Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door fogeltje »

Eigenlijk een beetje offtopic hier, maar Oost-Nederland mist een soortgelijk topic en de Hermesconnoisseurs zitten toch vooral hier. Heeft iemand een complete Hermes dienstregeling 2000/2001 (ingang 28 mei 2000, de dag dat de lijntaxi de nek werd omgedraaid) of specifiek die van Rivierenland/Bommelerwaard? Voor dat jaar mis ik nl de dienstregeling Rivierenland. Ik heb deze eerder dit jaar ooit voor een hele wups bijgewerkt, maar dat gat 2000/2001 knaagt erg aan me.
"Een touringcar is geen bus"
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door diederickx »

Dat topic bestaat wel degelijk.
Sterker nog, je hebt daar 8 jaar geleden min of meer dezelfde vraag gesteld.
Helaas heb ik geen antwoord op je vraag.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door fogeltje »

Ik heb tot 2015 teruggezocht, niet tot 2014, zover terug had ik dit topic niet meer verwacht :') :') :') :') :') (en ik zal maar niks zeggen over de draak van een zoekfunctie) Maar ik dacht wel bijna zeker te weten dat we daar ook zo een topic hadden, dus ergens ben ik wel gerustgesteld dat ik het me toch niet heb ingebeeld. Maar gezien daar geen respons kwam, laat ik de vraag hier staan.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Hainje »

Heb van rond die tijd wel een hoop boekjes, ik kan vrijdag wel even kijken of ik het betreffende boekje ook heb.
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door fogeltje »

Zou tof zijn! Als je lijnnet weet te posten, dan zou dat super zijn, kan ik iig de dienstregelingspagina maken en weet ik eindelijk hoe die vermaledijde lijn 49 is verlopen.
"Een touringcar is geen bus"
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Etienne »

Heeft iemand oude busboekjes van de Stadsbus Maastricht tussen 2003 en 2006?
De dienst 'dienstregelingen' van de ADV heeft deze niet en ik zou graag ook daar het lijnennet compleet willen maken.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door huibf »

fogeltje schreef: wo 08 dec 2021, 19:27 Ik heb tot 2015 teruggezocht, niet tot 2014, zover terug had ik dit topic niet meer verwacht :') :') :') :') :') (en ik zal maar niks zeggen over de draak van een zoekfunctie) Maar ik dacht wel bijna zeker te weten dat we daar ook zo een topic hadden, dus ergens ben ik wel gerustgesteld dat ik het me toch niet heb ingebeeld. Maar gezien daar geen respons kwam, laat ik de vraag hier staan.
Ik zoek ook nog steeds naarstig naar een halteoverzicht, een logo of een afbeelding van een pasje van Ho&Go. In de busboekjes is niets te vinden.
ADV heeft ook niets...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Hainje »

Hoe rijden lijn 317 en 318 ook alweer op marktdagen in Valkenswaard?
Stoppen de buurtbusjes dan gewoon voor de kerk of is die route ook gewijzigd?
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door huibf »

Zie wiki ! Daarin staat de 'niet in de dienstregeling' opgenomen marktroute. wat dat is voor Transdev en niet te maken stap in goede reisinfo.

Lijn 317 en 318 rijden via de Valkeniersstraat en dan via Zuidom naar de de halte Dommelseweg waar ze de route weer oppakken. Dat is dus anders zoals voor 2022 ! De buurtbusjes stopten in principe ook niet bij de Kerk en dat horen ze nu ook officieel niet te doen.

De eindpunten of doorkomsten van de buurtbussen liggen ook op de Valkeniersstraat. De Haltering is echter op de ventweg (in de richting Eindhoven) er staat geen paal, maar goed. De reguliere halte met Abri staat 10 meter ervan.

Ter plaatse is het erg onduidelijk weergegeven. Ik hoop dat hier binnenkort verandering in komt en dat er ook vertrektijden van de buurtbussen aan de halten worden neergangen. Dat de realtime info het niet aan kan, maar dat men niet met 'knutselwerk' een haltevertrekstaat kunnen aanbrengen is onbegrijpelijk. Er zijn diverse voorstellen gedaan.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Hainje »

huibf schreef: za 15 okt 2022, 14:47 Zie wiki ! Daarin staat de 'niet in de dienstregeling' opgenomen marktroute.
Die marktroute heb ik gezien, maar daar staat niet bij hoe de bus dan wel rijdt. Alleen een rood kruis door het bolletje van de halte Markt. Dus dan weet ik verder nog niets eigenlijk.
huibf schreef: za 15 okt 2022, 14:47 Lijn 317 en 318 rijden via de Valkeniersstraat en dan via Zuidom naar de de halte Dommelseweg waar ze de route weer oppakken. Dat is dus anders zoals voor 2022 ! De buurtbusjes stopten in principe ook niet bij de Kerk en dat horen ze nu ook officieel niet te doen.
De eindpunten of doorkomsten van de buurtbussen liggen ook op de Valkeniersstraat. De Haltering is echter op de ventweg (in de richting Eindhoven) er staat geen paal, maar goed. De reguliere halte met Abri staat 10 meter ervan.
Je bedoelt denk ik de Zuidelijke Randweg? De Zuid-om is namelijk in Gemert. :p
De buurtbusjes wachten overigens hun tijd af/keren bij de kerk, het is niet dat ze daar passagiers oppikken (althans, wat ik gisteren heb gezien).
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door fogeltje »

Volgens mij komen er wel dagelijks 318en op de Zuid-om, zie regelmatig een OVinfo een 321/322 naar Gemert reden met daarin "reed als 318" :mrgreen:
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door huibf »

Hainje schreef: za 15 okt 2022, 15:25
huibf schreef: za 15 okt 2022, 14:47 Zie wiki ! Daarin staat de 'niet in de dienstregeling' opgenomen marktroute.
Die marktroute heb ik gezien, maar daar staat niet bij hoe de bus dan wel rijdt. Alleen een rood kruis door het bolletje van de halte Markt. Dus dan weet ik verder nog niets eigenlijk.
Ja, maar er zijn ook geen andere halten tussen Valkeniersstraat en Dommelseweg.
Hainje schreef: za 15 okt 2022, 15:25
huibf schreef: za 15 okt 2022, 14:47 Lijn 317 en 318 rijden via de Valkeniersstraat en dan via Zuidom naar de de halte Dommelseweg waar ze de route weer oppakken. Dat is dus anders zoals voor 2022 ! De buurtbusjes stopten in principe ook niet bij de Kerk en dat horen ze nu ook officieel niet te doen.
De eindpunten of doorkomsten van de buurtbussen liggen ook op de Valkeniersstraat. De Haltering is echter op de ventweg (in de richting Eindhoven) er staat geen paal, maar goed. De reguliere halte met Abri staat 10 meter ervan.
Je bedoelt denk ik de Zuidelijke Randweg? De Zuid-om is namelijk in Gemert. :p
De buurtbusjes wachten overigens hun tijd af/keren bij de kerk, het is niet dat ze daar passagiers oppikken (althans, wat ik gisteren heb gezien).
De busjes zouden daar eingelijk ook niet moeten komen. Ze staan ook regelmatig te pauzeren/tijd afwachten bij de Valkeniersstraat. Zeker als het een eindpunt is.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Hainje »

Nou ja boeie, als ze niemand in de weg staan verder is er ook niet zoveel aan de hand.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten