Ik dacht dat 150 in het BBA-tijdperk 's avonds en zondags ook gewoon 2x per uur bleef rijden. Ik weet wel dat lijn 15 nog niet naar Koningshof reed toen.Hainje schreef:Lijn 15 en lijn 150 rijdt sowieso de hele dag elk half uur. Lijn 149 rijdt elk half uur tot een uurtje of 6. Zie hieronder de links naar de dienstregeling. Dit is naar mijn weten sowieso sinds Hermes op deze lijnen rijdt. Wellicht was het anders toen BBA deze diensten nog verzorgde.
Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Dat doet de 150 ook. Daar is niets aan gewijzigd. Tot einde dienst alle dagen elk half uur.
Sinds Hermes zijn er juist meer ritten bijgekomen. De 149 rijdt op werkdagen en zaterdag tot 2 tot 4x per uur, waarmee op bepaslde perioden een 10 min dienst ontstaat
Sinds Hermes zijn er juist meer ritten bijgekomen. De 149 rijdt op werkdagen en zaterdag tot 2 tot 4x per uur, waarmee op bepaslde perioden een 10 min dienst ontstaat
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Ja ik wist het niet zeker en had geen zin om naar mijn busboekjes te lopen. :@Ederveen schreef:Ik dacht dat 150 in het BBA-tijdperk 's avonds en zondags ook gewoon 2x per uur bleef rijden. Ik weet wel dat lijn 15 nog niet naar Koningshof reed toen.Hainje schreef:Lijn 15 en lijn 150 rijdt sowieso de hele dag elk half uur. Lijn 149 rijdt elk half uur tot een uurtje of 6. Zie hieronder de links naar de dienstregeling. Dit is naar mijn weten sowieso sinds Hermes op deze lijnen rijdt. Wellicht was het anders toen BBA deze diensten nog verzorgde.
🍉
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Weten jullie dat zeker,lijn 150 heeft na mijn weten ook ooit een 1x per 2 uur frequentie gehad dacht ik op zondag,alleen heb geen BBA-boekjes dus kan het niet controleren. (na 2003 kijken denk ik?)huibf schreef:Dat doet de 150 ook. Daar is niets aan gewijzigd. Tot einde dienst alle dagen elk half uur.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Op 31 augustus 2003 reed lijn 150 op zondag de hele dag een uurdienst. Dat is het laatste wat ik van BBA voor die lijn heb.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
In 1996 werd tussen 08:30 en 11:30 1x/uur gereden en vervolgens tot 19:30 weer 2x/uur en daarna weer 1x/uur.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Ik heb mijn lijst van busboekjes aangevuld met de nieuwe "buit" (alleen wijzigingsbladen moet ik nog documenteren). Overzicht is hier te vinden: http://wiki.ovinnederland.nl/w/index.ph ... did=188065 (je ziet meteen de verschillen )
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Gefeliciteerd met je buit .
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
1x per 2 uur? Dat moet dan voor 1970 geweest zijn. Sinds die tijd is het altijd minimaal een uurdienst geweest op zondag en meestal een groot deel van de dag een halfuurdienst.Mr-W schreef: Weten jullie dat zeker,lijn 150 heeft na mijn weten ook ooit een 1x per 2 uur frequentie gehad dacht ik op zondag,alleen heb geen BBA-boekjes dus kan het niet controleren. (na 2003 kijken denk ik?)
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Bedankt voor de antwoorden iedereen. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Weliswaar geen dienstregelingenvraag, maar wel betreffende Zuid-Nederland. Ik lees in de Autobuskroniek deel 6 van 2013 dat Frans F zijn favoriete tourboer (Diamond uit Veghel) in 2013 twee ex-Hermes B95 Alliance bussen zou hebben gekocht. Weet iemand wat Diamond met deze bussen doet? Rijden ze versterking voor Arriva? Heeft iemand ze toevallig op de foto gezet?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Ik heb een paar keer voor hem een Time-outpendel mee gereden vanuit Tilburg. Waar de andere voor werd gebruikt weet ik niet meer. Misschien moet je anders eens een mailtje sturen, hij vindt hobbyisten wel leuk volgens mij (heb hem er nooit negatief over horen praten en die man praat veel, dus dat zegt wel wat ), dus hij zal je vast meer willen vertellen als anderen hier verder niets over kunnen vertellen.
🍉
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Als je de bus wilt fotograferen, dan moet je even naar de tijden kijken van de rit naar Tilburg. http://www.time-out.nl/magic-bus/route-tilburg/
🍉
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Dank voor tip. Ik neem aan dat je met hem de eigenaar bedoelt. Die heeft een hele enkele keer wel eens de 99 gereden, ik vond hem toen maar wat chagrijnig overkomen, maar dat had wellicht met het vroege tijdstip te maken ;) Ik zie dat de bus door Lieshout komt. Beetje vreemd dat ze in Beek en Donk niet even stoppen op de Lieshoutseweg, dat ligt op de route. Denk dat ik gewoon een keer naar Lieshout fiets en hem opwacht (betere foto's dan wanneer ik een bewegende bus op de foto zet).
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Dat heeft denk ik met het vroege tijdstip te maken, want in de avond is hij/de eigenaar een grote spraakwaterval. Ook maakt hij ontzettend lange dagen viel mij in de korte periode dat ik voor hem reed al wel op. Dat was natuurlijk niet alleen rijden, maar ook de randzaken die bij een dergelijk bedrijf komen kijken. Personeelsplanning, onderhoud van de wagens (hij heeft zoveel plannen met zijn wagens, hij kan er bij wijze van spreken een heel boek over schrijven maar ja, er zit maar 24 uur in een dag he ) en zo vast nog veel meer factoren.
Hij komt inderdaad door Lieshout, samen met de rit naar Valkenswaard. Maar dat ze niet in Lieshout stoppen heeft er denk ik mee te maken dat de Time-Out heel dichtbij ligt. Ongetwijfeld dat de ervaring heeft geleerd dat er vanuit Laarbeek toch niemand opstapte.
Hij komt inderdaad door Lieshout, samen met de rit naar Valkenswaard. Maar dat ze niet in Lieshout stoppen heeft er denk ik mee te maken dat de Time-Out heel dichtbij ligt. Ongetwijfeld dat de ervaring heeft geleerd dat er vanuit Laarbeek toch niemand opstapte.
🍉
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
De route uit Oirschot stopt wel in Beek en Donk en rijdt volgens de route van Lijn 21 naar de Time-out.fogeltje schreef: Beetje vreemd dat ze in Beek en Donk niet even stoppen op de Lieshoutseweg, dat ligt op de route. Denk dat ik gewoon een keer naar Lieshout fiets en hem opwacht (betere foto's dan wanneer ik een bewegende bus op de foto zet).
De route uit Weert rijdt vanuit Aarle-Rixtel via de Oranjelaan naar Gemert. Welk materieel er wordt ingezet weet ik niet.
Waarom rijden er op Zondag om 19:15 en 19:19 op lijn 19 2 bussen naar Breda. Is het niet efficiënter om de rit van 19:19 met een gelede bus te rijden ?
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Ze stoppen dus wel in Lieshout ;) Tenminste wel die link die gegeven werd.Hainje schreef:Dat heeft denk ik met het vroege tijdstip te maken, want in de avond is hij/de eigenaar een grote spraakwaterval. Ook maakt hij ontzettend lange dagen viel mij in de korte periode dat ik voor hem reed al wel op. Dat was natuurlijk niet alleen rijden, maar ook de randzaken die bij een dergelijk bedrijf komen kijken. Personeelsplanning, onderhoud van de wagens (hij heeft zoveel plannen met zijn wagens, hij kan er bij wijze van spreken een heel boek over schrijven maar ja, er zit maar 24 uur in een dag he ) en zo vast nog veel meer factoren.
Hij komt inderdaad door Lieshout, samen met de rit naar Valkenswaard. Maar dat ze niet in Lieshout stoppen heeft er denk ik mee te maken dat de Time-Out heel dichtbij ligt. Ongetwijfeld dat de ervaring heeft geleerd dat er vanuit Laarbeek toch niemand opstapte.
En dat laatste klopt ook, maar ik weet ook dat de jeugd steeds luier wordt. Fietsen naar Eindhoven vind men echt niet kunnen, zelfs Helmond is al ver (en zoveel verder is het eigenlijk niet naar Gemert). In welke periode heb jij daar gereden?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Geheel offtopic.
Ik dacht dat de Time-Fout allang falliet was...
Ik dacht dat de Time-Fout allang falliet was...
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Ik heb daar in..... *denkt* het voorjaar van 2013 gereden.
Ging het dan zo slecht met de time-out?
Ging het dan zo slecht met de time-out?
🍉
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Nou in de tijd dat ik er kwam, zeker 15 jr geleden was het al over topjaren heen.
maar ja we praten dan ook over de tijd van de Zillion...
maar ja we praten dan ook over de tijd van de Zillion...
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Ik heb wel eens Time-out bussen onderweg gezien rond Gemert, na late handbalwedstrijden dus wellicht hebben we elkaar ooit gezien ;)
Dat failliet verhaal heb ik ook eens gehoord maar het is nog steeds open
Dat failliet verhaal heb ik ook eens gehoord maar het is nog steeds open
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Ik weet niet of ik het al eerder heb gevraagd.
Ik ben op zoek naar een folder (voor de reiziger) waarin Ho & Go wordt uitgelegd. Logo, Opstapplaatsen etc,
Wie kan me hieraan helpen.
ADVweb. Neen
Hermes. Neen
Ik ben op zoek naar een folder (voor de reiziger) waarin Ho & Go wordt uitgelegd. Logo, Opstapplaatsen etc,
Wie kan me hieraan helpen.
ADVweb. Neen
Hermes. Neen
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
Wiki heeft exacte data volgens mij. In ieder geval na het afschieten van de lijntaxi en eindigend met het verlies van de Braboconcessie per 1 januari 2002.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland
1 dec 2000 tm 1 jnuari 2002.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten