Pagina 158 van 169

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 29 aug 2022, 10:20
door umbusko
Arriva meldt inderdaad dat de gatenkaasdienstregeling tot minimaal 7 november duurt. Wel gaat de 32300 weer rijden, voor het eerst sinds begin december vorig jaar (als je de twee spitsritten Cuijk-Nijmegen v.v. niet meetelt die tot nu toe extra reden). :shock:

Voor de bussen blijft de vakantiedienstregeling gelden. Wel gaan de scholierenlijnen weer rijden, met hier en daar een enkele extra rit op een reguliere lijn. Lijn 89 (Venray-Venlo via Horst en Lottum) komt volledig te vervallen in verband met het personeelstekort.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: zo 04 sep 2022, 11:07
door PHS
-

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: zo 04 sep 2022, 12:24
door umbusko
Nee, die zouden oorspronkelijk alleen vervallen tussen 10 januari en 4 september. Dus dat ze nu weer rijden, dat was oorspronkelijk zo gepland. ;)

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: zo 04 sep 2022, 13:02
door PHS
-

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 04 okt 2022, 13:54
door Etienne
Via OVzoeker zie ik op de stadslijnen in Roermond bus 7766 vanuit Zuid-Holland rijden. Dat R-net breidt ook steeds verder uit :')

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 04 okt 2022, 13:55
door ZO6176
Roermond-net?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 10 okt 2022, 12:07
door Plutona
Ik wacht met smart op het vervoerplan van 2023. In de vorige jaren was dit rond de 2e week van oktober altijd wel bekend...

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 10 okt 2022, 12:14
door waldo79
Niet te gehaast, het is nu de 2e week van oktober :mrgreen:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 11 okt 2022, 11:59
door umbusko
Etienne schreef: di 04 okt 2022, 13:54 Via OVzoeker zie ik op de stadslijnen in Roermond bus 7766 vanuit Zuid-Holland rijden. Dat R-net breidt ook steeds verder uit :')
Die is er nog steeds, en ook de 7765. Ze staan nu samen op het busstation.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 11 okt 2022, 13:08
door Milco
Er rijden ook diverse Qliners vanuit Heijen geloof ik.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 11 okt 2022, 13:17
door Meltrain
Ik heb liever dat ze die Qliners inzetten op lijn 383 in Zuid-Holland en wat Citea's naar Limburg sturen. :6

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 11 okt 2022, 17:09
door TomSteyl
Gelukkig ziet Arriva dat anders :twisted: :mrgreen:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 11 okt 2022, 18:02
door umbusko
Milco schreef: di 11 okt 2022, 13:08 Er rijden ook diverse Qliners vanuit Heijen geloof ik.
Ik zag in Nijmegen inderdaad een blauwe Qliner op lijn 83, volgens busposities de 7730.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 11 okt 2022, 18:50
door Suus
Hé, dat wou ik net schrijven: om 17:30 stond er een blauwe Qliner bij de uitstaphalte van Nijmegen.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 11 okt 2022, 19:00
door umbusko
Dat kan kloppen, want ik zag hem daar rond 13:30, heeft hij in de tussentijd een slagje Venlo gedaan. :Y

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 13 okt 2022, 09:34
door MaartenD
umbusko schreef: di 11 okt 2022, 11:59
Etienne schreef: di 04 okt 2022, 13:54 Via OVzoeker zie ik op de stadslijnen in Roermond bus 7766 vanuit Zuid-Holland rijden. Dat R-net breidt ook steeds verder uit :')
Die is er nog steeds, en ook de 7765. Ze staan nu samen op het busstation.
En 7763 op de plaat gezet.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 13 okt 2022, 09:57
door omaylie
Nu alle R-net Volvo's uit 2017 (7763 t/m 7766) in Limburg zijn, is het maar een kwestie van tijd voor er ook bussen uit Friesland opduiken.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 13 okt 2022, 12:40
door Plutona
https://limburg.bestuurlijkeinformatie. ... 7486416440

Daar is ‘ie dan!

Belangrijkste veranderingen:
- 2e trein Heerlen - Herzogenrath
- RS15 wordt Sittard - Heerlen, RS18 wordt Maastricht - Kerkrade (nostalgie)
- Vlinder, nieuw op zondag in Venlo en ‘s avonds in Sittard
- Lijn 60 gaat in het weekend rijden, lijn 792 wordt opgeheven
- Lijn 64 wordt opgeheven
- Lijn 3 in Maastricht naar P&R Noord
- Redelijk wat snijden in diensten, met name meer klein materiaal.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 13 okt 2022, 14:43
door sirvinniei
De Ov-chipkaart is zeker niet geldig als je overstapt op een andere regionale trein tussen Herzogenrath en Aken?
Betaalt de verkeersregio Aken eigenlijk mee aan de drielandentrein?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 13 okt 2022, 14:49
door Suus
Nee, de OV-chipkaart is in Duitsland alleen geldig voor internationale reizen met de RE18. De treindienst wordt in Duitsland ook besteld en betaald door opdrachtgever NVR (per 1 januari 2023 wijzigt de naam in go.Rheinland), dat betreft een concessie van 85.000 treinkilometer per jaar.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 13 okt 2022, 16:00
door maaslynx
Lijn 3 in Maastricht die doorrijdt naar P+R noord is een flink ommetje, je kan immers niet via de Balijeweg (hoogte), dus je moet of terugsteken naar de Viaductweg of je rijdt door naar Meerssen en dan via de Nieuwe Limmelderweg. Dat zou wel eens aardig gevoelig voor vertragingen kunnen zijn.

Het doorrijden van Lijn 15 naar Daalhof is ook wel een opvallende maar opzich goed gevonden. 4x per uur is te weinig, 8x te veel dus dit is denk ik een mooie middenweg.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 13 okt 2022, 16:07
door umbusko
Wel interessant dat de 15 opeens wél weer altijd naar het centrum kan rijden, in de filosofie van vorig jaar kon dat niet. :') Overigens scheen men in Eijsden gesteld te zijn op een directe verbinding met winkelcentrum Brusselse Poort (heb ik van horen zeggen), die komt op werkdagen dus weer terug.

Die OV-chipkaart in Duitsland is wel een valide punt nu de RE18 op het andere half uur maar tot Herzogenrath gaat rijden. Het zou mooi zijn als daar afspraken over gemaakt konden worden zodat je je grensoverschrijdende reis naar Aachen gewoon voort kunt zetten. Maar dat zal wel niet.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 13 okt 2022, 16:09
door PHS
-

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 13 okt 2022, 16:56
door Plutona
Lijn 64 heeft het bij Arriva langer volgehouden dan voorganger 79 (Herinnert u zich deze nog-nog-nog-nog?) bij Veolia; volgens mij heeft die maar 2 jaar gereden.
maaslynx schreef: do 13 okt 2022, 16:00 Lijn 3 in Maastricht die doorrijdt naar P+R noord is een flink ommetje, je kan immers niet via de Balijeweg (hoogte), dus je moet of terugsteken naar de Viaductweg of je rijdt door naar Meerssen en dan via de Nieuwe Limmelderweg. Dat zou wel eens aardig gevoelig voor vertragingen kunnen zijn.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar! Ik verwacht niet dat ze de haltes in Nazareth gaan opheffen; daar ligt ook een laadvoorziening. Via Rothem is misschien wel de snelste weg. Denk je dat er een optie zou kunnen zijn dat ze een haltevoorziening aan de andere kant van het spoor gaan maken? Dan moet je wel het tunneltje door...

Paar dingen die mij frapperen:
- 8-persoonsbusjes op Limburgliners, beetje komisch (doet me denken aan 383 in Zuid-Holland lange tijd); begrijp ik het dan goed dat lijn 370 in de avonduren en op zondag wordt geknipt in Meijel?
- Venray - Horst via A73 niet op doordeweekse avonden, wel weekendavonden
- Lijn 85 rijdt op werkdagen niet met een 8-persoonsbus; dit gaat dus wel gebeuren?
- Lijn 798 wordt (ein-de-lijk) een vaste bus, maar in het vervoerplan wordt geïmpliceerd dat deze niet door vrijwilligers gereden gaat worden?
- Als lijn 3 op zaterdag 2x per uur gaat rijden, welke koppeling vervalt er dan?
- Kunnen ze lijn 37 niet ook in Klein Doenrade laten stoppen? Hij moet daar toch langs om in Merkelbeek te komen.
- Lijn 795: Vervalt alleen Geverik of ook Kelmond?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 13 okt 2022, 17:04
door umbusko
Ik ben trouwens ook wel benieuwd of we dan weer GTW's gaan zien in Maastricht. Vooralsnog rijden ze alleen op de RS15, maar als deze wordt ingekort moeten er misschien een paar meeverhuizen naar de RS18.

Wat betreft lijn 3 naar Maastricht Noord: in de opmerkingen lees ik dat men lijn 6 vanuit Amby óók wilde doortrekken, maar dat voorlopig nog niet doet. Net als de ringlijnen 9/11 waar ik nooit iemand in zie zitten een soort prestigeproject dus.

Nog een paar opvallende zaken die nog niet benoemd waren:
  • De Vlinder wordt in de loop van 2023 ook in Weert ingevoerd en dan waarschijnlijk de hele dag.
  • In de loop van 2023 gaat de 83 in Arcen via de N271 rijden in plaats van door het dorp.
  • Lijn 87 gaat altijd via Tradeport West rijden.
  • "Limburgliners" 370 en 371 gaan tussen Meijel en Weert op werkdagen en zaterdag 's avonds (371 ook zaterdag overdag) en zondag de hele dag met een 8-persoonsbus rijden. :')
  • Nieuwe scholierenlijn 672 (versterking van 372)
  • Lijn 798 gaat op werkdagen met een vaste 8-persoonsbus rijden, maar de 799 wordt opgeheven.
  • Lijn 37 en 637 gaat in Doenrade via de Provinciale weg rijden in plaats van door het dorp.
  • Nieuwe lijn 635: sneldienst Heerlen - Chemelot - Beek-Elsloo.
  • Lijn 791 en 793 gaan de hele route Meerssen-Margraten-Eijsden rijden onder het lijnnummer 791. De route gaat voortaan via Reijmerstok in plaats van Bruisterbosch (waar geen ov meer komt).
  • Lijn 795 gaat doorrijden naar Spaubeek Station maar rijdt niet meer via Geverik (waar geen ov meer komt).