Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Rkl
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 19:05

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Rkl »

Veel uitval vandaag. Vooral lijnen 1 en 5 lijken getroffen. Lijn 1 vervalt zelfs de hele middag. Ook bij lijnen 6, 10 en 50 vervallen er enkele ritten.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ICE11 »

De provincie heeft haar plannen voor OV vanaf 2025 bekend gemaakt. Als ik het goed begrijp komt er een echte kaalslag en het blijven behalve enkele scholierenlijnen alleen maar nog de volgende huidige buslijnen over: 1, 20, 42, 50, 107/108 (gedeeltelijk), 132 en 133.

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/152 ... bus-reizen
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CamilleKreemers »

Waar kan men het hele plan vinden?

Ik meen namelijk dat dit momenteel ook het kernnet is, aangezien de 23, 27, 31, 51, 52, 132 en 395 al als aanvullend OV words gezien.
Philip
Berichten: 321
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Philip »

Het niet-kernnet zal wel worden opgeheven...

Bij de Statenverkiezingen stemt steevast de meerderheid op partijen die helemaal niets met het OV hebben. Dan krijg je dit soort beleid. En nu vol trots melden dat het budget gelijk blijft :neg: Als er straks weer een school moet sluiten huilt men weer krokodillentranen. Ja, geen ouder die zich in een dorp vestigt dat onbereikbaar is als hun kinderen moeten studeren.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CamilleKreemers »

Kan een deel niet komen omdat deze mensen wennen aan het ontbreken van OV, daardoor dus een auto aanschaffen en dan op die partijen stemmen die meer voor de auto doet?
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Mensen laten bij het stemmen hun keuze van iets meer onderwerpen afhangen dan alleen OV bereikbaarheid.
Philip
Berichten: 321
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Philip »

Voor een klein deel misschien. Dat je als autobezitter stemt op een partij die meer voor de auto doet, kan ik begrijpen. Veel kiezers stemmen alleen op basis van borrelpraat over stikstof en vluchtelingen. De toeslagenaffaire is ontstaan als reactie op de bulgarenfraude. Wilders, die nu het kabinet de toeslagenaffaire verwijt, heeft zelf een grote hand gehad in het ontstaan ervan door de Oost-Europeanenhaat die hij verspreidde. Rutte was bang kiezers aan de PVV te verliezen en koos voor een strenge aanpak. De gevolgen weten we... Als je je zo sterk identificeert met de belangen van big agro, moet je vooral BBB stemmen. Maar denk niet dat het platteland er leefbaarder van wordt.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

Het doel van de gedeputeerde:
(..) "Het openbaar vervoer moet in Zeeland een volwaardig alternatief voor de auto worden", aldus gedeputeerde Harry van der Maas. (..)
(A)

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/146 ... -aanbod-is
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Mooie foto 'in Terneuzen' ook bij dat artikel. In mijn beleving is 'ie ergens in de buurt van Kijkuit geschoten.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hendrik »

CamilleKreemers schreef: wo 11 jan 2023, 18:16 Waar kan men het hele plan vinden?
Zie https://www.zeeland.nl/vergaderoverzich ... ruari-2023 (punt 10).
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

Durashift schreef: wo 11 jan 2023, 23:34 Het doel van de gedeputeerde:
(..) "Het openbaar vervoer moet in Zeeland een volwaardig alternatief voor de auto worden", aldus gedeputeerde Harry van der Maas. (..)
(A)

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/146 ... -aanbod-is
Die Harry toch... die man lult echt maar wat, zoals de meeste gedeputeerde.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Bussen in Zeeland, hoe lang nog? :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CamilleKreemers »

huibf schreef: do 12 jan 2023, 12:13
Durashift schreef: wo 11 jan 2023, 23:34 Het doel van de gedeputeerde:
(..) "Het openbaar vervoer moet in Zeeland een volwaardig alternatief voor de auto worden", aldus gedeputeerde Harry van der Maas. (..)
(A)

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/146 ... -aanbod-is
Die Harry toch... die man lult echt maar wat, zoals de meeste gedeputeerde.
Noem me blond, maar als de lijnen 10, 20, 23, 27, 31, 1/5, 42 (deel in Nederland), 51, 52, 102, 107/108, 132 en 133 minimaal spits 2x/uur en dal/avonduren 1x/uur rijdt, heb je toch al een netwerk met bijna alle dorpen afgedekt?

De huidige Vlissingerlijnen 56, 57 en 58 overdag 2x/uur en 56/58 uursdienst daarbuiten en dan ben je al een heel eind.

Het restant is zoals nu buurtbus, maar met belbusvarianten daarbuiten. Wat die gedeputeerde roept is helemaal niet zo.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Pim-AllianceB95 »

De 6 en 53 mis je nog, en misschien de 134, al heeft die al wel erg veel klappen gehad en is voor een gedeelte de 104 of 133 nog enigszins befietsbaar.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

Zeeuws Vlaanderen komt er toch bekaaid vanaf.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CamilleKreemers »

Pim-AllianceB95 schreef: do 12 jan 2023, 21:04 De 6 en 53 mis je nog, en misschien de 134, al heeft die al wel erg veel klappen gehad en is voor een gedeelte de 104 of 133 nog enigszins befietsbaar.
Oeps, 51 bestaat niet, ik bedoelde de 53.
Ik vroeg me altijd af of Zeeland al op de ondergrens zat, maar kennelijk kan het nog minder.

Kan iemand mij uitleggen, wat de reden is van de gebruikerspas voor de haltetaxi? Kan iedereen die pas krijgen?
Philip
Berichten: 321
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Philip »

Ontmoedigen van gebruik (officieel: voorkomen van misbruik, zoals wel bestellen en niet op komen dagen). .

Iedereen kan zo'n pas aanvragen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ICE11 »

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/152 ... -dorpskern

Het is toch schrikbarend, hoe sommige mensen over het OV denken. Twee citaten: "Het reizigersaantal is flink afgenomen de laatste jaren" - dat is toch zelfgemaakt als men kijkt, hoe het aanbod in Zeeland stapvoets slechter is geworden! En: "Die bus hoort gewoon niet thuis in de dorpsas." - Volgens mij moet juist de omgekeerde filosofie gelden om het OV aantrekkelijk te maken, namelijk de bus naar de mensen brengen en niet de mensen naar de bus. En wat het haltetaxi betreft is dat zeker ook niet best voor het milieu, want er zal zeker niet de hele dag een taxi in Haamstede paraat staan maar op afroep vanuit elders leeg daar naartoe rijden. :N
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CamilleKreemers »

Ik vind dit dorp nog wel meevallen, de bussen komen daar gelijktijdig in beide richtingen aan.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door sirvinniei »

Is er geen niet alledaags Zeeland topic meer?
Enfin, er gaat veel meer geld naar flexvervoer. Zou best goed kunnen uitpakken voor de dunbevolkte gebieden die Zeeland kent, zolang de reserveringstijd maar niet te lang is. Idealiter gewoon busjes die op alle hubs klaarstaan bij aankomst van de HOV bus.
Wel opvallend dat er op Noord Beveland geen hubs zijn. Dan moet je dus alsnog onnodig flexbusjes parallel laten rijden aan HOV bussen op de N256.
Verder opvallend dat Breskens-Brugge er ook in frequentie op vooruit moet gaan, terwijl deze in Zeeland eigenlijk vooral Oostburg bedient.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ICE11 »

In Goes, Middelburg en Vlissingen wordt nu een proef gedaan met OV-hubs speciaal voor jongeren:

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/153 ... r-jongeren
UtrechtOV
Berichten: 135
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door UtrechtOV »

Een beetje topic kick maargoed.
Ik lees zojuist de PvE Zeeland. Er is ook een kopje overige lijnen. Op enkele verplichte lijnen na lijkt dat nog op een vrij invulbaar iets. Daar staan verder nergens routes van
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ICE11 »

Sinds gisteren rijdt vanuit stalling Middelburg de 9247 (gelede diesel-MAN in Bravo-kleuren), zoals op busposities te zien blijkbaar uitsluitend op spits- en scholierenritten.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ICE11 »

De statenvergadering heeft unaniem een motie aangenomen, dat het nieuwe provinciebestuur zich inzet om de lijnen 10, 19, 23, 27, 31, 53 en 56 op lange termijn te behouden: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/154 ... -buslijnen
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CamilleKreemers »

Geweldig, ik vind dat de aanbesteding minimaal de volgende lijnen moet hebben:

1/5, 6, 10, 20, 23, 27, 31, 42, 50, stadsdienst Vlissingen, 132, 133, 134, 42, 102, 107/108 en 395. Liefst werkdagen en zaterdag overdag. De provincie meldt daarnaast dat OV te duur is, maar daar hebben ze zelf voor gekozen. Ik ben het wel eens dat OV aantrekkelijker moet en goedkoper waar mogelijk.

Ben ik erg als ik vind dat scholierenabbonementen wel ietsje duurder kunnen? Momenteel zorgt dat voor de hoge kosten. Heel veel een richting drukte.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten