Concessie Limburg (2017-2031)
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik denk dat er verwarring is over benamingen. Midi is in dit geval géén 9,9 meter Citea, maar een Mercedes-Benz Sprinter City. Ik noem de 9,9m Citea juist om ze uit elkaar te houden een "baby Citea".
Roermond heeft iets van 15 9,9m Citea die overal verschijnen. Standaard twee op lijn 1 in Roermond en de rest op de streeklijnen. En ik heb al vaker met 12m Citea op 62/63 naar Posterholt gereden
Roermond heeft iets van 15 9,9m Citea die overal verschijnen. Standaard twee op lijn 1 in Roermond en de rest op de streeklijnen. En ik heb al vaker met 12m Citea op 62/63 naar Posterholt gereden
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Laten we het gewoon noemen, wat het is: marshrutka's.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ooh, dan heb ik een 'babycitea' gezien op lijn 83.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Een midi-bus is alles wat groter is dan een taxibus, maar kleiner dan een standaard 12 meter bus. Dus beide bussen zijn midi-bussen.bartjemestrom schreef:Ik denk dat er verwarring is over benamingen. Midi is in dit geval géén 9,9 meter Citea, maar een Mercedes-Benz Sprinter City. Ik noem de 9,9m Citea juist om ze uit elkaar te houden een "baby Citea".
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Laten we het dan houden op de Sprinter City's.
Busjes van TCR met capaciteit voor 20-25 personen.
Busjes van TCR met capaciteit voor 20-25 personen.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Die baby Citea's zijn in de avond vrijwel overal te zien.BrengMe schreef:Ooh, dan heb ik een 'babycitea' gezien op lijn 83.
Ik vind dat ze dan juist ook die elektro baby's kunnen inzetten, want dan verbruiken ze het minst.
Die baby's zijn trouwens 9151 tot 9178 genummerd. 9651 tot 9662 zijn de elektrobaby's. :Y
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Het was overdag, niet 's avonds.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Vanaf 2 januari kost een kaartje P+R Noord naar Mosae Forum 2 euro pp ipv 1 euro pp. Van 3-5 pers. 5euro totaal. Al de tweede prijsverdubbeling sinds de start van het initiatief. Bron: de kaart op https://www.maastrichtbereikbaar.nl/nl/ ... eergarages
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De tram incluis dat oeverloze vergader kost geld.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Er zijn dus NOG twee lijnen waar we niks over wisten...
Lijn 624: Avantis - Heerlen (direct), die slechts één rit op dinsdagmiddag rijdt
Lijn 627: Kerkrade Rolduc - Kerkrade Stadion: Waarschijnlijk versterking van lijn 27, voor scholieren van het Charlemagne College. Rijdt op schooldagen 1 rit per richting.
Lijn 624: Avantis - Heerlen (direct), die slechts één rit op dinsdagmiddag rijdt
Lijn 627: Kerkrade Rolduc - Kerkrade Stadion: Waarschijnlijk versterking van lijn 27, voor scholieren van het Charlemagne College. Rijdt op schooldagen 1 rit per richting.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Zijn die kaartjes enkele reis of retour? Klinkt misschien als een domme vraag, maar ik ben me aan het oriënteren op de parkeermogelijkheden in Maastricht.jorgo schreef:Vanaf 2 januari kost een kaartje P+R Noord naar Mosae Forum 2 euro pp ipv 1 euro pp. Van 3-5 pers. 5euro totaal. Al de tweede prijsverdubbeling sinds de start van het initiatief. Bron: de kaart op https://www.maastrichtbereikbaar.nl/nl/ ... eergarages
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Gisteren een ritje gemaakt van Weert naar Venray via Baexem, Roermond en Venlo.
Wat mij opviel was dat het scherm qua halte aanduidingen zeer goed leesbaar is, misschien wel een van de beste van alle vervoerders op dit moment. Maar door tirelantijntjes als een zeer groot teken voor overstappen, voor haltes en dat Arriva je overal naar toe brengt, was de tijd voor de haltes erg kort.
Daarnaast viel me op dat die baby-citea's overal en ergens rijden, en allebei de varianten behoorlijk snel optrekken :D. De elektrobussen hebben twee zitplaatsen minder -net achter de chauffeur zit namelijk de elektromotor, neem ik aan. Dit gezien het klein beetje geluid dat hoorbaar, was daarvandaan kwam. Wat ik me dan afvraag wat er dan in het hogevloersgedeelte zit onder de zitplaatsen zit, waar normaal de dieselmotor in zit. Daarnaast zijn de bussen voorzien van kappen op het dak (zodat je de stroomafnemer niet ziet van de zijkant), maar op de 9151 (zie ook de foto ergens in dit topic) heeft dat niet, wat dan weer een raar gezicht is als deze eraan komt.
Op lijn 88 zijn de rijtijden voor de elektrobussen behoorlijk ruim; van +9 bij de Koninginnesingel, naar -2 in Swolgen (en Venray). Allicht door de snelle elektro-citea's...
Wat mij opviel was dat het scherm qua halte aanduidingen zeer goed leesbaar is, misschien wel een van de beste van alle vervoerders op dit moment. Maar door tirelantijntjes als een zeer groot teken voor overstappen, voor haltes en dat Arriva je overal naar toe brengt, was de tijd voor de haltes erg kort.
Daarnaast viel me op dat die baby-citea's overal en ergens rijden, en allebei de varianten behoorlijk snel optrekken :D. De elektrobussen hebben twee zitplaatsen minder -net achter de chauffeur zit namelijk de elektromotor, neem ik aan. Dit gezien het klein beetje geluid dat hoorbaar, was daarvandaan kwam. Wat ik me dan afvraag wat er dan in het hogevloersgedeelte zit onder de zitplaatsen zit, waar normaal de dieselmotor in zit. Daarnaast zijn de bussen voorzien van kappen op het dak (zodat je de stroomafnemer niet ziet van de zijkant), maar op de 9151 (zie ook de foto ergens in dit topic) heeft dat niet, wat dan weer een raar gezicht is als deze eraan komt.
Op lijn 88 zijn de rijtijden voor de elektrobussen behoorlijk ruim; van +9 bij de Koninginnesingel, naar -2 in Swolgen (en Venray). Allicht door de snelle elektro-citea's...
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Aannemelijk de accu's? Die wil je namelijk niet op het dak hebben voor de gewichtsverdelingMdJ schreef:Wat ik me dan afvraag wat er dan in het hogevloersgedeelte zit onder de zitplaatsen zit, waar normaal de dieselmotor in zit.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Da's retour. Bij de PR parkeerplaats staat voor de bushalte een tweetal kaartautomaatjes die lijken op een parkeerautomaat. Daar haal je je kaartje uit. Goedkoper parkeren kan in Maastricht voor binnenstadsbezoekers bijna niet, ondanks de prijsverhoging.ArrivaBas schreef:Zijn die kaartjes enkele reis of retour? Klinkt misschien als een domme vraag, maar ik ben me aan het oriënteren op de parkeermogelijkheden in Maastricht.jorgo schreef:Vanaf 2 januari kost een kaartje P+R Noord naar Mosae Forum 2 euro pp ipv 1 euro pp. Van 3-5 pers. 5euro totaal. Al de tweede prijsverdubbeling sinds de start van het initiatief. Bron: de kaart op https://www.maastrichtbereikbaar.nl/nl/ ... eergarages
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Het valt me op dat sommige electro baby bussen de Euro 5 achterplaat hebben. Er zit dan geen zwarte balk onder het raam en geen luchtrooster aan de zijkanten. Ik ben er nooit geweest dus ik weet niet veel van het rijgedrag en details.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Vandaag weer een rondje door Noord-Limburg gemaakt.
Was onder andere met lijn 1 in Kaldenkirchen. Bij het eindpunt is een situatie ontstaan die ik nogal curieus vind.
De bus kwam aan en ging onder de oplader staan. Achter de bus stond een tweede elektrische bus. De chauffeur sloot de pantograaf aan, stapte uit de ene bus en ging de andere bus in. Daar reed hij mee weer naar Venlo.
Dat betekent dus dat er een minuut of 20 een bus onbeheerd bij de oplader staat. Ik vraag me af, hoe moet het dan als daar een calamiteit uitbreekt?
Ook was ik op en neer met 364 naar Heinsberg. Zowel bij Kaldenkirchen als bij Heinsberg hoop ik dat het gemiddelde aantal passagiers hoger ligt dan mijn ritten, anders ben ik bang dat die verbindingen er snel weer uit gaan...
Wat me opvalt is dat op de kleine busjes geen enkele bestemmingsaanduider het doet. Weet iemand of dat opgelost wordt op korte termijn?
Was onder andere met lijn 1 in Kaldenkirchen. Bij het eindpunt is een situatie ontstaan die ik nogal curieus vind.
De bus kwam aan en ging onder de oplader staan. Achter de bus stond een tweede elektrische bus. De chauffeur sloot de pantograaf aan, stapte uit de ene bus en ging de andere bus in. Daar reed hij mee weer naar Venlo.
Dat betekent dus dat er een minuut of 20 een bus onbeheerd bij de oplader staat. Ik vraag me af, hoe moet het dan als daar een calamiteit uitbreekt?
Ook was ik op en neer met 364 naar Heinsberg. Zowel bij Kaldenkirchen als bij Heinsberg hoop ik dat het gemiddelde aantal passagiers hoger ligt dan mijn ritten, anders ben ik bang dat die verbindingen er snel weer uit gaan...
Wat me opvalt is dat op de kleine busjes geen enkele bestemmingsaanduider het doet. Weet iemand of dat opgelost wordt op korte termijn?
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
het kan zijn dat de accu van de bus in Venlo te leeg wordt om betrouwbaar terug te rijden naar het station.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Iemand al ervaring met ov shuttle/lijntaxi? zijn het ingehuurde taxis? hebben ze ov chipkaart scanners? rijden ze op tijd?
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 961
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Arriva past dienstregeling aan voor gestrande reizigers tussen Maastricht en Maastricht Randwyck. Aan het eind
van het filmpje (in de link) meldt Arriva bij monde van de woordvoerster dat het nog niet bekend is wanneer het
probleem is opgelost omdat de uitwerking als een olievlek doorwerkt... wat klopt er nu wel of niet?
http://www.1limburg.nl/arriva-past-dien ... =section-1
van het filmpje (in de link) meldt Arriva bij monde van de woordvoerster dat het nog niet bekend is wanneer het
probleem is opgelost omdat de uitwerking als een olievlek doorwerkt... wat klopt er nu wel of niet?
http://www.1limburg.nl/arriva-past-dien ... =section-1
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Zijn de TCR amba's en de gelede man's al in Limburg kleur met apparatuur erin? En heeft iemand de buurtbussen of 8-personenbussen met betaald personeel van Arriva of TCR al in het wild gespot? Of een van de andere wagens van TCR??
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Snachts staan er 43 bussen electrisch te laden un Eindhoven. Ook onbeheerd.Plutona schreef: Was onder andere met lijn 1 in Kaldenkirchen. Bij het eindpunt is een situatie ontstaan die ik nogal curieus vind.
De bus kwam aan en ging onder de oplader staan. Achter de bus stond een tweede elektrische bus. De chauffeur sloot de pantograaf aan, stapte uit de ene bus en ging de andere bus in. Daar reed hij mee weer naar Venlo.
Dat betekent dus dat er een minuut of 20 een bus onbeheerd bij de oplader staat. Ik vraag me af, hoe moet het dan als daar een calamiteit uitbreekt?
Ik zie het probleem niet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
In Venlo zat sowieso eind vorig jaar een 8-persoonsbusje op de dienst van lijn 3, zo te zien eentje van Arriva zelf bij gebrek aan TCR logo's. Of de chauffeur betaald werd heb ik 'm niet gevraagd, maar neem aan van welbusfanNL schreef:En heeft iemand de buurtbussen of 8-personenbussen met betaald personeel van Arriva of TCR al in het wild gespot? Of een van de andere wagens van TCR??
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik dacht dat ze vanaf deze week beginnen met de amba's en de gelede man's om te dopen in de kleuren van Arriva.busfanNL schreef:Zijn de TCR amba's en de gelede man's al in Limburg kleur met apparatuur erin? En heeft iemand de buurtbussen of 8-personenbussen met betaald personeel van Arriva of TCR al in het wild gespot? Of een van de andere wagens van TCR??
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Als hij op zo'n stadslijn rijdt hoop ik t wel voor hem.Daniel schreef:In Venlo zat sowieso eind vorig jaar een 8-persoonsbusje op de dienst van lijn 3, zo te zien eentje van Arriva zelf bij gebrek aan TCR logo's. Of de chauffeur betaald werd heb ik 'm niet gevraagd, maar neem aan van welbusfanNL schreef:En heeft iemand de buurtbussen of 8-personenbussen met betaald personeel van Arriva of TCR al in het wild gespot? Of een van de andere wagens van TCR??
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik heb van de week al wel een 8 personen busje gezien in Maastricht in de nieuwe Arriva Limburg huisstijl. Was helaas te laat voor een foto.
Maar wat vinden jullie er eigenlijk van dat Arriva de treinen in Limburg ook een lijnnummer heeft mee gegeven?
S1 Nijmegen - Venray - Venlo - Roermond
S2 Roermond - Sittard - Maastricht Randwyck
S3 Sittard - Heerlen – Kerkrade
S4 Stoptrein Maastricht Randwyck - Valkenburg - Heerlen
S5 Sneltrein Maastricht Randwyck – Valkenburg – Heerlen
Het is heel gebruikelijk voor Tram, Bus en Metro dat we een lijnnummer zien. Maar voor een trein is het in Nederland volgens mij best ongebruikelijk.
Maar wat vinden jullie er eigenlijk van dat Arriva de treinen in Limburg ook een lijnnummer heeft mee gegeven?
S1 Nijmegen - Venray - Venlo - Roermond
S2 Roermond - Sittard - Maastricht Randwyck
S3 Sittard - Heerlen – Kerkrade
S4 Stoptrein Maastricht Randwyck - Valkenburg - Heerlen
S5 Sneltrein Maastricht Randwyck – Valkenburg – Heerlen
Het is heel gebruikelijk voor Tram, Bus en Metro dat we een lijnnummer zien. Maar voor een trein is het in Nederland volgens mij best ongebruikelijk.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 51 gasten