Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik zie op urbanrail.net dat het netwerk er ook wat vereenvoudigd is, wel hetzelfde netwerk maar minder vervlechting en spitslijntjes, en wat haltes die ombenoemd zijn.
Is er nou al eens wat bekend over de verlenging vanaf Jungmannova?
Is er nou al eens wat bekend over de verlenging vanaf Jungmannova?
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Het netwerk is op zich wel oké, behalve de bediening van het station, die is nu echt dramatisch. (De 7 is een spitslijn.) Vanaf het station rijdt dus alleen tram 1 naar het centrum en Petržalka, maar omdat die zo onhandige haltes heeft ben je voor de hele oostkant van het net (Rača, Zlaté piesky, Ružinov) min of meer gedwongen (deels) per bus of trolleybus te reizen. En de tram is nog wel betrouwbaar, maar die bussen staan altijd in de file. De officiële lijnenkaart voor de trams staat hier. Of alle lijnen overdag hier.
Over de verlenging in Petržalka vanaf de halte Jungmannova staat alle info hier. Op dit moment wordt bepaald wie de laagste prijs kan bieden voor het tweede deel (3,9 km, 7 nieuwe haltes en ombouw van de bestaande halte Farského tot een overstaphalte met busperrons naast de tramperrons). Men verwacht te kunnen bouwen tussen september 2021 en november 2023, er is 103,5 miljoen mee gemoeid exclusief BTW. Laat maar weten als iets onduidelijk is, dan kan ik er altijd nog eens naar kijken.
Een derde nieuwtje is dat er ook dubbelgelede trolleybussen aangeschaft gaan worden (er zijn al testritten geweest met een geleend exemplaar uit České Budějovice), maar daar heb ik verder de details nog niet van en ze zijn er nu ook nog niet, dus daar kom ik later nog wel eens op terug.
Over de verlenging in Petržalka vanaf de halte Jungmannova staat alle info hier. Op dit moment wordt bepaald wie de laagste prijs kan bieden voor het tweede deel (3,9 km, 7 nieuwe haltes en ombouw van de bestaande halte Farského tot een overstaphalte met busperrons naast de tramperrons). Men verwacht te kunnen bouwen tussen september 2021 en november 2023, er is 103,5 miljoen mee gemoeid exclusief BTW. Laat maar weten als iets onduidelijk is, dan kan ik er altijd nog eens naar kijken.
Een derde nieuwtje is dat er ook dubbelgelede trolleybussen aangeschaft gaan worden (er zijn al testritten geweest met een geleend exemplaar uit České Budějovice), maar daar heb ik verder de details nog niet van en ze zijn er nu ook nog niet, dus daar kom ik later nog wel eens op terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Het treinverkeer bij Wiesbaden ligt plat omdat een autobaanbrug over het spoor aan het afbrokkelen is: https://www.hessenschau.de/wirtschaft/s ... 6-100.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Mijn ICE heeft +80, en hoe lossen ze dat op? Gratis bier.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Inmiddels weet men meer: https://www.hessenschau.de/wirtschaft/s ... t-100.htmldennistd schreef: ↑vr 18 jun 2021, 22:32 Het treinverkeer bij Wiesbaden ligt plat omdat een autobaanbrug over het spoor aan het afbrokkelen is: https://www.hessenschau.de/wirtschaft/s ... 6-100.html
De stremming is nu "voor onbepaalde tijd", omdat delen van de brug tot 30 cm verzakt zijn. Wiesbaden Hauptbahnhof is daardoor alleen nog over de enkelsporige, niet-geelektificeerde lijn vanuit Niedernhausen bereikbaar.
Overigens heeft men met kapotte bruggen in Wiesbaden ervaring, zie: https://de.wikipedia.org/wiki/Schiersteiner_Br%C3%BCcke
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik ben momenteel op vakantie in Turkije, zoals eigenlijk elk jaar omdat het mijn tweede thuis is. Normaliter vertoef ik in İstanbul, waar op dit forum door anderen al iets over geplaatst is. Dit keer bezoek ik naast İstanbul nog enkele andere steden, waaronder Bursa, İzmir en Ankara.
Ik ben vandaag afgereisd naar İzmir voor 7 dagen en aldaar trof ik zowaar een volledig elektrische bus aan.
Een korte zoektocht op internet leert mij dat dit een bus is die gemaakt wordt door een bedrijf in Ankara. Er zijn er 20 van gemaakt en ze worden zelfs opgeladen met zonne-energie. Ze kunnen per dag 250 kilometer afleggen.
Artikel (Turks): https://www.eshot.gov.tr/tr/Haberler/25 ... eSupport=1
Turkije heeft een heel gemixed straatbeeld: je ziet gloednieuwe bussen, bussen die even oud zijn als het wagenpark in Nederland, maar ook ''ouwe meuk'' wat al jaren rondrijdt.
Voor mij een verrassing dat ze in İzmir in 2017 al volledig elektrische voertuigen hadden. Verbeter me als ik het fout heb, maar volgens mij hadden we dat in Nederland toen nog niet.
Ik ben vandaag afgereisd naar İzmir voor 7 dagen en aldaar trof ik zowaar een volledig elektrische bus aan.
Een korte zoektocht op internet leert mij dat dit een bus is die gemaakt wordt door een bedrijf in Ankara. Er zijn er 20 van gemaakt en ze worden zelfs opgeladen met zonne-energie. Ze kunnen per dag 250 kilometer afleggen.
Artikel (Turks): https://www.eshot.gov.tr/tr/Haberler/25 ... eSupport=1
Turkije heeft een heel gemixed straatbeeld: je ziet gloednieuwe bussen, bussen die even oud zijn als het wagenpark in Nederland, maar ook ''ouwe meuk'' wat al jaren rondrijdt.
Voor mij een verrassing dat ze in İzmir in 2017 al volledig elektrische voertuigen hadden. Verbeter me als ik het fout heb, maar volgens mij hadden we dat in Nederland toen nog niet.
Laatst gewijzigd door Tom98 op za 19 jun 2021, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Best mooie bus zo te zien, maar in Neerland reden vóór 2017 wel al enkele series elektrische bussen. Voornamelijk op de eilanden(BYD's op Schiermonnikoog al in 2013, VDL's op de andere eilanden in 2016). De BYD's op schiphol Airside komen uit 2015 én een hele sloot VDL's in zowel Den Bosch, Maastricht, Venlo en Eindhoven stroomde (eind) 2016 in. En nu vergeet ik er vast nog wel een paar (test/demo)bussen. 2017 is wel het jaar dat de e-bussen in Nederland wel echt een redelijke voet aan de grond kregen.
Grt. Stefan
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ook nog vanaf de NBS Köln -> Frankfurt toch? Via strecke 3509. Wel jammer dat de Wallauer Spange nog niet klaar is: dan was er ook treinverkeer naar Frankfurt mogelijk geweest.ICE11 schreef: ↑za 19 jun 2021, 20:54Wiesbaden Hauptbahnhof is daardoor alleen nog over de enkelsporige, niet-geelektificeerde lijn vanuit Niedernhausen bereikbaar.dennistd schreef: ↑vr 18 jun 2021, 22:32 Het treinverkeer bij Wiesbaden ligt plat omdat een autobaanbrug over het spoor aan het afbrokkelen is: https://www.hessenschau.de/wirtschaft/s ... 6-100.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Gewoon Evry dus: Evry Parijs noemen is als Purmerend Amsterdam noemen, het centrum van Parijs ligt op 35 kilometer van Evry.
In Evry viel vanavond een maandhoeveelheid regen, uit dezelfde bui die later op de avond Nederland bereikte (in afgezwakte vorm). Meer beelden bij LCI.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
@Z2N: Als ik alleen Évry zou noemen dan zou, afgezien van jou, niemand op dit forum weten waar ik het over heb. Ik moet twee kampen tevreden zien te houden
Overigens is ongetwijfeld ook Purmerend onderdeel van Amsterdam:
Overigens is ongetwijfeld ook Purmerend onderdeel van Amsterdam:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Maar het klopt natuurlijk van geen kant, dus had je beter Evry (in de regio rond Parijs) kunnen zeggen. Dat is ook in Frankrijk een veelgebruikte term (en région Parisienne), en dan hoef je niet eens de term Île-de-France te gebruiken.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Probeer een ander voorzetsel. "Bij Parijs" dekt de lading prima.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
En toch is het een bekende plaats als het gaat om de Nederlandse misdaad-geschiedenis.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Allergie waarvoor?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Voor deze merk. Want vele vervoerders hebben daar niet de beste ervaringen mee gemaakt en hun bestellingen zelfs helemaal geannuleerd.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Klopt o.a. NEW Möbus had zijn bestelling geannuleerd aangezien de bussen steeds maar niet geleverd werden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
In NRW hoeft vanaf vandaag geen mondkapje meer gedragen te worden op stations en bushaltes in de buitenlucht, mits de 1,5 meter wordt aangehouden en de 7 tage inzidenz onder de 35 ligt. Simpel gezegd: kun je de lucht zien mag die af, zie je een dak moet die op
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Klopt, maar voor Wiesbaden is deze verbinding niet heel erg veelbetekend, want de belangrijkste lijnen voor forensen zijn richting Mainz en Frankfurt.dennistd schreef: ↑za 19 jun 2021, 23:41 Ook nog vanaf de NBS Köln -> Frankfurt toch? Via strecke 3509. Wel jammer dat de Wallauer Spange nog niet klaar is: dan was er ook treinverkeer naar Frankfurt mogelijk geweest.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
DB onderzoekt de heropening van twintig spoorlijnen in 13 van de 16 Duitse deelstaten.
https://www.deutschebahn.com/de/presse/ ... n--6248500
Er zijn ook nog reactiverxngsplannen bij private infrastructuurbeheerders, deze zijn niet op deze kaart opgenomen.
https://www.deutschebahn.com/de/presse/ ... n--6248500
Er zijn ook nog reactiverxngsplannen bij private infrastructuurbeheerders, deze zijn niet op deze kaart opgenomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Maar vanwaar dit onderzoek van DB, het heropenen van regionale spoorlijnen is toch een aangelegenheid van de deelstaten die concessies ervoor uitgeven? Of zijn dit allemaal spoorlijnen die in DB Regio-gebied vallen?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De betreffende lijnen zouden deel worden van het netwerk van DB Netze.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
In Zürich heeft een tram zes uur lang met een overleden passagier doorgereden. Niemand had gemerkt (of niemand durfde wat te zeggen) dat de man een hartstilstand had gekregen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Domper voor Belgische treinspotters: Oriënt Express neemt toch andere route
Een grote domper voor treinspotters in Antwerpen, waar de wereldberoemde Oriënt Express vanmiddag zou langsrijden. Een treinticket is alleen voor de allerrijksten weggelegd, dus stonden naar schatting honderden spotters op station Antwerpen-Centraal om de trein van buitenaf te bewonderen. Tevergeefs, bleek achteraf. Want de trein nam op het allerlaatste moment een andere route.
Het treinstel moest vanwege veiligheidsredenen uitwijken, zegt een woordvoerder van de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS tegen de Belgische nieuwssite HLN. Het risico was te groot: de Oriënt Express zou op Antwerpen-Centraal namelijk niet stoppen of afremmen en het station was volgestroomd met belangstellenden. "We begrijpen dat iedereen de Oriënt wil zien, maar veiligheid gaat boven alles", zegt de woordvoerder. Volgens HLN waren honderden mensen naar perron 23 gekomen, waar de trein om precies 12.57 uur zou langsrazen.
Lees meer
---------
Aannemelijk is hij dus buitenom via de Schijnpoort en Antwerpen Oost gereden; lekkere domper inderdaad
Een grote domper voor treinspotters in Antwerpen, waar de wereldberoemde Oriënt Express vanmiddag zou langsrijden. Een treinticket is alleen voor de allerrijksten weggelegd, dus stonden naar schatting honderden spotters op station Antwerpen-Centraal om de trein van buitenaf te bewonderen. Tevergeefs, bleek achteraf. Want de trein nam op het allerlaatste moment een andere route.
Het treinstel moest vanwege veiligheidsredenen uitwijken, zegt een woordvoerder van de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS tegen de Belgische nieuwssite HLN. Het risico was te groot: de Oriënt Express zou op Antwerpen-Centraal namelijk niet stoppen of afremmen en het station was volgestroomd met belangstellenden. "We begrijpen dat iedereen de Oriënt wil zien, maar veiligheid gaat boven alles", zegt de woordvoerder. Volgens HLN waren honderden mensen naar perron 23 gekomen, waar de trein om precies 12.57 uur zou langsrazen.
Lees meer
---------
Aannemelijk is hij dus buitenom via de Schijnpoort en Antwerpen Oost gereden; lekkere domper inderdaad
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten