Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Openbaar vervoer Zeeland
In concessies waar vervoerders opbrengstverantwoordelijk worden bestaat het begrip DRU's in de contracten niet meer. Er moeten bepaalde diensten worden verleend, hoe de vervoerder dat organiseert en hoeveel DRU's hij daarvoor gebruikt is zijn eigen interne zaak.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Dat hangt helemaal van de voorwaarden in het contract af. Er zijn heel veel contracten met opbrengstverantwoordelijkheid voor de vervoerder maar waarin wel over DRU's gesproken wordt.
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: do 26 mei 2011, 18:48
- Locatie: Den Haag
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Als Arriva wint, en West-Brabant gaat ook naar Arriva dan rijdt Arriva dus van Domburg naar Gennep! Die zijn dan lekker bezig en hebben optimalisatiemogelijkheden: Lijn 19 exploiteren vanuit Hulst en Breda, Werkpakketten Tholen en Bergen op Zoom (deels) integreren, lijn 121 exploiteren vanuit GorinchemEtienne schreef:Drie bedrijven geïnteresseerd in busvervoer
MIDDELBURG - Drie vervoersbedrijven hebben zich bij de provincie gemeld voor het verzorgen van het busvervoer in Zeeland. Het gaat om de vervoersbedrijven Connexxion, Arriva en Syntus.
Aanbesteding
Bij deze aanbesteding gaat het om al het openbaar vervoer per bus in Zeeland vanaf 14 december 2014, voor een periode van tien jaar. Op dit moment is het busvervoer in Noord- en Midden-Zeeland in handen van Connexxion, terwijl Veolia verantwoordelijk is voor het busvervoer in Zeeuws-Vlaanderen.
Busvervoer
De provincie Zeeland hoopt binnen zes weken bekend te maken aan welk vervoersbedrijf het busvervoer in Zeeland wordt gegund. Voor het fietsvoetveer tussen Vlissingen en Breskens is een aparte aanbesteding opgesteld.
Bron
Smaakt misschien naar meer: Limburg, SRE
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Het is momenteel al mogelijk om met uitsluitend Arriva van Ouddorp naar Enschede te gaan.
Als je een klein beetje smokkelt (bus van Syntus tussen Neede en Almelo) kun je zelfs in Groningen komen.
Als je een klein beetje smokkelt (bus van Syntus tussen Neede en Almelo) kun je zelfs in Groningen komen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
De vraag is of je dan nog wel een gezonde marktwerking over houdt in OV land..
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Die echte marktwerking bestaat al niet vanwege het automatisch gunnen van het hoofdrailnet aan de NS......
Re: Openbaar vervoer Zeeland
NS houdt alles voor zichzelf, zoals als voorbeeld:
Lijn 120 Asten Plutostraat - Eindhoven Station mag in Helmond Brandevoort géén halte hebben omdat het de trein tekort zou doen
Lijn 173 Eindhoven Station - Weert Station is nu een afstervende lijn geworden vanwege dat hij niet direct van Maarheeze naar Eindhoven mag maar eerst een kwartier moet omrijden door Soerendonk
Dit zijn dingen die de NS Hermes oplegt, dat zegt naar mijn mening genoeg
Lijn 120 Asten Plutostraat - Eindhoven Station mag in Helmond Brandevoort géén halte hebben omdat het de trein tekort zou doen
Lijn 173 Eindhoven Station - Weert Station is nu een afstervende lijn geworden vanwege dat hij niet direct van Maarheeze naar Eindhoven mag maar eerst een kwartier moet omrijden door Soerendonk
Dit zijn dingen die de NS Hermes oplegt, dat zegt naar mijn mening genoeg
Hallo Flirt!
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCZ_j_7 ... y4MHKAHwpA
Twitter: https://twitter.com/OVEuropa
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCZ_j_7 ... y4MHKAHwpA
Twitter: https://twitter.com/OVEuropa
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Legt de NS deze eisen op, of misschien eerder de concessie verlener. Lijkt me sterk dat NS dit oplegt.
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 19 mar 2014, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Nouja, dat je dan ver kan komen met alleen Arriva komt ook vooral doordat ze toevallig veel aan elkaar grenzende concessies hebben.flipje schreef:De vraag is of je dan nog wel een gezonde marktwerking over houdt in OV land..
West-Brabant is daarvoor nieteens nodig, Arriva heeft nu al een aaneengesloten vervoergebied vanaf de west- naar de oostgrens van ons land.Rick Vlodrop schreef:Als Arriva wint, en West-Brabant gaat ook naar Arriva dan rijdt Arriva dus van Domburg naar Gennep!
De oude lijn 133 zou dan trouwens ook weer mogelijk zijn, al is Rotterdam - Middelburg wel erg lang.Die zijn dan lekker bezig en hebben optimalisatiemogelijkheden: Lijn 19 exploiteren vanuit Hulst en Breda, Werkpakketten Tholen en Bergen op Zoom (deels) integreren, lijn 121 exploiteren vanuit Gorinchem
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ongetwijfeld afspraken tussen overheid (concessieverlener) en NS. Kan me eerlijk gezegd ook wel voorstellen dat NS alleen meewerkt aan een station als het alternatief (buslijn) niet al te aantrekkelijk is en daar zal wel een deal over gemaakt zijn tussen NS en de regionale concessieverlener.mijack1985 schreef:Legt de NS deze eisen op, of misschien eerder de concessie verlener. Lijkt me sterk dat NS dit oplegt.
De onderhandse gunning van HRN verstoort niet automatisch de marktwerking in andere gebieden...Mr-W schreef:Die echte marktwerking bestaat al niet vanwege het automatisch gunnen van het hoofdrailnet aan de NS......
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Lijkt me stiekem wel geinig om een keer met één vervoerder van Brugge/Zelzate naar Enschede te reizen.
Het kon vroeger ook met Connexxion van Groningen naar Brugge, maar dat is inmiddels al wel even verleden tijd.
Het kon vroeger ook met Connexxion van Groningen naar Brugge, maar dat is inmiddels al wel even verleden tijd.
🍉
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Misschien met bepaalde lijnen, maar ik ben het er niet helemaal mee eens met wat je nu zegt. SAN is nu net een doorn in het oog voor mij, omdat het tussen Rivierenland en Achterhoek in ligt en die twee gebieden doorsnijdt. Als Arriva dadelijk Zeeland en West-Brabant wint (laatste zal waarschijnlijk wel gebeuren) heb je wel mooi een groot gebied wat Arriva kleurt op de landkaart van Nederland (afgezien van een aantal Connexxion, RET, HTM en Veolia symbolen in Zuid-Holland). Maar als Arriva nu ook SAN en/of Limburg had, had Arriva naar mijn mening wel een mooi groot vervoersgebied dat van Oost naar west reikt en niet zoals nu enkele dunne lijntjes die door andere concessiegebieden gaan (lees met name SAN).Daniel schreef:West-Brabant is daarvoor nieteens nodig, Arriva heeft nu al een aaneengesloten vervoergebied vanaf de west- naar de oostgrens van ons land.Rick Vlodrop schreef:Als Arriva wint, en West-Brabant gaat ook naar Arriva dan rijdt Arriva dus van Domburg naar Gennep!
Overigens vind ik dit nu ook wel jammer dat het trajectdeel Geldermalsen - Tiel in handen is van NS en het traject Tiel - Arnhem dadelijk wordt opgeknipt in Elst. Anders had Arriva ook een mooi (voor een groot deel) treintraject dan van Oost naar West reikt (nou ja tot Dordrecht dan). Maar dat is allemaal off topic. Ik ben wel benieuwd naar wie er dadelijk daar het vervoer gaat verzorgen. Hoop stiekem wel op Syntus, maar ik gun het Arriva ook. Connexxion nu even niet zo gauw, omdat ik dan liever Veolia Transport had die zich inschreef. Maar dat is mijn mening.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Mwoh, de westgrens hebben ze al bij Ouddorp en aan de oostkant is het maar een heel mini-stukje wat niet bij Arriva zit: Cuijk is nog Oost-Brabant, aan de andere kant van de Maas is Nederland nou niet echt heel breed meer.Michael 1988 schreef:Misschien met bepaalde lijnen, maar ik ben het er niet helemaal mee eens met wat je nu zegt. SAN is nu net een doorn in het oog voor mij, omdat het tussen Rivierenland en Achterhoek in ligt en die twee gebieden doorsnijdt. Als Arriva dadelijk Zeeland en West-Brabant wint (laatste zal waarschijnlijk wel gebeuren) heb je wel mooi een groot gebied wat Arriva kleurt op de landkaart van Nederland
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ik weet hoe breed Limburg is ten noorden van Venlo en ik weet dat Arriva al aan de kust zit, maar je snapt hopelijk wel dat ik liever gewoon zie dat Arriva met aaneengesloten concessies van oost (de Duitse grens) tot west rijdt.Daniel schreef:Mwoh, de westgrens hebben ze al bij Ouddorp en aan de oostkant is het maar een heel mini-stukje wat niet bij Arriva zit: Cuijk is nog Oost-Brabant, aan de andere kant van de Maas is Nederland nou niet echt heel breed meer.Michael 1988 schreef:Misschien met bepaalde lijnen, maar ik ben het er niet helemaal mee eens met wat je nu zegt. SAN is nu net een doorn in het oog voor mij, omdat het tussen Rivierenland en Achterhoek in ligt en die twee gebieden doorsnijdt. Als Arriva dadelijk Zeeland en West-Brabant wint (laatste zal waarschijnlijk wel gebeuren) heb je wel mooi een groot gebied wat Arriva kleurt op de landkaart van Nederland
Nou ja, ik zeg wel Duitse grens, maar af en toe vraag ik me af of Limburg wel bij Nederland hoort. Vind dat gebied meer Duitsland dan Nederland.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Tja, dat laatste zie ik toch echt compleet anders: Veolia rijdt sinds 2006 in een klein deel van Zeeland, terwijl Connexxion (en haar voorgangers) al van oudsher het vervoer in Zeeland verzorgen.Michael 1988 schreef:Hoop stiekem wel op Syntus, maar ik gun het Arriva ook. Connexxion nu even niet zo gauw, omdat ik dan liever Veolia Transport had die zich inschreef. Maar dat is mijn mening.
Syntus mag van mij best winnen, maar Arriva vind ik wel erg groot worden, dus die liever niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Wauw, doe mij toch maar liever Syntus. Die bussen die in Twente, Overijssel en de Veluwe rijden zitten vele male beter dan de bussen van Arriva in de Achterhoek.Hainje schreef:Lijkt me stiekem wel geinig om een keer met één vervoerder van Brugge/Zelzate naar Enschede te reizen.
Het kon vroeger ook met Connexxion van Groningen naar Brugge, maar dat is inmiddels al wel even verleden tijd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Als je de trein meepakt kun je in Winterswijk komen (en zelfs Enschede maar Haaksbergen-Enschede is officieel van Syntus maar wordt vanwege doorgaande karakter gereden door Activa. Dus je kunt al van de kust tot d Duitse grens komen met Activa-only. Als je alleen met de bus wilt doen moet je van Wageningen naar Arnhem (eigenlijk Doesburg) fietsen. En Noord-Limburg is erg smal, 8 kilometer ofzo tussen Brabantse en Duitse grens.Michael 1988 schreef:Ik weet hoe breed Limburg is ten noorden van Venlo en ik weet dat Arriva al aan de kust zit, maar je snapt hopelijk wel dat ik liever gewoon zie dat Arriva met aaneengesloten concessies van oost (de Duitse grens) tot west rijdt.Daniel schreef:Mwoh, de westgrens hebben ze al bij Ouddorp en aan de oostkant is het maar een heel mini-stukje wat niet bij Arriva zit: Cuijk is nog Oost-Brabant, aan de andere kant van de Maas is Nederland nou niet echt heel breed meer.Michael 1988 schreef:Misschien met bepaalde lijnen, maar ik ben het er niet helemaal mee eens met wat je nu zegt. SAN is nu net een doorn in het oog voor mij, omdat het tussen Rivierenland en Achterhoek in ligt en die twee gebieden doorsnijdt. Als Arriva dadelijk Zeeland en West-Brabant wint (laatste zal waarschijnlijk wel gebeuren) heb je wel mooi een groot gebied wat Arriva kleurt op de landkaart van Nederland
Nou ja, ik zeg wel Duitse grens, maar af en toe vraag ik me af of Limburg wel bij Nederland hoort. Vind dat gebied meer Duitsland dan Nederland.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Mee eens, veel beter dan de stoelen hier in SRAN.Erno-BE schreef:Wauw, doe mij toch maar liever Syntus. Die bussen die in Twente, Overijssel en de Veluwe rijden zitten vele male beter dan de bussen van Arriva in de Achterhoek.Hainje schreef:Lijkt me stiekem wel geinig om een keer met één vervoerder van Brugge/Zelzate naar Enschede te reizen.
Het kon vroeger ook met Connexxion van Groningen naar Brugge, maar dat is inmiddels al wel even verleden tijd.
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ik vind de Brengbussen al beter zitten dan die van Arriva. Ook heb ik het gevoel dat Breng beter altijd rijdt dan Arriva (lijn 27/29 die ze gezamelijk rijden)BrengMe schreef:Mee eens, veel beter dan de stoelen hier in SRAN.Erno-BE schreef:Wauw, doe mij toch maar liever Syntus. Die bussen die in Twente, Overijssel en de Veluwe rijden zitten vele male beter dan de bussen van Arriva in de Achterhoek.Hainje schreef:Lijkt me stiekem wel geinig om een keer met één vervoerder van Brugge/Zelzate naar Enschede te reizen.
Het kon vroeger ook met Connexxion van Groningen naar Brugge, maar dat is inmiddels al wel even verleden tijd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Zeeland?
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Het pve eist een minimum aan geeeiste dru (dacht 170.000) . Over het comfort van de bussen op lijnen over autowegen en snelwegen worden bussen geeist met een hoger comfort dan standaard bussen.
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ok, maar ik vind sowieso dat op buslijnen waar een significant deel van de reizigers meer dan een uur inzit, comfortabele bussen moeten worden ingezet met meer beenruimte en wifi. De BrengDirect bussen zijn een goed voorbeeld, maar worden naar mijn inziens op de verkeerde lijnen ingezet.Mr-W schreef:Het pve eist een minimum aan geeeiste dru (dacht 170.000) . Over het comfort van de bussen op lijnen over autowegen en snelwegen worden bussen geeist met een hoger comfort dan standaard bussen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Maar zijn er dan buslijnen, binnen of van en naar Zeeland, waar een flink deel van de reizigers meer dan een uur inzit
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geen flauw idee eigenlijk.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6483
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Misschien geen uur maar zeker wel een half uur. Van de omliggende dorpen (maar ook eilanden als Noord-Beveland en Schouwen-Duiveland (bijv. Zierikzee) naar Goes of Middelburg/Vlissingen is vaak wel een half uur (anders is het fietsafstand), in Zeeuws-Vlaanderen zijn er ook flinke afstanden en natuurlijk interliner 395 en vroeger de 133 waar veel mensen toch zeker een uur inzaten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten