Pagina 151 van 169

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 11 nov 2020, 17:37
door huibf
umbusko schreef: wo 11 nov 2020, 11:15 De nieuwe dienstregeling, die eerst in OV-Info stond vanaf 13 december, staat er nu pas in vanaf 1 januari (en de oude t/m 31 december). Ik neem dus aan dat ook hier de ingangsdatum verschoven is.
Er is een landelijke afspraak dat dit jaar de bussen pas op 3 januari wijzigen, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op deze tijdelijke regel.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 16 nov 2020, 10:53
door Meltrain
ik lees op de Wiki dat de lijnen 372 en 377 met Citea's worden geëxploiteerd in plaats van met Volvo's. Waarom is dat?
Rijden de Volvo's dan alleen nog op de lijnen 350, 370 en 371? Er zijn 24 Volvo's, dus betekent dat dat er een aantal "over" zijn?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 16 nov 2020, 10:57
door Plutona
Er rijden ook Volvo’s op lijn 83

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 16 nov 2020, 12:25
door umbusko
Sinds drgl 2020 zijn de Volvo's inderdaad van de 372 en 377 naar de 83 verhuisd. Tot zover het concept Limburgliner. :') Waarom men die lijnen niet hernoemd heeft, weet ik ook niet. Bij ingang drgl 2018 zijn wel nog de 364 hernoemd in 64 en de 77 in 377.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 16 nov 2020, 14:31
door bartjemestrom
De 372 en 377 worden bewust niet hernoemd omdat men eind 2021 het gebied Weert-Venlo-Roermond wilt gaan aanpakken qua lijnennet.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 16 nov 2020, 15:03
door umbusko
Weer een nieuwe herstructurering, leuk. :mrgreen: Dan nog hadden die lijnen twee jaar 72 en 77 kunnen heten natuurlijk. Dat men het nu halverwege die twee jaar niet meer verandert kan ik nog wel begrijpen.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 16 nov 2020, 15:23
door bartjemestrom
Pas halverwege dit jaar is de evaluatie geweest van het LimburgNet en daar vielen ook de Limburgliner lijnen onder ;)

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 25 nov 2020, 11:30
door umbusko
De nieuwe dienstregelingboekjes staan op de website. Klik

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 25 nov 2020, 11:54
door Seat Ibiza
Ook de lijnennetkaarten zag ik. Paar kleine wijzigingen die me opvielen:

* Halte Frontensingel / Maagdendries wordt hernoemd naar Statensingel
* Halte Groene Loper wordt hernoemd naar Voltastraat

Verder staan er ook (nog steeds) wat foutjes op:

* Halte Kemenadeplein lijkt slechts in één richting te worden aangedaan
* Twee haltes op de Meerssenerweg missen een "s"

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 25 nov 2020, 15:33
door Plutona
Kleine wijzigingen die eerst niet gemeld werden:
- Uurdienst en 2-uurdienst op resp. zaterdag en zondag van lijn SB3. Ook 's avonds een uur langer door.
- Lijn 39 heeft 2 ritten met grote bus doordeweeks
- Lijn 795 gaat weer in de daluren rijden
- Lijn 89 gaat ook in de daluren met klein materieel rijden

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: za 28 nov 2020, 14:36
door umbusko
In Roermond is de halte Jagerstraat niet opgenomen in de dienstregeling van lijn 63 (Roermond → Sint Odiliënberg → Posterholt → Herkenbosch → Roermond), maar wel in die van de 663 (Herkenbosch → Roermond). Ik neem aan dat dit een foutje is en dat de 63 er wel stopt?

Nog wat niet vermelde haltenamen:
- Weert, Ziekenhuis wordt Sint Jans Gasthuis.
- Baexem, Kennedystraat wordt Kerkstraat.
- Belfeld, Beatrixstraat wordt Beatrixlaan (dit was dus al 4 jaar fout :') ).
- Roermond, Wilheminasingel wordt Outlet Center/Stadskantoor.

Lijn 64 (Roermond - Heinsberg) krijgt in Duitsland een nieuwe halte Karken Grenze.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: za 28 nov 2020, 14:55
door bartjemestrom
Karken, Grenze is al sinds begin juli in gebruik ;)

De andere haltenamen zouden per 13 december omgenoemd worden maar is per ongeluk al doorgevoerd bij de update voor de dienstregeling na de herstvakantie.

Wat betreft de Jagerstraat ga ik dit intern doorgeven, wellicht kan men het nog meenemen in de data voor 13 december.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: za 28 nov 2020, 15:35
door umbusko
Heb je daar toevallig ook precieze data bij? Dan kan ik het goed op de wiki zetten. Anders plaats ik een aanvraag om het uit te zoeken op de overlegpagina van regenmaker.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 30 nov 2020, 15:56
door JuulStikkelbroek
De halte Heistraat/Hofstraat (lijn 25/26) wordt door de reisinfo aangedaan als Kerkrade, de halte ligt echter in Landgraaf. Ook de nieuwe lijn 5 geeft dit verkeerd aan volgens OVinfo.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 30 nov 2020, 18:36
door nvdw
De halte ligt in de zone 6615 (Kerkrade) in plaats van 6617 (Landgraaf), dat zal er wel mee te maken hebben.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 01 dec 2020, 13:12
door umbusko
Nog een niet vermelde wijziging: Lijn 799 Veulen Brugpas - Geijsteren Kerk gaat in Oostrum richting Geijsteren via de Valkenkampstraat en de Witte Vrouwenstraat rijden, zodat de halte Oostrum Kerk alleen nog richting Venray bediend wordt. 12 minuten extra reistijd dus voor reizigers naar Oostrum Kerk, die mee op en neer moeten naar Geijsteren (theoretisch dan, want het is een belbus). Wat daar het praktisch nut van is, weet ik niet. :s

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 02 dec 2020, 12:34
door umbusko
Ik heb wederom een niet vermelde wijziging in de aanbieding: lijn 88 (Venray - Lottum - Venlo) gaat in Grubbenvorst stoppen bij de nieuwe halte Raaieind. Bij de verlengde lijn 89 (die de spitsritten tussen Lottum en Venlo overneemt) staat deze halte wel opgenomen in de haltelijst in het busboekje, maar staat de halte niet in de dienstregeling! :!:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 02 dec 2020, 18:55
door bartjemestrom
Zet alles wat je tegenkomt maar op een privebericht, dan geef ik het intern door :D

Het wordt sowieso pas na 13 december dat er een update komt, maar het komt goed :D

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 02 dec 2020, 20:47
door umbusko
Heel fijn! Ik zal alles wat ik tegenkom in één keer sturen zodra ik klaar ben met het bijwerken van de wiki. :D

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: za 05 dec 2020, 11:00
door PHS
-

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: za 05 dec 2020, 21:07
door Durashift
^^^ dan zet men het in de ijskast voor de komende jaren.. dan wordt het over 10 jaar wederom duurder..

Dat het kabelwerk te laag begroot is.. de arbeidsmigranten die dat werk doen zijn toch niet zo duur?? (A) ;)

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 07 dec 2020, 07:29
door Roeland
Als je er in de toekomst met waterstoftreinen gaat rijden, heb je toch geen bovenleiding meer nodig?
Waarom zoveel geld steken in de technologie van gisteren, i.p.v. in de technologie van morgen?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 07 dec 2020, 08:12
door trolly
Omdat de techniek van gisteren vandaag functioneert, en die van morgen morgen overmorgen begin volgende week waarschijnlijk over veertien dagen volgende maand zeker vóór eind volgend jaar voorlopig nog even niet?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 07 dec 2020, 12:47
door Klaasje
Omdat de technologie van morgen in dit geval ook over twee weken duurder en minder efficiënt is..

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 07 dec 2020, 13:24
door Suus
Roeland schreef:Als je er in de toekomst met waterstoftreinen gaat rijden, heb je toch geen bovenleiding meer nodig?
Waarom zoveel geld steken in de technologie van gisteren, i.p.v. in de technologie van morgen?
Een waterstoftrein is feitelijk een elektrische trein die een kleine energiecentrale aan boord heeft. Dan is, en dat blijkt ook steeds uit onderzoeken, het efficiënter is om de trein de stroom direct van elders te laten betrekken. Dat kan met volledige elektrificatie of met een BEMU die een batterij aan boord heeft om langere afstanden zonder bovenleiding te rijden.