Pagina 167 van 169

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 21 nov 2023, 23:16
door Plutona
Het moet niet gekker worden!

Belangrijkste wijziging zit 'm dit jaar dus niet in routewijzigingen, maar in het afschaffen van de belbussen, als ik het goed lees? Ofwel geschrapt, ofwel omgezet in vaste ritten.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 22 nov 2023, 10:56
door PHS
-

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 24 nov 2023, 04:36
door erjeebee
En zo speculeer je een halfleeg glas verder leeg...

Als ik me goed herinner was er een eis mbt de bediening van kleine kernen in het PVE, dus Arriva kan niet zomaar lijntaxi -> vaste rit -> NADA doen.
Waarom ze dit dan wel doen?
Glas halfvol speculatie: Misschien omdat er in de meeste lijntaxi ritten altijd wel iemand zat en omzetten in vaste lijnen nauwelijks wat extra kost terwijl je wel kunt besparen op de bezetting van het call center achter 0800 0224050?

Wie zal het zeggen...

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 24 nov 2023, 05:36
door ZO6176
En als die ene reiziger door een vaste rit 2 reizigers worden kun je wel zeggen dat het aantal reizigers is verdubbeld

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 24 nov 2023, 08:58
door TomSteyl
PHS schreef: wo 22 nov 2023, 10:56 Ik vind het merkwaardig dat het Reizigersoverleg Limburg het positief vindt dat allerlei lijntaxiritten in de avond...
Het is sowieso al merkwaardig dat het Reizigersoverleg Limburg haar contactadres in Gelselaar (Overijssel) heeft. :lol:

Heb door de jaren heen al vaker vreemde adviezen van het Reizigersoverleg gezien. Vaak het idee dat er geadviseerd wordt vanuit de persoonlijke situatie van de leden (erg Zuid-Limburg minded). Bij Rover Limburg was dat ook zo.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 24 nov 2023, 12:05
door Daniel
TomSteyl schreef: vr 24 nov 2023, 08:58 Het is sowieso al merkwaardig dat het Reizigersoverleg Limburg haar contactadres in Gelselaar (Overijssel) heeft. :lol:
Dat is gewoon een adres van het secretariaat wat vaak ingehuurd wordt.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 24 nov 2023, 21:37
door htm_tram
PHS schreef: wo 22 nov 2023, 10:56 Ik vind het merkwaardig dat het Reizigersoverleg Limburg het positief vindt dat allerlei lijntaxiritten in de avond en het weekend worden omgezet in vaste ritten. Je kunt er donder op zeggen dat bij de evaluatie blijkt dat veel te weinig mensen ervan gebruikmaken om een vaste bus te rechtvaardigen - daarom was het namelijk een lijntaxi - met als gevolg dat de ritten worden geschrapt 'omdat de DRU's beter elders kunnen worden omgezet'. Een verbetering leidt zo uiteindelijk tot een verslechting.
Wat mij opvalt bij bepaalde reizigers is dat ze niet weten dat ze op bepaalde dagen moeten bellen en andere dagen voor dezelfde rit niet. Het wordt zo voor de reizigers in ieder geval duidelijker. En vaste tijden zal hopelijk zorgen dat er weer wat meer reizigers bij komen dan dat je ze moet teleurstellen omdat ze niet wisten dat ze moesten bellen.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: za 25 nov 2023, 17:41
door huibf
Nou als je de connexxion website gebruikt om een lijn op te vragen, dan snap ik dat wel.

De website van Connexxion blinkt uit in het weglaten van relevante reisinfo.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 06 dec 2023, 10:20
door TomSteyl
:lol:
Arriva gaat vanaf 11 december de Drielandentrein testen op het spoor tussen Heerlen en Maastricht. De komende weken zal de sneltrein daarom niet rijden op dit traject.
Ja ja, ammehoela! Uitgerekend in de tijd van de kerstmarkten.

https://www.1limburg.nl/nieuws/2342422/ ... andentrein

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 06 dec 2023, 13:06
door VIRM
Weer handig gepland zo.

En is de snelbus ook sneller dan de daadwerkelijke stoptrein?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 06 dec 2023, 13:22
door umbusko
De snelbus doet Maastricht-Valkenburg in 15 minuten en Valkenburg-Heerlen in 16, en rijdt 7 minuten voor de stoptrein uit. De stoptrein doet Maastricht-Valkenburg in 13 minuten en Valkenburg-Heerlen in 16. Beide hebben 1 minuut haltering in Valkenburg. (Heb de andere richting niet bekeken.)

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 08 dec 2023, 09:53
door DDietzen
Ik nam zojuist de stoptrein van Nijmegen naar Heyendaal met een Arriva Limburg-GTW en het viel me op dat er afgedekte of omgedraaide OV-chipkaartlezers aan boord naast de treindeuren hangen. Is/was er ooit een plan om in- en uitchecken in de trein te laten plaatsvinden in deze concessie?

Zo ja, dan vind ik dat een onzalig idee; bij Heyendaal zou je dan haast altijd een paar minuten vertraging oplopen door de kudde studenten die één voor één moet in- of uitchecken :lol:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 08 dec 2023, 10:12
door cassie127
Dat was ooit het idee van Veolia. Maar toen kwam NS met poortjes aanzetten.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 08 dec 2023, 10:48
door umbusko
Oh, dat zijn die dingen. :lol: Jarenlang mee gereisd, nooit in me opgekomen dat het ex-chipkaartlezers konden zijn. :mrgreen:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 14 dec 2023, 13:31
door Seat Ibiza
De PvdA en SP in Provinciale Staten van Limburg hebben vandaag vragen ingediend aan het College, over de inzet van "Limburgs" materieel in andere concessies van Arriva. Zij zijn kennelijk bang dat er door deze uitleen ritten uitvallen. Ik dacht zelf dat dit eerder lag aan personeels- dan aan materieeltekorten.

De vragen zijn hier te vinden: KLIK.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 14 dec 2023, 16:29
door umbusko
Maar niet alleen dat, zo te lezen. Er zijn ook vragen over de verdeling van de kosten, enzovoorts. Ik snap wel dat als er goede elektrische moderne bussen de provincie uitgaan en er afdankertjes uit andere gebieden voor terugkomen, de provinciale politiek niet blij is.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 14 dec 2023, 16:29
door bartjemestrom
Er zijn geen elektrische bussen op uitleen :s

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 14 dec 2023, 16:44
door The Greyhound
Seat Ibiza schreef: do 14 dec 2023, 13:31 De PvdA en SP in Provinciale Staten van Limburg hebben vandaag vragen ingediend aan het College, over de inzet van "Limburgs" materieel in andere concessies van Arriva. Zij zijn kennelijk bang dat er door deze uitleen ritten uitvallen. Ik dacht zelf dat dit eerder lag aan personeels- dan aan materieeltekorten.

De vragen zijn hier te vinden: KLIK.
Wat een treurig stukje stemmingmakerij en dat zonder precies te weten wat er gebeurt is. Het riekt zelfs een beetje naar populisme...

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 14 dec 2023, 17:13
door umbusko
bartjemestrom schreef: do 14 dec 2023, 16:29 Er zijn geen elektrische bussen op uitleen :s
Oh, excuus, mijn fout, ik let niet goed op. Maar voor een "moderne" dieselbus vs. een "afgedankte" dieselbus geldt hetzelfde.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 14 dec 2023, 20:51
door MaartenD
Klaagt de provincie ook als Arriva GTW's uit het noorden naar Limburg haalt voor wat dan ook?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 14 dec 2023, 21:20
door PHS
-

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 15 dec 2023, 01:21
door Selivio
Even voor mijn beeldvorming, die bussen zijn toch gewoon in eigendom van Arriva en niet van de provincie? Dan mag Arriva dan toch in principe zelf weten waar ze die bussen (al dan niet tijdelijk) inzetten, zolang ze het contract met de provincie maar uitvoeren/respecteren (even buiten personeelstekorten e.d. gekeken)?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 15 dec 2023, 06:30
door DPDelft
Niet als er een overnameregeling voor het materieel is opgesteld voor na de concessie aan de volgende concessiehouder. Hierin kan staan dat de bus volledig ingezet moet zijn in de concessie om in aanmerking te komen voor overname.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 15 dec 2023, 06:48
door regenmaker
Ik kan me niet voorstellen dat er zo'n regeling is voor de dieselbussen. Aangezien alles na 2030 ZE moet zijn en de concessie na 2030 afloopt...

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 15 dec 2023, 08:07
door Fleur2011
Gaat erom dat er materieel tekort ontstaat als men bussen naar andere oorden stuurt en er rituitval ontstaat. Zitten in Limburg sowieso niet ruim in de bussen.