Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Die Limburgliners rondom Weert/Roermond/Venlo heb ik nooit begrepen. Totaal niet hoogwaardig. Werd tijd dat ze die herplaatsen naar een normale streeklijn.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
652 was Voerendaal-Hogeschool, wordt Heerlen station-Voerendaal en niet meer door TCR gereden of gedeeltelijk nog maar.Plutona schreef: ↑vr 10 nov 2023, 08:50 Er staat een nieuwe dienstregeling in OVInfo, met niet-kloppende tijden, maar een aantal dingen die ik al gezien heb:
- Alle Limburgliners behalve 350 worden afgeschaald naar gewone lijnen (70, 71, 72 en 77)
- Buurtbussen 789 en 798 worden veranderd in 289 en 298
- Lijn 686 wordt lijn 86
- Lijn 48 naar Kanne wordt lijn 13
- Hernummering lijn 631/635 naar 321/322 en lijn 633 naar 332
- Nieuwe lijn 10 Heerlen - Avantis (ritten lijn 3 en lijn 46)
- Nieuwe lijn 35 Sittard - Maaseik (Veolia’s lijn 70)
- Nieuwe stadsdienst Sittard met lijnen 1 t/m 4 en Vlinder 805.
- Lijn 36 gaat - eindelijk - langs Jabeek rijden i.p.v. erdoor
- Routewijziging lijn 27 in Kerkrade
- Buurtbus 795 wordt geschrapt
Wordt vervolgd…
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Waarom worden enkele 6xx-lijnen omgenummerd naar 3xx? Het zijn toch feitelijk scholierenlijnen? Of worden het LimburgLiners?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Sommige scholierenlijnen rijden ook in de vakanties, namelijk de 631, 633, 635, 675 en 686, en dat zijn precies de lijnen die worden hernummerd. (Jawel, de 675 wordt weer 75.) Wellicht vergeet ik er nog een. De nummering in de 300 van de 631, 633 en 635 vind ik wel raar.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Je zou bijna denken dat ze wat Volvo’s over hebben die ze kwijt moeten op wat lijnen ofzo
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Welke Limburgliner was dan wel hoogwaardig? De 350 stopt ook op elke halte. Is die hoogwaardiger dan de 370 omdat hij Maastricht en Aken met elkaar verbindt in plaats van Venlo en Weert?
De afweging is denk ik vooral gemaakt voor lange lijnen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Lijn 350 rijdt tenminste nog aardig frequent en een doorgaande rechtstreekse route waar andere buslijnen op aansluiten in onder meer Margraten, Gulpen en Vaals.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Na Vaals heeft deze trouwens nog wel een sneldienst-achtig karakter, want in Aken slaat hij flink wat haltes over.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Op de 370 en 371 rijden sinds vorig jaar deels 8-persoonsbussen vanwege de geringe vraag, met een knip in Meijel voor de 370 in de avond en op zondag, en de 372 en 377 worden al jaren met Citea’s gereden. Ik denk dat we het niet dieper moeten zoeken dan dat: zelfs met Volvo’s op werkdagen overdag is het niet echt Limburglinerwaardig meer.
De 83 zou een Limburgliner kunnen zijn als je niet die ouwe meuk van Breng had rondrijden. Omdat het een gedeelde lijn is, zal Arriva wel niet willen prutsen met het omnummeren naar 383; dat moet dan weer overal en met alles en iedereen afgestemd worden.
De 83 zou een Limburgliner kunnen zijn als je niet die ouwe meuk van Breng had rondrijden. Omdat het een gedeelde lijn is, zal Arriva wel niet willen prutsen met het omnummeren naar 383; dat moet dan weer overal en met alles en iedereen afgestemd worden.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Vraagje van een leek: waar hebben jullie de eerste informatie over de dienstregeling kunnen vinden? #durftevragen
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
In de app OVinfo. Selecteer een halte, ga dan naar “lijnen”, selecteer een specifieke lijn en richting en klik dan op het klokje met “Nu” om de datum te veranderen. De tijden zijn raar, die kloppen nog niet.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Verder is ook niet echt duidelijk of alles er al in staat? Is het in de regel gebruikelijk dat meteen de hele dienstregeling wordt geïmplementeerd?
Als ik namelijk de wijzigingen zo bekijk, wordt er - met name in Noord/Midden-Limburg - weliswaar flink met getalletjes geschoven, maar verandert er feitelijk verder niet gek veel aan de routes en frequenties. Er komen geen nieuwe lijnen bij, gaan niet echt lijnen weg...
Als ik namelijk de wijzigingen zo bekijk, wordt er - met name in Noord/Midden-Limburg - weliswaar flink met getalletjes geschoven, maar verandert er feitelijk verder niet gek veel aan de routes en frequenties. Er komen geen nieuwe lijnen bij, gaan niet echt lijnen weg...
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ik denk een reden daarvoor is ook dat de Arriva-bussen in tegenstelling tot de ASEAG-bussen de stoplichten niet kunnen beinvloeden. Maar ook dan staan de inheemse bussen nog vaak genoeg voor rood. Het verkeersbeleid in Aachen is helaas al jaren een ramp en bevoordeling van het busvervoer staat ook steeds nog niet al te ver boven op het agenda van het stadsbestuur (dat is inmiddels bezig de stad vooral zo fietsers-vriendelijk als mogelijk te maken met het resultaat dat zelfs de bussen op een voormalige busbaan achter de fietsers moeten aanschuiven).
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Zijn er in Duitsland überhaupt verkeerslichten die met detectie werken? De indrukken die ik van mijn zelf gereden kilometers in Duitsland heb geven in ieder geval niet die indruk.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
In Gießen hebben het veel stoplichten.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
In Aachen zijn er inderdaad vele (niet alle) verkeerslichten bij welke zich de bus door vooraf een signaal te sturen "aanmeld" en dan voorrang krijgt of teminste niet zo lang op groen licht moet wachten.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Het lijkt erop dat er een poging is gedaan de frequenties weer te geven met behulp van de niet kloppende tijden. Is dat correct?
Als dat zo is dan gaat de 35 kennelijk in de brede spitsen elk half uur van en naar Maaseik rijden.
Rechtstreeks Maaseik-Sittard met een hogere frequentie dan de 65. Dat zou een enorme verbetering zijn.
Ik ben overigens ooit nog eens illegaal met de 70 naar België gereden in 2015 (65 non existent toen)
Ik had een reiziger die naar (als ik me goed herinner) Neeroeteren ging vanuit Sittard door de 70 naar Roosteren te nemen, dan naar Maaseik te lopen en vandaar de bus verder te nemen.
Die dag had hij dankzij NS een uur vertraging waardoor dat plan niet meer werkte. Maar door door te rijden naar Maaseik en hem op de rotonde na de brug te droppen kon hij met een sprintje naar het busstation alsnog de laatste bus halen. En ik had maar een paar minuten vertraging die ik op de terugrit makkelijk kon inlopen.
Jammer voor de chauffeurs:)
Ik vond lijn 36 een van de leukste om te rijden en dan met name het stuk door Doenrade en het rondje door Jabeek.
Leuke van Jabeek was o.a. de krappe bochten rechtsaf van Maar naar de Gaatstraat (pas op voor de brug reling) en linksaf van de Gaatstraat naar de Dorpsstraat. Ook kwam je vaak vaak de bus in de andere richting tegen in de (krappe) Dorpsstraat
Google maps heeft de nieuwe haltes bij de rotonde al.
Gelukkig blijft de bus wel door Bingelrade rijden trouwens.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Behoorlijke verbetering Sittard - Maaseik inderdaad, met 1 nadeel: Stationnement van 12 minuten in beide richtingen bij station Susteren.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
De website van Arriva meldt dat de aanpassingen in de dienstregeling op 22 november bekend worden gemaakt.
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: wo 06 jul 2016, 17:31
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Gisteren stond daar nog "op 22 december"
Toch iemand wakker geworden
Toch iemand wakker geworden
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Tegen die tijd hebben wij alles al kunnen uitpluizenumbusko schreef: ↑do 16 nov 2023, 15:29 De website van Arriva meldt dat de aanpassingen in de dienstregeling op 22 november bekend worden gemaakt.
Even op Zuid-Limburg geconcentreerd, kleine dingen nog kunnen ontdekken:
- Lijn 36 gaat dezelfde route rijden als lijn 3 tussen Brunssum en Schinveld - misschien door de tijdwinst van het passeren van Jabeek
- Lijn 37 gaat bij Klein Doenrade stoppen
- Lijn 10 is weliswaar een vooruitgang voor Avantis, maar ergens ook een verkapte bezuiniging, want zowel lijn 3 als lijn 8 stoppen met het rijden naar het Stadion
- Lijn 603 wordt lijn 601
- Lijn 8 gaat op zondag ook naar Valkenburg rijden, maar ik kan nog niet zien of dat vraagafhankelijk is of niet
- Buurtbus 797 rijdt niet meer op zondag
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
- Locatie: Venlo/Arnhem
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Die lijnen worden voor zo ver ik weet ook afgeschaald omdat er geen dwang meer was om met Volvo's op die lijnen te rijden überhaupt. Door deze lijnen volledig af te schalen kunnen de Volvo's nu overal rijden zonder het predikaat Limburgliner. Er verandert verder trouwens niets behalve het nummer en de materieelinzet. Op de 370, 372 en 377 reden al Citea's en Volvo's gemixt. Ik ben wel benieuwd wat er met de livreien van die bussen gaat gebeuren. Het zou me niet verbazen als de naam Limburgliner permanent van de bus afgehaald wordt in Noord/Midden-Limburg.MaartenD schreef: ↑vr 10 nov 2023, 10:57 Ik weet niet wat de levensduur van de bussen is, maar wat wordt er met de Volvo 8900's van de Limburgliners gedaan? Met 7 jaar zullen die nog niet afgeschreven zijn lijkt me. Blijven die gewoon rijden maar er is nu geen "dwang" meer om die lijnen met die bussen te rijden?
Er is in Roermond (nog) geen laadmogelijkheid aanwezig dus voorlopig is dat niet mogelijk. Op en neer op één lading komen op lijn 372/377 is billenknijpen geblazen.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Oh, op de een of andere manier zat in mijn hoofd dat ze in Roermond ook al laadfaciliteiten hadden gemaakt.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, een vervoerplan! https://limburg.bestuurlijkeinformatie. ... ba820403f1
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten