Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
MaartenD
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door MaartenD »

huibf schreef:
lijntaxi schreef: Enne bestaat halte Kubke in Helden nog??
Ja die bestaat nog. En dat is dan wel vreemd.
Tijdens de naamssanering een paar jaar geleden is die volgendmij vergeyen.
De voormalige discotheek draagt al zeker 20 jaar die naam niet meer.

Jeugdsentiment. Ben er vaak geweest. Palladio is inmiddels ook falliet.
Inmiddels Club Ultra (met een nieuwe uitbater). "Kubke" woont nog aan de overkant, reden genoeg om de naam te laten.
En anders gaan we lobbyen voor een haltenaam "de Zoes".
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door lijntaxi »

Ik ben persoonlijk wel voorstander om haltenaam Kubke te handhaven. In de volksmond weet men
welke uitgaangsgelegenheid bedoeld wordt of werd. Juist haltenamen geven een buslijn de nodige bezieling, als
ik het zo mag uitdrukken.
maaslynx
Berichten: 98
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door maaslynx »

Iemand eigenlijk enig idee of er nog wat nieuws wat betreft materieel te verwachten valt de komende maanden? Er zal denk ik niet heel veel op stapel staan, de laatste 93xx zullen toch wel op een gegeven moment uit Heerlen verdwijnen. Iemand die toevallig meer weet?
JordiBrabant
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door JordiBrabant »

Over het moment van verdwijnen uit Heerlen weet ik niets, maar als ik ze in Tilburg zie, weet ik dat ze Limburg verlaten hebben.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 3680
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Lijn 45 »

Denk dat de OmniLinks nog wel een keer naar Zuid-Holland afreizen voor de Keukenhofpendels.
bartjemestrom
Berichten: 793
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door bartjemestrom »

Gaat weinig veranderen, behalve dat de Scania's vertrekken terug naar EBS
Michael
Berichten: 11037
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Michael »

Bovenleiding Maaslijn vertraagd: Arriva krijgt miljoenen

De provincie betaalt vervoerder Arriva 49 miljoen euro compensatie voor de vertraging van de elektrificatie van de Maaslijn.
De elektrificatie van de spoorlijn tussen Roermond en Nijmegen zou eind 2020 klaar moeten zijn, maar vanwege financiële problemen wordt dit naar verwachting pas eind december 2024.

Lees verder op: https://www.1limburg.nl/bovenleiding-ma ... t=topstory
maaslynx
Berichten: 98
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door maaslynx »

Opvallend onderdeel van de compensatie: De provincie wil de concessie verlengen, met 1 of 2 jaar: https://www.limburger.nl/cnt/dmf2020012 ... in-limburg
umbusko
Berichten: 2114
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

Advies van het Reizigersoverleg Limburg over dienstregeling 2021.
https://www.reizigersoverleglimburg.nl/ ... r-2020.pdf
Etienne
Berichten: 6211
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Etienne »

Welja, gooi het lijnennet nog maar eens op de schop. Alsof dat de afgelopen jaren nog niet genoeg is gebeurd onder alle concessiehouders. :')
Elke dag van de slaapkamer via de woonkamer naar de studeerkamer

Kijk ook eens op mijn wandelwebsite voor wandelverslagen en bijbehorende foto's of kijk op mijn wandelblog over het wandelen op de GR5 (Grande Randonee 5)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34499
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Daniel »

Tja, daar is Arriva fan van: elke zoveel jaar alles omgooien en dan lijnen geen kans geven om zich te ontwikkelen in de loop der tijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 44664
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Suus »

Het is volgens mij al 15 jaar een traditie om elk jaar het lijnennet in Zuid-Limburg flink te reorganiseren. Dat is een traditie die Arriva slechts in stand houdt.
Rame à l'approche
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 6210
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door ArrivaBas »

Lijn 21, die binnenkort dus als lijn 1 verdergaat (Toen Veolia deze nummering probeerde was het geen succes) rijdt nu Hoensbroek - Vaals (- Aachen). Dat wordt Hoensbroek - Bleijerheide. Wat gaat er gebeuren met het trajectdeel tussen Kerkrade en Vaals/Aachen?
2-10-2020: Trein 3.310 km, Bus 138 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
2019: Trein 5.638 km, Bus 322 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!
JuulStikkelbroek
Berichten: 62
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
Locatie: Voerendaal

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door JuulStikkelbroek »

Die nummering gold daarvoor ook al bij Hermes. Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe opzet. Heel enthousiast word ik er nog niet van, al zitten er wel positieve kanten aan zoals de bereikbaarheid van Molenberg.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
umbusko
Berichten: 2114
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

Vanaf 25 oktober komen de haltes in Limmel definitief te vervallen. Lijn 9 gaat dan niet meer stoppen op de haltes Bersebastraat, Dolmansstraat/Kerk en Balyeweg, maar rijdt voortaan een gestrekte route en bedient daarbij de nieuwe halte Willem Alexanderweg/Balijeweg. Ook lijn 10 en lijn 30 gaan (eindelijk!) op de nieuwe halte stoppen. Dit had al medio 2019 moeten gebeuren.

Twee dingen zijn mij onduidelijk:
  • De spelling van de straat: Balyeweg of Balijeweg? Ik heb de indruk dat de schrijfwijze met een y de oorspronkelijke is en dat die op een bepaald moment veranderd is in de schrijfwijze met een ij. Op Streetview uit 2018 kan ik een straatnaambordje ontwaren met een ij.
  • Wat er gaat gebeuren met de ritten van lijn 9 die tot Limmel rijden.
Plutona
Berichten: 349
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Plutona »

Vervoerplan 2021:
https://ris2.ibabs.eu/Reports/ViewListE ... 32eb63079a

Parkstad flink overhoop... Ik vraag me af welke routes lijn 1 en 2 in Hoensbroek krijgen. De een die van 21, de ander die van 24?
umbusko
Berichten: 2114
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

Zonde dat de RE18 vanaf Mt een uur later begint en naar Mt een uur eerder ophoudt. Op zaterdag haal je dan de ICE 11 niet meer. En met de 350 haal je hem ook niet (de eerste rit uit Mt komt nu 2 minuten voor vertrektijd van de ICE aan, daar kun je geen Sparpreis op plannen). :evil:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 44664
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Suus »

De 350 van 0:07 op Aachen Hbf gaat voortaan om 0:15 rijden.

Wat betreft de vervallen ritten vanaf Maastricht: Vervallen reismogelijkheid Maastricht naar Aken met trein 20306 ma-vrij, 20308 zaterdag en 20310 zondag. Deze ritten heeft Arriva gedurende twee jaar voor eigen rekening gereden om te onderzoeken of er ook behoefte was om gebruik te maken van deze reismogelijkheid, nader onderzoek heeft opgeleverd dat er gemiddeld op weekdagen 0 reizigers uit Maastricht gebruik maken van deze mogelijkheid. Op zaterdag gemiddeld 1 en 's zondags 0,8 reiziger.
Rame à l'approche
bartjemestrom
Berichten: 793
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door bartjemestrom »

Plutona schreef: vr 02 okt 2020, 00:17 Vervoerplan 2021:
https://ris2.ibabs.eu/Reports/ViewListE ... 32eb63079a

Parkstad flink overhoop... Ik vraag me af welke routes lijn 1 en 2 in Hoensbroek krijgen. De een die van 21, de ander die van 24?
Lijn 1 gaat via Adelante rijden (zie de titelbeschrijving van lijn 1 op pagina 15 van het Arriva document) en lijn 2 gaat via de Pastoorskuilenweg rijden
umbusko
Berichten: 2114
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

Suus schreef: vr 02 okt 2020, 06:35 De 350 van 0:07 op Aachen Hbf gaat voortaan om 0:15 rijden.

Wat betreft de vervallen ritten vanaf Maastricht: Vervallen reismogelijkheid Maastricht naar Aken met trein 20306 ma-vrij, 20308 zaterdag en 20310 zondag. Deze ritten heeft Arriva gedurende twee jaar voor eigen rekening gereden om te onderzoeken of er ook behoefte was om gebruik te maken van deze reismogelijkheid, nader onderzoek heeft opgeleverd dat er gemiddeld op weekdagen 0 reizigers uit Maastricht gebruik maken van deze mogelijkheid. Op zaterdag gemiddeld 1 en 's zondags 0,8 reiziger.
Die late 350 is wel mooi ja! En dat de vroege ritten vervallen kan ik wel begrijpen, maar wil nog niet zeggen dat ik het leuk vind. ;) Ik reis natuurlijk ook maar een paar keer per jaar via Aachen op zo'n tijdstip, maar vind het toch prettig om ook op een zaterdag met de vroege ICE mee te kunnen. Of dat kon heeft door de jaren heen gewisseld. Het scheelt wel dat er nu twee uur later ook een ICE gaat. Maar ook de IC Aachen-Berlin (nu 6:38 uit Herzogenrath) wordt doordeweeks onhaalbaar.
umbusko
Berichten: 2114
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

De nieuwe tarieven van Arriva Limburg per 1 januari zijn bekend. De voorwaarden van de Dagkaart Limburg Bus veranderen: deze was de hele dag geldig als een retour voor een grensoverschrijdende reis op lijn 350 (Maastricht-Aachen), maar is dat nu pas na 9 uur.

Met die verbinding per trein naar Aachen is het iets minder erg dan ik dacht: op zaterdagochtend, zondagochtend en 's avonds laat is de verbinding alsnog mogelijk met 12-14 minuten extra reistijd en een overstap in Heerlen, als de tijden van de RS18 niet veranderen althans. Alleen doordeweeks gaat er geen stoptrein voor de eerste sneltrein, dus die IC Aachen-Berlin wordt echt onhaalbaar vrees ik.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten