Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Hainje »

Dit topic is er om vragen te stellen over hoe routes vroeger liepen in Zuid-Nederland. Als je een discussie hebt met een mede-hobbyist of collega, maar ook als je gewoon zelf iets wil weten en je hebt de betreffende busboekjes niet in je bezit. Stel je vraag dan hier, wellicht dat anderen je vraag dan kunnen beantwoorden. Ook kan dit topic gebruikt worden om de Wiki-pagina's aan te vullen met nieuwe informatie. Samen kunnen we elkaar helpen meer te weten te komen over hoe het vroeger was! *O*
Laatst gewijzigd door Hainje op zo 05 jan 2014, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Mr-W »

Dan zal ik maar aftrappen met mijn 1e vragen :D
Is er ooit een (Bel) bus geweest tussen Voeren(B) en Nederland ?
Heeft er in Sterksel ooit een streekbus gereden ?
Waar stond Deurne busstation ?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Ronald »

Veolia heeft een aantal jaar met een buurtbus gereden tussen Margraten en Teuven (Voeren), vanaf het begin van de concessie in 2006. De route is een aantal keer gewijzigd en daarbij is het grensoverschrijdende deel (waarschijnlijk wegens succes...) later geschrapt.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Mr-W »

Jammer dat hij weg is,had graag een rondje gemaakt,Maastricht-Voeren-Tec naar visé en dan met de trein naar Maastricht.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Ronald »

Als je van wandelen houdt is het bijvoorbeeld goed te doen om van Teuven naar Slenaken te lopen (paar kilometer en een hele mooie omgeving). De bus van Tongeren naar Voeren (lijn 39b) heeft echter wel een aantal haltes waarvoor je moet reserveren.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door huibf »

Ronald schreef:Als je van wandelen houdt is het bijvoorbeeld goed te doen om van Teuven naar Slenaken te lopen (paar kilometer en een hele mooie omgeving). De bus van Tongeren naar Voeren (lijn 39b) heeft echter wel een aantal haltes waarvoor je moet reserveren.
Wat goed kan is de bus bakken vanuit maastricht naar Eijden, Withuis (lijn 66).
Je loopt dan 450 meter over de grens naar Belgie en pakt op Moelingen Kruispunt/Carrefour lijn 39b de bus naar Sint Martens Voeren, Halte Vogelstang. Daar heb je een mooi uitzicht over het hoge Spoor aldaar.
Je kan vanuit daar lopen weer naar NL (5 km naar Noorbeek) op lijn 57.

Overigens is 39b een belbus vanaf Sint Martens Voeren, Halte kerk (3 halten nar Vogelstang).
Wat ook kan als je niet uit wilt stappen in Sint Martens Voeren gewoon doorreizen...
Als je tegen de chauffeur bij het instappen zegt dat je naar bijvoorbeeld Teuven (Linde) wilt mag dat gewoon.
De bus rijdt dan gewoon door (als belbus zijnde) vanuit Teuven wandel je zo de grens over naar Slenaken en daar weer de bus pakken (lijn 57). Het staat zo op de halten ook aangeplakt.
Als je, uiteraard, VANAF een belbushalte de bus wilt pakken moet je natuurlijk bellen !

Op googlemaps staan ook de halten van De Lijn erop. Je kan zo mooi de halten zien liggen.

Erg mooie streek !
Laatst gewijzigd door huibf op za 04 jan 2014, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door huibf »

Mr-W schreef: Is er ooit een (Bel) bus geweest tussen Voeren(B) en Nederland ?
Het was een buurtbus: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... 8B%29_Kerk
Mr-W schreef: Heeft er in Sterksel ooit een streekbus gereden ?
Phoe... in indergeval niet de laatste 30 jaar. Mijn schoonfamilie komt uit Sterksel en die kunnen zich dat niet herinneren.
De moesten fietsen van Sterksel naar de Vlaamseweg op daar de toenmalige lijn 20 te pakken.
Mr-W schreef: Waar stond Deurne busstation ?
Waar nu de Fratershof, aan de Visser. http://www.deurnewiki.nl/wiki/index.php ... ion_Deurne
Ik ben daar veel geweest, vroeger met ons Mam met lijn 31. Ben geboren en getogen in Liessel
Laatst gewijzigd door huibf op za 04 jan 2014, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:
Ronald schreef:Als je van wandelen houdt is het bijvoorbeeld goed te doen om van Teuven naar Slenaken te lopen (paar kilometer en een hele mooie omgeving). De bus van Tongeren naar Voeren (lijn 39b) heeft echter wel een aantal haltes waarvoor je moet reserveren.
Erg mooie streek !
Ja ik ken de voerstreek best goed,ben er al vaak geweest met mijn ouders,helaas heb ik nog geen rijbewijs dus kan ik er niet heen met de auto :( OV is daar toch lastiger omdat die bus niet zoveel rijdt en je richting Aubel of Val Dieux als daar überhaupt een bus komt je enorm veel tijd kwijt bent. Vind de hoge venen ook heel mooi en zou daar als het mogelijk is eens willen skiën.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door huibf »

Mr-W schreef:
huibf schreef:
Ronald schreef:Als je van wandelen houdt is het bijvoorbeeld goed te doen om van Teuven naar Slenaken te lopen (paar kilometer en een hele mooie omgeving). De bus van Tongeren naar Voeren (lijn 39b) heeft echter wel een aantal haltes waarvoor je moet reserveren.
Erg mooie streek !
Ja ik ken de voerstreek best goed,ben er al vaak geweest met mijn ouders,helaas heb ik nog geen rijbewijs dus kan ik er niet heen met de auto :( OV is daar toch lastiger omdat die bus niet zoveel rijdt en je richting Aubel of Val Dieux als daar überhaupt een bus komt je enorm veel tijd kwijt bent. Vind de hoge venen ook heel mooi en zou daar als het mogelijk is eens willen skiën.
Dat klopt, was er een jaartje geleden met de auto. Leuk stukje.
Met de bus gaat opzich redelijk, maar niet weekends en alleen tijdens schooldagen ! Dan kan je best een goede route uitstippelen. Dan is 39b gewoon goed te doen.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:
Mr-W schreef:
Mr-W schreef: Waar stond Deurne busstation ?
Waar nu de Fratershof, aan de Visser. http://www.deurnewiki.nl/wiki/index.php ... ion_Deurne
Ik ben daar veel geweest, vroeger met ons Mam met lijn 31. Ben geboren en getogen in Liessel
Liessel vind ik zelf wel een charmant dorpje en heeft ten minste nog een normale supermarkt en zelfs een eigen ringweg 8-),vandaar natuurlijk jouw intresse voor Lijn 26 Meijel Busstation - Deurne Hogeweg heb er eigenlijk nog steeds spijt van dat ik 26 nooit heb genomen vanaf Hm voor €3 in een luxe touringcar naar Meijel en dan in vlaai halen bij de bakker en met de bus weer terug,anyway.
Ben nog eens van plan om naar Helenaveen te gaan met [wiki]Lijn 462 Helenaveen Hotel d'Ouwe Peel - Deurne Hoofdingang Ziekenhuis[/wiki] en om met Lijn 26 Meijel Busstation - Deurne Hogeweg retourtje naar Meijel te maken maar ik wil die lijn persé met dat taxi-u-tax busje omdat dat ding ook bij ons op school rijdt.(daar is ook de wiki foto gemaakt)
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Ronald »

huibf schreef:Dat klopt, was er een jaartje geleden met de auto. Leuk stukje.
Met de bus gaat opzich redelijk, maar niet weekends en alleen tijdens schooldagen ! Dan kan je best een goede route uitstippelen. Dan is 39b gewoon goed te doen.
Als je vroeg op pad gaat kun je in het weekend nog wel aardig wat doen in die streek, alleen wel een kwestie van goed plannen. Bus 385 (Eupen-Monschau), 390 (Verviers-Rocherath), 394 (Eupen-St. Vith), 395 (St. Vith-Verviers) en 745 (Büllingen-Malmedy-Trois Ponts) rijden bijvoorbeeld niet vaak, maar wel in het weekend.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door huibf »

Ronald schreef:
huibf schreef:Dat klopt, was er een jaartje geleden met de auto. Leuk stukje.
Met de bus gaat opzich redelijk, maar niet weekends en alleen tijdens schooldagen ! Dan kan je best een goede route uitstippelen. Dan is 39b gewoon goed te doen.
Als je vroeg op pad gaat kun je in het weekend nog wel aardig wat doen in die streek, alleen wel een kwestie van goed plannen. Bus 385 (Eupen-Monschau), 390 (Verviers-Rocherath), 394 (Eupen-St. Vith), 395 (St. Vith-Verviers) en 745 (Büllingen-Malmedy-Trois Ponts) rijden bijvoorbeeld niet vaak, maar wel in het weekend.
Ik heb een kaartje van 2008 van provincie Liege.
Maar op de nieuwe TEC site (kan geen Nederlands meer kiezen?????) staat deze kaart er niet meer op. Wel 3 andere kaarten, oa de regio Liege, maar niet het hele provincie.
Wie heeft er een recentere kaart en/of kan deze digitaal maken?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
Mr-W schreef: Heeft er in Sterksel ooit een streekbus gereden ?
Phoe... in indergeval niet de laatste 30 jaar. Mijn schoonfamilie komt uit Sterksel en die kunnen zich dat niet herinneren.
De moesten fietsen van Sterksel naar de Vlaamseweg op daar de toenmalige lijn 20 te pakken.
Volgens mij is Sterksel zo een beetje het Mariahout van die omgeving, iets wat nooit OV had voor de komst van de buurtbus.

Op 27 mei 1990 reed alles in ieder geval met een grote boog om Sterksel en kwam er alleen de buurtbus van Heeze naar Someren. Die verbinding wordt sinds 3 september 1979 geboden. Dus daarna zal zeker geen streekbus daar gereden hebben ("de laatste 30 jaar" van Huib ;) ).

Dienstregeling 1977/1978 laat ook niets zien, maar toen waren de meeste lijnen zuidelijk van Eindhoven nog van BBA, ook wat nu lijn 20 en 24 tussen Eindhoven en Helmond is (Geldrop is pas 1 oktober 1978 bij ZO gekomen). Ik bedenk me net dat ik de BBA dienstregeling rond die lijnenruil heb. Nee, het boekje 1977/1978 laat ook niets bij BBA zien. Lijn 53 reed Eindhoven - Geldrop - Heeze - Someren - Asten - Lierop - Helmond. Dat was het enige wat er een beetje in de buurt kwam.

Nu geldt weer dat EMA daar de lijnen rond Valkenswaard en Weert had. BBA reed alleen vanuit Asten naar Weert. Van de EMA lijnen weet ik helaas helemaal niets af.
"Een touringcar is geen bus"
busburger
Berichten: 92
Lid geworden op: za 19 okt 2013, 21:38

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door busburger »

Toch staat mij bij dat ik ooit ergens heb gelezen dat er een busverbinding met Sterksel is geweest (viel mij toen op omdat ik een studiegenoot uit Eindhoven had met de achternaam Sterk). Maar die was dan al vóór 1970 opgeheven. Misschien een routevariant van de vroegere BBA-lijn 53, de voorloper van de huidige lijn 20. Ik denk dat dat slechts een paar ritten per dag betrof. Misschien kom ik nog iets tegen als ik wat verder zoek, anders moet ik het bij deze vage herinnering laten.
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 05 jan 2014, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Mr-W »

Geloof meteen dat er mogelijk een route variant is geweest via Sterksel en denk dat de wintersneldienst rit 6 en rit 17/21 van Lijn 458 Weert Station - Heeze Station hiervan nog een overblijfsel zijn. Deze rit wordt namelijk gereden met een grote bus,vorig jaar door(2012-2013) Twin Tours met B88 tenminste die kwam ik iedere ochtend tegen in Someren. Mogelijk komt er nog een extra grote bus voor Sterksel in de vorm van Lijn 195 Sterksel Kerk - Valkenswaard Merendreef.
Eventjes een vraag, in het SRE topic was er een discussie over de lijnvoering in Tongelre,
Ik zou graag een lijnnetkaart willen zien met [wiki]Lijn 6 Eindhoven Station NS - Nuenen-Oost (2002-2003)[/wiki]
meander lijn[wiki]Lijn 5 Eindhoven, 't Hofke - Station NS (2004)[/wiki]
lijn 9/5 uit 2007 of 2008.
En indien mogelijk ook iets uit de jaren 70, 80 en begin jaren 90.
Weet iemand toevallig ook wanneer de streeklijnen uit Tongelre zijn verdwenen ?(met de komst van busstation nekkerspoel ?)
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 05 jan 2014, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door fogeltje »

Ik zal straks die drie kaarten uit de jaren 2000 wel even gaan zoeken, die zou ik allemaal moeten hebben (want van de stadsdienst heb ik toevallig dienstregeling 2002/2003).

Als iemand BBA boekjes van de jaren 60 heeft, kan die dan even naar Sterksel kijken?
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door huibf »

Mr-W schreef: Geloof meteen dat er mogelijk een route variant is geweest via Sterksel en denk dat de wintersneldienst rit 6 en rit 17/21 van Lijn 458 Weert Station - Heeze Station hiervan nog een overblijfsel zijn. Deze rit wordt namelijk gereden met een grote bus,vorig jaar door(2012-2013) Twin Tours met B88 tenminste die kwam ik iedere ochtend tegen in Someren.
Ik denk het niet. Die winterdienst zijn gewoon ritten die ingebracht zijn omdat de fietsrouten naar Someren<>Heeze<>Sterksel<>Maarheeze gewoon bijzonder slecht zijn. Sterker nog tot ongeveer 5 jaar geleden moest je tussen Heeze/Sterksel/Someren over de onverlichte provinciale weg.
In de donkere winter kon men dus de bus pakken, al dan niet met de versterkte buurtbus of lijn 20 die toen daar nog reed.

Wat me overigens opviel is dat de 466 ineens versprongen tijden heeft. Een 4 tal ritten doet er tussen De Meer en Heesakkerweg er 9 minuten over i.p.v. 4. Dit komt bij navraag door de chauffeurswissel. Onhandig omdat nu de trein in Deurne niet aansluit op de bus.

Overigens is er een gat in http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Concessie_SRE_De_Peel tussen 1996 en 1999 ?
In 1995 is ZuidOoster Hermes geworden en in de missende periode zijn de buurtbusletters gewijzigd in Lijnnummers.
Wellicht met ingang van hetjaar erop in 1996. Toen Alles Hermes was.
Heeze Sterksel en Someren hebben nooit bij de BBA (of voorlopers daarvan gezeten) denk ik. Immers deze lijnen ook als buurtbusleteer kom je tegen bij ZuidOoster dienstregelingen.
Ik denk dat de A2 zo'n beetje de concessiegrens was. Gemeente Heeze-Leende ligt echt op de grens van de Kempen en De Peel
Laatst gewijzigd door huibf op zo 05 jan 2014, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:
Mr-W schreef: Geloof meteen dat er mogelijk een route variant is geweest via Sterksel en denk dat de wintersneldienst rit 6 en rit 17/21 van Lijn 458 Weert Station - Heeze Station hiervan nog een overblijfsel zijn. Deze rit wordt namelijk gereden met een grote bus,vorig jaar door(2012-2013) Twin Tours met B88 tenminste die kwam ik iedere ochtend tegen in Someren.
Wat me overigens opviel is dat de 466 ineens versprongen tijden heeft. Een 4 tal ritten doet er tussen De Meer en Heesakkerweg er 9 minuten over i.p.v. 4. Dit komt bij navraag door de chauffeurswissel. Onhandig omdat nu de trein in Deurne niet aansluit op de bus.

Overigens is er een gat in http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Concessie_SRE_De_Peel tussen 1996 en 1999 ?
Hebben ze daar 5 minuten voor nodig ? Chauffeurswissels in Mariahout duren +- 3 minuten.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door fogeltje »

Mr-W schreef:Weet iemand toevallig ook wanneer de streeklijnen uit Tongelre zijn verdwenen ?(met de komst van busstation nekkerspoel ?)
Dit was zover ik heb kunnen nagaan 23 mei 1982.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door fogeltje »

huibf schreef: Overigens is er een gat in http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Concessie_SRE_De_Peel tussen 1996 en 1999 ?
In 1995 is ZuidOoster Hermes geworden en in de missende periode zijn de buurtbusletters gewijzigd in Lijnnummers.
Wellicht met ingang van hetjaar erop in 1996. Toen Alles Hermes was.
Heeze Sterksel en Someren hebben nooit bij de BBA (of voorlopers daarvan gezeten) denk ik. Immers deze lijnen ook als buurtbusleteer kom je tegen bij ZuidOoster dienstregelingen.
Ik denk dat de A2 zo'n beetje de concessiegrens was. Gemeente Heeze-Leende ligt echt op de grens van de Kempen en De Peel
De buurtbussen kregen volgens mij in 1993 een nummer. Busboekjes van ZO regio Nijmegen laten zien dat ze in 1992 nog geen lijnnummer hadden en in 1993 wel. Het is te verwachten dat ZO al zijn buurtbussen tegelijk nummers gaf, denk ik.

Echte concessiegebieden waren er in de jaren 70 nog niet. Pas in 1978 hebben BBA en ZO hun gebieden afgebakend. Dus het is wel mogelijk dat BBA met de voorloper van lijn 20 iets in Sterksel gedaan heeft. De buurtbus van ZO kwam pas toen BBA definitief uit Geldrop en omgeving verdwenen was.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door fogeltje »

Bij deze de rest van de verzoekjes. Voor 1990 heb ik geen gedetailleerde lijnnetkaarten gezien, pas het "SRE" boekje 1990/1991 had een aparte uitvouwbare kaart. Daarvoor moest je het met streekkaarten doen die in de omslag verwerkt waren. Mogelijk hebben stadsboekjes wel kaartjes gehad, maar het enige stadsboekje voor 1990 wat ik heb is van 1984 en daar zit in ieder geval geen losse kaart bij. Of nou ja, de kaart is gedetailleerd dan ik dacht, dus ik voeg hem toe. Hah en ik heb ook een boekje van 1973 bedenk ik me net. Kaartjes van Geldrop ook toegevoegd. Alles is in JPG en tussen 2,5 en 3,5 MB groot (waarschuwing voor het geval dat iemand op zijn mobiel met datalimiet zit).

Lijn 5/6 Nuenen 2002/2003
Lijn 5/6 Eindhoven 2002/2003
Lijn 5 't Hofke 2004/2005
Lijn 5/9 't Hofke 2007
Lijn 5/9 't Hofke 2008
Streeknet Eindhoven 1990/1991
Stadsnet Eindhoven 1990/1991
Stadsnet Eindhoven 1984/1985
Geldrop 1984/1985
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door fogeltje »

huibf schreef: Waar nu de Fratershof, aan de Visser. http://www.deurnewiki.nl/wiki/index.php ... ion_Deurne
Ik ben daar veel geweest, vroeger met ons Mam met lijn 31. Ben geboren en getogen in Liessel
Leuke link, bedankt. Dat artikel vermeldt dat het busstation verhuisde naar de Dunantweg. Lag het toen bij het Ziekenhuis? Wat als ik op googlemaps kijk is de huidige halte Hoofdingang Ziekenhuis min of meer gelegen aan de Dunantweg.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:
huibf schreef: Waar nu de Fratershof, aan de Visser. http://www.deurnewiki.nl/wiki/index.php ... ion_Deurne
Ik ben daar veel geweest, vroeger met ons Mam met lijn 31. Ben geboren en getogen in Liessel
Leuke link, bedankt. Dat artikel vermeldt dat het busstation verhuisde naar de Dunantweg. Lag het toen bij het Ziekenhuis? Wat als ik op googlemaps kijk is de huidige halte Hoofdingang Ziekenhuis min of meer gelegen aan de Dunantweg.
De hoofdingang van het Elkerliek Ziekenhuis is ooit gewijzigd ergens zo rond 2004/2005.
Halte Ziekenuis. aan de Dunantweg, lag westelijk van wat nu De Poort heet, zowat tegen de Houtenhoekweg aan.
Op Google streetview is de halte nog te zien (in het echt is deze weg)
Voormalige halte Ziekenhuis Die halte heette altijd Deurne, Ziekenhuis (en dus nooit Busstation).

In Google Maps heet de straat De Poort en het doodlopende stukje wat aansluit op het voetpad, dáár was vroeger de hoofdingang. De buurtbusjes reden overigens toen ook tot aan de voordeur, dacht ik te herinneren. Dat doodlopende stukje heette toen ook Dunantweg, omdat er toen verder geen bebouwing was.
Oude ingang ziekenhuis

Toen het ziekenhuis is verbouwd kwam dus ingang op de plaats waar nu halte Deurne, Hoofdingang Ziekenhuis is.
Lijn 75 en 27 kwamen toen aan Deurne, Ziekenhuis en de buurtbussen aan Deurne, Hoofdingang Ziekenhuis.
Op een gegeven moment is 27 vervallen en snel daarna ook de 26, omdat deze niet de lus kon rijden in een omloop.

31,75,62 en 26 hebben verschillende routen en lussen door Deurne gereden:
31: alleen via Houtenhoek, Ziekenhuis
75: tot (waarschijnlijk 28 augustus 2005, anders al eerder op 9 januari 2005) alleen via Houtenhoek, Ziekenhuis.
75: (waarschijnlijk 28 augustus, anders al eerder op 9 januari 2005) een lus door Deurne (linksom via Hogeweg, ziekenhuis, Houtenhoek)
62: vanaf 10-12-11-2006 t/m 25 maart 2007 (linksom via Hogeweg, ziekenhuis, Houtenhoek)
75: lus door Deurne (linksom via Hogeweg, ziekenhuis, Houtenhoek)
<toen kwam de knip in Meijel>
75: van 1-11-2009 t/m 12-12-2009 alleen via Houtenhoek, Ziekenhuis (rijtijdprobleem)
26: via houtenhoek, ziekenhuis, hogeweg (2 richtingen) i.v.m. de doorgaande functie van/naar Helmond
26: t/m Hogeweg.

Het staat overigens niet goed in de wiki's. De lijnenkaarten hebben ook nooit geklopt in Deurne (tot 2010), wat betreft de routes. Ik heb in 2004 de route als centrum lus in Deurne voorgesteld en in 2005 dus uitgevoerd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door fogeltje »

Nog een verzoekje, dit keer uit Oost-Brabant. Op 24 mei 1998 is de Interliner Nijmegen - Uden - Eindhoven weer via Grave gaan rijden ipv via Ravenstein. Voor Ravenstein kwam toen een lijntaxi: 595

Zoals je aan het artikel kunt zien, is het nogal summier. Deze lijn heeft gereden tot 28 mei 2000 toen de lijntaxi's werden opgeheven. Kan iemand dat artikel verder invullen (cq hier de info neerzetten, dan zet ik het eventueel zelf over)? De haltelijst en de frequenties.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Hainje »

Weet iemand hoe het zit met versterkingsritten op lijn 142 en 143 in de ochtendspits? Rijden deze elke schooldag? Of enkel op maandag en vrijdag?
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten