Pagina 152 van 169

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 14 dec 2020, 15:12
door Plutona
Iemand die gisteren/vandaag al wat heeft rondgereden?
Via OVInfo heb ik wat proberen te volgen en zeg dat:
- Lijn 60 ''gewoon'' met een Citea gereden wordt
- Lijn 46 met een Sprinter City gereden wordt
- De Sprinter City 268 die eerst op lijn 27 reed, nu op 657 rijdt (throwback naar Veolia-lijn 56)

Verder ben ik benieuwd welke onderaannemer op lijn 9 in Landgraaf rijdt, of dat dat een eigen Arriva-busje is

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 14 dec 2020, 15:28
door umbusko
En wie rijdt de 46? Is dat nog steeds Taxi van Loo of is dat nu Arriva zelf?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 14 dec 2020, 15:38
door Plutona
Ik zie de 272 erop, dus dat zou BusiNext zijn. Doet Taxi van Loo niet 259?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 14 dec 2020, 15:54
door umbusko
Dat zou kunnen, ik ben daar niet in thuis. Maar de 259 is in de vakanties en op zaterdag gekoppeld aan de 59, dus dan zou die ook overgenomen zijn van BusiNext. Wat best kan, want de 59 is naar een 8-persoonsbus gedegradeerd. Of de 259 is alleen op zondag Taxi van Loo, dat kan ook.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 14 dec 2020, 16:59
door bartjemestrom
Plutona schreef: ma 14 dec 2020, 15:12 Iemand die gisteren/vandaag al wat heeft rondgereden?
Via OVInfo heb ik wat proberen te volgen en zeg dat:
- Lijn 60 ''gewoon'' met een Citea gereden wordt
- Lijn 46 met een Sprinter City gereden wordt
- De Sprinter City 268 die eerst op lijn 27 reed, nu op 657 rijdt (throwback naar Veolia-lijn 56)

Verder ben ik benieuwd welke onderaannemer op lijn 9 in Landgraaf rijdt, of dat dat een eigen Arriva-busje is
Lijn 60 is doordeweeks gepland met grote bus en zit gekoppeld aan lijn 61.
Lijn 46 is gepland met de midibus van lijn 27 te rijden waar lijn 27 met 8p rijdt.

Lijn 9 is uitbesteedt, welk bedrijf weet ik zo niet

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 14 dec 2020, 17:22
door umbusko
Aha, dus de 27 wordt nu gereden door Taxi van Loo i.p.v. BusiNext? Dat klinkt wel logisch, dan zijn die twee lijnen uitgewisseld.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 14 dec 2020, 17:51
door Plutona
Lijn 27 had vandaag de 6581 op z'n dienst, die rijdt normaal op lijn 28, maar kan best zijn dat die straks door Van Loo gereden wordt.
Of lijn 28 gaat naar Van Loo?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 15 dec 2020, 21:06
door bartjemestrom
Arriva schaalt per morgen 16 december de vakantie+ dienstregeling af naar de gewone vakantie dienstregeling vanwege de sluiting van de scholen. Dat betekent dat er geen 600-lijnen meer zullen rijden tot zeker 17 januari. Doordat deze wijziging per direct wordt doorgevoerd, staan de vervallen ritten nog niet juist in de reisplanners.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 16 dec 2020, 12:30
door umbusko
Er staan wel meldingen in OV-Info bij de betreffende haltes. (De melding dat de 603 (Brunssum -> Heerlen en Kerkrade -> Heerlen) vervalt staat op de verkeerde plek: wel bij station Sittard, maar niet bij station Heerlen.)

Als ik deze meldingen mag geloven, rijden in uitzondering op het bovenstaande wel de 631 (Beek - Heerlen) volgens de vakantiedienstregeling en de 658 (Gulpen - Heerlen) en de 675 (Roermond - Meijel) volgens de normale dienstregeling.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 17 dec 2020, 10:43
door Melvinjg
Vorige week een Citaro in de Arriva Limburg stijl zien rijden op lijn 640. Wist niet dat Arriva met Citaro's reed in Limburg. Is dit al langer zo?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 17 dec 2020, 10:47
door Lijn 45
TCR rijdt sinds afgelopen zomer met vier Citaro's op de scholierenlijnen in Zuid-Limburg.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 17 dec 2020, 16:53
door Rkl
De 512 t/m 515 zijn dat (ex-Connexxion 1023-1026).

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 04 jan 2021, 12:47
door umbusko
Ik ben bezig met de tarieven op de wiki, maar zit nog met een paar vragen.

1. In de Avondvlinder Venlo geldt een vast tarief van €1,60 bij reizen met de OV-chipkaart. Maar wat is er bij de chauffeur te koop, is dit een ritkaart voor €1,60 of verkoopt hij je een Ritkaart Limburg Stad? En zijn de gewone ritkaarten (al dan niet na een overstap) en dagkaarten wel of niet geldig? Abonnementen in ieder geval wel: er staat "Het Studentenreisproduct en abonnementen zijn gewoon te gebruiken".

2. In de OV-shuttle zijn abonnementen zoals het Sterabonnement en het Studentenreisproduct "op zicht" geldig, als je met een print van ov-chipkaart.nl kunt aantonen dat deze producten op je kaart staan. Eigenlijk dezelfde vraag als net: geldt dit ook voor het netabonnement en OV Vrij? En geldt het wel of niet voor gewone ritkaarten na een overstap, dagkaarten, het Holland Travel Ticket en het Euregioticket?

Sowieso is het tarief mij onduidelijk: er staat
  • Korte rit (tot 2 km): 1,10 euro
  • Langere rit (meer dan 2 km): 2,15 euro
  • Voordeurservice: meerprijs van 2,70 euro
Betekent dit dat de voordeurservice altijd 2,70 kost of kost deze 3,80 of 4,85 afhankelijk van de afstand? (En in het laatste geval: wat nou als de rit normaal "kort" is, maar door de voordeurservice langer dan 2 km wordt?) Is er een overzicht van welke lijnen korte rit en lange rit zijn? Bij de 404 kom ik via Google bijvoorbeeld op precies 2 kilometer. :')

3. Op de website van Arriva vind ik "Op de volgende lijnen die mede deel uitmaken van de Limburgse OV-concessie geldt naast het Limburgse tarievenhuis o.a. ook het Übergangstarif", met in het lijstje de 44, 64, 350, SB3 en RE18. Klopt het dat alle vijf de lijnen zowel tot de concessie Limburg als tot het AVV behoren of geldt 44, RE 18 beide, 64 en 350 alleen Limburg en SB3 alleen AVV en gaat het alleen om een samenwerking qua tarieven? (In het eerste geval moet e.e.a. aangevuld worden op de wiki.)

4. Weet iemand toevallig de kilometertarieven trein 1e klas van 2017 t/m 2020? Deze ontbreken nog op de wiki.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 04 jan 2021, 15:21
door ICE11
Wat nr. 3 betreft is correct wat je schrijft. De formulering is wel een beetje onduidelijk. Bij voorbeeld kan ik met een AVV-ticket op lijn 350 alleen tussen Aachen en Vaals rijden, terwijl het Übergangstarif op lijn 44 voor het hele traject geldig is.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 04 jan 2021, 16:59
door umbusko
Nu raak ik in de war, welke van de twee dingen die ik opschreef is nou correct? :oops: Behoren alle vijf de lijnen tot beide concessies? Of behoren ze deels tot de ene, deels tot de andere, deels tot allebei?

Verder heb ik nog een vijfde vraag. Bij de P+R tickets Maastricht staat dat ze te koop zijn bij de automaten op het P+R-terrein. Zijn ze ook te koop bij de buschauffeur of alleen bij die automaten? (Ze staan nu op de wiki nog onder Wagenverkoop, maar moeten misschien naar Voorverkoop.)

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 04 jan 2021, 17:27
door ICE11
Lijn 44: Concessie ASEAG en Arriva
Lijnen 64 en 350: Concessie Arriva
Lijn SB3: Concessie west

Wat de RE18 betreft ben ik niet 100% zeker maar geloof dat het zo is als door jou omschreven.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 04 jan 2021, 18:09
door Meltrain
Wat betekent Übergangstarif eigenlijk? De vertaling is Overgangstarief, maar dan nog begrijp ik het niet.
umbusko schreef: ma 04 jan 2021, 12:47 2. In de OV-shuttle zijn abonnementen zoals het Sterabonnement en het Studentenreisproduct "op zicht" geldig, als je met een print van ov-chipkaart.nl kunt aantonen dat deze producten op je kaart staan. Eigenlijk dezelfde vraag als net: geldt dit ook voor het netabonnement en OV Vrij? En geldt het wel of niet voor gewone ritkaarten na een overstap, dagkaarten, het Holland Travel Ticket en het Euregioticket?

Sowieso is het tarief mij onduidelijk: er staat
  • Korte rit (tot 2 km): 1,10 euro
  • Langere rit (meer dan 2 km): 2,15 euro
  • Voordeurservice: meerprijs van 2,70 euro
Betekent dit dat de voordeurservice altijd 2,70 kost of kost deze 3,80 of 4,85 afhankelijk van de afstand? (En in het laatste geval: wat nou als de rit normaal "kort" is, maar door de voordeurservice langer dan 2 km wordt?)
Het woord meerprijs geeft aan dat dat tarief bovenop het reguliere tarief komt. Als antwoord op je tweede vraag verwacht ik €3,80 omdat de voordeurservice bovenop de "korte" afstand komt, maar het is een interessante vraag. _O_

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 04 jan 2021, 18:21
door ArrivaBas
Het Übergangstarif is de prijs die je betaalt als de landsgrens overschrijdt en is alleen geldig op buslijnen 44 en 64. Op lijn 350 geldt het Limburgse tarief.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 04 jan 2021, 19:48
door umbusko
Met de opmerking dat dat twee verschillende soorten Übergangstarife zijn. Dat voor lijn 44 is ook geldig op lijn 74 van Aachen naar bedrijventerrein Avantis en op de RE18; ik dacht ook gelezen te hebben op de vroegere 127 (Parkstad Stadion - Avantis), wat nu de 46 is, maar dat kan ik zo snel niet meer terugvinden. Kijk bijvoorbeeld eens in deze folder. Die kende ik nog niet. :D

Voor de 350 en de SB3 heb ik ook tabellen gevonden met een Übergangstarif, maar dat lijkt bij nadere inspectie gewoon het AVV-Tarif te zijn. (In de 350 geldt dit sinds december 2019 naast het Limburgse tarief.) Als ik het goed begrijp gelden op de SB3 binnen Sittard alle Limburgse tarieven en kan er ook voor reizen binnen Sittard een ritkaart aan OV-chipkaarttarief worden aangekocht. Wat ik niet zeker weet, is of de buschauffeur ook alle Limburgse tarieven kan verkopen. Mogelijk dus alleen die ritkaarten aan OV-chipkaarttarief en moeten andere kaarten in de voorverkoop of in een andere bus gekocht worden.

En dan heb ik het nog niet gehad over het region3tarif tussen Aachen, Vaals en België. Maar dat geldt niet in de 350. ;)
Meltrain schreef: ma 04 jan 2021, 18:09 Wat betekent Übergangstarif eigenlijk? De vertaling is Overgangstarief, maar dan nog begrijp ik het niet.
Het Übergangstarif is letterlijk een overgangstarief tussen de concessie Limburg en het AVV met weer net iets andere prijzen en voorwaarden. Dat vinden Duitsers leuk. :')
Meltrain schreef: ma 04 jan 2021, 18:09 Het woord meerprijs geeft aan dat dat tarief bovenop het reguliere tarief komt. Als antwoord op je tweede vraag verwacht ik €3,80 omdat de voordeurservice bovenop de "korte" afstand komt, maar het is een interessante vraag. _O_
Dit dacht ik ook inderdaad. Maar op de wiki staat nu nog dat de voordeurservice maar €0,50 duurder is, dus iemand heeft dit ooit anders geïnterpreteerd. Vandaar ook mijn vraag. :Y
Ondertussen weet ik wel 100% zeker dat de gewone ritkaarten en dagkaarten in de OV-shuttle niet geldig zijn. Ik neem dus maar aan dat het Euregioticket en Holland Travel Ticket ook niet geldig zijn, al kan ik dat in geen enkele lijst met voorwaarden terugvinden. Voor het netabonnement en OV Vrij weet ik het ook nog niet zeker, maar verwacht ik dat ze wel geldig zijn.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 04 jan 2021, 22:15
door ICE11
De Übergangstarif is gewoon niets anders dan een beperkt assortiment van het AVV-Tarif onder andere naam. De prijzen zijn hetzelfde. Als je in een ASEAG-bus in Aachen een Ticket naar Heerlen koopt staat er dan ook gewoon "Preisstufe 3" op en niet "H3". Op lijn 350 is tussen Aachen en Vaals het hele AVV-assortiment geldig, dus ook het region3tarif. Wat lijn SB3 in Sittard betreft weet ik niet hoe de printers van de west geprogrammeerd zijn. Op lijn 44 kan je op ASEAG-bussen binnen Nederland tegen contant betaling een enkele reis of een ritkaart kopen, de chauffeur moet de prijs handmatig intoetsen en je krijgt dan een ticket waarop staat "Linie 44".

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 05 jan 2021, 14:51
door umbusko
Weet je dat zeker, dat het region3tarif op de 350 geldig is? Op de websites van zowel AVV als TEC zie ik namelijk expliciet staan dat het alleen geldig is van/naar Vaals op de 25, 33 en N4 van de ASEAG en 396 van de TEC. Maar misschien is dit gewoon nooit aangepast toen het AVV-Tarif geldig werd op de 350. Dan staat het er al ruim een jaar fout.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 05 jan 2021, 17:46
door Meltrain
ICE11 schreef: ma 04 jan 2021, 22:15 Op lijn 44 kan je op ASEAG-bussen binnen Nederland tegen contant betaling een enkele reis of een ritkaart kopen, de chauffeur moet de prijs handmatig intoetsen en je krijgt dan een ticket waarop staat "Linie 44".
Je kunt ook pinnen, neem ik aan?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 05 jan 2021, 18:00
door PatrickM
Tuurlijk niet, want Duitsland :')

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 05 jan 2021, 19:27
door ICE11
"Nur Bares ist Wahres!" (en dat is ook goed zo!) :Y

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 05 jan 2021, 20:34
door Meltrain
Google Translate geeft als vertaling: "Geld is koning". :s
Maar je kunt dus niet pinnen?