Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
umbusko
Berichten: 2442
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

Inderdaad alleen Noord- en Midden-Limburg zie ik nu. Op 9292 kan ik überhaupt maar t/m 10 december plannen. :')
huibf
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door huibf »

umbusko schreef: wo 11 nov 2020, 11:15 De nieuwe dienstregeling, die eerst in OV-Info stond vanaf 13 december, staat er nu pas in vanaf 1 januari (en de oude t/m 31 december). Ik neem dus aan dat ook hier de ingangsdatum verschoven is.
Er is een landelijke afspraak dat dit jaar de bussen pas op 3 januari wijzigen, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op deze tijdelijke regel.
Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 16388
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Meltrain »

ik lees op de Wiki dat de lijnen 372 en 377 met Citea's worden geëxploiteerd in plaats van met Volvo's. Waarom is dat?
Rijden de Volvo's dan alleen nog op de lijnen 350, 370 en 371? Er zijn 24 Volvo's, dus betekent dat dat er een aantal "over" zijn?
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
Plutona
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Plutona »

Er rijden ook Volvo’s op lijn 83
umbusko
Berichten: 2442
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

Sinds drgl 2020 zijn de Volvo's inderdaad van de 372 en 377 naar de 83 verhuisd. Tot zover het concept Limburgliner. :') Waarom men die lijnen niet hernoemd heeft, weet ik ook niet. Bij ingang drgl 2018 zijn wel nog de 364 hernoemd in 64 en de 77 in 377.
bartjemestrom
Berichten: 821
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door bartjemestrom »

De 372 en 377 worden bewust niet hernoemd omdat men eind 2021 het gebied Weert-Venlo-Roermond wilt gaan aanpakken qua lijnennet.
umbusko
Berichten: 2442
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

Weer een nieuwe herstructurering, leuk. :mrgreen: Dan nog hadden die lijnen twee jaar 72 en 77 kunnen heten natuurlijk. Dat men het nu halverwege die twee jaar niet meer verandert kan ik nog wel begrijpen.
bartjemestrom
Berichten: 821
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door bartjemestrom »

Pas halverwege dit jaar is de evaluatie geweest van het LimburgNet en daar vielen ook de Limburgliner lijnen onder ;)
umbusko
Berichten: 2442
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

De nieuwe dienstregelingboekjes staan op de website. Klik
Seat Ibiza
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 06 jul 2016, 17:31

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Seat Ibiza »

Ook de lijnennetkaarten zag ik. Paar kleine wijzigingen die me opvielen:

* Halte Frontensingel / Maagdendries wordt hernoemd naar Statensingel
* Halte Groene Loper wordt hernoemd naar Voltastraat

Verder staan er ook (nog steeds) wat foutjes op:

* Halte Kemenadeplein lijkt slechts in één richting te worden aangedaan
* Twee haltes op de Meerssenerweg missen een "s"
Plutona
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Plutona »

Kleine wijzigingen die eerst niet gemeld werden:
- Uurdienst en 2-uurdienst op resp. zaterdag en zondag van lijn SB3. Ook 's avonds een uur langer door.
- Lijn 39 heeft 2 ritten met grote bus doordeweeks
- Lijn 795 gaat weer in de daluren rijden
- Lijn 89 gaat ook in de daluren met klein materieel rijden
umbusko
Berichten: 2442
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

In Roermond is de halte Jagerstraat niet opgenomen in de dienstregeling van lijn 63 (Roermond → Sint Odiliënberg → Posterholt → Herkenbosch → Roermond), maar wel in die van de 663 (Herkenbosch → Roermond). Ik neem aan dat dit een foutje is en dat de 63 er wel stopt?

Nog wat niet vermelde haltenamen:
- Weert, Ziekenhuis wordt Sint Jans Gasthuis.
- Baexem, Kennedystraat wordt Kerkstraat.
- Belfeld, Beatrixstraat wordt Beatrixlaan (dit was dus al 4 jaar fout :') ).
- Roermond, Wilheminasingel wordt Outlet Center/Stadskantoor.

Lijn 64 (Roermond - Heinsberg) krijgt in Duitsland een nieuwe halte Karken Grenze.
bartjemestrom
Berichten: 821
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door bartjemestrom »

Karken, Grenze is al sinds begin juli in gebruik ;)

De andere haltenamen zouden per 13 december omgenoemd worden maar is per ongeluk al doorgevoerd bij de update voor de dienstregeling na de herstvakantie.

Wat betreft de Jagerstraat ga ik dit intern doorgeven, wellicht kan men het nog meenemen in de data voor 13 december.
umbusko
Berichten: 2442
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

Heb je daar toevallig ook precieze data bij? Dan kan ik het goed op de wiki zetten. Anders plaats ik een aanvraag om het uit te zoeken op de overlegpagina van regenmaker.
JuulStikkelbroek
Berichten: 64
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
Locatie: Voerendaal

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door JuulStikkelbroek »

De halte Heistraat/Hofstraat (lijn 25/26) wordt door de reisinfo aangedaan als Kerkrade, de halte ligt echter in Landgraaf. Ook de nieuwe lijn 5 geeft dit verkeerd aan volgens OVinfo.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
nvdw
Berichten: 2363
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door nvdw »

De halte ligt in de zone 6615 (Kerkrade) in plaats van 6617 (Landgraaf), dat zal er wel mee te maken hebben.
“Uiteindelijk ga je je altijd interesseren voor de afrekening van de servicekosten” ~ Houellebecq
umbusko
Berichten: 2442
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

Nog een niet vermelde wijziging: Lijn 799 Veulen Brugpas - Geijsteren Kerk gaat in Oostrum richting Geijsteren via de Valkenkampstraat en de Witte Vrouwenstraat rijden, zodat de halte Oostrum Kerk alleen nog richting Venray bediend wordt. 12 minuten extra reistijd dus voor reizigers naar Oostrum Kerk, die mee op en neer moeten naar Geijsteren (theoretisch dan, want het is een belbus). Wat daar het praktisch nut van is, weet ik niet. :s
umbusko
Berichten: 2442
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

Ik heb wederom een niet vermelde wijziging in de aanbieding: lijn 88 (Venray - Lottum - Venlo) gaat in Grubbenvorst stoppen bij de nieuwe halte Raaieind. Bij de verlengde lijn 89 (die de spitsritten tussen Lottum en Venlo overneemt) staat deze halte wel opgenomen in de haltelijst in het busboekje, maar staat de halte niet in de dienstregeling! :!:
bartjemestrom
Berichten: 821
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door bartjemestrom »

Zet alles wat je tegenkomt maar op een privebericht, dan geef ik het intern door :D

Het wordt sowieso pas na 13 december dat er een update komt, maar het komt goed :D
umbusko
Berichten: 2442
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

Heel fijn! Ik zal alles wat ik tegenkom in één keer sturen zodra ik klaar ben met het bijwerken van de wiki. :D
Gebruikersavatar
PHS
Berichten: 3653
Lid geworden op: vr 28 okt 2016, 14:32

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door PHS »

Zeg maar dag tegen de elektrificatie van de Maaslijn...
Foute raming: Maaslijn vele tientallen miljoenen duurder

De elektrificatie en gedeeltelijke verdubbeling van de Maaslijn tussen Roermond en Nijmegen wordt vele tientallen miljoenen euro's duurder dan eerst gedacht.

Spoorbeheerder ProRail stelt dat dit vooral komt door te laag geraamde kosten voor kabels, leidingen en bruggen. Ook zijn er extra beveiligingsmaatregelen nodig langs het spoor als het werk wordt uitgevoerd.

'Van stoel gevallen'
Momenteel loopt nog een onderzoek naar de precieze extra kosten. Maar het is zeker dat het om veel geld gaat. Gedeputeerde Hubert Mackus liet dat vrijdag weten in een mededeling aan het Limburgs Parlement. Hij zegt in een reactie van zijn 'stoel gevallen' te zijn en dat hij enorm verbaasd is dat nu pas duidelijk is dat er - opnieuw - extra geld bij moet. "Zo'n forse afwijking past niet bij de afspraken die we eerder gemaakt hebben met het Rijk", aldus Mackus
Bron: 1Limburg
Durashift
Berichten: 4668
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Durashift »

^^^ dan zet men het in de ijskast voor de komende jaren.. dan wordt het over 10 jaar wederom duurder..

Dat het kabelwerk te laag begroot is.. de arbeidsmigranten die dat werk doen zijn toch niet zo duur?? (A) ;)
Roeland
Berichten: 1241
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Roeland »

Als je er in de toekomst met waterstoftreinen gaat rijden, heb je toch geen bovenleiding meer nodig?
Waarom zoveel geld steken in de technologie van gisteren, i.p.v. in de technologie van morgen?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 8003
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door trolly »

Omdat de techniek van gisteren vandaag functioneert, en die van morgen morgen overmorgen begin volgende week waarschijnlijk over veertien dagen volgende maand zeker vóór eind volgend jaar voorlopig nog even niet?
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________
Klaasje
Berichten: 6842
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Klaasje »

Omdat de technologie van morgen in dit geval ook over twee weken duurder en minder efficiënt is..
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten