Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik had het artikel gelezen. Zou Connexxion misschien bij een nieuwe aanbesteding zelf willen inschrijven i.p.v. Veolia? Misschien dat zij een beter bod kunnen doen en zij hebben natuurlijk niks te maken met de fraude. Tenminste daar gaan we vanuit maar tegenwoordig weet je het nooit.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Lijkt er inderdaad op dat CXX gewoon wil profiteren van de puinzooi die Abellio/Qbuzz er van gemaakt heeft.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Connexxion heeft zich expres niet ingeschreven zodat Veolia kon inschrijven en een bod kon doen. Maar ik denk dat de directie van Connexxion even goed heeft nagedacht en zich schaamt met wat voor bod Veolia is gekomen dat ze zelf overwegen in te schrijven. Het gaat tenslotte toch om een opdracht van 2 miljard euro die Connexxion goed kan gebruiken.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Als we dan toch zo gaan beginnen, kan het natuurlijk ook altijd zijn dat Hermes zich weer inschrijft...
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Hermes is van Connexxion.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ja, daarom
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De merknaam van Hermes is in Limburg wellicht meer waard dan de merknaam Connexxion. Dus uitsluiten zou ik het niet. Maar in mijn ogen is de enige juiste beslissing het vervoer gunnen aan de derde partij in dit geval. Abellio = fraude, Veolia = niet geldig bod, dan blijft Arriva over. Dat dit het niet het bod is dat de provincie wil hebben is hun eigen schuld. Dan moeten ze klagen bij Den Haag die graag alles willen aanbesteden in de hoop voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.
"Een touringcar is geen bus"
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Gezien het verschil tussen het Arriva bod en het NS/Abelio kan je eigenlijk alleen maar de conclusie trekken dat het NS bod niet realistisch was en dat daar bakken geld bij had gemoeten. (Waar hebben we dat de laatste weken eerder gehoord).fogeltje schreef:De merknaam van Hermes is in Limburg wellicht meer waard dan de merknaam Connexxion. Dus uitsluiten zou ik het niet. Maar in mijn ogen is de enige juiste beslissing het vervoer gunnen aan de derde partij in dit geval. Abellio = fraude, Veolia = niet geldig bod, dan blijft Arriva over. Dat dit het niet het bod is dat de provincie wil hebben is hun eigen schuld. Dan moeten ze klagen bij Den Haag die graag alles willen aanbesteden in de hoop voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Het kan ook betekenen dat het arriva bod veel te voorzichtig was of dat abellio een veel kleinere winstmarge hanteert of minder kosten hebben op bepaalde gebieden.
Ik heb geen onderschrift
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Stel dat Arriva de enige was die had ingeschren. Dan waren ze ook niet blij.fogeltje schreef:Dat dit het niet het bod is dat de provincie wil hebben is hun eigen schuld. Dan moeten ze klagen bij Den Haag die graag alles willen aanbesteden in de hoop voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.
Wat dan....
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dan had Arriva gewoon de boel gegund gekregen, want één geldig bod kan de provincie namelijk niet negeren. Er was dan ook geen vergelijkingsmateriaal, dus van 'niet blij' kan je dan ook niet spreken m.i.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Het is toch vooral de provincie zelf die zo graag wil aanbesteden.fogeltje schreef:Dan moeten ze klagen bij Den Haag die graag alles willen aanbesteden in de hoop voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat zijn inderdaad de drie opties. Ik las vandaag in een artikel van ovpro dat er aanstaande dinsdag voor een van deze drie opties wordt gekozen, maar dat de keuze pas later openbaar wordt gemaakt.Bee schreef:Welke beslissing er genomen wordt, Veolia heeft haar doel bereikt: het rekken van de concessie zoals eerder geschreven in de Volkskrant.
Abellio wint: Veolia en Arriva spannen een rechtszaak aan en Veolia blijft langer rijden.
Arriva wint: Veolia spant een rechtszaak aan en Veolia blijft langer rijden.
Overnieuw: Niemand wint en Veolia blijft langer rijden.
Hieronder is dat artikel te lezen:
http://www.ovpro.nl/management/2015/05/ ... concessie/
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
huibf schreef:Stel dat Arriva de enige was die had ingeschren. Dan waren ze ook niet blij.fogeltje schreef:Dat dit het niet het bod is dat de provincie wil hebben is hun eigen schuld. Dan moeten ze klagen bij Den Haag die graag alles willen aanbesteden in de hoop voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.
Wat dan....
En dan was deze commotie niet ontstaan.BR628 schreef:Dan had Arriva gewoon de boel gegund gekregen, want één geldig bod kan de provincie namelijk niet negeren. Er was dan ook geen vergelijkingsmateriaal, dus van 'niet blij' kan je dan ook niet spreken m.i.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Kort samengevat: wij van WC-eend adviseren WC-eend.Mr-W schreef:Voor de OV-concessie in Limburg is de enige denkbare oplossing dat er een heraanbesteding komt. Dat zegt Transdev-bestuurder Bart Schmeink. “Ik denk dat er niet anders kan gebeuren dan heraanbesteding. Ik zou dit de meest logische uitkomst vinden.” Schmeink zal vanaf 1 juni zowel aan de leiding van Connexxion als Veolia staan. Vrijdag werd bekend dat de twee bedrijven vanaf die datum onder één directievoering vallen. De merknaam Veolia zal op termijn verdwijnen uit het openbaar vervoer.
Gedeputeerde Staten nemen dinsdag een principebesluit over de Limburgse OV-concessie. Dit wordt eerst richting de betrokken overheden gecommuniceerd. Zij kunnen er dan nog hun mening over geven. Naar verwachting zal er halverwege juni een definitief besluit worden gemaakt dat dan ook publiek wordt gemaakt. “De situatie is uitermate complex voor de provincie Limburg. Ik heb er veel respect voor hoe ze dit aanpakken”, zegt de topman.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Het is meer zoiets als: Wij van WC-eend willen niet dat voor Glorix wordt gekozen nu blijkt dat Ajax niet werkt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Bart Schmeink verwacht heraanbesteding Limburg
Nu Transdev (via het merk Veolia) verloren heeft doordat ze teveel vroegen kan het bij een tweede aanbesteding opeens wel goedkoper, waardoor ze wel gaan winnen? Met andere woorden, bij de eerste aanbesteding hebben ze teveel gevraagd. Klinkt niet heel erg betrouwbaar.Mr-W schreef:Voor de OV-concessie in Limburg is de enige denkbare oplossing dat er een heraanbesteding komt. Dat zegt Transdev-bestuurder Bart Schmeink. “Ik denk dat er niet anders kan gebeuren dan heraanbesteding. Ik zou dit de meest logische uitkomst vinden.” Schmeink zal vanaf 1 juni zowel aan de leiding van Connexxion als Veolia staan. Vrijdag werd bekend dat de twee bedrijven vanaf die datum onder één directievoering vallen. De merknaam Veolia zal op termijn verdwijnen uit het openbaar vervoer.
Gedeputeerde Staten nemen dinsdag een principebesluit over de Limburgse OV-concessie. Dit wordt eerst richting de betrokken overheden gecommuniceerd. Zij kunnen er dan nog hun mening over geven. Naar verwachting zal er halverwege juni een definitief besluit worden gemaakt dat dan ook publiek wordt gemaakt. “De situatie is uitermate complex voor de provincie Limburg. Ik heb er veel respect voor hoe ze dit aanpakken”, zegt de topman.
OVpro.nl
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
bij een mislukte aanbesteding moeten de eisen toch worden aangepast?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Bij IJsselmond is de aanbesteding al een paar keer overnieuw gedaan omdat de concessieverlener niet tevreden was met wat er geboden is.huibf schreef:fogeltje schreef:Dat dit het niet het bod is dat de provincie wil hebben is hun eigen schuld. Dan moeten ze klagen bij Den Haag die graag alles willen aanbesteden in de hoop voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.
Verder ben ik wel benieuwd wat Arriva geboden heeft.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Nou nee, zo zat het niet. De eerste keer ging het mis omdat de risico's en de kosten van het vertrammen van Zwolle-Kampen veel hoger waren dan de provincie had becijferd. Derhalve konden de vervoerders geen bod doen binnen het budget en voorwaarden van de provincies en mislukte de aanbesteding.Berk-24 schreef:Bij IJsselmond is de aanbesteding al een paar keer overnieuw gedaan omdat de concessieverlener niet tevreden was met wat er geboden is.
De tweede keer werd de Regiotram Zwolle-Kampen apart aanbesteed. Die mislukte, om dezelfde redenen. Daarnaast maakten de provincies er bij de busconcessie ook een zooitje van doordat ze het aantal DRU verkeerd hadden berekend. De minimumeisen waren veel meer DRU's dan de provincie had opgegeven en waarop het budget berekend was. Dat bleven ze echter glashard ontkennen, ondanks -eerst- subtiele hints en later gewoon expliciete waarschuwingen dat de cijfers niet klopten. Het adviesbureau dat voor de onjuiste cijfers verantwoordelijk was bleef echter volhouden dat alles in orde was. Gevolg was dat er wederom geen bod kon worden uitgebracht binnen het budget. Daar ging de provincie vervolgens in de media de vervoerders de schuld van geven, terwijl het werkelijke verhaal was dat de cijfers die de provincie gebruikte onjuist waren. Ik kan me daar nog steeds boos om maken.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik las net op RailTV dat Limburg aan Arriva gegund is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Nog niet officieel
Zojuist op l1. Vanavond ook op l1 nieuws.
http://www.l1.nl/nieuws/288218-vanavond ... -verzorgen
Zojuist op l1. Vanavond ook op l1 nieuws.
http://www.l1.nl/nieuws/288218-vanavond ... -verzorgen
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat zou de enig juiste beslissing zijn.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dus morgen in het nieuws.
- Arriva wint de concessie Limburg.
- Veolia gaat in beroep.
uitslag over pak m beet een half jaar. Nog spannender dan wie die gozer in GTST heeft vermoord.
- Arriva wint de concessie Limburg.
- Veolia gaat in beroep.
uitslag over pak m beet een half jaar. Nog spannender dan wie die gozer in GTST heeft vermoord.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9160
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Vervolg is Veolia heeft geen poot om de staan, Arriva krijgt de concessie Limburg gewoon.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten