Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

Gaat de nieuwe lijn 9 in Maastricht (Station → Céramique → Tongerseplein → Koningin Emmaplein → Station) bewust niet stoppen bij de halte Bonnefantenmuseum, zodat hij al naar links kan voorsorteren om de Kennedybrug op te gaan? Je zou toch zeggen dat daar nog genoeg ruimte is na de halte; de 78 doet het immers ook. :s

Maar het klinkt als een plausibele truc, want de 658 doet in Nijswiller bij de halte Rijksweg/Provinciale weg hetzelfde. Niet stoppen richting Heerlen zodat hij alvast kan voorsorteren, terwijl er ook bij vertrek vanaf de halte nog wel ruimte is.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door bartjemestrom »

Het moet verkeerstechnisch ook veilig blijven ;)
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

Daar heb je ook beroepschauffeurs voor, toch? ;) Moet je zien wat een ruimte je nog hebt. Je kunt zelfs de halte nog wat eerder hebben als je wil, de busstrook is lang genoeg. En voor de 78 moet het verkeerstechnisch ook veilig blijven, ook al is dat een Belgische bus. (A)
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door maaslynx »

Dat staat grappig genoeg dan wel weer juist ingetekend :) Aan de andere kant van de brug is dan weer een fout gemaakt: Lijn 12 halteert volgens de dienstregeling wel degelijk op Prins Bisschopssingel.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door henrivanderweijden »

umbusko schreef: ma 29 nov 2021, 12:27 Gaat de nieuwe lijn 9 in Maastricht (Station → Céramique → Tongerseplein → Koningin Emmaplein → Station) bewust niet stoppen bij de halte Bonnefantenmuseum, zodat hij al naar links kan voorsorteren om de Kennedybrug op te gaan? Je zou toch zeggen dat daar nog genoeg ruimte is na de halte; de 78 doet het immers ook. :s

Maar het klinkt als een plausibele truc, want de 658 doet in Nijswiller bij de halte Rijksweg/Provinciale weg hetzelfde. Niet stoppen richting Heerlen zodat hij alvast kan voorsorteren, terwijl er ook bij vertrek vanaf de halte nog wel ruimte is.
In Nijswiller is er bij de halte al een doorgetrokken streep tussen de rijbanen. Hier mag ook een bus niet overheen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

De busboekjes zijn (eindelijk!) ook beschikbaar op de pagina met dienstregelingen. De dienstregeling zelf nog niet. Overigens zullen de busboekjes niet meer te koop aangeboden worden dit jaar, lees ik op meerdere plekken. Gelukkig maken ze ze (online) nog wel.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

Weet iemand of er daadwerkelijk een halte Centrum in Koningsbosch heeft bestaan? Deze is een jaar geleden ingevoerd (lijn 60 en 792), nu in de nieuwe dienstregeling opeens geruisloos verdwenen (maar stond nog tot gisteren in de reisinfo) en op Google Streetview van augustus 2021 zie ik helemaal geen halte. :s
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door bartjemestrom »

Heeft nooit bestaan. Zelfde situatie als de Nobelweg op lijn 67, plannen voor een halte maar geen actie door gemeente
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door MaartenD »

Hij is wel bekend gemaakt in het NDOV bestand en iemand had hem in openstreetmap ingetekend, hij stond bij mij nog op de kaart getekend maar de data is alweer weg.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

De nieuwe tarieven per 1 januari zijn bekend.
PHS

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

Is de Familie Dal Dagkaart afgeschaft? Ik kan hier niks meer over vinden op de website of in het overzicht met gewijzigde tarieven.
PHS

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door maaslynx »

Lijkt er inderdaad wel op, de Wayback Machine vertelt dat deze tussen 8 september en 29 oktober van de site verdwenen is.
PHS

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
PHS

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

:')

Betekent dat dan ook dat het voorgestelde dramatische sporenplan nog kan worden heroverwogen (net als emplacement Venlo wellicht?), of alleen dat dat onzalige plan blijft liggen maar dat niemand het gaat uitvoeren?
tjoektjoek
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door tjoektjoek »

Hoe zit het eigenlijk met de elektrische treinstellen die voor deze lijn bedoeld zijn? Zijn ze al geleverd en staan ze ergens niks te doen?
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door DDietzen »

Ik meende dat die pas aan Arriva geleverd zouden worden wanneer de elektrificatie daadwerkelijk onderweg of (bijna) voltooid is.

Ik ben zelf ook benieuwd naar de huidige dieseltjes, redden die het nog om vele jaren langer dan voorzien ingezet te worden of moet daar onderhand ook maar eens een (peperdure) vervanger voor gezocht worden?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Lijn 45 »

Die zijn toch nog niet zo oud? Ze moeten hoogstens gerenoveerd worden als deze soap blijft duren.
tjoektjoek
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door tjoektjoek »

umbusko schreef: do 21 apr 2022, 10:49 :')

Betekent dat dan ook dat het voorgestelde dramatische sporenplan nog kan worden heroverwogen (net als emplacement Venlo wellicht?), of alleen dat dat onzalige plan blijft liggen maar dat niemand het gaat uitvoeren?
Wat was het voorgestelde sporenplan van Venlo?
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door CamilleKreemers »

Lijn 45 schreef: do 21 apr 2022, 15:56 Die zijn toch nog niet zo oud? Ze moeten hoogstens gerenoveerd worden als deze soap blijft duren.
Die Lintjes zijn toch al bejaard?
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door CamilleKreemers »

DDietzen schreef: do 21 apr 2022, 12:48 Ik meende dat die pas aan Arriva geleverd zouden worden wanneer de elektrificatie daadwerkelijk onderweg of (bijna) voltooid is.

Ik ben zelf ook benieuwd naar de huidige dieseltjes, redden die het nog om vele jaren langer dan voorzien ingezet te worden of moet daar onderhand ook maar eens een (peperdure) vervanger voor gezocht worden?
Betaalt Arriva pas bij levering of nu al, sinds ze wel zijn gebouwd?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Lijn 45 »

CamilleKreemers schreef: do 21 apr 2022, 17:34
Lijn 45 schreef: do 21 apr 2022, 15:56 Die zijn toch nog niet zo oud? Ze moeten hoogstens gerenoveerd worden als deze soap blijft duren.
Die Lintjes zijn toch al bejaard?
Die zijn inderdaad een paar jaar ouder dan IRM-2/3 (2001/2002), maar dit maakt ze niet per se bejaard, al komen ze nu wel in aanmerking voor een grote revisie leeftijdstechnisch gezien.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

tjoektjoek schreef: do 21 apr 2022, 17:20
umbusko schreef: do 21 apr 2022, 10:49 :')

Betekent dat dan ook dat het voorgestelde dramatische sporenplan nog kan worden heroverwogen (net als emplacement Venlo wellicht?), of alleen dat dat onzalige plan blijft liggen maar dat niemand het gaat uitvoeren?
Wat was het voorgestelde sporenplan van Venlo?
Dat weet ik niet meer precies, maar ik meende me te herinneren dat er hier nog een hevige discussie woedde over hoe dat nou met de Duitse spanning moet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten