Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Roeland
Berichten: 2248
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

Als je zo'n proef wilt doen, moet je het wel goed doen: Doe dan meteen nog twee zuidelijker haltes langs de provincialeweg, bijv. bij de rotondes Steursweg en Daleboutsweg.
Dan heb je de kern meteen goed ontsloten langs de doorgaande weg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

En dan worden toevallig per ongeluk ook de bushaltes in Westenschouwen opgeheven zeker, zonder vervanging bij de rotonde Kraaijensteinweg? :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Het OV in Zeeland wordt totaal om zeep geholpen door de mensen in een ivorentoren achter een eikenhouten bureau.
Westenschouwen heeft dalijk geen bus meer.

Hoeveel reizigers stappen erin op de haltes in Burgh-Haamstede?

In het artikel wordt niks geroepen over de scholierenlijnen... betreft het alleen lijn 133 of ook de scholierenlijnen in het dorp?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Er staat dat alle bushaltes in Burgh-Haamstede voor negen maanden worden gesloten. Dat geldt dus waarschijnlijk ook voor de scholierenlijnen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Roeland
Berichten: 2248
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

BusFreakRotterdam schreef: do 21 jul 2022, 12:41 Het OV in Zeeland wordt totaal om zeep geholpen door de mensen in een ivorentoren achter een eikenhouten bureau.
Westenschouwen heeft dalijk geen bus meer.
Mee eens dat er van het busvervoer weinig overblijft in Zeeland. Jammer...
Het ontwijken van nauwe dorpsstraatjes hoeft overigens niet verkeerd te zijn voor het OV. Zelf loop/fiets ik liever een paar minuten naar een centrale halte, waar de bussen via een snelle route (dus niet kronkelend en hobbelend door het nauwe centrum van andere dorpen) naar de bestemming rijden, dan dat ik voor de deur stap in een bus met zo'n langzame hobbel- en kronkelroute.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

Suus schreef: do 21 jul 2022, 11:50 En dan worden toevallig per ongeluk ook de bushaltes in Westenschouwen opgeheven zeker, zonder vervanging bij de rotonde Kraaijensteinweg? :|
dat zag ik ook al. 1 vervangende halte ? Ik zou wel verwachten dat er dan minimaal nog extra aan de provinciale weg terugkomen voor Westenschouwen en het deel tussen bijde dorpen (rondom Landal Haamstede)

Men brengt het als een pilot, maar verder op staat gewoon dat De provincie start eind 2024 Zeelandbreed met het nieuwe vervoerssysteem.

Een ameube heeft nog meer verstand dan menig provinciebestuurder.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ICE11 »

Wat met Westenschouwen gebeurt blijft best spannend, want er zijn enkele ritten die daar keren. In ieder geval zal het schrappen van Burgh Haamstede voldoende tijd besparen om een bus minder nodig te hebben (tot nu toe heeft lijn 133 in Middelburg een keertijd van 24 minuten).
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CamilleKreemers »

rijdt die bus niet door naar Terneuzen?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

Lijn 133 heeft in het verleden nooit naar Terneuzen gereden (dit is ook pas sinds 2003 mogelijk, omdat toen de Westerscheldetunnel opende), maar wel naar Vlissingen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PatrickM »

Ik vermoed dat Camille bedoelt dat de 133 gekoppeld is aan de 50. Die koppeling zit er niet in, de 23 minuten keertijd worden ofwel gebruikt voor een pauze ofwel voor een slag lijn 65.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ICE11 »

Sinds afgelopen zondag is buurtbus 555 van Ellewoutsdijk naar Heinkenszand opgeheven vanwege gebrek aan reizigers. De vrijgekomen capaciteit wordt sindsdien op lijn 596 ingezet.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

En daarmee is min of meer de oude situatie hersteld met drie buurtbussen die uurlijks vanaf het Tolplein vertrekken voor de dorpen in de Zak van Zuid-Beveland.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ICE11 »

ICE11 schreef: do 16 jun 2022, 23:03 Momenteel rijden in Zeeland (blijkbaar van stalling Middelburg) meerdere VDL uit HWGO:

5848 (sinds vanmiddag)
5850
5862
5886
5881

Ik denk dat is maar tijdelijk?
Inmiddels zijn daar alleen maar nog de twee eerstgenoemde in Zeeland overgebleven, de anderen zijn weer terug in HWGO. Volgens busposities.nl rijdt de 5848 op Walcheren en de 5850 in Zeeuws-Vlaanderen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ICE11 »

Heeft iemand een overzicht welke bussen in Zeeland met reclame rijden? Ik probeerde het met behulp van busposities.nl op te zoeken en maar een handjevol gevonden:

5568
5575
5578 (alleen deurzijde)
5585
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Kun je op busposities ook al zien of een bus reclame heeft? :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ICE11 »

Ja en nee. Je moet de fotos bekijken of wanneer er een opmerking bij een voertuig is dan is dat meestal een teken voor reclame. Dus je moet uiteindelijk iedere bus doorklikken.... Daarom ook mijn vraag of iemand een overzicht heeft/kent.
aadvannijen
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 29 nov 2015, 17:28

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door aadvannijen »

Die 5848 en 5850 zijn ook weer terug in Heinenoord. Stonden vanmorgen vroeg knus naast elkaar.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ICE11 »

Volgens busposities.nl was de elektrische VDL MidCity 7583 vandaag in de gewone lijndienst onderweg, een rondje 23, een rondje 132 en dan nog op een scholierenlijn. Lijkt me toch een beetje krap!? :shock:
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

In Eindhoven zat volgens busposities de 7589 op de 402 naar Veldhoven terwijl nog geen 2 uur daarvoor deze rondom Hoorn bezig was
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

De 7583 is alleen wel degelijk een/de Zeeuwse MidCity. Normaal blijft deze echter in Goes op lijnen 184 en 185.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

ICE11 schreef: do 08 sep 2022, 22:14 Volgens busposities.nl was de elektrische VDL MidCity 7583 vandaag in de gewone lijndienst onderweg, een rondje 23, een rondje 132 en dan nog op een scholierenlijn. Lijkt me toch een beetje krap!? :shock:
Waarschijnlijk was er dienstuitval door personeelstekort en heeft de chauffeur de inschatting gemaakt dat het wel kon batterijtechnisch samen met de sturing en of CVL. Gebeurd vaker dat deze bus op andere lijnen wordt ingezet als je naar de ritgeschiedenis kijkt. :D
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

CXX heeft een lijst online gezet met alle ritten die er dagelijks uitvallen in Zeeland als gevolg van personeelstekort.

https://www.connexxion.nl/nl/nieuws/die ... -aangepast
Roeland
Berichten: 2248
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

Zijn dat ook de minst gebruikte ritten? Of is er lukraak geschrapt, zonder rekening te houden met de bezetting?
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CamilleKreemers »

PatrickM schreef: za 23 jul 2022, 09:17 Ik vermoed dat Camille bedoelt dat de 133 gekoppeld is aan de 50. Die koppeling zit er niet in, de 23 minuten keertijd worden ofwel gebruikt voor een pauze ofwel voor een slag lijn 65.
Klopt. Ik zag wel wat in een slag 132 - 20 - 10 - 50 - 133. Komt de bus en chauffeur ook eens ergens.
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/150 ... HQFhPQvwJ8

Lijn 19 Bredabus staat voor de zoveelste keer ter discussie om te worden opgeheven. Gemeente Breda wil de buslijn graag behouden.
Kosten zijn te hoog en de inkomsten te laag maar uiterst belangrijk voor een vitale leefomgeving Zweeuws-Vlaanderen.

Is het een idee om lijn 19 om te zetten naar een scholierenlijn?

Wat zijn de gevolgen voor Nieuw-Namen als lijn 19 wordt opgeheven?

Hoeveel instappers heeft lijn 19 op de haltes die bediend worden?

In het verleden, toen lijn 19 ook ter discussie stond, hebben ze de 3 varianten die in het artikel staan al uitgestuurd naar
de inwoners van Zeeuws-Vlaanderen. Die stemde toen massaal voor behoud van de huidige lijn en route.

Is een sneltrein goed in te passen? Sprinter van Goes naar Breda ipv Roosendaal?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten