Spoordienstregeling Duitsland 2021
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Vanaf 1 Januari rijdt de nieuwe S Bahn serie 483/484 in Berlijn op de S47.Er zijn 5 tweedelige en 5 vierdelige stellen beschikbaar
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Voor wie de huidige stand van zaken in het regionale spoorvervoer in Duitsland wil weten maakt de belangenvereniging voor spoorvervoerders elk jaar twee overzichtskaarten. Deze week verschenen de kaarten voor de dienstregeling 2021:
De kaart met de opdrachtgevers en de vervoerders per spoorlijn: https://bag-spnv.de/files/bagspnv/downl ... 202021.pdf
De kaart met de concessies, die een stukje onoverzichtelijker is: https://bag-spnv.de/files/bagspnv/downl ... 202021.pdf
De kaart met de opdrachtgevers en de vervoerders per spoorlijn: https://bag-spnv.de/files/bagspnv/downl ... 202021.pdf
De kaart met de concessies, die een stukje onoverzichtelijker is: https://bag-spnv.de/files/bagspnv/downl ... 202021.pdf
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
De eerste kaart is exclusief ferhnverkehr?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Het is de belangenvereniging voor spoorvervoerders in het Nahverkehr, dat vind ik dus niet zo gek.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Vanaf Pasen (onder voorbehoud van corona) gaat RDC weer met de Alpen-Sylt Nachtexpress rijden. Naast de verbinding Westerland (Sylt) - ( Hamburg - München - ) Salzburg, zal er nu ook een tak naar Konstanz aan de Bodensee gaan rijden. In Gemünden zal de trein gesplitst gaan worden. Ook kan er nu in Hannover worden opgestapt, de dienstregeling volgt nog.
Het is enkel mogelijk om een privécoupé te boeken, dit heeft wel als voordeel dat je in de coupé geen mondkapje op hoeft. Afgelopen jaar reden er alleen ligwagens mee, dit jaar ook een bistro, slaapwagens en zitwagens. Ben benieuwd naar de prijzen dit seizoen, vorig jaar begon het met € 99,- voor een single-privécoupé.
(bron)
Het is enkel mogelijk om een privécoupé te boeken, dit heeft wel als voordeel dat je in de coupé geen mondkapje op hoeft. Afgelopen jaar reden er alleen ligwagens mee, dit jaar ook een bistro, slaapwagens en zitwagens. Ben benieuwd naar de prijzen dit seizoen, vorig jaar begon het met € 99,- voor een single-privécoupé.
(bron)
Spoordienstregeling Duitsland 2021
Vanwege aangescherpte coronamaatregelen vervallen vanaf 8 februari tot waarschijnlijk 28 maart de volgende treinen tussen Duitsland en Oostenrijk:
Tussen München en Wenen vallen de Railjets 60, 61, 62, 64, 65, 67, 68, 260, 261, 262 en 265 uit. De 60, 65 en 261 rijden pas weer vanaf 11 april.
Tussen Passau en Wenen vallen de ICE’s 20, 21, 28 en 29 uit. Tussen Nürnberg en Wenen vervallen de ICE’s 92 en 93.
Tussen München en Innsbruck vervallen de ICE’s 1296, 1207, 1221 en 1222.
Tussen München en Schwarzach-St.Veit vervallen de ICE’s 1280, 1281, 1284 en 1285.
Tussen München en Feldkirch vervallen de Railjet’s 1286 en 1287.
Tussen München en Wenen vallen de Railjets 60, 61, 62, 64, 65, 67, 68, 260, 261, 262 en 265 uit. De 60, 65 en 261 rijden pas weer vanaf 11 april.
Tussen Passau en Wenen vallen de ICE’s 20, 21, 28 en 29 uit. Tussen Nürnberg en Wenen vervallen de ICE’s 92 en 93.
Tussen München en Innsbruck vervallen de ICE’s 1296, 1207, 1221 en 1222.
Tussen München en Schwarzach-St.Veit vervallen de ICE’s 1280, 1281, 1284 en 1285.
Tussen München en Feldkirch vervallen de Railjet’s 1286 en 1287.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
De grens tussen Polen en Duitsland is sinds maandag 21 maart blijkbaar per direct gesloten. Het Trilex-treinverkeer tussen Görlitz en Zgorzelec is per direct gestaakt, er zijn geen vervangbussen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Polen staat sinds 21 maart op de lijst van hoogrisicogebieden van het RKI.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Vanaf 1 april wordt het Niedersachsen-Ticket +Nordhausen vervangen door het Niedersachsen-Ticket +Ostharz. Dit nieuwe ticket is naast waar het normale Niedersachsen-Ticket geldig is, ook geldig vanaf Vienenburg tot aan Sandersleben en vanaf Walkenried via Nordhausen en Sangerhausen naar Sandersleben. Ook de twee zijlijnen van Halberstadt naar Blankenburg en van Wegeleben naar Thale zijn in dit ticket inbegrepen. Je kan hiermee dus een rondje sporen rondom het Harzgebergte
Het ticket kost € 32 euro en voor elke extra reiziger betaal je € 9.
Een kaartje staat hier: https://niedersachsenticket.de/fileadmi ... 4.2021.pdf (PDF).
Het ticket kost € 32 euro en voor elke extra reiziger betaal je € 9.
Een kaartje staat hier: https://niedersachsenticket.de/fileadmi ... 4.2021.pdf (PDF).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Duitsland heeft geen enkele grens gesloten. Wel mag men uit sommige buurlanden (Polen, Tsjechie, Frankrijk) alleen naar Duitsland binnenreizen als men een max. 48 uur oude negatieve test kan tonen.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Volgens DSO zal Flixtrain over tien dagen weer van start gaan en ook nieuwe verbindingen aanbieden:
- Vanaf medio Juni Frankfurt/M. <> München (via Würzburg en Augsburg) en Leipzig <> München (via Jena en Augsburg)
- Vanaf medio Juni Hamburg <> Berlin <> Leipzig, vanaf September verlenging van Hamburg naar Kiel
Tijden zie https://www.drehscheibe-online.de/foren ... sg-9717929
- Vanaf medio Juni Frankfurt/M. <> München (via Würzburg en Augsburg) en Leipzig <> München (via Jena en Augsburg)
- Vanaf medio Juni Hamburg <> Berlin <> Leipzig, vanaf September verlenging van Hamburg naar Kiel
Tijden zie https://www.drehscheibe-online.de/foren ... sg-9717929
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
DB rijdt vanaf begin Juli extra seizoen-IC en ICEs tussen Frankfurt en Norddeich (via Siegen), München en Westerland/Dagebüll (via Würzburg-Hannover), Dresden-Binz en Berlin-Landeck/Bregenz (via Erfurt met splitsen in Augsburg):
https://www.lok-report.de/news/deutschl ... n-auf.html
https://www.lok-report.de/news/deutschl ... n-auf.html
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Die ICE van Berlijn naar Oostenrijk is wel interessant. Als ik het goed begrijp dan gaat het gedeelte naar Landeck via München-Kufstein-Innsbruck. Het gedeelte naar Bregenz zou dan via Buchloe-Memmingen-Lindau gaan. Echter heeft de spoorlijn Augsburg-Buchloe geen bovenleiding.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
De trein wordt inderdaad gesplitst in Augsburg, het treindeel naar Bregenz rijdt vanaf Augsburg via Mering en Geltendorf, daar wordt kopgemaakt en verder gereden naar Lindau.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Bijzondere route wel... Waarom vanuit Augsburg niet direct naar Buchloe rijden?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Omdat er geen bovenleiding hangt tussen Augsburg en Buchloe, zoals twee berichten geleden geschreven door en-es
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Ohja dat is waar ook ja, had ik ook moeten weten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
De treinen gaan gereden worden met ICE-T. Voor dat type is geen toelating om met reizigers in een dieselvoorspan te rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Heeft de DB daar genoeg ICE-T's voor? Of hangt dit samen met het gerucht om de ICE 91 (Keulen - Wenen) met Railjets te gaan doen?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Voor een 's zomers eens per week ingelegd treinpaar? Moet wel lukken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Sinds wanneer rijden de ICE's Amsterdam - Frankfurt eigenlijk via Köln Messe ipv Hbf? Dit is me nooit opgevallen.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Heel af en toe gebeurt dat wel eens.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Tegenwoordig blijkbaar standaard. Maar waarom?
https://www.bahn.de/p/view/mdb/bahninte ... 21_neu.pdf
https://www.bahn.de/p/view/mdb/bahninte ... 21_neu.pdf
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 14 gasten