Pagina 156 van 169

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 29 nov 2021, 12:27
door umbusko
Gaat de nieuwe lijn 9 in Maastricht (Station → Céramique → Tongerseplein → Koningin Emmaplein → Station) bewust niet stoppen bij de halte Bonnefantenmuseum, zodat hij al naar links kan voorsorteren om de Kennedybrug op te gaan? Je zou toch zeggen dat daar nog genoeg ruimte is na de halte; de 78 doet het immers ook. :s

Maar het klinkt als een plausibele truc, want de 658 doet in Nijswiller bij de halte Rijksweg/Provinciale weg hetzelfde. Niet stoppen richting Heerlen zodat hij alvast kan voorsorteren, terwijl er ook bij vertrek vanaf de halte nog wel ruimte is.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 29 nov 2021, 20:00
door bartjemestrom
Het moet verkeerstechnisch ook veilig blijven ;)

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 29 nov 2021, 20:19
door umbusko
Daar heb je ook beroepschauffeurs voor, toch? ;) Moet je zien wat een ruimte je nog hebt. Je kunt zelfs de halte nog wat eerder hebben als je wil, de busstrook is lang genoeg. En voor de 78 moet het verkeerstechnisch ook veilig blijven, ook al is dat een Belgische bus. (A)

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 29 nov 2021, 20:43
door maaslynx
Dat staat grappig genoeg dan wel weer juist ingetekend :) Aan de andere kant van de brug is dan weer een fout gemaakt: Lijn 12 halteert volgens de dienstregeling wel degelijk op Prins Bisschopssingel.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 03 dec 2021, 10:02
door henrivanderweijden
umbusko schreef: ma 29 nov 2021, 12:27 Gaat de nieuwe lijn 9 in Maastricht (Station → Céramique → Tongerseplein → Koningin Emmaplein → Station) bewust niet stoppen bij de halte Bonnefantenmuseum, zodat hij al naar links kan voorsorteren om de Kennedybrug op te gaan? Je zou toch zeggen dat daar nog genoeg ruimte is na de halte; de 78 doet het immers ook. :s

Maar het klinkt als een plausibele truc, want de 658 doet in Nijswiller bij de halte Rijksweg/Provinciale weg hetzelfde. Niet stoppen richting Heerlen zodat hij alvast kan voorsorteren, terwijl er ook bij vertrek vanaf de halte nog wel ruimte is.
In Nijswiller is er bij de halte al een doorgetrokken streep tussen de rijbanen. Hier mag ook een bus niet overheen.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 08 dec 2021, 16:45
door umbusko
De busboekjes zijn (eindelijk!) ook beschikbaar op de pagina met dienstregelingen. De dienstregeling zelf nog niet. Overigens zullen de busboekjes niet meer te koop aangeboden worden dit jaar, lees ik op meerdere plekken. Gelukkig maken ze ze (online) nog wel.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: zo 12 dec 2021, 03:34
door umbusko
Weet iemand of er daadwerkelijk een halte Centrum in Koningsbosch heeft bestaan? Deze is een jaar geleden ingevoerd (lijn 60 en 792), nu in de nieuwe dienstregeling opeens geruisloos verdwenen (maar stond nog tot gisteren in de reisinfo) en op Google Streetview van augustus 2021 zie ik helemaal geen halte. :s

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: zo 12 dec 2021, 07:41
door bartjemestrom
Heeft nooit bestaan. Zelfde situatie als de Nobelweg op lijn 67, plannen voor een halte maar geen actie door gemeente

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 13 dec 2021, 08:33
door MaartenD
Hij is wel bekend gemaakt in het NDOV bestand en iemand had hem in openstreetmap ingetekend, hij stond bij mij nog op de kaart getekend maar de data is alweer weg.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 21 dec 2021, 13:05
door umbusko
De nieuwe tarieven per 1 januari zijn bekend.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 22 dec 2021, 10:21
door PHS
-

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 27 dec 2021, 12:39
door umbusko
Is de Familie Dal Dagkaart afgeschaft? Ik kan hier niks meer over vinden op de website of in het overzicht met gewijzigde tarieven.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 28 dec 2021, 13:12
door PHS
-

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 28 dec 2021, 13:51
door maaslynx
Lijkt er inderdaad wel op, de Wayback Machine vertelt dat deze tussen 8 september en 29 oktober van de site verdwenen is.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 15 apr 2022, 12:57
door PHS
-

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 21 apr 2022, 10:22
door PHS
-

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 21 apr 2022, 10:49
door umbusko
:')

Betekent dat dan ook dat het voorgestelde dramatische sporenplan nog kan worden heroverwogen (net als emplacement Venlo wellicht?), of alleen dat dat onzalige plan blijft liggen maar dat niemand het gaat uitvoeren?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 21 apr 2022, 12:19
door tjoektjoek
Hoe zit het eigenlijk met de elektrische treinstellen die voor deze lijn bedoeld zijn? Zijn ze al geleverd en staan ze ergens niks te doen?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 21 apr 2022, 12:48
door DDietzen
Ik meende dat die pas aan Arriva geleverd zouden worden wanneer de elektrificatie daadwerkelijk onderweg of (bijna) voltooid is.

Ik ben zelf ook benieuwd naar de huidige dieseltjes, redden die het nog om vele jaren langer dan voorzien ingezet te worden of moet daar onderhand ook maar eens een (peperdure) vervanger voor gezocht worden?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 21 apr 2022, 15:56
door Lijn 45
Die zijn toch nog niet zo oud? Ze moeten hoogstens gerenoveerd worden als deze soap blijft duren.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 21 apr 2022, 17:20
door tjoektjoek
umbusko schreef: do 21 apr 2022, 10:49 :')

Betekent dat dan ook dat het voorgestelde dramatische sporenplan nog kan worden heroverwogen (net als emplacement Venlo wellicht?), of alleen dat dat onzalige plan blijft liggen maar dat niemand het gaat uitvoeren?
Wat was het voorgestelde sporenplan van Venlo?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 21 apr 2022, 17:34
door CamilleKreemers
Lijn 45 schreef: do 21 apr 2022, 15:56 Die zijn toch nog niet zo oud? Ze moeten hoogstens gerenoveerd worden als deze soap blijft duren.
Die Lintjes zijn toch al bejaard?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 21 apr 2022, 17:35
door CamilleKreemers
DDietzen schreef: do 21 apr 2022, 12:48 Ik meende dat die pas aan Arriva geleverd zouden worden wanneer de elektrificatie daadwerkelijk onderweg of (bijna) voltooid is.

Ik ben zelf ook benieuwd naar de huidige dieseltjes, redden die het nog om vele jaren langer dan voorzien ingezet te worden of moet daar onderhand ook maar eens een (peperdure) vervanger voor gezocht worden?
Betaalt Arriva pas bij levering of nu al, sinds ze wel zijn gebouwd?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 21 apr 2022, 20:04
door Lijn 45
CamilleKreemers schreef: do 21 apr 2022, 17:34
Lijn 45 schreef: do 21 apr 2022, 15:56 Die zijn toch nog niet zo oud? Ze moeten hoogstens gerenoveerd worden als deze soap blijft duren.
Die Lintjes zijn toch al bejaard?
Die zijn inderdaad een paar jaar ouder dan IRM-2/3 (2001/2002), maar dit maakt ze niet per se bejaard, al komen ze nu wel in aanmerking voor een grote revisie leeftijdstechnisch gezien.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 22 apr 2022, 00:09
door umbusko
tjoektjoek schreef: do 21 apr 2022, 17:20
umbusko schreef: do 21 apr 2022, 10:49 :')

Betekent dat dan ook dat het voorgestelde dramatische sporenplan nog kan worden heroverwogen (net als emplacement Venlo wellicht?), of alleen dat dat onzalige plan blijft liggen maar dat niemand het gaat uitvoeren?
Wat was het voorgestelde sporenplan van Venlo?
Dat weet ik niet meer precies, maar ik meende me te herinneren dat er hier nog een hevige discussie woedde over hoe dat nou met de Duitse spanning moet.