De krimp is natuurlijk een gemeenschappelijk probleem waardoor de vraag naar OV afneemt en er lijnen gaan verdwijnen.huibf schreef:Waar rijden in Zeeland dan nog bussen ?datm schreef:Nu wil ik Zeeland niet vergelijken met Limburg![]()
Daarnaast is de vertrekprocedure sneller door eenmansbediening en is het materieel sneller dan de oude plan-v's die er rijden.WSM schreef:Aan de andere kant heeft Arriva niet te maken met een spaghetti aan personeelsdiensten waarbij machinisten en conducteurs over het hele land uitzwerven. Dus in dat opzicht heeft Arriva het potentieel om de zaken beter beheersbaar te houden dan NS.Bee schreef:Ik kan ook heel punctueel rijden op een spoorlijn waar je geen last hebt van (internationale) goederentreinen of invloeden van andere lijnen zoals de Schipholtunnel & co. Ik kan je op een briefje geven dat Arriva op de lijnen die ze in Limburg met NS gaan delen niet punctueler zullen zijn dan NS nu is, ik verwacht juist grotere problemen omdat er een lange enkelsporige lijn verweven gaat worden in een lijn met veel intercity's en goederentreinen.
Luik?-Maastricht-Aken is goedkoper omdat er dan minder mulitcourantmaterieel nodig is.Berk-24 schreef:Mij had het logischer geleken om de Maas-Express tussen Liège en Nijmegen te laten rijden en het liefst (bij uitbereiding infra) alleen stoppent te Nm Heijendaal, Cuijck, Boxmeer, Venray, Venlo, Reuver, Roermond, Echt, Sittard, Geleen-Lutterade, Maastricht, Mt Randwijck, Eijsden, Visé en Bressoux. De trein uit Aachen rijdt dan tot Maastricht. De overige stations tussen Mt Randwijck en Nijmegen zullen dan samen met wat nieuwe stations door de Maas-Bahn bedient worden
Verder is de stop in Reuver overbodig. (misschien Echt en Geleen Lutterade ook)
Hoop dat ze voor de Maas Express en eventueel Aken-Maastricht-Luik materieel van (duitse) intercity kwaliteit inzetten met fatsoenlijke stoelen.