijntje in Limburg. Dat was wel een van de eersten landelijk.
Wat buurtbus Laarbeek betreft, ik heb mijn ouders de 461 ingejaagd toen ze vanmiddag naar Lieshout moesten. Ze hadden ook de 21 kunnen pakken (vier minuten later weg, drie minuten eerder daar en iets goedkoper, maar met 60% merk je dat toch bijna niet) maar goed, zo heeft die bus ook eens mensen. Ze zeiden dat de chauffeur zei dat het nog steeds niet storm loopt.
Ik lees overigens op het ROB ook dit: http://www.reizigersoverlegbrabant.nl/A ... NewsID=676
Het gaat over lijn 23, en dus daarmee van toepassing op het SRE. De haltes op de N272 tussen Sint Tunnis en Boxmeer verdwijnen schijnbaar of zijn al weg (geen idee of de weg inmiddels klaar is, brief komt iig uit februari). Men wilde aanvankelijk de haltes behouden maar niet verhogen en aanpassen aan toegankelijkheidseisen. Er werd bijna geen gebruik van gemaakt maar omdat ze er toch liggen en elke reiziger mee te pikken die de toch al niet zo sterke 23 heeft, wilde men ze wel behouden. Maar in februari bleek opeens dat de aanpassingen aan de weg dusdanig zijn dat behouden van de haltes erg duur zou zijn.
Wat is er zo duur aan een haltepaal in de grond te rammen? Of hebben ze het over eventueel aan te leggen haltehavens? Ik ben op die route maar een paar keer geweest en meestal als passagier in een auto, dus ik kan me zo even niet meer voor de geest halen hoe het zat.
Wat buurtbus Laarbeek betreft, ik heb mijn ouders de 461 ingejaagd toen ze vanmiddag naar Lieshout moesten. Ze hadden ook de 21 kunnen pakken (vier minuten later weg, drie minuten eerder daar en iets goedkoper, maar met 60% merk je dat toch bijna niet) maar goed, zo heeft die bus ook eens mensen. Ze zeiden dat de chauffeur zei dat het nog steeds niet storm loopt.
Ik lees overigens op het ROB ook dit: http://www.reizigersoverlegbrabant.nl/A ... NewsID=676
Het gaat over lijn 23, en dus daarmee van toepassing op het SRE. De haltes op de N272 tussen Sint Tunnis en Boxmeer verdwijnen schijnbaar of zijn al weg (geen idee of de weg inmiddels klaar is, brief komt iig uit februari). Men wilde aanvankelijk de haltes behouden maar niet verhogen en aanpassen aan toegankelijkheidseisen. Er werd bijna geen gebruik van gemaakt maar omdat ze er toch liggen en elke reiziger mee te pikken die de toch al niet zo sterke 23 heeft, wilde men ze wel behouden. Maar in februari bleek opeens dat de aanpassingen aan de weg dusdanig zijn dat behouden van de haltes erg duur zou zijn.
Wat is er zo duur aan een haltepaal in de grond te rammen? Of hebben ze het over eventueel aan te leggen haltehavens? Ik ben op die route maar een paar keer geweest en meestal als passagier in een auto, dus ik kan me zo even niet meer voor de geest halen hoe het zat.