Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Die twee overgangen zijn ook de enige twee die worden uitgebaat volgens een Nederlands contract. Oké, Hazeldonk wordt ook door een Nederlands bedrijf bediend, maar mja, dat is een soort van HRN. Hetzelfde, maar toch weer anders. Overige overgangen worden bediend door buitenlandse bedrijven. Dus zo heel vreemd is mijn gedachtegang toch niet?
🍉
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
L1 meldt het volgende.......
Drielandentrein voorlopig alleen door Nederland
http://www.1limburg.nl/l/77011
Drielandentrein voorlopig alleen door Nederland
http://www.1limburg.nl/l/77011
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Dus ze hebben al afscheid genomen van de Talentjes terwijl de toelating nog niet binnen is? Had dan de oude verbinding nog als alternatief achter de hand gehouden, dit is echt een hele slechte start van de nieuwe trein.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Je verwacht het niet...... :')
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 3549
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ik krijg spontaan een DejaVu, waar kennen we dit geklungel eerder van?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ik voel een keolisje aankomen.Nitein-Repart schreef:Ik krijg spontaan een DejaVu, waar kennen we dit geklungel eerder van?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Amateurisme van de bovenste plank dat gedoe met die drielandentrein. Maar wat is nu de bedoeling? Gaat die trein alleen tussen Maastricht en Heerlen rijden met aansluitend busvervoer naar Herzogenrath?
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ik heb het gevoel dat ze dit al eerder wisten.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Dat denk ik dus ook. Ik vermoed dan ook dat de persberichten die in oktober voorbij kwamen eerder een middel waren om druk uit te oefenen op de betrokken autoriteiten. Dat is dus duidelijk niet gelukt.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Drukke mand. Maar ja, ik wacht de rapporten wel weer af.Hainje schreef:MAND!
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Nou ja, mijn reis naar Aken moet ik maar uitstellen. Wil toch het gehele traject per trein afleggen. Zal dus ergens volgend jaar worden.
-
- Berichten: 1639
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Aken is anders prima per trein bereikbaar hoor. Via Keulen, Mönchengladbach of Luik.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ik vond het plan om een week proef te rijden wel wat optimistisch in mijn herinnering, maar ik had er verder niet bij stilgestaan.
Overigens is de busdienst vanaf Maastricht naar Aachen ook uitstekend.
Overigens is de busdienst vanaf Maastricht naar Aachen ook uitstekend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3549
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Goeie grap. Dat zijn flinke omwegen. Beter pak je lijn 350 vanuit Maastricht.diederickx schreef:Aken is anders prima per trein bereikbaar hoor. Via Keulen, Mönchengladbach of Luik.
Overigens is Aachen via Liège wel een aanrader.
En verder: ben benieuwd welke soap er volgend jaar is met de internationale trein: vorig jaar de Keolis-trein naar Osnabrück, dit jaar de Arriva-trein naar Aachen. What’s next?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Nou, via Mönchengladbach naar Aachen is vanuit de zuidelijke randstad net zo lang nu er voorlopig bussen rijden.Nitein-Repart schreef:Goeie grap. Dat zijn flinke omwegen.diederickx schreef:Aken is anders prima per trein bereikbaar hoor. Via Keulen, Mönchengladbach of Luik.
Bijvoorbeeld Rotterdam - Aachen zou met de nieuwe verbinding 2:59 zijn, maar de bus doet er 33 minuten langer over, dus dan is de reistijd 3:32. Met de trein via Mönchengladbach is het 3:31.
En het heeft ook geen zin om in Herzogenrath over te stappen vanaf de vervangende bus uit Heerlen naar de trein, want de bus komt om :14 over aan in Herzogenrath, en precies op dat moment rijdt de RB20 naar Aachen weg. De volgende trein naar Aachen gaat dan om :29 en komt om :45 aan op Aachen Hbf, terwijl de vervangende bus om :46 aankomt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
ASEAG gaat 'm rijden of wordt het een combinatie met Arriva? Hoe zit het dan met in- en uitchecken?
En trouwens, is een keertijd van 1 minuut in Heerlen of 2 minuten in Aachen wel haalbaar?
En trouwens, is een keertijd van 1 minuut in Heerlen of 2 minuten in Aachen wel haalbaar?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
ASEAG rijdt principieel geen SEV dus wordt het iets wat van Arriva. Omdat het op de hoofdstraat tussen Herzogenrath en Aachen vanwege een omleiding momenteel nog extra druk is plus de gewone drukte in de binnenstad van Aachen is de keertijd in Aachen toch erg optimistisch en zeker in de spits niet haalbaar.
-
- Berichten: 1639
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
En wie zegt dat de keertijd geen 60 minuten is?
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Zeker. Maar ik wil persé met die nieuwe trein. Maar die is dus uitgesteld en dus stel ik mijn reis ook uit.diederickx schreef:Aken is anders prima per trein bereikbaar hoor. Via Keulen, Mönchengladbach of Luik.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
RTV Maastricht lijkt de gedeputeerde gesproken te hebben, en die heeft het over een vertraging van 1 tot 2 weken. Dat lijkt mij toch wel erg optimistisch :)
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Weekend 22/23 December?
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Wat een rasoptimist, die gedeputeerde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten