Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PatrickM »

Dat gaat niet gebeuren denk ik: die lange scholierenlijnen zijn er vooral voor de Gereformeerde scholen (die reizen op verbindingen als Domburg-Krabbendijke) en laat dat nou net de achterban van de huidige gedeputeerde/coalitie zijn. Die wil overigens ook graag van die samenloop af (gaat dan vooral om 646 en 647), maar alleen als er tariefintegratie bus/trein komt.
Laatst gewijzigd door PatrickM op wo 29 mar 2023, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hendrik »

Een gedeputeerde kan niet zomaar even iets voor zijn achterban regelen hoor... :shock:
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PatrickM »

'Zomaar iets regelen' is het ook niet, ik verwacht alleen dat het belang van scholieren zwaarder gewogen wordt dan vanuit vervoerkundig oogpunt verstandig is. De trein rijdt hier parallel aan een scholierenbusverbinding, maar die parallelliteit wordt niet uit het netwerk gehaald 'want dan wordt het duurder'. Ik kan me best voorstellen dat een andere coalitie/gedeputeerde daar een andere keuze in had gemaakt en die DRU's op een andere plaats herbesteed had om haar belangen/standpunten te vertegenwoordigen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daantje »

Toen ik nog in Zeeland woonde en op school zat en met de bus reisde, waren er kortingsregelingen om via school je bus abonnement aan te schaffen dus ik weet niet of het echt gaat helpen om de prijzen omhoog te doen.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

Heeft iemand enig idee wat de functie van de enige rit van lijn 58 van de lijn naar Aardenburg ?
Vanaf Maldegem naar Aardenburg zijn ook allemaal spookhalten. In het straatbeeld is er geen een te vinden.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PatrickM »

Er zit wel wat volk op, laatst die rit gepakt en toen gingen er 3 reizigers mee de grens over. De haltes zijn allemaal gesaneerd toen lijn 612 ingekort werd tot Eede. In Aardenburg wordt ook niet naar de Markt gereden maar naar halte Peurssensstraat. Zal misschien iets te maken hebben met het gebrek aan reismogelijkheden aan Nederlandse zijde (42+612 stopt een uur eerder.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hendrik »

Her en der lees ik dat het een schoolrit is.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

PatrickM schreef: za 08 apr 2023, 15:24 Er zit wel wat volk op, laatst die rit gepakt en toen gingen er 3 reizigers mee de grens over. De haltes zijn allemaal gesaneerd toen lijn 612 ingekort werd tot Eede. In Aardenburg wordt ook niet naar de Markt gereden maar naar halte Peurssensstraat. Zal misschien iets te maken hebben met het gebrek aan reismogelijkheden aan Nederlandse zijde (42+612 stopt een uur eerder.
Zozo. 3 reizigers...
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ICE11 »

Twee recente verslagen over toekomstig busvervoer wat Renesse en lijn 19 betreft:

https://www.pzc.nl/hulst/is-de-roosenda ... ~a766c234/

https://www.pzc.nl/schouwen-duiveland/l ... ~a76f843a/
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Verslaggever van PZC heeft de proef op de som genomen en is afgereisd naar de OV hub Burgh-Haamstede en heeft de haltetaxi getest...
Uitslag laat zich raden... bus is traag, mensen in Burgh-Haamstede willen de bus terug door het dorp, haltetaxi moet contant afgerekend
worden en is onnodig duur voor die paar haltes... lijn 133 heeft geen tijdwinst en de auto is veel sneller! tot zover in een notendop het OV in Zeeland.
Helemaal kapot bezuinigd door mensen in het provinciehuis in het pluche met een dikke wagen onder hun kont.

https://www.pzc.nl/schouwen-duiveland/v ... D-WwA0PuoU
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door sirvinniei »

Ik denk dat er iets te dogmatisch wordt vastgehouden aan één hub per plaats. Ze willen dat concept zelfs doorvoeren in Terneuzen.
Het is logisch om over de doorgaande weg te rijden, maar een extra halte ter hoogte van Burgh geeft niet heel veel meer reistijd.
Ik zie liever dat ze met bedieningscirkels werken, bijvoorbeeld: 90% van de adressen van een (grotere) plaats moeten binnen 1 kilometer van een bushalte liggen.
Ik heb geen onderschrift
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

sirvinniei schreef: di 16 mei 2023, 15:03
Het is logisch om over de doorgaande weg te rijden,
Mwah, valt over te discussiëren. Goedkoper voor de vervoerder is het zeker wel.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PatrickM »

Dat hoeft niet per sé, als kortere rijtijden niet tot een efficiëntere omloop leiden win je er niks mee. En dat gaat in Zeeland zeker niet zo zijn, de dienstregeling van het reguliere net is nu zodanig efficiënt ingericht dat bij een afwaardering van een weg van bijv. 80 naar 60 de hele boel als een kaartenhuis in elkaar gaat en er ofwel pauzes vervallen ofwel routedelen gestrekt moeten worden.
Het kan op bepaalde plekken best nuttig zijn om te strekken, maar om kernen als Terneuzen met één halte te willen bedienen is in mijn ogen te veel van het goede. Benieuwd naar het definitieve PvE, kan me best voorstellen dat daar n.a.v. de marktconsultatie nog het nodige veranderd is (in positieve zin).
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door sirvinniei »

Niet helemaal waar. Door kortere routes en minder stops bespaar je ook op brandstof, slijtage en onderhoud.
Verder kunnen die paar minuten toch weer voor betere en stabielere aansluitingen zorgen en dus ook aantrekkelijk zijn voor reizigers.
Ik heb geen onderschrift
Rkl
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 19:05

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Rkl »

Vandaag weer veel uitval als ik OvInfo moet geloven. Connexxion slaagt er maar niet in voldoende chauffeurs te vinden. De afschaling die begin van het jaar is doorgevoerd (zie: https://www.connexxion.nl/getmedia/a118 ... tnr-76.pdf) is kennelijk nog niet genoeg.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ICE11 »

Wie vanwege de gestremde Haringvlietbrug vanuit Zeeland naar Rotterdam moet omrijden mag bij CXX een compensatie aanvragen:

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/156 ... gvlietbrug
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ICE11 »

Het treinvervangend vervoer in Zeeland loopt helaas niet vlekkeloos: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/156 ... busvervoer
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

Een tafereel wat, als ik de nieuwsberichten zie, zich helaas erg vaak voordoet de laatste tijd.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ICE11 »

Gelukkig heb je in Nederland nog touringcars. Hier in Duitsland heb je zelf op ritten over langere afstanden meestal gewone stadsbussen, welke dan zelfs met staande passagiers over de snelweg rijden (bij voorbeeld tussen Aachen en Düren). Dat de chauffeur de taal van het land niet spreekt is hier inmiddels gewoon.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

ICE11 schreef: wo 14 jun 2023, 09:17 Het treinvervangend vervoer in Zeeland loopt helaas niet vlekkeloos: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/156 ... busvervoer
Ook fijn voor de Zierikzeese 395-reizigers naar Rotterdam, die omreis-advies via Goes krijgen...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

ICE11 schreef: wo 14 jun 2023, 10:59 Gelukkig heb je in Nederland nog touringcars. Hier in Duitsland heb je zelf op ritten over langere afstanden meestal gewone stadsbussen, welke dan zelfs met staande passagiers over de snelweg rijden (bij voorbeeld tussen Aachen en Düren). Dat de chauffeur de taal van het land niet spreekt is hier inmiddels gewoon.
Niet alle Schienenersatzverkehr in Nederland rijdt met touringcars. Als TCR meerijdt komen er ook afgetrapte Amba's voorrijden... -0-
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

TCR komt steeds minder vaak in actie tegenwoordig, qua lijnbussen kom je anno 2023 eerder bedrijven als Abbas en Pronk, HJG, Ray Line, TTA Volendam, Bak en Pouw tegen.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door DPDelft »

Maar Pouw = TCR toch?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Hahaha neeeeeee. TCR = Businext.
🍉
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door DPDelft »

Maar onderdeel van Pouw Vervoer toch?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten