Chrysa schreef: ↑ma 11 jan 2021, 21:41
Gelukkig had ik gisteren een product teruggebracht naar de Appie en dat geld contant teruggekregen, anders had ik toch wel een probleem. Duitsland...
Sinds ik in Duitsland woon, heb ik echt geleerd altijd brief- én kleingeld bij te hebben... Mede door dit soort dingen
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Ook in tijden waar men voor genderneutraliteit pleit zullen vrouwenparkeerplaatsen niet verdwijnen want daar zijn feministen niet eens mee.... Twee jaren geleden was er overigens al een rechtszaak omdat een man zich door vrouwenparkeerplaatsten gediscrimineerd voelde:
Ik weet niet of feministen in dezelfde categorie als gehandicapten willen vallen (heeft eigen parkeerplaats nodig), de enige geldige verklaring die ik kan bedenken (als cis man) is dat vrouwen zich in de rest van de garage onveilig voelen.
Dan is dat toch geen feministisch standpunt? Het lijkt mij eerder een maatregel die een maatschappelijk probleem moet aanpakken, dat voor deze specifieke oplossing gekozen moet worden getuigt dan bovendien van een hardnekkig probleem waar de meest efficiënte oplossing voor gekozen is.
Het aanwijzen van vrouwenparkeerplaatsen kan ook averechts werken, je wekt namelijk de indruk dat de andere parkeerplaatsen niet veilig zijn voor vrouwen. Dat terwijl de kans om slachtoffer van seksueel geweld te worden in een parkeergarage waarschijnlijk heel laag is.
Sterker nog: we weten van onderzoek dat de meeste verkrachters bekenden zijn van het slachtoffer, maar vrouwen schatten de kans om door een wildvreemde te worden verkracht vaak hoger in dan de kans om door een bekende te worden verkracht.
Mjah m'n Interrail was praktischer dan een auto jatten en dan zonder rijbewijs op pad, dus ik deed het maar zo...
Overigens had ik een mooie touch&miss in Mannheim, en dus moest ik met de 120 om nog thuis te kunnen komen. Benieuwd eigenlijk wat ze daar mee doen als er PCR-controle was geweest
Gisteren en vandaag zware sneeuwval in Zwitserland en het westen van Oostenrijk. De VBZ in Zürich lijkt volgens tracker.geops.ch zijn diensten stilgelegd te hebben en de SBB meldt forse vertragingen en veel uitval.
2-10-2020: Trein 3.310 km, Bus 138 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
2019: Trein 5.638 km, Bus 322 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
je weet wat ze zeggen.... Nederlanders zijn overal
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel 2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km 2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
De TGV van Lausanne naar Parijs vanochtend rijdt in omgekeerde rijtuigvolgorde. Dat in combinatie met de schermen aan de buitenkant van de trein die niet werken zorgde voor een aardige chaos op het perron, waar iedereen opeens naar de andere kant moest van waar ze stonden.
Zwitserse douane kwam door de trein tussen Lausanne en Vallorbe, paspoort is gecontroleerd en ze vroegen hoe lang ik in Zwitserland was. Dat is ook nog genoteerd. Geen idee wat er verder mee gedaan wordt.