Abellio Niederrhein-netz
Re: Abellio Niederrhein-netz
Ja, maar DB is ook een vervoerder binnen het VRR-gebied, dus dat is anders.
Zie het anders zo: NS zou die goedkope kaartjes morgen kunnen gaan verkopen. Dan maken ze er alleen verlies op, want Abellio stuurt de rekening terug voor het dure tarief, en NS krijgt geen subsidie vanuit de VRR voor het verschil. Dan zou NS een contract kunnen tekenen met de Duitse subsidiepotten, maar als zij dat al willen, is het ook voor NS veel werk waar zij niet veel aan verdienen. De plaatsing van de automaten in Arnhem en Zevenaar is dan ook voldoende.
Zie het anders zo: NS zou die goedkope kaartjes morgen kunnen gaan verkopen. Dan maken ze er alleen verlies op, want Abellio stuurt de rekening terug voor het dure tarief, en NS krijgt geen subsidie vanuit de VRR voor het verschil. Dan zou NS een contract kunnen tekenen met de Duitse subsidiepotten, maar als zij dat al willen, is het ook voor NS veel werk waar zij niet veel aan verdienen. De plaatsing van de automaten in Arnhem en Zevenaar is dan ook voldoende.
Re: Abellio Niederrhein-netz
En VRR vervoersbewijzen zijn ook op internet verkrijgbaar natuurlijk.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Heel goed en ook via iphone !! Maar de NS is zielig , en de reizigers zijn de dupe !! Ik heb niets te maken met de NS. ik heb te maken met reizigers die 3 keer te veel betalen. Ik zal er alles aan doen via de media om te laten zien, dat de NS verkeerd is. De NS gaat dit verliezen !! Daar kun je zeker van zijn !! Mede door de arrogantie van sommige leden op dit forum zal ik alleen maar harder vechten tegen dit onrecht !!
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 22 mar 2017, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was vorig bericht
Reden: Quote verwijderd, was vorig bericht
Re: Abellio Niederrhein-netz
Ik begrijp dat jij dit niet snapt. Ik voer actie sinds januari 2017 met ROVER en de consumentenorganisaties. Ik snap dat jij vindt dat mensen 3 teveel moeten betalen. ROVER en de consumentenorganisaties vinden dit niet, en vele honderden met mij. Ik ga door met drammen. Ik ben voor de reizigers.!!waldo79 schreef:Dat mag dan wel zo zijn. Je hoeft hier niet te gaan drammen op een forum (A)Voyager schreef:Een ICE heeft andere voorzieningen als een stoptrein. Daar betaal je voor. ROVER moet gewoon naar de rechter stappen. Ik denk dat ze een zaak hebben !!Suus schreef:In het advies dat Locov afgeeft staat alleen ze het ongewenst vinden, nergens staat dat het niet mag. NS moet wel de adviezen in overweging nemen, maar is niet verplicht zich eraan te houden.Voyager schreef:Volgens ROVER en het LOCOV mag dit juridisch niet. Een stoptrein is geen ICE !!! We wachten af !!!
Over de prijzen van internationale tickets zijn ook geen afspraken tussen NS en Rijksoverheid, er zijn daardoor ook geen afspraken of regels die overtreden worden. En als je geen regels overtreedt doe je dus niets wat juridisch niet mag.
Re: Abellio Niederrhein-netz
De verschillen tussen het VRR en ICE tarief zijn enorm. Ik wil niet dat mensen gedupeerd raken !! Ik zal er alles aan doen om dit onrecht in de media te brengen !! De NS is niet zielig !!!
Re: Abellio Niederrhein-netz
Ik heb te maken met reizigers die 3 maal het normale VRR tarief betalen. De NS is niet zielig. Ze buiten onschuldige reizigers uit. Ik zal alle media en kranten hierover inlichten, gesterkt door de reacties op dit forum. We zullen zien wat onze "god" NS zal zeggen.Z2N schreef:Ja, maar DB is ook een vervoerder binnen het VRR-gebied, dus dat is anders.
Zie het anders zo: NS zou die goedkope kaartjes morgen kunnen gaan verkopen. Dan maken ze er alleen verlies op, want Abellio stuurt de rekening terug voor het dure tarief, en NS krijgt geen subsidie vanuit de VRR voor het verschil. Dan zou NS een contract kunnen tekenen met de Duitse subsidiepotten, maar als zij dat al willen, is het ook voor NS veel werk waar zij niet veel aan verdienen. De plaatsing van de automaten in Arnhem en Zevenaar is dan ook voldoende.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Voyager, je hebt je standpunt nu meer dan genoeg duidelijk gemaakt. Ik vraag me wel af wat je wil bereiken met je berichten, het lijkt er niet op dat je open staat voor discussie. Meerdere gebruikers hebben immers aangegeven waarom de situatie nou eenmaal is zoals ze is. Daar kunnen wij ook niets aan doen, en gebruikers cq. ons abusievelijk beschuldigen van arrogantie of partijdigheid siert je niet bepaald. Ik wil je ook verzoeken je toon te matigen en op een normale manier over dit onderwerp te praten.
Ik doe ook maar wat
Re: Abellio Niederrhein-netz
Als mensen mij beschuldigen van drammen, dan moet ik daar wel op reageren, omdat ik samenwerk met ROVER. Ik zal niets meer hierover posten. Ik ga morgen alle kranten emaillen. Je hoort nog van mij, niet meer via dit forum. OK. Maak je geen zorgen.
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 22 mar 2017, 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Abellio Niederrhein-netz
Het staat je vrij je mening te uiten, daar zijn wij immers een discussieplatform voor. Maar, c'est le ton qui fait la musique. Als je als nieuwe gebruiker als een olifant in een porseleinkast komt binnenwalsen kun je niet van iedereen verwachten dan men zich altijd op een correcte manier naar jou uit. Wij staan open voor jouw standpunten, als jij ook openstaat voor de onze. In deze thread is ook aangegeven dat de huidige toestand misschien niet de meest ideale is, maar het is nou eenmaal de huidige gang van zaken. Maar het is ook niet zo dat reizigers geen keus wordt geboden om uit tarieven te kiezen: die keus is er wel.
Ik wil je graag nog even meegeven dat wij niet gelieerd zijn aan een OV-autoriteit en geen beleidsmakers zijn, wij zijn slechts hobbyisten.
Ik wil je graag nog even meegeven dat wij niet gelieerd zijn aan een OV-autoriteit en geen beleidsmakers zijn, wij zijn slechts hobbyisten.
Ik doe ook maar wat
Re: Abellio Niederrhein-netz
Bedankt !!! Ik heb 50 jaar ervaring met het openbaar vervoer in Europa !! Misschien heb ik mijn item te heftig gebracht. Ik ben hier sinds januari 2017 in Duitsland en Nederland mee bezig. Ik wil alleen het beste voor de reizigers. Voor iedereen. Ik heb gezegd wat ik wil
, dus ik zal niet meer posten.
, dus ik zal niet meer posten.
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 22 mar 2017, 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Abellio Niederrhein-netz
Gelukkig, dan kan het magazijn uitroeptekens in elk geval weer gevuld worden zonder dat ze meteen weer allemaal opgemaakt worden...
Re: Abellio Niederrhein-netz
Wij de ervaren treinreizigers weten wel welke kaartjes we moeten kopen. Het gaat vooral om de leken die niks snappen van de verschillende tarieven.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Abellio Niederrhein-netz
Goed gezegd en-es. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Ik begrijp hier overigens ook niet aan wat onrechtmatige deel is eerlijk gezegd. Verschillende tariefsystemen hebben altijd wel overlapping, aan de consument om te kijken wat het goedkoopste is. Een fles melk kost bij de Plus ook meer als bij de Aldi. Net zoals een kaartje bij de DB meer kost dan bij de VRR.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Het gaat er om dat de NS ICE tarief vraagt voor een stoptrein. Dit heeft niets te maken met tariefsystemen. Betaal jij hier in Nederland ook ICE tarief voor een stoptrein?
Vraag je eerst maar eens af waarom ROVER en alle consumentenorganisaties hier tegen protesteren.
Lees dit eerst maar eens:
http://www.ovpro.nl/trein/2017/02/07/ns ... usseldorf/
Vraag je eerst maar eens af waarom ROVER en alle consumentenorganisaties hier tegen protesteren.
Lees dit eerst maar eens:
http://www.ovpro.nl/trein/2017/02/07/ns ... usseldorf/
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 23 mar 2017, 00:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Abellio Niederrhein-netz
Van Arnhem naar Venlo via Duitsland met het VRR tarief.
Dit gaat je via Nederland € 14,50 kosten voor een enkele reis.
Een retour is dus € 29,00
Als je een dagkaart neemt Arnhem - Venlo Preisstufe C dan betaal je voor een retour Arnhem - Venlo € 23,60
Als je via Duitsland reist mag je deze reis maken. In Venlo geldt ook VRR tarief.
Dit scheelt aanzienlijk. Voor 2 personen scheelt het nog meer. € 27,80 voor een dagkaart voor 2 personen.
Dus ook voor een trip van Arnhem naar Venlo is VRR tarief het overwegen waard.
Dit gaat je via Nederland € 14,50 kosten voor een enkele reis.
Een retour is dus € 29,00
Als je een dagkaart neemt Arnhem - Venlo Preisstufe C dan betaal je voor een retour Arnhem - Venlo € 23,60
Als je via Duitsland reist mag je deze reis maken. In Venlo geldt ook VRR tarief.
Dit scheelt aanzienlijk. Voor 2 personen scheelt het nog meer. € 27,80 voor een dagkaart voor 2 personen.
Dus ook voor een trip van Arnhem naar Venlo is VRR tarief het overwegen waard.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Ander voorbeeld:
Als jij in Arnhem woont en in s' Heerenberg werkt kun je beter via Duitsland reizen.
Een enkel s'Heerenberg via Duitsland kost je € 5,80
Via Nederland €8,10 - €8,23
Dit scheelt aanzienlijk. Met de Duitse dagtickets (preisstufe B) scheelt het nog meer.
Een abonnement via Duitsland kan je kosten besparen.
Als jij in Arnhem woont en in s' Heerenberg werkt kun je beter via Duitsland reizen.
Een enkel s'Heerenberg via Duitsland kost je € 5,80
Via Nederland €8,10 - €8,23
Dit scheelt aanzienlijk. Met de Duitse dagtickets (preisstufe B) scheelt het nog meer.
Een abonnement via Duitsland kan je kosten besparen.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Over Arnhem - Venlo via Duitsland doe je wel 3 uur en 10 minuten. Weet niet over iedereen daar zin in heeft.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Exact ja :Y Ik zou lekker via Nijmegen reizen op weg van Arnhem naar Venlo.
@Reiziger34: prima dat je prijsvergelijkingen maakt, maar dit forum is niet de plaats waarop je vermeende hoge prijzen aan de kaak kunt stellen aangezien er geen relatie bestaat tussen OVinNederland en de desbetreffende vervoerder.
@Reiziger34: prima dat je prijsvergelijkingen maakt, maar dit forum is niet de plaats waarop je vermeende hoge prijzen aan de kaak kunt stellen aangezien er geen relatie bestaat tussen OVinNederland en de desbetreffende vervoerder.
Re: Abellio Niederrhein-netz
In Zevenaar staat ondertussen ook een Abellio-automaat rechts naast de NS-automaat.
Ik mis eigenlijk automaten van Arriva c.q. Breng. In Arnhem staan die er ook niet meen ik.
Ik mis eigenlijk automaten van Arriva c.q. Breng. In Arnhem staan die er ook niet meen ik.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Hun kaartjes koop je gewoon in de NS automaat
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Abellio Niederrhein-netz
In Groningen staat wel een automaat van Arriva; alleen voor bestellingen en opwaarderen, maar geen treinkaartjes.
Re: Abellio Niederrhein-netz
In Gelderland niet.
-
- Berichten: 550
- Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
- Locatie: Oost-Nederland
Re: Abellio Niederrhein-netz
Op de stations Nijmegen en Nijmegen Heyendaal staan wel automaten van Arriva.
Bij deze automaten is het ook mogelijk een los kaartje te kopen
Bij deze automaten is het ook mogelijk een los kaartje te kopen
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Die stations vallen onder.de concessie Limburg.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten