Pagina 149 van 169

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 30 okt 2019, 18:51
door lijntaxi
Ik ben persoonlijk wel voorstander om haltenaam Kubke te handhaven. In de volksmond weet men
welke uitgaangsgelegenheid bedoeld wordt of werd. Juist haltenamen geven een buslijn de nodige bezieling, als
ik het zo mag uitdrukken.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: zo 01 dec 2019, 20:54
door maaslynx
Iemand eigenlijk enig idee of er nog wat nieuws wat betreft materieel te verwachten valt de komende maanden? Er zal denk ik niet heel veel op stapel staan, de laatste 93xx zullen toch wel op een gegeven moment uit Heerlen verdwijnen. Iemand die toevallig meer weet?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: zo 01 dec 2019, 21:00
door JordiBrabant
Over het moment van verdwijnen uit Heerlen weet ik niets, maar als ik ze in Tilburg zie, weet ik dat ze Limburg verlaten hebben.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: zo 01 dec 2019, 21:09
door Lijn 45
Denk dat de OmniLinks nog wel een keer naar Zuid-Holland afreizen voor de Keukenhofpendels.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: zo 01 dec 2019, 22:19
door bartjemestrom
Gaat weinig veranderen, behalve dat de Scania's vertrekken terug naar EBS

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 23 jan 2020, 12:31
door Michael
Bovenleiding Maaslijn vertraagd: Arriva krijgt miljoenen

De provincie betaalt vervoerder Arriva 49 miljoen euro compensatie voor de vertraging van de elektrificatie van de Maaslijn.
De elektrificatie van de spoorlijn tussen Roermond en Nijmegen zou eind 2020 klaar moeten zijn, maar vanwege financiële problemen wordt dit naar verwachting pas eind december 2024.

Lees verder op: https://www.1limburg.nl/bovenleiding-ma ... t=topstory

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 23 jan 2020, 13:20
door maaslynx
Opvallend onderdeel van de compensatie: De provincie wil de concessie verlengen, met 1 of 2 jaar: https://www.limburger.nl/cnt/dmf2020012 ... in-limburg

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 03 aug 2020, 11:12
door umbusko
Advies van het Reizigersoverleg Limburg over dienstregeling 2021.
https://www.reizigersoverleglimburg.nl/ ... r-2020.pdf

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 03 aug 2020, 12:14
door Etienne
Welja, gooi het lijnennet nog maar eens op de schop. Alsof dat de afgelopen jaren nog niet genoeg is gebeurd onder alle concessiehouders. :')

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 03 aug 2020, 12:31
door Daniel
Tja, daar is Arriva fan van: elke zoveel jaar alles omgooien en dan lijnen geen kans geven om zich te ontwikkelen in de loop der tijd.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 03 aug 2020, 12:38
door Suus
Het is volgens mij al 15 jaar een traditie om elk jaar het lijnennet in Zuid-Limburg flink te reorganiseren. Dat is een traditie die Arriva slechts in stand houdt.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 03 aug 2020, 15:22
door ArrivaBas
Lijn 21, die binnenkort dus als lijn 1 verdergaat (Toen Veolia deze nummering probeerde was het geen succes) rijdt nu Hoensbroek - Vaals (- Aachen). Dat wordt Hoensbroek - Bleijerheide. Wat gaat er gebeuren met het trajectdeel tussen Kerkrade en Vaals/Aachen?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 03 aug 2020, 17:15
door JuulStikkelbroek
Die nummering gold daarvoor ook al bij Hermes. Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe opzet. Heel enthousiast word ik er nog niet van, al zitten er wel positieve kanten aan zoals de bereikbaarheid van Molenberg.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 30 sep 2020, 17:29
door umbusko
Vanaf 25 oktober komen de haltes in Limmel definitief te vervallen. Lijn 9 gaat dan niet meer stoppen op de haltes Bersebastraat, Dolmansstraat/Kerk en Balyeweg, maar rijdt voortaan een gestrekte route en bedient daarbij de nieuwe halte Willem Alexanderweg/Balijeweg. Ook lijn 10 en lijn 30 gaan (eindelijk!) op de nieuwe halte stoppen. Dit had al medio 2019 moeten gebeuren.

Twee dingen zijn mij onduidelijk:
  • De spelling van de straat: Balyeweg of Balijeweg? Ik heb de indruk dat de schrijfwijze met een y de oorspronkelijke is en dat die op een bepaald moment veranderd is in de schrijfwijze met een ij. Op Streetview uit 2018 kan ik een straatnaambordje ontwaren met een ij.
  • Wat er gaat gebeuren met de ritten van lijn 9 die tot Limmel rijden.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 02 okt 2020, 00:17
door Plutona
Vervoerplan 2021:
https://ris2.ibabs.eu/Reports/ViewListE ... 32eb63079a

Parkstad flink overhoop... Ik vraag me af welke routes lijn 1 en 2 in Hoensbroek krijgen. De een die van 21, de ander die van 24?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 02 okt 2020, 01:39
door umbusko
Zonde dat de RE18 vanaf Mt een uur later begint en naar Mt een uur eerder ophoudt. Op zaterdag haal je dan de ICE 11 niet meer. En met de 350 haal je hem ook niet (de eerste rit uit Mt komt nu 2 minuten voor vertrektijd van de ICE aan, daar kun je geen Sparpreis op plannen). :evil:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 02 okt 2020, 06:35
door Suus
De 350 van 0:07 op Aachen Hbf gaat voortaan om 0:15 rijden.

Wat betreft de vervallen ritten vanaf Maastricht: Vervallen reismogelijkheid Maastricht naar Aken met trein 20306 ma-vrij, 20308 zaterdag en 20310 zondag. Deze ritten heeft Arriva gedurende twee jaar voor eigen rekening gereden om te onderzoeken of er ook behoefte was om gebruik te maken van deze reismogelijkheid, nader onderzoek heeft opgeleverd dat er gemiddeld op weekdagen 0 reizigers uit Maastricht gebruik maken van deze mogelijkheid. Op zaterdag gemiddeld 1 en 's zondags 0,8 reiziger.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 02 okt 2020, 09:18
door bartjemestrom
Plutona schreef: vr 02 okt 2020, 00:17 Vervoerplan 2021:
https://ris2.ibabs.eu/Reports/ViewListE ... 32eb63079a

Parkstad flink overhoop... Ik vraag me af welke routes lijn 1 en 2 in Hoensbroek krijgen. De een die van 21, de ander die van 24?
Lijn 1 gaat via Adelante rijden (zie de titelbeschrijving van lijn 1 op pagina 15 van het Arriva document) en lijn 2 gaat via de Pastoorskuilenweg rijden

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 02 okt 2020, 11:39
door umbusko
Suus schreef: vr 02 okt 2020, 06:35 De 350 van 0:07 op Aachen Hbf gaat voortaan om 0:15 rijden.

Wat betreft de vervallen ritten vanaf Maastricht: Vervallen reismogelijkheid Maastricht naar Aken met trein 20306 ma-vrij, 20308 zaterdag en 20310 zondag. Deze ritten heeft Arriva gedurende twee jaar voor eigen rekening gereden om te onderzoeken of er ook behoefte was om gebruik te maken van deze reismogelijkheid, nader onderzoek heeft opgeleverd dat er gemiddeld op weekdagen 0 reizigers uit Maastricht gebruik maken van deze mogelijkheid. Op zaterdag gemiddeld 1 en 's zondags 0,8 reiziger.
Die late 350 is wel mooi ja! En dat de vroege ritten vervallen kan ik wel begrijpen, maar wil nog niet zeggen dat ik het leuk vind. ;) Ik reis natuurlijk ook maar een paar keer per jaar via Aachen op zo'n tijdstip, maar vind het toch prettig om ook op een zaterdag met de vroege ICE mee te kunnen. Of dat kon heeft door de jaren heen gewisseld. Het scheelt wel dat er nu twee uur later ook een ICE gaat. Maar ook de IC Aachen-Berlin (nu 6:38 uit Herzogenrath) wordt doordeweeks onhaalbaar.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: zo 11 okt 2020, 23:39
door umbusko
De nieuwe tarieven van Arriva Limburg per 1 januari zijn bekend. De voorwaarden van de Dagkaart Limburg Bus veranderen: deze was de hele dag geldig als een retour voor een grensoverschrijdende reis op lijn 350 (Maastricht-Aachen), maar is dat nu pas na 9 uur.

Met die verbinding per trein naar Aachen is het iets minder erg dan ik dacht: op zaterdagochtend, zondagochtend en 's avonds laat is de verbinding alsnog mogelijk met 12-14 minuten extra reistijd en een overstap in Heerlen, als de tijden van de RS18 niet veranderen althans. Alleen doordeweeks gaat er geen stoptrein voor de eerste sneltrein, dus die IC Aachen-Berlin wordt echt onhaalbaar vrees ik.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 03 nov 2020, 12:53
door Seat Ibiza
umbusko schreef: wo 30 sep 2020, 17:29 Vanaf 25 oktober komen de haltes in Limmel definitief te vervallen.
Twee dingen zijn mij onduidelijk:
...
[*]Wat er gaat gebeuren met de ritten van lijn 9 die tot Limmel rijden.
Sinds afgelopen week is de route van lijn 9 inderdaad "gestrekt". De reisinformatie bij zowel Arriva als 9292 is echter nog niet geactualiseerd.
Ik weet niet wat de ritten tot Limmel doen, maar zou het kunnen zijn dat ze doorrijden tot de rotonde Balijeweg / Ankerkade en daar keren?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 03 nov 2020, 13:24
door umbusko
Dat lijkt wel logisch. Maar misschien kunnen ze bij de kruising van de Willem Alexanderweg met de Balijeweg ook al keren, die is immers vrij ruim. Eigenlijk verwacht ik dat de ritten tot Limmel in de nieuwe dienstregeling geschrapt gaan worden, want met lijn 10 en lijn 30 die nu ook aan de Willem Alexanderweg zijn gaan stoppen is de bediening al fors toegenomen. Zonder rondje door het centrum van Limmel heeft die rit van lijn 9 dan weinig toegevoegde waarde.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 03 nov 2020, 16:08
door bartjemestrom
Ik zag ergens voorbij komen dat men moet doorrijden naar de stalling en daar aan de lader mogen

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 04 nov 2020, 08:37
door Etienne
Van deze concessie staaat de nieuwe dienstregeling al in OVinfo. DEUVM

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 05 nov 2020, 15:35
door Milco
Hierbij valt het mij op dat de bediening van de Uniklinik in Aachen door Arriva vervalt. Was deze verbinding dusdanig rustig?