Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Suus »

Corona is klaarblijkelijk een gouden periode voor de handel in tweedehands VDL Ambassadors, want ondertussen worden die nu al ingezet als ambulance, testbus, stembus *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Lijn 45 »

Bij de test- en stembussen is geen handel betrokken geweest. Al deze bussen waren al van Pouw en dochterbedrijven. :p
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door busfanNL »

Enkel van Businext hoor. Pouw heeft zelf geen amba's meer (ja volgensmij één voor u-ov). Businext heeft wat lijnbussen uit HWGO, Brabant en Limburg omgebouwd voor deze werkzaamheden.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Visgraatmodel »

Suus schreef: za 20 feb 2021, 22:03 Corona is klaarblijkelijk een gouden periode voor de handel in tweedehands VDL Ambassadors, want ondertussen worden die nu al ingezet als ambulance, testbus, stembus *O*
Is de Ambassador de grooste ingezette busserie van Nederland?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Lijn 45 »

Volgens mij is dat tegenwoordig de Citea.
Enkel van Businext hoor. Pouw heeft zelf geen amba's meer
De testbussen rijden wel onder de vlag van Pouw nu. :)
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door busfanNL »

Dat kan zijn maar de bussen zijn echt nog van TCR hoor, al staan de logo's van Pouw erop. Je ziet het ook bij de VDL Citea XLE 137 bussen in de concessie HWGO. Deze wagens dragen de kleuren van Connexxion met TCR stikkers, maar staan op naam van Pouw Vervoer. ;)
Laatst gewijzigd door Tom024 op di 23 feb 2021, 04:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Michael »

Zou het niet zo kunnen zijn dat de Citea's gewoon op naam van Connexxion staan en in bruikleen waren bij Pouw Vervoer en nu dus bij TCR?
Rkl
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 19:05

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Rkl »

Ik kwam vanmorgen de 5542 tegen thv Heinenoord op de A29. Het lijkt er dus op dat deze nu gemaakt is na het ongeval van eind november.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door ICE11 »

Zojuist zag ik op Ovzoeker een Citea XLE (5781) op een Zeeuwse scholierenlijn. :shock:
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door omaylie »

Die rijdt daar volgens mij al sinds eind januari.
Rkl
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 19:05

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Rkl »

Ik zie de laatste dagen weer een aantal Breng-bussen rijden o.a. 6662, 6663, 6681, 6696. Wat is hier de reden van?
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door ICE11 »

Plannen voor hervorming van het Zeeuwse busvervoer: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/126 ... r-toekomst
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Plutona »

In hemelsnaam, hoeveel schraler kan het daar nog?
Basisdienstregeling 1 keer per 2 uur met een uurdienst in de spits?
Het heeft me altijd verbaasd hoe een provincie met zoveel toerisme, zo onderaan bungelt wat betreft bereikbaarheid met ov.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door PHS »

Als je goed leest, zegt de provincie dat afschalen naar 1 bus per 2 uur niet kan en dat ze naar alternatieve bezuinigingen dan op de frequentie kijken.

Waar ik mij in Zeeland meer zorgen over maak, is hoeveel reizigers straks wegblijven als de tarieven met 1/3 worden verhoogd.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door waldo79 »

Plutona schreef: wo 21 apr 2021, 09:36 Het heeft me altijd verbaasd hoe een provincie met zoveel toerisme, zo onderaan bungelt wat betreft bereikbaarheid met ov.
Omdat je buslijnen niet kunt exploiteren op alleen toeristen? Maar heeft het er niet mee te maken dat Zeeland als krimpregio te maken heeft met tegenvallende belastinginkomsten en dat ze minder krijgen uit de Rijksgelden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Suus »

Zeeland heeft de laatste jaren ook wel een flink aantal financiële meloenen moeten slikken, zoals de sanering van ThermPhos en de problematiek rondom energiebedrijf Delta, waar andere provincies nog jarenlang kunnen varen op enorme winsten uit de verkoop van hun energiebedrijven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door waldo79 »

En dan ook nog de misser dat de Mariniers niet naar Vlissingen komen.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door teun »

Ik weet niet of je dat nou per sé een misser hoeft te noemen, de compensatie kan goed meer waard zijn dan die kazerne ooit was geweest.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Maurice Hooikammer »

Rkl schreef: vr 02 apr 2021, 11:45 Ik zie de laatste dagen weer een aantal Breng-bussen rijden o.a. 6662, 6663, 6681, 6696. Wat is hier de reden van?
De airco's van de Zeeuwse MAN's worden gereviseerd, waardoor steeds enkele bussen niet beschikbaar zijn. De Breng-bussen vangen dit tijdelijk op. Waarschijnlijk is men nu ook gestart met de geledes, want sinds deze week rijdt de Eindhovense 9247 in Bravo-kleuren rond in Zeeland. Zie deze link voor een foto: https://busposities.nl/foto/29580
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door custermans »

Rkl schreef: vr 02 apr 2021, 11:45 Ik zie de laatste dagen weer een aantal Breng-bussen rijden o.a. 6662, 6663, 6681, 6696. Wat is hier de reden van?

In de 43 gasbussen, die inmiddels 13 jaar oud zijn, gaat men passagiersairco inbouwen. Dat gebeurt in Montfoort en Middelburg, vandaar dat er wat alternatiefs nodig is. Moet voor de zomer zijn afgerond.
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door custermans »

Maurice Hooikammer schreef: do 22 apr 2021, 00:20
Rkl schreef: vr 02 apr 2021, 11:45 Ik zie de laatste dagen weer een aantal Breng-bussen rijden o.a. 6662, 6663, 6681, 6696. Wat is hier de reden van?
De airco's van de Zeeuwse MAN's worden gereviseerd, waardoor steeds enkele bussen niet beschikbaar zijn. De Breng-bussen vangen dit tijdelijk op. Waarschijnlijk is men nu ook gestart met de geledes, want sinds deze week rijdt de Eindhovense 9247 in Bravo-kleuren rond in Zeeland. Zie deze link voor een foto: https://busposities.nl/foto/29580

Wat er niet in zit kan je niet reviseren. Chauffeursairco zat er in en die wordt idd gereviseerd maar een passagiersairco ontbrak. Dat wordt nu in crisistijd erin gebouwd waar dat 10 jaar geleden al had moeten gebeuren, bizar beleid.
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door omaylie »

En wat is het ding achter de gastanks op het dak? Dat ziet er volgens mij uit als een airco unit. Of zie ik het verkeerd? Want juist die Breng bussen die eerst in de Haaglanden reden, hebben zo'n ding niet.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Michael »

Dat ding achter de gastanks is de passagiersairco. De chauffeursairco zit voor de gastanks. Zoals duidelijk te zien is op deze foto:

Afbeelding
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door omaylie »

Heb ik toch weer gelijk! Ik weet dus niet hoe @custermans erop is gekomen dat de Zeeuwse MANs geen passagiersairco hebben, want die is er dus duidelijk wel.
Rkl
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 19:05

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Rkl »

Ik heb in de MAN bussen nooit iets gemerkt van een airco. In zomer staat vaak het dakluik open. In tegenstelling tot de Iveco's die heerlijk koel zijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten