Pagina 107 van 169

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 07 dec 2016, 00:36
door Joshua
Afbeelding

Arriva heeft eigen kaartautomaten geplaatst. Deze zag ik vandaag zowel in Cuijk als in Nijmegen staan.
Ik heb er wat mee gespeeld. Saldo opladen en reisproducten opladen is al mogelijk. Maar kaartjes en reisproducten kopen nog niet.

De laatste keer dat ik in Groningen was stonden daar ook eigen kaartautomaten van Arriva. Toen waren dat echter niet dezelfde als deze.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 07 dec 2016, 07:58
door huibf
regenmaker schreef:Vervoerders kijken vaak naar de nummering om te bepalen of het een stads- of streeklijn is.
Pure willekeur fe nieuwe lijn 11 in Eindhoven is een echte streek in het stadsrijtje. Lijn 3 en 9 zijn twijfelaars.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 07 dec 2016, 08:10
door paolie
cassie127 schreef:Gaat om lijn 4 Maastricht - Valkenburg. Arriva ziet het zelf als een stadslijn. Maar het is eigenlijk een streeklijn.
Lijn 4 kent 21 haltes in Maastricht en 9 haltes in Berg en Valkenburg. In dat opzicht toch meer een stadslijn dan een streeklijn. Arriva hanteert als criterium voor de stadsdienst overigens de agglomeratie Maastricht en rekent daar Meerssen, Valkenburg en Eijsden ook onder, hetgeen verdedigbaar kan zijn.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 07 dec 2016, 08:23
door sirvinniei
Het helpt iig wel als je het lijnennet beperkt (en daarmee duidelijker) wilt houden. Ik ken onder bijna elke vervoerder wel stadslijnen die buiten de stad rijden: voor Syntus lijn 5 in Ede, naar Veenendaal-de Klomp. Voor Qbuzz de Qlink lijnen naar roden, leek en tolbert en straks zelfs naar Delfzijl. Voor Connexxion lijn 30 en 32 in den Helder naar julianadorp.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 07 dec 2016, 08:25
door Chrysa
Hier in Breda hebben we opeens een stadslijn die 20km de stad uit rijdt, naar België. :shock:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 07 dec 2016, 12:53
door Een Echte Heer
Hier in Helmond is het andersom: Wij hebben streekbussen die de stad niet uit gaan :')

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 07 dec 2016, 13:16
door cassie127
sirvinniei schreef:Het helpt iig wel als je het lijnennet beperkt (en daarmee duidelijker) wilt houden. Ik ken onder bijna elke vervoerder wel stadslijnen die buiten de stad rijden: voor Syntus lijn 5 in Ede, naar Veenendaal-de Klomp. Voor Qbuzz de Qlink lijnen naar roden, leek en tolbert en straks zelfs naar Delfzijl. Voor Connexxion lijn 30 en 32 in den Helder naar julianadorp.
Een van de langste stadslijnen van Syntus die buiten de stad komen is lijn 4 Deventer - Schalkhaar - Heeten - Raalte

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 07 dec 2016, 13:56
door ICE11
Nergens gelezen, maar het zal wel zo zijn, dat lijn 350 bij halte Aachen-Schanz vanaf zondag in richting Maastricht bij een andere halte stopt.... Door de nieuwe route door de binnenstad van Aachen rijdt de bus niet meer van Theater rechtstreeks naar Schanz maar maakt een rondreis Theater-Elisenbrunnen-Bushof (Haltestelle 13), doet nog eens de Hauptbahnhof aan en rijdt dan via Schanz naar Vaals. Daardoor kan de oude halte van ASEAG-lijnen 5/25/35/45/55 in de Vaalser Straße niet meer bediend worden en de bus stopt toekomstig bij de halte van de ASEAG-lijnen 3B/13B in de Boxgraben, dus tegenover de halte die nu al in richting Hauptbahnhof bediend wordt.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 07 dec 2016, 17:13
door Seat Ibiza
Arriva heeft nog wat zaken aangepast op de lijnennetkaart van Maastricht e.o.. Een paar zaken die opvallen:

* Andere kleuren voor de buslijnen t.o.v. eerdere publicatie (lijn 7 heeft nu bijvoorbeeld twee kleuren voor de verschillende uiteinden van de lijn)
* De halte die nu nog Avenue Ceramique / Sphinxlunet heet, zou Sphinxlunet gaan heten, maar staat nu als Centre Ceramique op de kaart
* Lijn 30 gaat niet halteren bij P&R Maastricht Noord. Was een route vanaf de Balijeweg via het nieuwe tunneltje onder het spoor door naar de Meerssenerweg en vervolgens verder zoals nu gebruikelijk dan niet handiger dan de omweg via de Nieuwe Limmelderweg die Arriva nu wenst te gaan rijden?
* Lijnen 3, 4 en 7 staan nog steeds verkeerd ingetekend. Ze rijden namelijk wel via Bassin in westelijke richting.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 07 dec 2016, 17:24
door huibf
Een Echte Heer schreef:Hier in Helmond is het andersom: Wij hebben streekbussen die de stad niet uit gaan :')
Straks niet meer....

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 07 dec 2016, 18:12
door Roel043
Ik hoorde vandaag een gerucht dat er een probleem zou zijn met de elektrische bussen die in Maastricht op lijn 3 gaan rijden. Die zouden namelijk 3.65 meter hoog zijn waar bijvoorbeeld de Scharnertunnel slechts 3.50 meter hoog is. Iemand hier die dit kan bevestigen/ontkrachten?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 07 dec 2016, 18:19
door Roel043
Seat Ibiza schreef:* Lijn 30 gaat niet halteren bij P&R Maastricht Noord. Was een route vanaf de Balijeweg via het nieuwe tunneltje onder het spoor door naar de Meerssenerweg en vervolgens verder zoals nu gebruikelijk dan niet handiger dan de omweg via de Nieuwe Limmelderweg die Arriva nu wenst te gaan rijden?
Dat nieuwe tunneltje is blijkbaar ongeschikt voor de bus.
Oorspronkelijk zou lijn 3 via Limmel naar Nazareth en de Geusselt gaan rijden maar dat is in een vroeg stadium veranderd vanwege dat tunneltje.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 07 dec 2016, 18:25
door maaslynx
Als ik de VDL site moet geloven is de SLF-120-E 3,12 meter hoog.

Opmerkelijk wijziging trouwens in Lijn 1: de rijd gewoon zoals vanouds langs het MUMC en niet langs station Randwyck. Ik dacht dat men van Randwyck een OV-knooppunt wilde maken?

EDIT: Volgens OV9292 klopt de kaart niet. Lijn 1 rijdt via station Randwyck, Lijn 2 gaat langs het MUMC.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 07 dec 2016, 18:35
door Roel043
Dan zal het wel een broodje aap zijn over die hoogte.

Wat betreft lijn 1 en 2, die staan op die kaart verkeerd om tussen Forum Mecc en De Heeg, die aanpassing op lijn 2 is een tijdje geleden al gedaan.
Zou ook heel vreemd zijn want volgens deze kaart zou lijn 2 dan gaan keren bij Forum Mecc :lol:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 07 dec 2016, 19:29
door Seat Ibiza
Roel043 schreef:Dat nieuwe tunneltje is blijkbaar ongeschikt voor de bus. Oorspronkelijk zou lijn 3 via Limmel naar Nazareth en de Geusselt gaan rijden maar dat is in een vroeg stadium veranderd vanwege dat tunneltje.
Even gekeken op Maps. Tunneltje is inderdaad maar 2.90 meter doorrijhoogte. Wat suf gebouwd :x

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 07 dec 2016, 19:49
door busje10
Roel043 schreef:Dan zal het wel een broodje aap zijn over die hoogte.

Wat betreft lijn 1 en 2, die staan op die kaart verkeerd om tussen Forum Mecc en De Heeg, die aanpassing op lijn 2 is een tijdje geleden al gedaan.
Zou ook heel vreemd zijn want volgens deze kaart zou lijn 2 dan gaan keren bij Forum Mecc :lol:
Is het helaas blijkbaar niet, het zou om 4cm gaan...

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 07 dec 2016, 19:53
door OmniLezer
Roel043 schreef:Ik hoorde vandaag een gerucht dat er een probleem zou zijn met de elektrische bussen die in Maastricht op lijn 3 gaan rijden. Die zouden namelijk 3.65 meter hoog zijn waar bijvoorbeeld de Scharnertunnel slechts 3.50 meter hoog is. Iemand hier die dit kan bevestigen/ontkrachten?
Wow, wow, wow, welke stads-/streekbus of bus voor het openbaar vervoer is zo hoog. De enige bus die ik ken die zo hoog is, is de Setra 516MD en dat is een touringcar van 3,56m hoog. 3,65m is wel heel hoog en vooral voor een stadsbus.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 07 dec 2016, 20:01
door busje10
Waarschijnlijk steekt de pantograaf voor het opladen wat hoger uit?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 07 dec 2016, 20:07
door OmniLezer
Dan kan wel mogelijk zijn. Ik weet niet hoe die pantografen in elkaar zitten.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 07 dec 2016, 22:46
door Roel043
busje10 schreef: Is het helaas blijkbaar niet, het zou om 4cm gaan...
Ik ving dat toevallig vanmiddag op bij een gesprek tussen een buschauffeur en iemand die bij hem vooraan stond, vandaar dat ik niet wist hoe serieus dat was aangezien ik de rest van het gesprek niet echt meegekregen heb.
Waar heb jij dit vandaan dan?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 08 dec 2016, 00:34
door EtienneM

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 08 dec 2016, 08:16
door busje10
Roel043 schreef:
busje10 schreef: Is het helaas blijkbaar niet, het zou om 4cm gaan...
Ik ving dat toevallig vanmiddag op bij een gesprek tussen een buschauffeur en iemand die bij hem vooraan stond, vandaar dat ik niet wist hoe serieus dat was aangezien ik de rest van het gesprek niet echt meegekregen heb.
Waar heb jij dit vandaan dan?
Van collega chauffeurs die in Maastricht rijden en die zeiden dat het om 4 cm ging.....

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 08 dec 2016, 10:00
door gliderfighter
SLF-E in Den Bosch is 3,55. Hij past hier ook niet onder de stationstunnel.

Ik weet niet of jullie weten hoe die bus eruit ziet, maar er zit een verhoging met de batterijen van ongv 40cm als het niet meer is op het dak én de pantograaf steekt daar dan nog iets uit. Hij lijkt dus een beetje op de Hybrid.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 08 dec 2016, 10:34
door Roel043
Als dat klopt dan past die bus op de route van lijn 3 dus inderdaad niet door de Scharnertunnel. Daarnaast zag ik net dat op die route de Severentunnel slechts 3,30 meter is dus dat past dan al helemaal niet..

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 08 dec 2016, 11:23
door gliderfighter
Er kunnen natuurlijk aanpassingen gedaan zijn, maar ik ga er vanuit dat het precies dezelfde bus is waarvan wij er nu 3 hebben rijden.