Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Eerder in dit topic staat al een foto van die bussen in de Limburg kleuren maar nog wel zonder stickers. Leuk en aardig maar waar gaat van Dijk mee rijden dan? Misschien kopen ze wel wat ex Veolia ambassadors??
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Wat is de Mercedes C 65 die op de wikipagina staat? Als ik dat google krijg ik alleen maar een sedan te zien.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Van Dijk rijdt, volgens diezelfde Autobuskroniek, inmiddels met twee gloednieuwe Setra's op die lijn. Zo op de foto af hetzelfde type als wat bij Juijn rijdt / bij Syntus Utrecht gaat rijden.busfanNL schreef:Leuk en aardig maar waar gaat van Dijk mee rijden dan?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ah, heb het even aangepast. Thanks!busfanNL schreef:Mercedes Sprinter City 65.
https://www.google.nl/search?q=Mercedes ... 80&bih=635
Deze dus.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Tja ik lees de autobuskroniek niet en wist er niks van maar goed dat je het even gezegd hebt. *bus* :pos:Daniel schreef:Van Dijk rijdt, volgens diezelfde Autobuskroniek, inmiddels met twee gloednieuwe Setra's op die lijn. Zo op de foto af hetzelfde type als wat bij Juijn rijdt / bij Syntus Utrecht gaat rijden.busfanNL schreef:Leuk en aardig maar waar gaat van Dijk mee rijden dan?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
TCR gaat naast de amba's van Veolia ook rijden met een aantal scania's.
Hieronder een scania van TCR.
Hieronder een scania van TCR.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Lachen zeg. *bus* Dus het is Ambassador, City 65 en Scania omnilink. Helaas geen citea maar wel mooie scania's. *bus*
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
TCR gaat niet met scania's rijden. Hier heeft Arriva zelf personeel voor. Heb het aan mijn baas laten zien welke deze foto op Facebook heeft geplaatst. Zo komen de verhalen wel in de wereld. Ze zijn in Meppel geweest om alle technische specificaties door te nemen. De kleurstellingen horen daar ook bij.datm schreef:TCR gaat naast de amba's van Veolia ook rijden met een aantal scania's.
Hieronder een scania van TCR.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik ben benieuwd wanneer er meer informative komt over de tarieven.
Ik wil binnenkort namelijk een dagje naar Limburg en vraag me vooral af of de dagkaarten blijven.
Ook ben ik benieuwd of je bij een overstap van NS naar Arriva moet omchecken of dat er een gezamenlijk systeem komt.
Ik wil binnenkort namelijk een dagje naar Limburg en vraag me vooral af of de dagkaarten blijven.
Ook ben ik benieuwd of je bij een overstap van NS naar Arriva moet omchecken of dat er een gezamenlijk systeem komt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Natuurlijk moet je omchecken bij een overstap van NS naar Arriva.
In Nijmegen heeft Arriva alvast eigen poortjes gekregen: OV-poortjes op station Nijmegen
In Nijmegen heeft Arriva alvast eigen poortjes gekregen: OV-poortjes op station Nijmegen
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Voor de zekerheid hier ook even:
Had bij de klantenservice van Arriva gevraagd of het dalurendagkaartje straks ook geldig is op lijn 84 tussen Boxmeer(?) en Venray. Dit omdat het nu een Brabantse lijn is en straks een Limburgse (op voornamelijk Brabants grondgebied). Het antwoord luidt: niet geldig.
Had bij de klantenservice van Arriva gevraagd of het dalurendagkaartje straks ook geldig is op lijn 84 tussen Boxmeer(?) en Venray. Dit omdat het nu een Brabantse lijn is en straks een Limburgse (op voornamelijk Brabants grondgebied). Het antwoord luidt: niet geldig.
🍉
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik dacht gelezen te hebben dat NS en Syntus op de lijn Enschede - Wierden wel de paaltjes / poortjes gaan delen, maar ik kan het nu even niet vinden.reisthijs schreef:Natuurlijk moet je omchecken bij een overstap van NS naar Arriva.
Ook komt er op de Valleilijn een proef waarbij er niet meer omgecheckt hoeft te worden.
Het had dus best gekund dat NS en Arriva de poortjes zouden delen, aangezien je tussen Roermond en Maastricht / Heerlen met beide vervoerders kunt reizen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Je zegt het zelf al: er komt een proef op de Valleilijn. Pas als die proef is afgerond zal worden besloten of single check-in check-out in de rest van het land ingevoerd kan en mag worden.
Voor Zwolle-Enschede werd het vorig jaar waarschijnlijk genoemd, want de proef zou in 2015 beginnen dus dachten ze dat het voor december 2017 wel geregeld zou zijn.
Dat gaat vast niet meer lukken nu de proef volgends de laatste berichten pas in maart 2017 begint...
Voor Zwolle-Enschede werd het vorig jaar waarschijnlijk genoemd, want de proef zou in 2015 beginnen dus dachten ze dat het voor december 2017 wel geregeld zou zijn.
Dat gaat vast niet meer lukken nu de proef volgends de laatste berichten pas in maart 2017 begint...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Het dalurendagkaartje en de rest van het Brabants tarievenhuis is gewoon van toepassing op lijn 84.Hainje schreef:Voor de zekerheid hier ook even:
Had bij de klantenservice van Arriva gevraagd of het dalurendagkaartje straks ook geldig is op lijn 84 tussen Boxmeer(?) en Venray. Dit omdat het nu een Brabantse lijn is en straks een Limburgse (op voornamelijk Brabants grondgebied). Het antwoord luidt: niet geldig.
Arriva rekent met een kilometertarief en NS met tariefeenheden waardoor dit niet mogelijk is. Daarnaast is het zeer lastig vast te stellen of iemand met de trein van Arriva of van NS heeft gereisd op basis van Check in tijd.Meltrain schreef:Het had dus best gekund dat NS en Arriva de poortjes zouden delen, aangezien je tussen Roermond en Maastricht / Heerlen met beide vervoerders kunt reizen.reisthijs schreef:Natuurlijk moet je omchecken bij een overstap van NS naar Arriva.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Klopt, met tarieven krijg je dan bijvoorbeeld dit:
(2e klas)
Arnhem Centraal - Elst
Arriva: €2,94
NS: €2,80
Arnhem Centraal - Arnhem Velperpoort
Arriva: €1,08
NS: €2,20
Blerick - Venlo
Veolia: €1,97
NS: €2,20
Heerlen - Landgraaf
Veolia: €2,01
NS/DB: €2,20
Maastricht - Maastricht Randwyck
Veolia: €2,01
NS/NMBS: €2,20
Enige uitzondering is:
Groningen - Groningen Europapark
Arriva: €2,20
NS: €2,20
Dus het kan ook per concessie verschillen.
Edit: het is dus over het algemeen goedkoper om met een regionale vervoerder te reizen dan met de NS (met uit zindering van Arnhem Centraal - Elst). Zeker op korte afstanden kan het Veel schelen (zoals Arnhem Centraal - Arnhem Velperpoort).
(2e klas)
Arnhem Centraal - Elst
Arriva: €2,94
NS: €2,80
Arnhem Centraal - Arnhem Velperpoort
Arriva: €1,08
NS: €2,20
Blerick - Venlo
Veolia: €1,97
NS: €2,20
Heerlen - Landgraaf
Veolia: €2,01
NS/DB: €2,20
Maastricht - Maastricht Randwyck
Veolia: €2,01
NS/NMBS: €2,20
Enige uitzondering is:
Groningen - Groningen Europapark
Arriva: €2,20
NS: €2,20
Dus het kan ook per concessie verschillen.
Edit: het is dus over het algemeen goedkoper om met een regionale vervoerder te reizen dan met de NS (met uit zindering van Arnhem Centraal - Elst). Zeker op korte afstanden kan het Veel schelen (zoals Arnhem Centraal - Arnhem Velperpoort).
Laatst gewijzigd door cassie127 op za 19 nov 2016, 03:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Waarom is het verschil hier zo groot?cassie127 schreef: Arnhem Centraal - Arnhem Velperpoort
Arriva: €1,08
NS: €2,20
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Is dan officieel bekend dat Arriva blijft werken met daadwerkelijke kilometers in plaats van tariefeenheden? Veolia werkt op dit moment met echte kilometers, maar Arriva doet op dit moment beide afhankelijk van de concessie.
Het gevolg van werken met daadwerkelijke kilometers zou zijn dat de prijs voor een reis tussen bijvoorbeeld Sittard en Heerlen verschilt per vervoerder, dat lijkt mij niet wenselijk bij kaartverkoop aan de automaat. Lijkt mij dus vrij aannemelijk dat Arriva voor de trein toch met de tariefeenheden gaat werken.
Het gevolg van werken met daadwerkelijke kilometers zou zijn dat de prijs voor een reis tussen bijvoorbeeld Sittard en Heerlen verschilt per vervoerder, dat lijkt mij niet wenselijk bij kaartverkoop aan de automaat. Lijkt mij dus vrij aannemelijk dat Arriva voor de trein toch met de tariefeenheden gaat werken.
NS rekent voor de eerste acht tariefeenheden altijd hetzelfde tarief. Dat is dit jaar € 2,20.Chrysa schreef:[..]
Waarom is het verschil hier zo groot?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dit is al eerder gemeld. Lijn 84 is een Brabantse lijn en valt in zijn geheel onder de verantwoordelijkheid van de provincie Brabant.Mr-W schreef:Het dalurendagkaartje en de rest van het Brabants tarievenhuis is gewoon van toepassing op lijn 84.Hainje schreef:Voor de zekerheid hier ook even:
Had bij de klantenservice van Arriva gevraagd of het dalurendagkaartje straks ook geldig is op lijn 84 tussen Boxmeer(?) en Venray. Dit omdat het nu een Brabantse lijn is en straks een Limburgse (op voornamelijk Brabants grondgebied). Het antwoord luidt: niet geldig.
Dat deze wordt uitbesteed aan Arriva Limburg met een Limburgse bus terzijde.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Misschien een idee voor ROB om dit even in de gaten te houden, de klantenservice had het dan dus fout.huibf schreef:Dit is al eerder gemeld. Lijn 84 is een Brabantse lijn en valt in zijn geheel onder de verantwoordelijkheid van de provincie Brabant.Mr-W schreef:Het dalurendagkaartje en de rest van het Brabants tarievenhuis is gewoon van toepassing op lijn 84.Hainje schreef:Voor de zekerheid hier ook even:
Had bij de klantenservice van Arriva gevraagd of het dalurendagkaartje straks ook geldig is op lijn 84 tussen Boxmeer(?) en Venray. Dit omdat het nu een Brabantse lijn is en straks een Limburgse (op voornamelijk Brabants grondgebied). Het antwoord luidt: niet geldig.
Dat deze wordt uitbesteed aan Arriva Limburg met een Limburgse bus terzijde.
🍉
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Arriva Limburg Lint in Venlo.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De laatste keer dat ik in Venlo was stond de wereld daar nog rechtop.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Bij mij staat de foto op de iPad en iPhone gewoon recht, misschien op andere apparaten anders?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten