cassie127 schreef:Ik zie net dat de huidige RB 37 Duisburg Hbf - Duisburg Entefang zal blijven rijden. Alleen heb ik geen idee of het nummer gelijk blijft
Eerder heeft de nieuwe RB Bedburg-Düsseldorf de nummer 37 gehad, maar nu is dit de RB39 (de andere RB39 in de spoorboekje van NRW rijdt uitsluitend in Rheinland-Pfalz) en dus denk ik dat de RB37 zijn nummer behoudt.
Erno-BE schreef:
CFL is voornemens enkele RE's Luxemburg - Trier - Koblenz te verlengen naar Keulen. Welke treinen dit zullen zijn is niet bekend. De directe verbinding Keulen - Luxemburg kwam enkele jaren geleden te vervallen met de komst van de uurdienst Luxemburg - Koblenz.
Ik heb één directe trein Düsseldorf-Luxemburg gezien, tussen Düsseldorf en Koblenz als IC en tussen Koblenz en Luxemburg als RE.
Het zal alleen een treinpaar zijn. De RE 5107 uit Luxembourg 06:05 rijdt vanaf Koblenz door als IC, stopt onderweg in Andernach, Remagen, Bonn Hbf en Köln Hbf, en komt om 10:09 aan in Düsseldorf Hbf. De trein rijdt als IC 5106 terug van Düsseldorf om 13:50 en is in Luxemburg om 17:33.
Erno-BE schreef:De bus tussen Meinerzhagen en Brügge doet er 28 minuten over, de trein kan gemakkelijk in 25 minuten van Meinerzhagen naar Brügge rijden. Meinerzhagen is dubbelsporig dus daar kan gekruist worden. Echter als je wilt doorrijden naar Lüdenscheid dan red je het niet in een half uur.
Maar niemand in de Volme dal wil alleen gaan naar Brügge. De meeste mensen willen naar de hoofdplaats van de regio, Lüdenscheid. Dus is het logisch voor mij, dat zij doorrijden willen naar Lüdenscheid. De busdiensten worden ook eerst met de uursdienst aangepasst.
Erno-BE schreef:Er zal dagelijks een EC-treinpaar Frankfurt - Milaan gaan rijden. Deze wordt gereden met een Italiaanse ETR 610. De reistijd zal niet verschillen met de huidige verbindingen per overstap, maar dit zal de komende jaren gaan veranderen.
*O* Meer diversiteit te zien in Frankfurt binnenkort, alleen zal de ETR610 op spotonvriendelijke tijden te zien zijn waarschijnlijk ('s ochtends voor 8 uur al weg, aankomst pas na 22 uur 's avonds) en zullen de Modus-Wagen tussen Frankfurt en Würzburg definitief verdwijnen.
Deze nieuwe treinen komen met nieuwe treincategorie ECE
Eurocity-Express, omdat de EC in Duitsland is gelijkwaardig als de IC, maar zij willen de trein in Duitsland verkopen als ICE.