Abellio Niederrhein-netz

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13248
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Z2N »

Ja, maar DB is ook een vervoerder binnen het VRR-gebied, dus dat is anders.

Zie het anders zo: NS zou die goedkope kaartjes morgen kunnen gaan verkopen. Dan maken ze er alleen verlies op, want Abellio stuurt de rekening terug voor het dure tarief, en NS krijgt geen subsidie vanuit de VRR voor het verschil. Dan zou NS een contract kunnen tekenen met de Duitse subsidiepotten, maar als zij dat al willen, is het ook voor NS veel werk waar zij niet veel aan verdienen. De plaatsing van de automaten in Arnhem en Zevenaar is dan ook voldoende.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Jef400 »

En VRR vervoersbewijzen zijn ook op internet verkrijgbaar natuurlijk.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Voyager
Berichten: 19
Lid geworden op: di 21 mar 2017, 13:54

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Voyager »

Heel goed en ook via iphone !! Maar de NS is zielig , en de reizigers zijn de dupe !! Ik heb niets te maken met de NS. ik heb te maken met reizigers die 3 keer te veel betalen. Ik zal er alles aan doen via de media om te laten zien, dat de NS verkeerd is. De NS gaat dit verliezen !! Daar kun je zeker van zijn !! Mede door de arrogantie van sommige leden op dit forum zal ik alleen maar harder vechten tegen dit onrecht !!
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 22 mar 2017, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was vorig bericht
Voyager
Berichten: 19
Lid geworden op: di 21 mar 2017, 13:54

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Voyager »

waldo79 schreef:
Voyager schreef:
Suus schreef:
Voyager schreef:Volgens ROVER en het LOCOV mag dit juridisch niet. Een stoptrein is geen ICE !!! We wachten af !!!
In het advies dat Locov afgeeft staat alleen ze het ongewenst vinden, nergens staat dat het niet mag. NS moet wel de adviezen in overweging nemen, maar is niet verplicht zich eraan te houden.

Over de prijzen van internationale tickets zijn ook geen afspraken tussen NS en Rijksoverheid, er zijn daardoor ook geen afspraken of regels die overtreden worden. En als je geen regels overtreedt doe je dus niets wat juridisch niet mag.
Een ICE heeft andere voorzieningen als een stoptrein. Daar betaal je voor. ROVER moet gewoon naar de rechter stappen. Ik denk dat ze een zaak hebben !!
Dat mag dan wel zo zijn. Je hoeft hier niet te gaan drammen op een forum (A)
Ik begrijp dat jij dit niet snapt. Ik voer actie sinds januari 2017 met ROVER en de consumentenorganisaties. Ik snap dat jij vindt dat mensen 3 teveel moeten betalen. ROVER en de consumentenorganisaties vinden dit niet, en vele honderden met mij. Ik ga door met drammen. Ik ben voor de reizigers.!!
Voyager
Berichten: 19
Lid geworden op: di 21 mar 2017, 13:54

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Voyager »

De verschillen tussen het VRR en ICE tarief zijn enorm. Ik wil niet dat mensen gedupeerd raken !! Ik zal er alles aan doen om dit onrecht in de media te brengen !! De NS is niet zielig !!!
Voyager
Berichten: 19
Lid geworden op: di 21 mar 2017, 13:54

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Voyager »

Z2N schreef:Ja, maar DB is ook een vervoerder binnen het VRR-gebied, dus dat is anders.

Zie het anders zo: NS zou die goedkope kaartjes morgen kunnen gaan verkopen. Dan maken ze er alleen verlies op, want Abellio stuurt de rekening terug voor het dure tarief, en NS krijgt geen subsidie vanuit de VRR voor het verschil. Dan zou NS een contract kunnen tekenen met de Duitse subsidiepotten, maar als zij dat al willen, is het ook voor NS veel werk waar zij niet veel aan verdienen. De plaatsing van de automaten in Arnhem en Zevenaar is dan ook voldoende.
Ik heb te maken met reizigers die 3 maal het normale VRR tarief betalen. De NS is niet zielig. Ze buiten onschuldige reizigers uit. Ik zal alle media en kranten hierover inlichten, gesterkt door de reacties op dit forum. We zullen zien wat onze "god" NS zal zeggen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13064
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Ardan »

Voyager, je hebt je standpunt nu meer dan genoeg duidelijk gemaakt. Ik vraag me wel af wat je wil bereiken met je berichten, het lijkt er niet op dat je open staat voor discussie. Meerdere gebruikers hebben immers aangegeven waarom de situatie nou eenmaal is zoals ze is. Daar kunnen wij ook niets aan doen, en gebruikers cq. ons abusievelijk beschuldigen van arrogantie of partijdigheid siert je niet bepaald. Ik wil je ook verzoeken je toon te matigen en op een normale manier over dit onderwerp te praten.
Ik doe ook maar wat
Voyager
Berichten: 19
Lid geworden op: di 21 mar 2017, 13:54

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Voyager »

Als mensen mij beschuldigen van drammen, dan moet ik daar wel op reageren, omdat ik samenwerk met ROVER. Ik zal niets meer hierover posten. Ik ga morgen alle kranten emaillen. Je hoort nog van mij, niet meer via dit forum. OK. Maak je geen zorgen.
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 22 mar 2017, 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13064
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Ardan »

Het staat je vrij je mening te uiten, daar zijn wij immers een discussieplatform voor. Maar, c'est le ton qui fait la musique. Als je als nieuwe gebruiker als een olifant in een porseleinkast komt binnenwalsen kun je niet van iedereen verwachten dan men zich altijd op een correcte manier naar jou uit. Wij staan open voor jouw standpunten, als jij ook openstaat voor de onze. In deze thread is ook aangegeven dat de huidige toestand misschien niet de meest ideale is, maar het is nou eenmaal de huidige gang van zaken. Maar het is ook niet zo dat reizigers geen keus wordt geboden om uit tarieven te kiezen: die keus is er wel.
Ik wil je graag nog even meegeven dat wij niet gelieerd zijn aan een OV-autoriteit en geen beleidsmakers zijn, wij zijn slechts hobbyisten.
Ik doe ook maar wat
Voyager
Berichten: 19
Lid geworden op: di 21 mar 2017, 13:54

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Voyager »

Bedankt !!! Ik heb 50 jaar ervaring met het openbaar vervoer in Europa !! Misschien heb ik mijn item te heftig gebracht. Ik ben hier sinds januari 2017 in Duitsland en Nederland mee bezig. Ik wil alleen het beste voor de reizigers. Voor iedereen. Ik heb gezegd wat ik wil
, dus ik zal niet meer posten.
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 22 mar 2017, 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
dennistd
Berichten: 5571
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door dennistd »

Gelukkig, dan kan het magazijn uitroeptekens in elk geval weer gevuld worden zonder dat ze meteen weer allemaal opgemaakt worden...
en-es
Berichten: 4567
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door en-es »

Wij de ervaren treinreizigers weten wel welke kaartjes we moeten kopen. Het gaat vooral om de leken die niks snappen van de verschillende tarieven.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9199
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door regenmaker »

Goed gezegd en-es. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Jef400 »

Ik begrijp hier overigens ook niet aan wat onrechtmatige deel is eerlijk gezegd. Verschillende tariefsystemen hebben altijd wel overlapping, aan de consument om te kijken wat het goedkoopste is. Een fles melk kost bij de Plus ook meer als bij de Aldi. Net zoals een kaartje bij de DB meer kost dan bij de VRR.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Voyager
Berichten: 19
Lid geworden op: di 21 mar 2017, 13:54

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Voyager »

Het gaat er om dat de NS ICE tarief vraagt voor een stoptrein. Dit heeft niets te maken met tariefsystemen. Betaal jij hier in Nederland ook ICE tarief voor een stoptrein?
Vraag je eerst maar eens af waarom ROVER en alle consumentenorganisaties hier tegen protesteren.
Lees dit eerst maar eens:
http://www.ovpro.nl/trein/2017/02/07/ns ... usseldorf/
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 23 mar 2017, 00:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Voyager
Berichten: 19
Lid geworden op: di 21 mar 2017, 13:54

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Voyager »

Van Arnhem naar Venlo via Duitsland met het VRR tarief.

Dit gaat je via Nederland € 14,50 kosten voor een enkele reis.
Een retour is dus € 29,00
Als je een dagkaart neemt Arnhem - Venlo Preisstufe C dan betaal je voor een retour Arnhem - Venlo € 23,60
Als je via Duitsland reist mag je deze reis maken. In Venlo geldt ook VRR tarief.

Dit scheelt aanzienlijk. Voor 2 personen scheelt het nog meer. € 27,80 voor een dagkaart voor 2 personen.
Dus ook voor een trip van Arnhem naar Venlo is VRR tarief het overwegen waard.
Voyager
Berichten: 19
Lid geworden op: di 21 mar 2017, 13:54

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Voyager »

Ander voorbeeld:

Als jij in Arnhem woont en in s' Heerenberg werkt kun je beter via Duitsland reizen.

Een enkel s'Heerenberg via Duitsland kost je € 5,80
Via Nederland €8,10 - €8,23

Dit scheelt aanzienlijk. Met de Duitse dagtickets (preisstufe B) scheelt het nog meer.
Een abonnement via Duitsland kan je kosten besparen.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door groningen »

Over Arnhem - Venlo via Duitsland doe je wel 3 uur en 10 minuten. Weet niet over iedereen daar zin in heeft.
waldo79
Berichten: 7689
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door waldo79 »

Exact ja :Y Ik zou lekker via Nijmegen reizen op weg van Arnhem naar Venlo.

@Reiziger34: prima dat je prijsvergelijkingen maakt, maar dit forum is niet de plaats waarop je vermeende hoge prijzen aan de kaak kunt stellen aangezien er geen relatie bestaat tussen OVinNederland en de desbetreffende vervoerder.
thejay
Berichten: 25
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 20:21

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door thejay »

In Zevenaar staat ondertussen ook een Abellio-automaat rechts naast de NS-automaat.
Ik mis eigenlijk automaten van Arriva c.q. Breng. In Arnhem staan die er ook niet meen ik.
cassie127
Berichten: 6624
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door cassie127 »

Hun kaartjes koop je gewoon in de NS automaat
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door groningen »

In Groningen staat wel een automaat van Arriva; alleen voor bestellingen en opwaarderen, maar geen treinkaartjes.

Afbeelding
BrengMe
Donateur
Berichten: 2074
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door BrengMe »

In Gelderland niet.
OV-Hobbyist
Berichten: 550
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door OV-Hobbyist »

Op de stations Nijmegen en Nijmegen Heyendaal staan wel automaten van Arriva.
Bij deze automaten is het ook mogelijk een los kaartje te kopen
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13248
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Z2N »

Die stations vallen onder.de concessie Limburg. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten