Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busfanNL »

Hainje schreef:
OV Hoekschewaard schreef: Ik snap werkelijk niet wat er zo leuk aan is dat die taxi boer uit Renesse steeds verder uitbreidt in Nederland. Is dat alleen vanwege het variabele (en meestal slecht onderhouden) wagenpark waarmee ze rond rijden? Ik ben benieuwd of dit net zoals in HWGO ook ten koste zal gaan van de chauffeurs die van Veolia overkomen. :neg:
Joh busfanNL is volgens mij gewoon een ventje van een jaar of 13 die een beetje loopt te fangirlen fanboyen bij een busbedrijf. Niet te zwaar aan tillen, super onschuldig verder.
Hainje ik ben 14. (A)
@OV Hoeksche waard: inderdaad het afwisselende wagenpark en de diverse lijnen. Hoe bedoel je dit met dat personeel in HWGO.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busfanNL »

ArrivaBas schreef:Ik ben het hier enorm mee eens. Alles wat bij TCR komt en/of rijdt stort bijna uit elkaar van ellende :N ... Noot heeft het veel beter voor elkaar voor zo'n groot taxibedrijf.
Nou Bas, bijna waar. Maar de serie 500-519. Die zijn goed en de breng wagens en de R-net wagens redelijk. Maar ja de rest is troep.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Chrysa »

Die integro's en dergelijke zijn misschien oude zooi, nog altijd comfortabeler dan de meeste normale bussen.

Die Citea's hadden toch een ander interieur dan wat Arriva normaal heeft? Of was het enige verschil dat de stoelen verder uit elkaar stonden?
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busfanNL »

De hwgo citea's hebben een gewoon veolia interieur. Net zo krap hoor.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Chrysa »

Ik bedoelde de Limburgse Citea's die Arriva gaat gebruiken, sorry.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busfanNL »

Daar heb ik geen idee van.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ArrivaBas »

Afbeelding
Foto stond op pagina 75 van dit topic in een post van EtienneM. Dit is voor de eerste uitstapdeur. Lijkt mij best ruim, maar het blijven Estebans.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door PatrickM »

busfanNL schreef:
Hainje schreef:
OV Hoekschewaard schreef: Ik snap werkelijk niet wat er zo leuk aan is dat die taxi boer uit Renesse steeds verder uitbreidt in Nederland. Is dat alleen vanwege het variabele (en meestal slecht onderhouden) wagenpark waarmee ze rond rijden? Ik ben benieuwd of dit net zoals in HWGO ook ten koste zal gaan van de chauffeurs die van Veolia overkomen. :neg:
Joh busfanNL is volgens mij gewoon een ventje van een jaar of 13 die een beetje loopt te fangirlen fanboyen bij een busbedrijf. Niet te zwaar aan tillen, super onschuldig verder.
Hainje ik ben 14. (A)
@OV Hoeksche waard: inderdaad het afwisselende wagenpark en de diverse lijnen. Hoe bedoel je dit met dat personeel in HWGO.
CXX begon eerst met het uitbesteden van 35% van de ritten en kwam er daarna achter dat ze 10 personeelsleden moesten overplaatsen naar andere stallingen.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: RE: Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Mr-W »

sirvinniei schreef:
regenmaker schreef:Ik hoop dat Syntus en Qbuzz zich niet laten verlagen door in zee te gaan met TCR. Arriva doet het in bijna elke concessie en Connexxion in ook steeds meer concessies...
Soms is het wel nodig als je een bus niet 20 uur per dag stof wilt laten happen.
Overigens kunnen vervoerders eisen stellen aan het materieel
Persoonlijk heb ik er niets op tegen om ritten uit te besteden aan een derde partij. Ik heb liever een rit van TCR dan een tariefsverhoging door hogere kosten voor materieel en personeel :wink:
De provincie kan ook eisen stellen aan versterkingsmaterieel, alleen moeten ze wel worden gehandhaafd.
Chrysa schreef:Die integro's en dergelijke zijn misschien oude zooi, nog altijd comfortabeler dan de meeste normale bussen
De stoelen zijn inderdaad niet prettig ook niet de hoogwaardige R-netversie, dat hebben ze bij iveco beter voor elkaar en dan zwijg ik nog maar over de stadsbussen....
henk1234 schreef:Inderdaad, het grootste verschil hier op het eiland zit hier tussen de taxiboer uit Zierikzee en die uit Renesse. Het van oeveren materieel wordt uitermate goed onderhouden, beter dan dat van het gemiddelde OV-bedrijf.
Het Van Oeveren materieel is denk ik het confortabelste wat er rijdt voor Connexxion, ze hebben hun zaken prima voor elkaar met zeer schone voertuigen zonder beschadigingen.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busfanNL »

henk1234 schreef:CXX begon eerst met het uitbesteden van 35% van de ritten en kwam er daarna achter dat ze 10 personeelsleden moesten overplaatsen naar andere stallingen.
Vandaar ja. En nu hebben ze zeker tekort?
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door datm »

regenmaker schreef:Ik hoop dat Syntus en Qbuzz zich niet laten verlagen door in zee te gaan met TCR. Arriva doet het in bijna elke concessie en Connexxion in ook steeds meer concessies...
Zowel Syntus als Qbuzz hebben in het verleden offertes opgevraagd bij TCR. TCR heeft de laatste tijd ook contact met de GVB. TCR wilt zijn activiteiten rond Amsterdam uitbreiden en wilt graag enkele geledes van de GVB overnemen maar zij durven dit niet aan. Zij zijn bang als hun geledes in het weekend worden gebruikt om festival bezoekers te vervoeren dat ze er maandagochtend er niet uitzien om daarmee lijndiensten te rijden. Overigens hoef je geen zorgen te maken dat TCR in de drie grote steden lijndiensten voor gemeentelijke vervoersbedrijven gaat uitvoeren. Zij zijn van oudsher tegen zo min mogelijk uitbesteden en doen het liefst alles zelf.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busfanNL »

Ik geef het GVB groot gelijk. :lol: Maar misschien gaan ze ook wel provincie Utrecht rijden.
JHPart
Berichten: 46
Lid geworden op: za 17 sep 2016, 19:06

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door JHPart »

Ze kunnen ook meer buurtbussen laten rijden. Voor de Limburgse concessie zouden ook belbussen goed kunnen werken. Je zou dan net als bij De Lijn een heel gebied door een belbus kunnen laten bedienen. De belbus volgt geen vaste route, maar naar gelang de vraag worden haltes bediend. Zo iets heeft in Nederland ook bestaan.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

Maar is dat goedkoper. Zo langzamerhand beginnen de zuiderburen ook in te zien dat het belbussysteem niet te bekostigen is.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door PatrickM »

datm schreef:Overigens hoef je geen zorgen te maken dat TCR in de drie grote steden lijndiensten voor gemeentelijke vervoersbedrijven gaat uitvoeren. Zij zijn van oudsher tegen zo min mogelijk uitbesteden en doen het liefst alles zelf.
Oh, ik hoorde laatst dat er enkele RMC'ers in rotterdam voor de RET reden.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door PatrickM »

busfanNL schreef:
henk1234 schreef:CXX begon eerst met het uitbesteden van 35% van de ritten en kwam er daarna achter dat ze 10 personeelsleden moesten overplaatsen naar andere stallingen.
Vandaar ja. En nu hebben ze zeker tekort?
Ik heb er weleens wat over gehoord.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door JWM »

Wat heb je precies gehoord?
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door PatrickM »

Dat er een tekort is aan CXX personeel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Suus »

De RMC is voor 50% eigendom van de RET (kan je ook zien aan het logo). Niet zo heel vreemd dus dat RMC wel eens wat dingen voor de RET doet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busfanNL »

Wat doet RMC dan voor RET?
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

Alle buurtbussen van de RET zijn van het RMC of anders om. Ik heb wel eens buurtbussen van de RET zien rijden voor ouderen vervoer van het RMC.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

Arriva gaat uitbesteden hè, maar is het dan zo dat een deel van de Arriva bussen naar TCR gaan of komen er aparte bestellingen van dezelfde bussen voor TCR?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Wubbo »

Van bijna alle berichten op deze pagina heb ik zojuist de quotes aangepast. Graag hier zelf op letten: in de quote hoort alleen het deel van het bericht waar je op reageert!
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door datm »

OmniLezer schreef:Arriva gaat uitbesteden hè, maar is het dan zo dat een deel van de Arriva bussen naar TCR gaan of komen er aparte bestellingen van dezelfde bussen voor TCR?
Meestal gebruikt TCR eigen materieel. Of dat in deze situatie ook gaat gebeuren is nog niet bekend.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door datm »

Wubbo schreef:Van bijna alle berichten op deze pagina heb ik zojuist de quotes aangepast. Graag hier zelf op letten: in de quote hoort alleen het deel van het bericht waar je op reageert!
Als het goed is kan jij als beheerder onder berichteninstellingen een maximum geven aan het aantal quotes.
Scheelt je een hoop werk.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten