Tja, soms heeft een mens wat minder tijd en wil men toch antwoordt en dan is een typefout vlug gemaakt. Mijn excuses ervoor ik wist niet dat er mensen zo over konden zeuren.... Er zijn belangrijkere dingen in de wereld......isadora schreef:Dank voor de analyse, jammer dat daarvoor een adviseur ingehuurd moet worden.Durashift schreef:....
Uh? Zo moeilijk is het bericht van busje10 toch niet?....
Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Oh jee, gelijk op de teentjes getrapt. (A)
Mij zul je niet weer horen hoor.....en lekker slapen vannacht hoor.
Mij zul je niet weer horen hoor.....en lekker slapen vannacht hoor.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik niet hoor, heb wel andere dingen om mij druk te maken......
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 26 mar 2017, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Inmiddels is de eerste GTW in de Limburgse kleuren gebracht, deze foto werd gelinkt op Somda: https://www.facebook.com/OpdeRails/phot ... =3&theater
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Tja, een quote later (handmatig) toevoegen is wel wat uitdagender dan gewoon de functionele knop daarvoor gebruiken. Vind ik.Wubbo schreef: (..) Als dat zo blijkt te zijn kun je altijd nog je bericht aanpassen en er een quote in zetten.
Lekker fris, die Arriva GTW. :pos:
Mooie, witte kop. Valt lekker weg in het landschap soms.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Is de binnenkant nu ook meteen aangepakt? Werd tijd namelijk, die krappe stoeletjes van Veolia zijn ook niks.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Of de binnenkant al aangepakt is zou ik niet weten, het enige wat ik er tot nu van gezien heb is de gelinkte foto.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Natuurlijk beginnen ze met de GTW's van de Maaslijn haha. Ben benieuwd wanneer de treintjes uit t zuiden aan de beurt zijn. Dat effen wit begint ook saai te worden
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Zoals bussen waarvan de lichten defect zijn ;)busje10 schreef:Ik niet hoor, heb wel andere dingen om mij druk te maken......
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ook niet, mijn collega wel. Ik ben wel met de bus uitgereden dus heb ik me er niet druk omgemaakt :D
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 28 mar 2017, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Nu toch eens gezien waar die elektrische bus heen ging, die reed naar bushalte centrum voor vertrek in de richting van Venlo/Kessel. Er vlak achteraan kwam een Limburgliner. Op basis van 9292.nl lijkt het me het meest logisch dat dit een lijn 670 was.MaartenD schreef: En ook 100% zeker een elektrische bus gezien in Panningen. 's Morgens voor aanvang dienst dus ik weet niet welke lijn het was.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Hier lees ik dat er 20 knelpunten worden opgelost. Welke 20 punten worden nu opgelost dan?
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De rijtijden zijn nu veeeel te krap, deze zullen misschien aangepakt worden. Verder staat er in het artikel zelf iets over drukke treinen.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Vooral op lijn 350 in de avonden is de rijtijd tussen Gulpen en Vaals veels te krap. 11 minuten, terwijl je met de auto 13 minuten over dezelfde route zou doen. -o-
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik vind de overstap tussen de stoptrein van Kerkrade naar Sittard (en Sittard naar Kerkrade) op station Heerlen naar lijn 40 richting Sittard ook waardeloos. Ik heb deze overstap als ik naar mn werk ga en de bus vertrekt exact wanneer de trein aankomt en andersom vertrekt de trein ook gelijk met het aankomen van mijn bus.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Toen ik vandaag in de Kiosk in Nijmegen aan het werk was zag ik een D-GTW staan in de nieuwe kleuren. Uit nieuwsgierigheid even gekeken of ze ook de stomme 3-2 opstelling hadden vervangen voor 2-2. Maar helaas. Had ik ook wel verwacht aangezien ze maar voor een periode van +/- 3 jaar nog in dienst blijven. Wellicht dat ze dit wel gaan doen met de E-GTW treinstellen in het zuiden.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik lees hier dat de provincie Limburg klaar is met vertragingen op de Maaslijn. Daarnaast lees ik hier dat Arriva in Heerenveen voor elke wijziging toestemming moet vragen. Ik dacht dat het PvE eiste dat de directie in Limburg zelfstandig wijzigingen kon doorvoeren, zonder inmenging van landelijk bedrijf of moederbedrijf?
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De treinen om de drukte op te vangen, de LINTen hebben verstoren, hadden ze eerst bij Veolia ook, dus niet gek. Arriva wil in september iets anders hebben, nieuwe treinen, waar halen ze die vandaan? Duitsland?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Wat mij betreft mogen ze Stadler KISS treinen aanschaffen als ze nieuw materieel hebben, hebben lekker hoge capaciteit lijkt me zo
Ik zag gisteren overigens een bus vanuit Heerlen vertrekken met lijn 100 richting Schiphol Airport. Lijkt me dat dat niet klopt toch? Naar Schiphol vanuit hier in een Citea lijkt me wel erg optimistisch
Ik zag gisteren overigens een bus vanuit Heerlen vertrekken met lijn 100 richting Schiphol Airport. Lijkt me dat dat niet klopt toch? Naar Schiphol vanuit hier in een Citea lijkt me wel erg optimistisch
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik weet niet of dat de Stadler KISS/Dosto hier in Nederland kan rijden, want de de deuren zijn op de onderste verdieping, dus lager dan de perrons, dan zouden de deuren van de treinen tegen de perrons schuren.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Oei, dat wist ik helaas niet nee. Zal zeker ook geen optie zijn om KISS toestellen te laten fabriceren waar de instapruimte o de zelfde hoogte zit als bijvoorbeeld de Virm?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
DM 90 misschien maar die hebben geen gelijkvloerse instapfrankberg19 schreef: Arriva wil in september iets anders hebben, nieuwe treinen, waar halen ze die vandaan? Duitsland?
Nieuwe treinen die geen lage vloersinstap hebben zijn niet toegestaan in Limburg.Melvinjg schreef:Oei, dat wist ik helaas niet nee. Zal zeker ook geen optie zijn om KISS toestellen te laten fabriceren waar de instapruimte o de zelfde hoogte zit als bijvoorbeeld de Virm?
De verkeersleiding moet ook naar Limburg ipv Friesland.CamilleKreemers schreef:Ik lees hier dat de provincie Limburg klaar is met vertragingen op de Maaslijn. Daarnaast lees ik hier dat Arriva in Heerenveen voor elke wijziging toestemming moet vragen. Ik dacht dat het PvE eiste dat de directie in Limburg zelfstandig wijzigingen kon doorvoeren, zonder inmenging van landelijk bedrijf of moederbedrijf?
Lijn 50 stond voorheen juist bekend om zijn lange stilstand in Vaals en Gulpen, begrijpelijk dat er rijtijd vanaf is gegaan.ArrivaBas schreef:Vooral op lijn 350 in de avonden is de rijtijd tussen Gulpen en Vaals veels te krap. 11 minuten, terwijl je met de auto 13 minuten over dezelfde route zou doen. -o-
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Nope. De deuren van een KISS zitten maximaal op 60 centimeter instaphoogte waar je 76 wil hebben, die van een VIRM zijn dan weer te hoog waardoor je weer een opstap hebt. In zowel het design van een KISS als van een VIRM is dat ook eigenlijk ook niet op te lossen, hooguit misschien met een (naar mijn mening lelijk) mormel als de Régio 2N, maar die wordt op dit moment ook alleen maar geleverd met een instap op 60 centimeter.Melvinjg schreef:Oei, dat wist ik helaas niet nee. Zal zeker ook geen optie zijn om KISS toestellen te laten fabriceren waar de instapruimte o de zelfde hoogte zit als bijvoorbeeld de Virm?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dus omdat een lijn ergens vroeger stilstond is het goed als de tijd tussen het stilstaan wordt geknipt. Mr-W logica in optima forma :YMr-W schreef: Lijn 50 stond voorheen juist bekend om zijn lange stilstand in Vaals en Gulpen, begrijpelijk dat er rijtijd vanaf is gegaan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dan lees je niet goed , het is logisch dat op het totale traject rijtijd van lijn 350 afgaat.JeffreyMeijer schreef:Dus omdat een lijn ergens vroeger stilstond is het goed als de tijd tussen het stilstaan wordt geknipt. Mr-W logica in optima forma :YMr-W schreef: Lijn 50 stond voorheen juist bekend om zijn lange stilstand in Vaals en Gulpen, begrijpelijk dat er rijtijd vanaf is gegaan.
Vaals Gulpen is overigens in 10 minuten te rijden als het rustig is op de weg.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 gasten