Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
teun
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door teun »

Ik vond die omleiding anders wel best, ik heb hem vanmorgen om zo ongeveer 9:02 mogen aanschouwen op Hmbh. *O*
Gebruikersavatar
Aking
Donateur
Berichten: 14866
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door Aking »

RTBS schreef: za 15 mei 2021, 10:15Zover ik weet is het nog altijd een verplichting om in zowel Hengelo als Bad Bentheim (of Rheine) te stoppen omdat anders de Douane/KMAR en Polizei teveel tijd kwijt zijn tijdens controles in de trein.
Is dat zo ja? En hoezo is dit dan niet het geval op Zevenaar en Emmerich?
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen
en-es
Berichten: 2459
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door en-es »

Omdat ze ook in Arnhem kunnen instappen zoals vroeger?
Gebruikersavatar
Aking
Donateur
Berichten: 14866
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door Aking »

En dat kan op de route Amsterdam - Osnabrück niet op enig ander punt?
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen
en-es
Berichten: 2459
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door en-es »

Vroeger stapten ze altijd in Hengelo in. Of dat een stop in Hengelo verplicht maakt weet ik niet.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2892
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door marvinkok »

Ze zijn er nooit in Hengelo. In die 2,5 jaar dat ik nu internationaal rij heb ik nog nooit politie/douane/KMar gezien in Hengelo met als doel internationale treinen controleren...
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 35714
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door Daniel »

De laatste keer dat ik met de IC Berlijn de grens over gegaan liep alleen de Bundespolizei in Bad Bentheim door de trein. Op de terugweg vanuit Duitsland (toen per ICE over Zevenaar grens) geen politie/douane/KMar in de trein gezien)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
en-es
Berichten: 2459
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door en-es »

De laatste keer dat ik Koninklijke Marechaussee in Hengelo heb gezien zal wel begin 90er jaren geweest zijn. De laatste keer dat ik de Koninklijke Marechaussee in Nederland in een internationale trein zag was dertien jaar geleden. In een CNL uit München gingen ze tussen Arnhem en Utrecht uitgebreid paspoortcontrole doen.
Pim-AllianceB95
Berichten: 1037
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Vlak voor de pandemie kwam ik ze nog tegen, maar gek genoeg wel tussen Arnhem en Utrecht.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2892
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door marvinkok »

Daniel schreef: di 25 mei 2021, 20:07 De laatste keer dat ik met de IC Berlijn de grens over gegaan liep alleen de Bundespolizei in Bad Bentheim door de trein. Op de terugweg vanuit Duitsland (toen per ICE over Zevenaar grens) geen politie/douane/KMar in de trein gezien)
BuPo wacht vrijwel elke IC uit NL op en regelmatig ook de Rb61.
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel
cassie127
Berichten: 5170
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door cassie127 »

In Venlo staan ze nog wel eens op het perron waar de Eurobahn vertrekt
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 10826
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door Z2N »

In de reisplanner van Fahrplanentwurf.ch is de Zwitserse concept-dienstregeling 2022 ingeladen, inclusief de nieuwe Nightjet 403/402 naar Zürich. De nieuwe verbinding staat erin vanaf de start van de dienstregelingperiode, met voor NJ 403 vertrek uit Amsterdam om 21:01, en haltes in Zwitserland in Basel Bad Bf (06:11/06:13), Basel SBB (06:20/06:45), en Zürich HB (08:20). De andere kant op vertrekt trein 402 om 21:59 uit Zürich, en met stops in Basel SBB (22:53/23:13) en Basel Bad Bf (23:19/23:23), aankomst in Amsterdam om 09:01. De rest van de haltes staan niet in deze reisplanner (het is de consultatieversie voor het Zwitserse OV in 2022), maar het geeft wel een goed beeld van de dienstregeling die we kunnen verwachten volgend jaar. :)
Acla da Fontauna, fermada sin dumonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 2459
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door en-es »

Wat opvalt is de lange reisduur tussen Basel en Zurich, ruim anderhalf uur is wel erg lang. Zurich-Basel is dan weer 54 minuten.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 10826
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door Z2N »

De eigenlijke reistijd is overdag 53 minuten, maar de langere reistijd zal wel komen door het moeten inpassen in de Zwitserse ochtendspits. Met de gegeven rittijd had een routering via Brugg AG nog gekund (dat deed de CNL in diens tijd), maar aangezien de reisplanner specifiek de Hauenstein-Basistunnel noemt zal dat wel niet het geval zijn. Voor mensen met haast die niet van uitslapen houden, is er de mogelijkheid om om 06:33 de InterCity 3 te nemen naar Zürich en Chur.
Acla da Fontauna, fermada sin dumonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Aking
Donateur
Berichten: 14866
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door Aking »

marvinkok schreef: di 25 mei 2021, 22:34
Daniel schreef: di 25 mei 2021, 20:07 De laatste keer dat ik met de IC Berlijn de grens over gegaan liep alleen de Bundespolizei in Bad Bentheim door de trein. Op de terugweg vanuit Duitsland (toen per ICE over Zevenaar grens) geen politie/douane/KMar in de trein gezien)
BuPo wacht vrijwel elke IC uit NL op en regelmatig ook de Rb61.
Vooral het afgelopen jaar heb ik ze vrij regelmatig in Bentheim gezien inderdaad, al sloegen ze de eerste klas regelmatig over :')
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 11412
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door Hainje »

Daar zitten dan natuurlijk ook alleen maar brave burgers. (A)
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Gebruikersavatar
Aking
Donateur
Berichten: 14866
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door Aking »

Klopt ja :Y

Lief, braaf, onschuldig en nog maagd *O*
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen
Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 13052
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door Vinny »

Maar wel zakjes groen spul (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 11412
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door Hainje »

Oregano?
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 13052
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door Vinny »

Nee lavendel (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 11412
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door Hainje »

Da's heul nie groen jongûh! -0-

Edit: oh ik snap 'm nu.
Laatst gewijzigd door Hainje op do 27 mei 2021, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
en-es
Berichten: 2459
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door en-es »

Alleen maar keurige mensen in de trein!
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5295
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door reisthijs »

De aandelenverkoop van European Sleeper was succesvol, er is een startkapitaal van €500.000 binnengehaald. Dat zou voldoende moeten zijn om volgend jaar met de nachttrein naar Praag te beginnen.
https://www.europeansleeper.eu/
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Karl
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door Karl »

Ik twijfelde om te investeren en toen ik zag dat de crowd funding was geopend, was ik sowieso al te laat. :') Voor mij speelde het sympathieke doel een rol (+), enig rendement zie ik niet zo snel verschijnen.

Mensen van hier die iets geïnvesteerd hebben, waarom wel of niet?
Het is een spectrum.
gpvos
Berichten: 148
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland

Bericht door gpvos »

Ik had een vergadering van mijn werk precies tegelijk met het openen van de verkoop. Toen ik na 11 minuten alsnog even keek (toch handig dat thuiswerken), waren er nog maar 7 certificaten over. Een paar minuten later waren die ook weg, dus ik heb niets kunnen kopen. De meeste aandelen stonden daarna nog urenlang (tot de volgende dag zelfs) op "payment pending", en heel af en toe kwamen er weer een paar vrij, maar ik had geen zin om er zo erg bovenop te zitten, dus heb niks gekocht. Ik had er iets van 1000 euro in willen steken, vooral om het mooie idee maar ook wel een beetje met oog op rendement op de (zeer) lange termijn. Om ook stemrecht te krijgen moest je minstens 5000 euro investeren, dat had ik nog net wel kunnen missen maar ik vond het niet de moeite waard.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast