Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Ja. In Nederland wordt bij tram, metro en bus niet gewerkt met één vertrekstaat voor alle lijnen maar vertrekstaten per lijn en er zijn helaas ook geen voorzieningen om dat andersom te genereren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Alleen lijnen die een groot deel van de route hetzelfde rijden staan soms op één vertrekstaat vermeld.
Een voorbeeld is lijn 83/183/283 van de RET en ik dacht ook lijn 143/144 richting Zuidplein.
Een voorbeeld is lijn 83/183/283 van de RET en ik dacht ook lijn 143/144 richting Zuidplein.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Ja, maar bij tramlijn 21 en 24 dan juist weer niet...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
wellicht bij liefhebbers bekend.
Wil je nog eens kijken hoe de site van Hermes en BBA eruit zagen in de jaren 2000....
https://web.archive.org/web/20050801000000*/www.bba.nl
In die tijd hadden websites nog echte teksten (en niet uit een database zoals nu) dus kan je een beeld krijgen van de communicatie van toen.
Bij de BBA site kan je nog complete omleidingen downloaden.
Ik ben benieuwd wie er iets leuks vindt.
Pareltjes:
viavia kom je dan bij de Philips en DAF lijnen
:-)
Die staan nog niet in de WIKI
https://web.archive.org/web/20030420193 ... ijnen.shtm
https://web.archive.org/web/20030420195 ... ijnen.shtm
Wil je nog eens kijken hoe de site van Hermes en BBA eruit zagen in de jaren 2000....
https://web.archive.org/web/20050801000000*/www.bba.nl
In die tijd hadden websites nog echte teksten (en niet uit een database zoals nu) dus kan je een beeld krijgen van de communicatie van toen.
Bij de BBA site kan je nog complete omleidingen downloaden.
Ik ben benieuwd wie er iets leuks vindt.
Pareltjes:
viavia kom je dan bij de Philips en DAF lijnen
:-)
Die staan nog niet in de WIKI
https://web.archive.org/web/20030420193 ... ijnen.shtm
https://web.archive.org/web/20030420195 ... ijnen.shtm
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Jammer is wel dat bij de BBA de lijnfolders juist nauwelijks zijn geïndexeerd in de wayback-machine, had ook wel leuk voor de wiki geweest. Hermes include ergens een pagina met de dienstregelingen, maar dat voegt nu juist de huidige Hermes-website in
Het verst kwam ik nog wel buiten Brabant: bij Stadsvervoer Nederland zijn bijvoorbeeld de lijnennetkaarten nog te downloaden. Maar ook bij Arriva zijn bijvoorbeeld vrijwel alle dienstregeling-PDFs niet geïndexeerd.
Bij SVD zijn mijn creaties door de jaren heen nog wel terug te vinden :)
Edit: voor de liefhebbers... ik krijg nog wel dienstregelingen van bv. 2004 uit de gearchiveerde versie van de Syntus website
Het verst kwam ik nog wel buiten Brabant: bij Stadsvervoer Nederland zijn bijvoorbeeld de lijnennetkaarten nog te downloaden. Maar ook bij Arriva zijn bijvoorbeeld vrijwel alle dienstregeling-PDFs niet geïndexeerd.
Bij SVD zijn mijn creaties door de jaren heen nog wel terug te vinden :)
Edit: voor de liefhebbers... ik krijg nog wel dienstregelingen van bv. 2004 uit de gearchiveerde versie van de Syntus website
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Nog een pareltje:
https://web.archive.org/web/20070607135 ... hp?id=1150
Dienstregelingen in van BBA 2003, helaas niet allemaal als PDF beschikbaar.
https://web.archive.org/web/20030216083 ... bba.nl:80/
https://web.archive.org/web/20070607135 ... hp?id=1150
Dienstregelingen in van BBA 2003, helaas niet allemaal als PDF beschikbaar.
https://web.archive.org/web/20030216083 ... bba.nl:80/
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Niet helemaal waar. Ik heb ooit een DAF dienstregeling op de wiki gezet.huibf schreef:viavia kom je dan bij de Philips en DAF lijnen
:-)
Die staan nog niet in de WIKI
https://web.archive.org/web/20030420193 ... ijnen.shtm
https://web.archive.org/web/20030420195 ... ijnen.shtm
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Klopt inderdaad. Maar de historie wordt een stuk beter nu.
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Waauuww. Leuk dit. *bus* :pos: Kan ik als 16 jarige nog wat zien van het ov van toen. Toendertijd had ik dat besef natuurlijk niet en zo kan ik het toch nog zien. Erg leuk. *bus*
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Dan heb ik een vraag:huibe schreef:Niet helemaal waar. Ik heb ooit een DAF dienstregeling op de wiki gezet.huibf schreef:viavia kom je dan bij de Philips en DAF lijnen
:-)
Die staan nog niet in de WIKI
https://web.archive.org/web/20030420193 ... ijnen.shtm
https://web.archive.org/web/20030420195 ... ijnen.shtm
De lijn 644 t/m 647 (http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Concessie_DAF_vervoer) hebben allemaal dezelfde route en zelfde tijden
Dat is eigenlijk vreemd.
Ik heb nu van twee jaartallen de complete schema's (2002, 2003) en van 2005 een overzicht.
In 2002 en 2003 komen deze lijnen uit verschillende punten uit Belgie. Is het aannemelijk dat deze voor 2002 dat ook deden ?
Waar heb jij jouw info vandaan ? Heb je hiervan een scan of foto oid ?
Ik kan me ook bedenken dat ze de grensoverschreidende info niet hebben gepubliceerd omdat hier de stippenkaarten niet geldig zijn (en dat de route in Belgie mogelijk besloten was) ?
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Volgens mij was het allemaal besloten vervoer.huibf schreef:Dan heb ik een vraag:huibe schreef:Niet helemaal waar. Ik heb ooit een DAF dienstregeling op de wiki gezet.huibf schreef:viavia kom je dan bij de Philips en DAF lijnen
:-)
Die staan nog niet in de WIKI
https://web.archive.org/web/20030420193 ... ijnen.shtm
https://web.archive.org/web/20030420195 ... ijnen.shtm
De lijn 644 t/m 647 (http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Concessie_DAF_vervoer) hebben allemaal dezelfde route en zelfde tijden
Dat is eigenlijk vreemd.
Ik heb nu van twee jaartallen de complete schema's (2002, 2003) en van 2005 een overzicht.
In 2002 en 2003 komen deze lijnen uit verschillende punten uit Belgie. Is het aannemelijk dat deze voor 2002 dat ook deden ?
Waar heb jij jouw info vandaan ? Heb je hiervan een scan of foto oid ?
Ik kan me ook bedenken dat ze de grensoverschreidende info niet hebben gepubliceerd omdat hier de stippenkaarten niet geldig zijn (en dat de route in Belgie mogelijk besloten was) ?
DAF heeft wel vaker een lijnennet gehad. Totdat in 1993 bij de grote reorganisatie wertke mijn vader bij DAF. Hij stapte altijd op de Hondsruglaan op en deze bus kwam vanuit Best en verder. Deze reed non-stop naar DAF om een rondje over het bedrijfsterrein te gaan. Deze dienst werd altijd met een ingehuurde touringcar gereden.
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Besloten was het zeker niet. Iedereen kon mee, er hing ook een dienstregeling aan de haltepaal, dat weet ik zeker.
Overigens kon je ook met de strippenkaart betalen.
Dat staat ook ze beschreven op de BBA site van destijds.
Overigens kon je ook met de strippenkaart betalen.
Dat staat ook ze beschreven op de BBA site van destijds.
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Dat is een los A5 foldertje. Ik moet ff gaan zoeken.huibf schreef: Waar heb jij jouw info vandaan ? Heb je hiervan een scan of foto oid ?
Ik kan me ook bedenken dat ze de grensoverschreidende info niet hebben gepubliceerd omdat hier de stippenkaarten niet geldig zijn (en dat de route in Belgie mogelijk besloten was) ?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Ik ben helaas nog steeds zoekende over info over Ho & Go.
In de waybackmachine kom ik niet verder dan een melding. Verder alleen heel interesante info van de Provincie over de kosten en het mislukken van het project zijn wel te vinden.
Ik ben op zoek naar een logootje, foldertje of een foto van een haltepaal. Wie o Wie heeft het. In die tijd was ik ruim 20. Ik kon me die tijd wel wat info herinneren.
Advweb komt ook niet verder dan de provinciale geschriften. Het Busboek van Hermes meldt niets over Ho & Go.
In de waybackmachine kom ik niet verder dan een melding. Verder alleen heel interesante info van de Provincie over de kosten en het mislukken van het project zijn wel te vinden.
Ik ben op zoek naar een logootje, foldertje of een foto van een haltepaal. Wie o Wie heeft het. In die tijd was ik ruim 20. Ik kon me die tijd wel wat info herinneren.
Advweb komt ook niet verder dan de provinciale geschriften. Het Busboek van Hermes meldt niets over Ho & Go.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6268
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Iemand was voor de crash zo vriendelijk de route en dienstregeling van lijn 595 Ravenstein - Grave hier te plaatsen. Zou die persoon dat nogmaals willen doen? Dan neem ik die over op de Wiki zodra deze beschikbaar is. De wijzigingen zijn namelijk helaas niet in de google cache te vinden.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Hermes Noordoost-Brabant
Dienstregeling geldig vanaf 24 mei 1998
voorwoord
Lijn 595 (Ravenstein NS - Ravenstein A50 - Herpen - Grave)
Dit is een nieuwe Lijntaxi-verbinding. Het geeft reizigers de mogelijkheid van/naar het station in Ravenstein te reizen en geeft in Grave diverse aansluitingen op streeklijnen en Interliner.
elk uur 7:03 -> 18:03
ritnummers 501 t/m 523
elk uur 7:39 -> 18:39
ritnummers 502 t/m 524
haltelijst
Zone 6035
Grave Busstation, Bikkelkampplein
Velp Bronkhorstweg
Zone 6036
Overlangel Oude Graafsestraat
Zone 6264
Herpen, Allard van Herpenplein
Zone 6036
Ravenstein, Ravenstein/A50, Graafsestraat, Contre Escarpe, Station N.S.
Identiek opgenomen in het busboekje van 30 mei 1999.
Opgeheven in de volgende dienstregeling zonder alternatief.
Dienstregeling geldig vanaf 24 mei 1998
voorwoord
Lijn 595 (Ravenstein NS - Ravenstein A50 - Herpen - Grave)
Dit is een nieuwe Lijntaxi-verbinding. Het geeft reizigers de mogelijkheid van/naar het station in Ravenstein te reizen en geeft in Grave diverse aansluitingen op streeklijnen en Interliner.
elk uur 7:03 -> 18:03
ritnummers 501 t/m 523
Code: Selecteer alles
Grave, Busstation v. 7:03
Velp, Bronkhorstweg 7:07
Overlangel, Oude Graafsestraat 7:12
Herpen, Allard van Herpenplein 7:17
Ravenstein, Ravenstein/A50 7:20
Ravenstein, Contre Escarpe 7:22
Ravenstein, Station N.S. a. 7:24
ritnummers 502 t/m 524
Code: Selecteer alles
Ravenstein, Station N.S. v. 7:39
Ravenstein, Contre Escarpe 7:41
Ravenstein, Ravenstein/A50 7:43
Herpen, Allard van Herpenplein 7:46
Overlangel, Oude Graafsestraat 7:51
Velp, Bronkhorstweg 7:56
Grave, Busstation a. 8:00
Zone 6035
Grave Busstation, Bikkelkampplein
Velp Bronkhorstweg
Zone 6036
Overlangel Oude Graafsestraat
Zone 6264
Herpen, Allard van Herpenplein
Zone 6036
Ravenstein, Ravenstein/A50, Graafsestraat, Contre Escarpe, Station N.S.
Identiek opgenomen in het busboekje van 30 mei 1999.
Opgeheven in de volgende dienstregeling zonder alternatief.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6268
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
De tijden, was dit alleen maandag t/m vrijdag of ook zaterdag en zondag?thejay schreef: ↑wo 16 sep 2020, 18:16 Hermes Noordoost-Brabant
Dienstregeling geldig vanaf 24 mei 1998
voorwoord
Lijn 595 (Ravenstein NS - Ravenstein A50 - Herpen - Grave)
Dit is een nieuwe Lijntaxi-verbinding. Het geeft reizigers de mogelijkheid van/naar het station in Ravenstein te reizen en geeft in Grave diverse aansluitingen op streeklijnen en Interliner.
elk uur 7:03 -> 18:03
<knip>
Identiek opgenomen in het busboekje van 30 mei 1999.
Opgeheven in de volgende dienstregeling zonder alternatief.
"Een touringcar is geen bus"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6268
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Heeft iemand wat informatie over de voormalige Vitesselijn Bergen op Zoom - Wouw - Roosendaal? Deze was namelijk een nogal vreemde eend in de bijt. Deze stond geheel los van de rest van het lijnnet (de verste uitschieter was de lijn Tilburg - Breda). Zover ik kan nagaan is deze in 1940 bij Vitesse gekomen. In de dienstregeling van 1 oktober 1948 (3 maanden voor de fusie tot Zuidooster) kwam deze niet meer voor. Ik vermoed dat deze toen is afgestaan aan BBA.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Zou het misschien kunnen dat de BBA door oorlogsomstandigheden een materieelgebrek had en dat die lijn daardoor tijdelijk door Vitesse werd gereden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Een snelle zoektocht in Delpher levert ook geen verdere info op, behalve dit juweeltje uit 1941:
("Dagblad van Noord-Brabant". Breda, 05-12-1941, p. 2.)
Het helpt ook niet mee dat Vitesse ook een populaire naam onder voetbalclubs is...
("Dagblad van Noord-Brabant". Breda, 05-12-1941, p. 2.)
Het helpt ook niet mee dat Vitesse ook een populaire naam onder voetbalclubs is...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6268
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Vitesse kreeg er in 1940-1942 een hele zwik lijnen bij (waaronder de lijnen van Van de Rijdt van Nijmegen naar Grave en verder Brabant in) door aankopen die de NS/ATO deed. Ik vermoed dat de lijn Bergen op Zoom - Roosendaal zo bij Vitesse kwam en er geen logischer onderdeel van NS was om dit bij onder te brengen. Het zal later wel naar BBA gegaan zoals in 1953 ook de lijn Tilburg - Breda van Zuidooster naar BBA ging (in ruil daarvoor ging Zuidooster ook op de lijn Uden - Oss rijden).
Wat dat krantenartikel betreft, prachtig. Mooi gevonden.
"Een touringcar is geen bus"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6268
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Holy moly, Delpher is een mooie site zeg Ik had er nog nooit van gehoord. Ik heb eindelijk het einde van een autobusfirma uit Gemert kunnen natrekken.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Daar sluit ik me bij aan! Nooit van gehoord, en nu vraag ik me af waarom niet.
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Aan de hand van diezelfde bron hierboven genoemd, kom ik er achter dat ten tijde van de Giro d'Italia in 2010 in Middelburg een aantal pendelbussen hebben gereden. Zou iemand daar meer informatie over hebben?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten